- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Raspberry Pi
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- OLED TV topic
- iPad topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- eGPU tapasztalatok
Hirdetés
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Madwe
nagyúr
Konzolra játék usa storeból vagy kanadából korongos: 13k... S ott is vannak akciók, bf4et pl 35 usd-ért, 7-8000 forintért vettem meg ps4re pl, pedig csak most jelent meg, ugye...
A hw-sw vitába nem szállok be, ezerszer el lett már mondva, s a cikk is épp arról szól, h nem lehet összehasonlítani, mert konzolra fix hw s alacsony programozhatóság miatt jobban optimalizált játékok jönnek ki (kivéve a bf4et ami mindenhol bugos ) míg egy pc-be bele lehet nyúlni késöbb is, kérdés akar e az ember a következő 5-6 évben upgrade-elni vagy elég neki az amit nyújt... A pcsek azt felejtik el h sokakat nem érdekel h mindig a csúcs grafikán tolják a játékot, ellenben konzolra több jobb exklúzív játék jelenik meg, ugyanakkor gamer pc-re se feltétlen kell költeni minden 2-3 évben (mondjuk vga-ra minimum ajánlott) s ott is ki lehet hozni olcsóbban a történetet.
Igazából ha hajlandó foglalkozni vele az ember, s a konzolos exklúzív címek nem érdeklik, valamint egér-billt- soha nem cserélné le kontrollerre, s egyedül játszana (vagy online, de nem lokál co-op) akkor jobb a pc pl szerintem...
-
Madwe
nagyúr
Hát azért fotel, tv kb minden háztartásban van, mert nem csak játékhoz kell, ellenben számítógéphez asztal, kényelmes szék, monitor az csak játékhoz - egyeseknél munkához kell, az más tészta - ergo az bizony jogosan számolódik bele a setupba, míg a fotel/tv anyámkínja amúgy is kell/van, s a család többi tagja is használja másra is akár - vagy ne adj isten többen is használják a konzolt játékra, ugye...
Mielött valaki leírja, igen lehet pc-vel is tv-n fotelből játszani (bár én akkor már inkább konzolt vennék, nomeg ha munkához kell lehet visszacipelni az asztalhoz...)
-
Madwe
nagyúr
válasz M@trixfan #78 üzenetére
Azért egy konzol erejét ne egy nyitónapi multiplatform címből szűrd le, mert az kb semmit nem használ ki belőle... Idpvel a multiplatform címek is jobban fognak teljesíteni konzolon (magukhoz képest, nem pc-hez!) pláne az exklúzívok! A ps3/x360 launch címeit megnézed azok is elég siralmasak voltak, aztán ahoz képest mégis elég szépen fejlődtek a játékok rájuk... Hamár multiplatform s mostanság megjelenő, akkor egy Watch Dogs vagy egy Destiny alapján dönts majd (bár lehet azok is visszafogottabbak lesznek még, de azok legalább direkt next genre íródtak, nem pedig egy bughalmaz 1az1ben átportolása, mint a bf4 pl...
-
Madwe
nagyúr
Komolyan egy multi launch title-ből indulsz ki amit kb 1 az 1ben portoltak konzolra, semmit nem optimalizáltak rajta jóformán, s a fejlesztők amúgy se ismerik még az sdkt meg hwt lévén most jelent meg? s amúgy is tiszta bug mindenhol, s azt h pl ps4en 900pben hozza a 60fps körüli szintet az kb brute forceból van, amit ha így nézel akkor szép teljesítmény?
-
Madwe
nagyúr
kicsit el vagy veszve
Először kb jöttél azzal hogy a ps4 semmire se jó, gyenge vacak, amd átvert mindenkit, mert pl bf4 nem fut rajta 1080p@60fpsben, erre leírtam hogy egy multi címből ami launch idejére jött ki s még ahoz képest sincs optimalizálva konzolokra, nem lehet kiindulni, mert az semmit nem használ ki jóformán a konzolok erejéből, előnyéből, erre jössz azzal hogy akkor mit akar az amd a mantle-el bf4 terén... ps4re optimalizálatlan, míg a mantle egy pc api, amivel majd demózzák a mantle erejét bf4el. Attól még h ps4en s x1en nem használták ki a fix hwt s low level apit s nem optimalizáltak, attól még mantle-re megtehetik... szerintem kb fogalmad sincs mi az az api, mi a konzolok apija, mi az előnye s amugy mi az a mantle... teljesen el vagy veszve, részemről vége, értelmes kimenetele nem lesz a dolgoknak..
-
Madwe
nagyúr
válasz M@trixfan #122 üzenetére
Attól még hogy az architektúra hasonló, ezen hw fixsége miatti előnyöket még nem ismerik, azt az sdk-t nem ismerik, sokmindent még nem ismernek. Az hogy x86 segít ugyan a gyorsabb kiismerésben, de ez nálam hozzáértőbb külföldi fejlesztők szerint annyit jelent, hogy minden szuflát nem 5 év múlva, hanem 3 év múlva tudnak majd kifacsarni a gépből, mert hamarabb kiismerik egy ismerős architektúrában. Ettől függetlenül elején is biztos sokat segiít az x86, de attól még nem lesznek az adott sdk adott hw-ra való optimalizálás projai, annak is ki kell ismerni a csínját bínját... Amikor x360 megjelent akkor a launch title-ök szintén nem remekeletek, ott is várni kellett kb 1 évet mire kijött az h nagyjából mire lesz képes a gép (s utána is fejlődött sokat btw). A különbség annyi hogy ha hw-esen nézed az x360/ps3 kiegyensúlyozatlan volt, egyes helyeken erős (cpu pl) míg másokon eléggé korlátolt (memória pl) míg most kiegyensúlyozottabb a rendszer, e miatt pl vga nem lehet annyira bika, mert nem jut rá annyi keret, meg ma már kapni 200-250.000ért vgat, amivel nyilván nem veszik fel a versenyt.
Ha pl megnézel egy Killzonet tömörítés nélkül, 60 fpsben (van 1-2 mega-s link) akkor azért rájöhetsz hogy lópiszok amit egy bf4 pl kihoz a gépből, valamint pc-n egy 120+ ezres kártya lehet megszenvedne vele...
A brute force-ra pedig, ha már szóba került a cpu, kiváncsi lennék hány magot használ a bf4 konzolokon, nem lepődnék meg ha 2-t, max 4-et használna ki...
[ Szerkesztve ]
-
Madwe
nagyúr
A cikket még mindig nem olvastad el ahogy látom, ahogy abu régi cikkeit sem, a konzolok felépitését se vágod ahogy nézem, valamint lehet az is új neked h ps4en 1080@60 az alap eddig...
Ezt pedig nem árukapcsolásnak hívják, hanem más felépítésű piacnak, nem mellesleg nem a konzolgyártók tehetnek arról, hogy nincs épkézláb játék pcre, hanem a warez 99%ban. Ja de szárnyal a steam, tudom, 5 dollárt hajlandóak venni az emberek a 600 ezer forintos pc-jükhöz, nyilván a játékfejlesztők is csak annyit akarnak keresni vele, nem kényszerből teszik, mert különben semmit se adnak el belőle...
Mellesleg a konzolok pont nem túlárazottak, de a magadfajta a ghz-eken túl mást nem lát, mert azt hiszi hogy az hogy hogyan fut rajta azon múlik mennyire "bika" benne a hw, egy esetleges más felépítés, optimalizáció, sw-s trükkök nyilván lófaszt se érnek...
-
Madwe
nagyúr
válasz sirály12 #147 üzenetére
1.Nem azt írtam hogy csak 600ezres géppel lehet játszani, hanem csak próbáltam túlzóan érzékeltetni, hogy röhelyesnek tartom hogy valaki vesz többszázezerért pc-t, telefont, anyámkínját, a játékokat rá már lopja, mert hogy miért ne...
2. Arra reagáltam, hogy a konzol túlárazott, pedig nem az. Valamint a fix hw előnyeit pedig te felejted el, végletekig optimalizált kód, mély szintű programozhatóság, stbstb. S a devek egyre jobban ismerik ki a hw-t apit, egyre jobb játékokat tesznek eléd. Ergo az is ingyen javul, csak az tényleg, igaz a ciklusa végére lemarad. De egy Last of Us-t pl semmiképp nem neveznék 2013-ban ronda játéknak... Meg azt hogy nem mindenki akar folyamat fejleszteni a gépén, nem kell neki a legújabb legjobb, csak egy jó teljesítményt akar fixen ami neki elég... Nomeg azt is elfelejted, hogy a konzolosok nagy %-nak van valamilyen szintű gamer pc-je, de fordítva ez sokkal kevésbé igaz...
[ Szerkesztve ]
-
Madwe
nagyúr
válasz M@trixfan #157 üzenetére
Mégis mit? multiplat címek amik semmit nem hasznának ki még a konzolok felépítéséből, közös memóriacímtérből, apuból... Ez a teszt semmit nem jelent, max annyit, hogy ma mi a viszony közöttük (mint a cikkben is írva vagyon) de ez már 1 év múlva egyáltalán nem lesz így. Kismillió cikk volt már erről, akár itt is abu tollából, de ezer meg egy másik helyen is... De a lényeg hogy ebből nem lehet bepozícionálni, s kijelenteni bármit is. Pl. 1 év múlva már többet hoznak ki a konzolokból mint ebből a kártyából, e miatt akkor már semmi relevanciája nem lesz...
[ Szerkesztve ]
-
Madwe
nagyúr
válasz M@trixfan #161 üzenetére
Nem dugom én sehova se a fejem, fent hordom köszönöm szépen Azt sose állítottam hogy tiszta erőben ne köröznék le a konzolokat - akár már most is megvan ez. Ettől függetlenül pár effekt eljárás nem működhet pcn a felépítése miatt - jobban mondva mködhet konzolokon a felépítésük miatt. Az optimalizáció miatt nem azt mondjuk hogy lekörözik majd a pcket, de lépést tudnak vele tartani sokáig (nem a 300.000 pckhez kell viszonyítani) s ez a lényeg. Csupán ehez a 100 fontból ugyanolyan kártyát kapz dologra írtam hogy ez sokat nem jelent hosszú távon, mert míg konzolnál a grafikai szint nől, addig pcn stagnál jobb esetben, vagy szarnak a devek a fejedre s még annyira se figyelnek a kártyádra s egyenesen romlik.
VR résznél interjúban valóban mondták hogy minimum 1080p@60fps alá nem szabad menni, de azt is mondták hogy nem szabad post processinges trükköket használni - anti aliasing, blur, fov trükkök - amik iszonyat sok erőforrást elvisznek btw. Úgy hogy ezekre nem lesz szükség sőt egyenesen nem ajánlott használni, úgy elég sok erőforrás felszabadul! Persze egy sima kijelzőre írt játéknál több poligont meg anyámkínját tudnak majd meghajtani így is, de ez nem feltétlen baj.
Ráadásul konzolos vr annyiban előnyben van, hogy nem csak a felbontás és az fps számít hanem a latency is legalább annyira fontos, s abban az ms windows, dx meg gpuk óriás pufferelései nem igazán segítenek, nem tudnak annyira lemenni mint konzolok esetén. Nomeg mi jön pcre? Fabook rift farmvillel
[ Szerkesztve ]
-
Madwe
nagyúr
VRnél a kis latency is nagyon sok bizonyos szempontból s annak is gond akinek amugy sima monitoron 150ms se sok, ugyanis kis lateny is okozhat mozgási betegséget (nem tudom mi a jó szó magyarul erre uh. jött tükörfordításban...) s az azért mindenkit zavar. Pont ezen dolgoznak a valamiféle future prediction megoldással, hogy a hwsw limitét is csökkentsék azáltal hogy megpróbálják előre lekövetni.
A lényegben egyet értünk, jól megfér konzol mellett pc - de azért játékoknál nem csaka grafika számít, ai meg ezer meg egy dolog van amit pc brute forceból se nagyon tud majd lenyomni, hiába állnak most közelebb x86 miatt a konzolok a pckhez s könnyebb portolni - sok szempontból nehezebb vagy egyenesen lehetetlen minden részt.
-
Madwe
nagyúr
válasz M@trixfan #165 üzenetére
Ismeretbeli hiányok vannak nálad is, az biztos
Egyrészt VRnél nettó hülyeség amit írsz, latency az nem hw részből adódik CSAK, s pont ez win-en a baj, a dx win os és nvidia amd driverei a ludasak, elég ha csak az itteni cikk utolsó elötti bekezdését átfutod, de sok helyen belefuthatsz még...
Konzolos résznél pedig csak azt felejted el, hogy bár x86os architektúrára épülnek már, ettől függetlenül felépítésük teljesen új a programozóknak, ezért ennél a gennél sem - mint az eddigieknél sem - lehet ítélni a kezdeti multiplat címekből, hiszen azok még nem úgy futnak ahogy kell, egyáltalán nem használják ki a rendszer felépítéséből eredő, optimalizálható részeket, ezért az hogy most nem fut minden 1080p@60fpsben, az semmit nem jelent abból hogy mire képesek. Egyrészt nyilván én is örülnék ha röhögve lenyomnák a konzolok brute forceból, de annak sokkal jobban örülök (mint már írtam) amerre mozdult a konzol piac, ugyanis ebben a genben végre nem csak a grafikára mentek rá, hanem az ai-ra, szimulálásra, sok egyéb fontos tényezőre - s ez az a pont ahol a pc kérdés hogy fogja felvenni a versenyt, brute forceból ugyanis nem tudja majd lenyomni - szintén érdemes még pár ezzel foglalkozó cikket átnézz, mert bizony neked is vannak hiányosságaid.
[ Szerkesztve ]