- Elkészült az SMIC 5 nm-es node-ja, de a kínaiaknak haszna nincs rajta
- Mini-ITX
- Tudjuk, de nem tesszük: a magyarok többsége nem törődik adatai védelmével
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- OLED TV topic
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Akciókamerák
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17
#12
üzenetére
Attól, hogy van leképező, még nem építik be a végleges release-be. A Dunia is tartalmaz DX12 leképezőt, de nincs sok haszna neki például a Far Cry 5-ben, mert átírták a motort gpu-driven pipeline-ra. Emiatt a DX11 biztonságosabb opció.
Az AC Origins is tartalmaz DX12-t, csak nem szállították sosem vele. Inkább a DX11-et választották. Most itt nehezebb megérteni, hogy miért.Általában egyébként az is számít a kiválasztásnál, hogy melyik leképező a legkevésbé problémás. Attól, hogy létezik explicit API-ra támogatás, még nem biztos, hogy mindenen jó, vagy mindenen jól ellenőrizhető. A DX12 a PIX-szel már nem áll rosszul, de a Vulkan esetében még mindig csak a Radeonokra van olyan debug és profiler eszköz, amik egymással interoperabilitás kínálnak. Pedig az az API sem új már Ez azért nem túl jó egy olyan piacon, amikor NV-re és Intelre is kell szállítani a játékot. Sokkal nehezebb a tesztelés és a hibakeresés, ha nincs megfelelő eszközkészlet hozzá. Lehet, hogy eléred az egyik gyártóval, hogy megy, de mi van a másik kettővel? Ezek erősen befolyásolhatják a döntéseket.
Ahogy fentebb is írtam nem mindenhol születnek optimális döntések. Amikor két API-t szállítasz, akkor valami oka annak mindig van. És annak a költsége rosszabb, mintha egy API-t szállítanál. Az ok pedig általában az, hogy az egyik API-ra nincs olyan eszközkészlet, amivel garantálni tudnád, hogy a leszállított kód aztán minden pillanatban szuper lesz mindegyik gyártón. Ez főleg a Vulkan API-n probléma még, a Microsoft a PIX-szel nagyon belelendült, felfogták ennek a jelentőségét, de a Vulkan API-n a RenderDoc a legjobb debug eszköz, amit aztán tényleg nagyon aktívan fejlesztenek, de az interoperabilitást csupán a Radeon GPU Profilerrel kínál. Semmi mással. Ez már a fejlesztésnél is eléggé sok korlátot jelent, mert ha normális eszközkészletet szeretnél, akkor muszáj Radeont használnod, de amikor elkészült egy kódbázis, amire azt mondod, hogy megy a fejlesztői gépeken, akkor előveszed a többi gyártó hardverét, és elkezded azon tesztelni. Ha viszont jönnek a gondok, akkor marha nehézzé válik az, hogy a RenderDocban rögzítesz valami rendellenességet, de abból nem kapsz automatikusan NV-re és Intelre teljesítményprofilt, hanem egy csomó időt kell abba beleölnöd, hogy egyáltalán kiderítsd, hogy amit rossznak látsz, az valójában rossz-e, vagy a hardver annyira képes. Eközben ugyanennek az ellenőrzése a Radeon GPU Profilerrel egy kattintásnyira van. Ez még mindig elég nagy problémája a Vulkánnak. Nem véletlen, hogy például az id software nem is használja a gyártók profilozóit, vagy éppen a RenderDocot, hanem írtak maguknak mindenből sajátot, csak ez sokaknak azért nedves álom kategória. Ilyenek miatt dönthetnek úgy egy játéknál, hogy akkor marad a DX11, mert nem mindenen megy jól a Vulkan, és régen ez jellemző volt a DX12 esetében is, míg a Microsoft annyira nem gyúrta ki a PIX-et.
Annyiban azért jó helyzet, hogy a Vulkan API-n a tipikus nehézségekre egyre több olyan kód, van, amit egyszerűen csak headerként be lehet vetni. Az Ubisoft sem ír saját memóriamenedzsmentet, hanem beépítik az AMD VMA-ját. Az eléggé kiforrott, támogat minden gyártót, egy csomó esetet lefed, amiket nem, azokra pedig egyszerű módosítani. És végeredményben sokkal kevesebb lesz a hiba, vagy a teljesítményprobléma, mintha saját menedzsmentet írnál. Emiatt jönnek a Vulkan portok az egyes Ubi játékokba. A legnagyobb méregfogat úgy húzzák ki, hogy ~12 ezer sornyi külső kódot építenek be.
Új hozzászólás Aktív témák
- urandom0: Száműztem az AI-t az életemből
- Fotók, videók mobillal
- EAFC 26
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- iPhone topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Metal topik
- Elektromos autók - motorok
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- További aktív témák...
- Sapphire Pulse RX 6700 XT 12GB használt videókártya számlával és garanciával eladó!
- BONTATLAN ASUS Prime Radeon RX 9070 XT 16GB GDDR6 OC Edition
- GAINWARD GeForce RTX 4070 Ghost 12GB GARANCIÁLIS, DOBOZZAL, SZÁMLÁVAL
- MSI Radeon RX 5700 XT MECH OC 8GB használt videókártya számlával és garanciával eladó!
- ASUS RTX 3080 TUF Gaming , dobozával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 5050 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 8 64GB Fekete 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Gombászkönyvek egyben
- MacBook felvásárlás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Alphine Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3024
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest



