Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dabadab

    titán

    válasz lezso6 #1520 üzenetére

    Egy kicsit azért túldramatizálod: léteznek ilyen "virtuálcsöves" gitárerősítők és a gitáros haverom szerint teljesen vállalhatóak, ő a maga részéről át is állt.
    A számítási kapacitásnál meg gondolj arra, hogy egy vacak 1650 is 3 teraflopot nyom - ASIC-ból olyan hangfeldolgozási kapacitást raksz össze, hogy hajjaj.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • válasz lezso6 #1520 üzenetére

    Na jó, de a mai világban a 192khz/32bit float mint feldolgozási mód azért nem annyira ritka, ráadásul feltételezem hogy nem egy alap beugró motyóról beszélünk, nem valami ócsó hifiről lenne szó.
    Én nem értek ehhez egyáltalán, tényleg. Gitárral vagyok picit jobban, ott sem érdekelnek annyira az erősítők inkább a hangszer, de látom, hogy pl ott a Helix, vagy a Kemper és elég meggyőzőek (a beugró modelleknél a Katana, bár nem tudom ő mennyire hozza a csöves hangzást, de jól szól nagyon). Nyilván nem lesz százra ugyanaz mint a cső, de nagggyon közeli dolgokat lehet produkálni velük.
    Ráadásul nekik ugye ott a probléma hogy zéró latency, egy erősítőnél annyira ez nem gáz, kivéve ha kép is tartozik a zenéhez, pl tévére köti az ember. Akkor más a szitu, de egy filmnél is magasabb a késleltetés tűrés mint élő zenélésnél, illetve a TV-k is késleltetve szoktak képet megjeleníteni. Szóval az én olvasatomban úgymond még több ideje is lenne modellezni ha nem lenne elég erős hardver. Kérdés, hogy értelme lenne-e. Mert plusz technológia ami zsozsó, ezzel az erővel meg lehet ugyanott van anyagilag az ember mint egy csöves motyóval. Csak stabilan hozza a hangot, nincs bemelegedési idő, bejáratás, páratartalom miatti para tudomisén.

    CPT.Pirk:
    Torzítás/cső. Nem a cső torzít ez oké, de mikor torzító van akkor ilyen kompresszoros hangja lesz, illetve a harmonikusok másképp jelennek meg és az zsír.
    Nekem van egy ZoomG3-as modellezős multieffekt pedálom, na ebben annyira szar a modellezés, hogy ha belövök valami csöves erősítő modellt az baromi rosszul szól akárhova tekerem a potikat, számomra a legjobb levenni a csöves hangzás modellt (tube potméter -> 0), persze valakinek ez is bejön. De ez egy régi modell, régi gyenge DSP-vel, 16bit/48KHz, szal nem egy erőmű, de pl egy modern Mooer-ből vagy Helixből már hallottam jó csöves hangzást, fentebb említett Kemperről meg nem is beszélve.
    Amúgy a Korg-ot nem mondanám gitárnál túl erős névnek. A hangolói pl baromi jók, nekem is van egy bedugós CA-m és nagyon pontos. Könnyű vele a hangolás, de pl a pedáljaik olyan semmilyenek, hogy na. De ez is lehet ízlés kérdése, valaki szereti a sterilitást :)
    Digitális gitár erősítőn meg kb valami ilyesmire gondoltam, hogy baromi nagyon jól szól.

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • szaszlaci

    addikt

    válasz lezso6 #1520 üzenetére

    Ugyan, elég egy gomb, ami megcsinálja a második és harmadik felharmonikust, a tulaj meg örül. Ehhez nem kell erős CPU.
    Aztán kikapcsolja a fenébe, és még jobban örül, hogy nem csöves erősítője van. ;]

    --- a csövességhez ---
    Szvsz túl van ez az egész csöves dolog fújva, a hibái meg bagatelizálva. (Pl. az említett intermod. torzítás a trafó kimenetén. Trafó fázismenete. Tranziens válasza, linearitás hiánya, terheléssel növekvő torzítás. Alapzajból következő gondok. Egyformasági gondok.)

    Nem vagyok a csöves ellen, csak azért kezeljük már a helyén. Normális, D osztályú FET-es "vackok": 0.1 – 0.01 % közti THD+n. Oké, van azoknak is bajuk, csak a miheztartás végett mondom.
    A csöves meg nagyobb terhelésen, illetve kiugrásnál, akár szándékosan is, de bevisz 1 – 5 %-ot, és bizony itt már nem az egész a szeretett harmonikus.
    Crown D-75 AB osztály THD 0.005 % körül alakul, amihez jön persze a bajos nemlineáris torzítás, de hát azért mutat egy tendenciát.

    Szóval bikácsunáj.

    ■■■ pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt

Új hozzászólás Aktív témák