Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kansas

    addikt

    válasz FLATRONW #27 üzenetére

    Ez a FLOPS egyébként csalóka mértékegység, mert azon kívül, hogy lebegőpontos utasítás, semmit nem tudni róla, se azt hogy mit csinál, se azt hogy milyen utasításkészlet, vagy egyáltalán szabványos készlet-e vagy valami tetszőleges, SIMD vagy SISD, semmit - ha csak nincs valahol egy szabvány mérési metodika ami tartalmat ad neki... csak akkor meg azokat az utasításokat nem veszi számításba, amik abban nincsenek benne... szóval az egész kb. semmit nem jelent, maximum azonos architektúrájú chipek teljesítményét lehet vele összehasonlítani, de már egy Pascal-t se lehet ilyen alapon az Ampere-hez hasonlítani, annyira más a kettő.

    És egyébként itt van eldugva szerintem az hogy a sok TFLOPS miért nem fordul át direktban fps-be: egy-egy utasítás végrehajtása különböző mértékben van hatással az fps-re, de ugyanúgy egynek számít FLOPS számoláskor...

    A Bulldozer jó hasonlat, az is annyira eltérő architektúra volt a megszokotthoz képest, hogy a mag mint mértékegység értelmét vesztette... olyan, mint hogy egy 3 literes dízel motor is lehet 4 hengeres, meg egy 1,2 literes benzines is lehet 4 hengeres... azt' mégse adják le ugyanazt a teljesítményt...

    (#28) Palinko: ez nekem is beugrott futólag... :D
    Meg még az, hogy milyen ironikus lenne, ha az RDNA2-vel fordulna a helyzet és a Radeonok ennének/fűtenének kevesebbet azonos teljesítmény mellett... hirtelen az AMD-fanok lovagolnának a fogyasztáson és az NV fanok bagatellizálnák... :DDD
    Az új NV kártyák fogyasztását látva van rá esély... kérdés, mennyit kajálnak majd a Radeonok...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz FLATRONW #27 üzenetére

    Bonyolultabb ez ennél. A trükközések mögött mindig valós ALU-k vannak, csak nem mindig használhatók. Ez benne a trükk, mivel az ALU maga nem egy nagy tranzisztorköltség, az ütemezés és a regiszterek teszik azzá, de ha valamiféle móddal eléred, hogy bizonyos kódokban működjön az összes ALU, akkor megspórolhatod a sok tranyóba kerülő részegységeket, miközben a kódok egy részében előnyöd lesz, igaz a másik részében nem.

    A trükk valamiért itt negatív szó, pedig egyedül azt kell nézni, hogy a tranzisztorköltséghez képest a trükknek mekkora az előnye. Ha nagyobb a viszonyított tranyóköltségnél, akkor megérte.

    Az is fontos, hogy erre illeszkedjen maga a dizájn. Az AMD például nem járna jól egy 16+16 co-issue megoldással. Le is írtam itt, hogy miért: [link] - tehát azért nem mindegy, hogy milyen az alaparchitektúra, ahhoz kell igazodni a döntéseknél. Az NV valószínűleg úgy számolta, hogy nekik megéri az Int32 pipeline-t kiegészíteni FP32-re is, mert kevés tranyó, és még ha a feladatok kisebb részében is van haszna, akkor is úgymond olcsó volt bevetni. Tehát a befektetésnél nagyobb lesz a nyereség.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Thor71

    tag

    válasz FLATRONW #27 üzenetére

    KB össze foglaltad amire jó páran gondolunk. Ha az AMD nem hoz újítást az akkor is úgy lesz találva hogy hű meg ha. Ja és nagyon gáz hogy pl rakás helyen olvasni nem piros híreket, és tízből egy ha ide ér. Persze fikázva. :Y

  • GhanBuri Ghan

    őstag

    válasz FLATRONW #115 üzenetére

    Ez akkor lesz igaz, ha az RDNA2 csúcsa nem a 3080 magasságában lesz, hanem jóval alatta.

    Szerk: megnézve az árfolyamokat, az AMD és az nVidia hasonló arányban nőtt az utolsó egy évben, az akkori árfolyam 2,5X-ét érik nagyjából. Intelnek ez nem jött össze, erős hullámhegyek után nagyjából ugyanott járnak.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák