Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • edward2

    addikt

    válasz schawo #10 üzenetére

    Tehát a magyar mobilszolgáltatók a világ legjófejebbikei? Ne vicceljünk már. Meg otthon van akkor a kánaán. Kár, hogy mindenki megy a fos nyugatra ahol még a mobilnet se megy...

  • #65675776

    törölt tag

    válasz schawo #19 üzenetére

    Nem vicces. Mai napig érződik a hatása. Emiatt nem tart sehol sem a 3D hangleképzés. Az EAX utolsó verziója sem ér még a közelébe sem az A3D 2.0-nak, miközben az Aureal a végnapjaiban már az A3D 3.0-t is publikálta, ami igen komoly előrelépést jelentett a 2.0-hoz képest. Ez utóbbi is a Creative tulajdonába került. Szóval megvolt mindenük, hogy kiadják, akár EAX13.234.12 néven, de nem tették. Helyette erőltették a saját moslékukat, ami semmiféle valós térleképzést nem végzett soha, ellenben az A3D-vel. Szóval nem is volt olyan nagy érvágás, hogy a MS Vista-tól kezdve nem engedte a dolgot.

    Az a probléma, hogy az Aureal-lel és a 3Dfx-szel azok a cégek vesztek el, amelyek innovatívak voltak. Helyettük maradt az, akinek kb semmiféle fejlődés nem volt érdeke, és nem foglalkoztak soha érdemben a célközönség igényeivel.

    MÁS: Az LTE nagyon jól mutatja, hogy nem sok szükség van még adatátviteli szempontból az 5g-re. Még ennek is csak a töredékét képes kihasználni bárki is. Még a szingapúriak is csak az elméleti határ ~12%-ánál tartanak.

    [ Szerkesztve ]

  • #65675776

    törölt tag

    válasz schawo #23 üzenetére

    A vásárlók nem leszarták, hanem nem volt választási lehetőségük. A Creative meg nem élt a piaci fölényével és penetrációjával, hanem visszaélt vele, a fejlődés visszafogására használta csak (elvégre így nem kellett komoly összegeket fektetni R&D-be). Tisztára, mint manapság az nV. A fő különbség a kettő között, hogy a Creative emiatt elveszítette kb a teljes hangkártyapiacot, mert semmi olyasmit nem tudott felmutatni, amit egy átlag integrált megoldás ne tudott volna. Aki pedig tiszta és pontos hangzásra vágyott, az eleve nem tőlük vásárolt, hanem inkább egy ICE/VIA Envy24 vagy C-Media Oxygen chipes kártyát vett. A Creative már kínjában eladta másoknak is a chipjeit, csak éppen szinte a kutyának sem kellett. Ha lett volna folyamatos fejlődés, és lett volna értelme bárkinek is EAX-os hangkártyát venni, akkor nem halt volna el a piac. Az utolsó EAX-ok sem tudtak kb semmivel sem többet, mint a bárki által szabadon használható A3D 1.0, vagy aszintén szabadon használható EAX 1 és 2. Ez utóbbiakat meg kb az összes integrált hangvezérlő tudja. Már elég régen túllépett még a Sensaura is az EAX-on.

    Persze lehet mondani, hogy mitsem ér az egész, ha a játékok nem támogatják. Erre egy nagyon egyszerű válasz van: a játékokba a fejlesztők kb abban a pillanatban hagyták abba a 3D hangleképző API-k implementálását, hogy megszűnt az Aureal létezni. EAX-ot nem volt értelme licencelni, mert egy véregyszerű hulladék volt, amit már az akkori PC-k is képesek voltak aránylag kevés teljesítményvesztéssel sw-esen számolni.

    A négy felsorolt cég közül csak a MS felelőssége igaz, elvégre ők nem engedték Vista óta a közvetlen hozzáférést. Nagy visszhangja nem lett a dolognak mert addigra már kb senki nem is használta. Az AMD-t meg miért hibáztatod? Pont ők azok, akik újra felkeltették a lehetőséget. Az, hogy megint lesz rá lehetőség szabályos formában is (a TrueAudio kerülőmegoldást alkalmaz), csak és kizárólag nekik köszönhető. A MS ehhez kb csak asszisztál, ahogy a low level API-k újonnani létrejötte sem nekik köszönhető eredendően, haem szintén az AMD-nek.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz schawo #25 üzenetére

    Persze, hogy nem érdekelte a fejlesztőket. Elvégre az Aureal-t már akkor kinyírta a Creative, amikor még csak éppen elkezdett volna terjedni az egész. Szóval amire lett volna értelme építeni, az már a kezdet kezdetén eltünt. Azt hitte a Creative, hogy a konkurencia kiiktatásával magának csinál piacot, de pont azt a részét szüntette meg a piacnak, amire szeretett volna betörni. Rúgtak egy hatalmas öngólt.

    Szóval kb olyan, mint a magyarfoci enbéegy. A meccsek szarok (Creative), szóval a nézők (játékosok) sem mennek ki. Csak a magyarfocit kényszeredetten még közvetíti a tévé (fejlesztők). Utóbbi is szabadulna tőle, amilyen gyorsan csak lehet. Csakhát nyomás van rajtuk. Meg ugye most építettek egy halom stadiont (Windows), bár az értelmét ennek nem látja senki. Az igazi új stadion (Win10) legalább tényleg szükséges, elvégre ez ad lehetőséget a jobb és közvetlenebb játékra (fejlesztés, hw elérés). Csak sajnos lehet a fejlesztők pont ugyanúgy nem lesznek érdekeltek az új stadionban, ahogy a játékosok sem lettek semmivel sem jobbak az új stadionokban. De ez már a jövő zenéje.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz schawo #27 üzenetére

    Pech, de a Sensaura-hoz semmi köze sem volt az Aurealnek. Egy teljesen más HRTF megvalósítás, ráadásul régebbi is, mint az A3D, ugyanis 1991-ben vált publikussá. Az Aureal 1995-ben jött létre.

    A számítások egy része valóban a CPU-n zajlott, aminek elsődleges oka az volt, hogy akkori megoldásokkal nem lehetett egy kellően erős DSP-t integrálni egy hangvezérlőbe. Egyrészt a chip mérete lett volna elfogadhatatlanul nagy, másrészt a költségek. Mindemellett egy ilyen chip már aktív hűtést igényelt volna. Az A3D legnagyobb korlátja a lassú DSP volt. Ha csak az A3D 2.0 által támogatott hatvan elsődleges reflexiót akarnád számolni sw-esen, az még a mai CPU-k esetén is durva teljesítményveszteséget jelentene játékok alatt. (Az EAX meg ugye nem számolt semmiféle reflexiót, csak paraméterezett reverb-re volt képes még az utolsó változata is.)

Új hozzászólás Aktív témák