- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- OLED TV topic
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- 3D nyomtatás
- Apple notebookok
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egyre gyorsabban ügyködik saját HBM memóriáján Kína
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen nyomtatót vegyek?
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Miért kell még mindig ezt a PCIE vonalat nyomni? A hangkártya nem a gépbe való.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
-
Régen is volt vér istvánság, ma is van. Szerintem nincs különösebb gond az alaplapi hangkártyákkal, sőt manapság egyre jobbak. Csak ugye ha tényleg minőségbeli ugrást akarsz, akkor külsőt érdemes venni, s ez egy fillérrel se kerül többe.
A digitális kimenet is számít, mármint előfordulhat jitter. Bár itt nem feltétlenül előrelépés teljes hangkártyát venni csak ezért.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Én se jazz-t hallgatok, sőt.
Az igazi probléma inkább a 2.1-ekkel van. Orbitális mennyiségű dinamikátlan mély, a többi meg minősíthetetlen. S ugyanebből meg 5.1, hááát. Az ilyeneket túl nagy kompromisszumnak tartom a hangminőség rovására, kizárólag az 5.1 érv mellette, de az sem igazi térhatás. Kb olyasmi kérdésnek tartom, hogy ugyanannyi pénzért veszek egy üveg minőségi valamit vagy inkább 10 liter reaktorvizet. Azaz inni vagy be%@&!ni akarok-e? S az alkohol azért is jó hasonlat, mert egy bizonyos árszint felett már csak sznobság.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Minek neked ennyi minden analóg meg digitális? Ha csak digit kimenet kell, akkor nem hangkártyát, hanem transzportot keresel. De azt ne felejtsd el, hogy ezesetben az eszközbe épített DAC fog működni, ami az esetek túlnyomó részében ratyi, csak mókusvakításnak van.
USB-ből nem kell 3.0, sőt, az esetek elnyomó részében az 1.1 sávszéle is elegendő.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Ezt egy alaplapi is tudhatja, hogy DTS + DDL + analóg 2.0 + analóg füles. Egy Z-5500 esetében kb mindegy miről jön a digitális jel, a jitter csak komolyabb rendszereknél igazi probléma. Az analóg kimenetek alaplapon persze viszonylag gyatrák szoktak lenni, de ha kell akkor külön (jóféle analóg) hangkártyával megoldható, nem kell mindenképpen all in one megoldás.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Cingáriusz #47 üzenetére
Az összeszedett zajt nem csak közvetlenül lehet hallani. Általában csak simán rontja a jel minőségét.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Többféle oka lehet a zajnak:
1. Maga hangfal az. ()komoly aktív stúdió cuccoknak is van minimális zaja)
2. Kábel összeszed valamit (nálam anno rendszeresen bejött valami rádió)
3. Hangkártya a gépből összeszed valamit.
4. A táp szemetetel (pl fölhurok)A digitális összekapcsolással (optika / koax) elvileg nem kéne átmennie a zajnak. De pl ha USB vagy Firewire van, s nincs leválasztva, még lehet fölhurok. Én ezzel szívtam sokáig. Ha megmókoltam az USB-kábelt, azaz nem engedtem át a földet akkor jó volt. De ez is környezetfüggő (AC hálózat), valahol zajos, valahol nem.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Nem bögreszett, hanem legalább két utas valami. A 2.1-gyel szemben az 5.1 esetén ez jóval drágább ugyan, de az sem véletlen, házimozit 200k alatt nem igen kapsz, nemhogy 10-20k-ért. Utóbbi max egérmozinak alkalmas.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Nekem Z-2300 mellett volt Behringer B3031, ami valószínűleg valamivel gagyibb mint az M3-8. Na, én mélyben is bőven éreztem a különbséget, a Z-2300 olyan szinten puffogós, brummogós. Persze amikor meg Adam A7X + Sub8 kombóra váltottam, akkor meg a Behringer mélye volt öblös, az Adameknél derült ki, hogy mi az az igazán feszes mély.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Adamnél azért elég nagy a hype, nem biztos hogy tetszene. A8X-et ne, mert az nem sikerült jól, az A7X az jó, bár persze kompromisszumos. Nagyon nagy tere van, levegős hangú, viszont nem megy mélyre. Ha az A7X-et barakod a sarokba, akkor se megy le sokkal lejjebb, mint 50 Hz. Illetve rohadt érzékeny a vertikális elhelyezésre, semmiképp se legyen a tweeter felett egy centivel se a füled, különben a közép teteje eltűnik. Ha kevés az A7X mélye, akkor inkább A77X, állítólag az jó, az A8X nem.
Szubot belőni szenvedés lehet. Pl megfelelő párosítás kell, az a B3031-hez rohadtul nem illeszkedett a Sub8, teljsen más ligában játszik a kettő. Az A7X-hez viszont tökéletes volt, csak hát az a szubot jól is kell tudni elhelyezni.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Az a lényeg, hogy aki botfülű, az ne ossza azt észt a hangról. Egyébként szerintem szinte bárki tanítható jó hallásra, ahhoz nagyon "tehetségtelennek" kell lenni, hogy ne legyen képes rá. Engem az nagyon zavar, hogy a mai zajkeltők elbutították az emberek hallását. Nem kell sznobnak lenni és millás tölcséres hifin zenét hallgatni a föld alatt, 50 millióból épített lehallgató szobában. De jó lenne kerülni a hatásvadász szetteket. Amúgy én téged sem értelek, hogy a Logi bögreszetteket hogy vagy képes egy komolyabb monitor mellett használni. Én vennék még 2-3 másik olyan monitort, aztán abból csinálnék sorrund rendszert.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Ez igaz, hisz a technika fejlődött. De szerintem mehetnénk feljebb is. Én elsősorban arról beszélek, hogy manapság az számít, hogy aggya a méjjet™, de kb mindenek felett. Tejfölösdoboz méretű szatelik hangdobozok, soundbar parasztvakítások (apró méret DSP-vel agyonkompenzálva), forrás minőségének mániákus felértékelése azt ki nem használó hangszettel (FLAC + 2k-t nem érő ipod füles), olcsó szemetek vásárlása (300k-s TV mellé 20k-s bögreszett), prémium termékek (beats, gamer fejhallgatók 99%-a) stb. Nekem ez nem tetszik. Vagyis, a marketing. Akkor már inkább a hifis kábel-ezotéria.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Tényleg, a basszus a hifi krisztusa, ez jó. Vagy antikrisztusa... De tényleg, én hamis megváltásnak tartom a rengeteg basszust, hisz nem csak abból áll a zene, még a legszemetebb tuccendáré sem.
Igazad van, szokol rádió. Amúgy úgy régi Orion HS-200-amnak is eléggé pufi mélye van, torzít, bár lehet csak azért, mert az idő folyamán elgyengült a mágnes. De legalább a többi hang úgyahogy rendben van, bögréhez képest.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz errorcode06 #95 üzenetére
150-200k-ból szerintem már össze lehet hozni egy jobb belépő házimozit. Kérdezz a topikban. De ha zenét hallgatsz, akkor ennyiből még csak 2.0 ajánlott, 2.1-hez valamivel több kell, s akkor se biztos, hogy jó lesz.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Én egyfajta sznobulást érzek meg a régenmindenjobbvót jelenséget. Az, hogy régen Mozart volt a menő, az nem azt jelenti, hogy magasabb volt a zenei színvonal. Hanem az volt a pop, illetve nem sok embernek volt lehetősége széles tömegeknek zenét készíteni, így mást nem igen hallgathattál. Ma már akármelyik tizenéves kis hülyegyerek letorrentezi az fl studio-t, aztán nekiáll valami suttyó tuctuc szemetet gyártani a népnek. És bumm, így lett Martin Garrix.
Szerintem semmilyen probléma nincs a digitális technikával, s azzal sem, hogy valaki nem tud gitározni vagy énekelni. Sőt, továbbmegyek: a gitár + ének önmagában a legpopulistább zenei műfaj, aminek elsődleges célja a vaginák páratartalmának előkészítése alkalmi szórakozásra.
Zeneileg változások vannak folyamatban. Ez az évszázad a digitális technikáról szól elsősorban, a zene nagy része a virtuális térben készül. Régen ugye meglévő hangszerekkel készítettek zenét, aztán jött az elektromos gitár (az a sátán műve! ) meg mindenféle elektonikus (de analóg) módon működő cucc, ma viszont már a PC-knek akkora számítási kapacitása van, hogy elérkezett a digitális világ. Itt te magad gyártod le a hangszert, szintézissel vagy meglévő hangok effektelésével vagy reszintézisével. Akármelyik kort nézzük, mindig az van, hogy az új szar, a régi jó, szerintem tök értelmetlen összehasonlítani a műfajokat. Az csak sznobulás.
A zenében a lényegi probléma nem a technikai részével van. Hanem azzal, hogy a művészetet iparosították és a pénzgyártás eszköze lett. Ez ténylegesen romlás, a mai futószalagon gyártott fröccsöntött műanyag pop vagy lakodalmas zene pontosan ezt szolgálja ki. Szólítsuk meg a lehető legtöbb embert, a zene mindegy, a videoklipben legyen sok csöcs meg segg vagy a szöveg szóljon arról hogy buli van és leisszuk magunkat.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Micsoda? Zenében mi volt magasabb színvonal? Mitől magasabb? Ahhoz képest a mostastani lehet hamisnak tekinthető, de ez nem jelenti azt, hogy minél újabb, annál alacsonyabb a színvonal, mert minden megengedhető.
Nézzük az összhangzatokat: először az oktáv volt csak tiszta hang, minden más hamisnak számított. Később bejött a kvint, kvárt, aztán a terc, stb. Meg pl az elején a pentaton skálát használták, a 7 hangos hamisnak számított. Ma meg már nem igazán van ilyen, jóval bonyolultabb, összetettebb a zene.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Elolvastam nagy nehezen, akkor most egy tl;dr következik...
Ez egy szélsőségesen tradicionalista, konzervatív filozófiai tanulmány.
Nem gondoltam volna, hogy a kommunizmust (bolsevizmust) is bele lehet látni a zenébe, bár ha azt nézzük, filozófiailag szerintem az internet az a hely, ahol a kommunizmus utópiája többé-kevésbé valósággá vált. Különösen vicces, hogy a nemzeti-szocializmus (nácizmus) idejére teszi az utolsó valamire való zeneszerzőt, ami gondolatmenete alapján egyáltalán nem meglepő, csak hát nem gondoltam volna, hogy ezt így tisztán le is írja. Ezzel természetesen nem a Hitler-kártyát akartam kijátszani, csak annyi volt az észrevételem, hogy ugye pont a nemzet -zocializmus a konzervativizmus legradikálisabb és végső szélsősége, így teljesen logikus, hogy pont itt jelent meg utoljára a szerző szerinti utolsó igazi alkotó, tradicionalista értelemben.
Vannak igazságok a leírtakban, ezt nem tagadom, de hihetetlen módon elfogult és szuggesztív. Alapvetően úgy tekint a zenére, hogy az isteni szintről az emberi tömeghez ereszkedik le, azaz a tökéletesség szép lassan káoszba torkollik. Amit teljesen megértek, ez tény, így nagyjából így történt. Bár érdekes módon görcsösen ragaszkodik a szemita alapokhoz, amikor korábban is létezett vallás, pl gondoljuk a sámánizmusra, ahol még semmilyen isten nem létezett, vagy legalábbis nem abban a formában, ahogy később. S itt a zene aztán végképp tradíció, nagyon szorosan kötődik a valláshoz, a kettő semmilyen módon sem választható el.
A süllyedés, s amit ír, azzal nagyon nem értek egyet, mivel nem csak így lehet tekinteni a zenére, ahogy ő. Számomra az evolúciós analógia (amit említ is, sőt, "megcáfolt") írja le a zene történelmét. Csak tévesen azt hiszi, hogy az evolúció fejlődést jelent. Hát nem, hanem kiválasztódást. A zene is pontosan így működik. Az egyszerűtől indul az összetett felé, s ez nem jelent semmilyen lejtmenetet, de fejlődést sem, nem lesz jobb, csak más és sokszínűbb. Maga a zene ebből következően rendszerezhető, osztályozható is.
Azzal, hogy a zenei evolúció a létezését megtagadja, azzal semmi baj nincs, hisz ez a filozófia lényege, nem kell mindenkinek egyetérteni, lehet másképp is gondolkodni. De számomra az ő filozófiája szerint ami manapság igazi zenének számít, az csak a butatelefonok (nem polifónikus) csengőhangjai, az autók dudája és a focimeccseken üvöltő vuvuzela orkán.
A technofóbia a kedvencem az esszé végén. Szerinte a zenét a gép generálja. Na most pont egy filoziófiai írásban sikerült ezt összehozni? A számítógép egy eszköz, egy hangszer, ami önmagában semmit sem ér, ember szükséges a használatához, és a zene még mindig az emberből jön. A számítógép legfeljebb megkönnyíti a zenei kifejezés módját. Ahogy egy zongara, gitár vagy akár az énekhang.
Valahogy sikerül elsiklani amellett, hogy a mai zenében nem a másság, összetettség a probléma, hanem az, amikor már nem tekinthető művészetnek. Erre van egy szép szavunk egyébként: alkalmazott zeneszerzés.
A szerzőnek pedig itt üzenném, hogy Istent már megöltük 100+ éve és a zene pedig már nagyon régen nem egy szent, szakrális rítus; nem Brüsszelt kell megállítani.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
De akkor mi a tradicionalizmus? Nekem ebből nagyon az jön le, hogy eleve "istenhez" (magas szinthez, az egyhez) kötik a valódi művészetet, ahol még nem váltak szét a dolgok, míg ma már a világi közember (alacsony szint) számára is művelhető bármi. Ami oké meg minden, csak ez a görcsös ragaszkodás nem tetszik, hogy akkor ettől alacsony lesz a teljes színvonal.
A nácizmus hogy lenne baloldali? Vagy ettől jobbra van a tradicionalizmus? Én eredetileg arra gondoltam, hogy a nemzeti szocializmus egy végső szélsőség, s ekkor nem csoda, hogy előtérbe kerül mindenféle jobb oldali dolog. köztük az a bizonyos utolsó "valódi zene". És amúgy nincs is azzal semmi baj, ha valami jobb oldali, nem nácizni akartam, csak ma ez félreérthető, mert sokan mániákusan teszik mivel csak dualista módon képesek gondolkodni, ez nagyon jellemző erre a korra.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Oké, értem, azzal, hogy a nácikat baloldalinak minősítetted, tényleg arról a tradicionalizmusról van szó, amire gondoltam. És mi a megoldás? Vagy egyáltalán megállítható-e valahogy ez a süllyedés? Térjünk vissza a feudális rendszerhez? Legyen kasztrendszer? Semmisítsük meg a jelenlegi elkorcsosult művészetet?
(Egyébként elég durva wall of texteket produkálsz, 2 órás YT videóval, hosszú esszékkel. Úgy érzem, hogy lyukat akasz beszélni a hasamba, mert értelmes, alátámasztásokkal tarkított érvelés helyett csak megmondást látok, meg azt a tipikus "érvet", hogy ha nem értem, akkor olvassak utána. )
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Rövid, pongyola összefoglalás, hogy mégis mi a értelme ennek, milyen utópia a cél. Ami természetesen elérhetetlen, de mindenféle ideológiára van ilyen. Nem pontos, általában szélsőséges hülyeség, de nagyjából megragadja a lényeget. Pl:
kommunizmus = "legyen mindenki egyenlő; fizessenek a gazdagok!"
fasizmus = "erősebb kutya közösül; a természet és az evolúció megold mindent!"
liberalizmus = "jogom van férfiként gyereket szülni; segítség elnyomnak!" (forrás)tradicionalizmus = "térjünk vissza az ősi gyökerekhez; vessünk véget a modernitásnak, halál a gyíkemberekre!" Talán így?
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Tehát a világ valójában csak a oxigén nevű hallucinogén anyag általi víziók, így egyetlen cél, hogy magamat megváltsam (ennek metódusa irreleváns), mely következtében a világnak nevezett projekcióval is megtörténik ez, hisz minden egy. Nincs kanál.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- OLED TV topic
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- 3D nyomtatás
- Apple notebookok
- leslieke
- 1000 kilométert mehetnek az EV-k az új CATL-akkuval
- Vezetékes FEJhallgatók
- További aktív témák...