- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Azonnali informatikai kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házimozi haladó szinten
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Projektor topic
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Joachim21 #64 üzenetére
Az a baj, hogy ebbe csak említés szintjén érdemes belemenni. Az elméleti kapacitás jó dolog, csak a gyakorlat más. Gondolj például a Fermire, ami számok alapján jóval gyengébb, de más az architektúra. Ezért nem akarom ezt a dolgot túlragozni. Megemlítem, hogy szám szerint ennyi, aztán majd a teszt megmondja, hogy mennyi az annyi.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Fermi csak akkor futtat több utasításfolyamot, ha azok azonos szálon kerülnek a GPU-ba. A Cayman egymástól teljesen független kerneleket is tud futtatni, ami lehetővé teszi, hogy mondjuk két folding-ot futtassál egyszerre egy GPU-n.
Korrekt. Valóban az a logikailag helyes megfogalmazás, csak szerintem az olvasók nagy része már ezt sem érti, így nem akarom túlragozni. Technikai szinten mondható 64 utas feldolgozónak, csak nem annak látszik, de ez már túl ment a cikk részletezésén, a programozók úgyis tudják, hogy mi a valós helyzet.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GeForce GTX 580 SP-ben 1,58 TFLOPS, DP-ben pedig 0,18 TFLOPS. Mondjuk a DP itt elméleti alapon 0,79 TFLOPS lenne csak a driver lekorlátozza, hogy vegyél Quadrót, ha kell a DP erő.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #170 üzenetére
Az UVD eddig sem vette vissza a memória órajelét. A Cayman meg már támogat hatmonitoros megjelenítést és Ultra HD gyorsítást (4x Full HD), ami nem gyengén memóriaigényes.
(#171) Duck001: készül.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #175 üzenetére
Ja tényleg. Akkor ennél is lehetséges. Igazából mondta az AMD, hogy a shader fordítóra koncentráltak, a többit meg majd menet közben. Az új felépítéshez teljesen rossz az eddigi fordító. A mostani is gáz, de ki kellett adni a kártyát karácsony előtt, meg ahhoz képest, hogy honnan indult, már jó az eredmény. Az eredeti fordítóval még a HD 6870-nél sem volt gyorsabb. Ugye nagy különbség, hogy a régi blokkhoz mér két éves a fordító, míg az új blokkhoz még csak fél éves.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #179 üzenetére
Általánosan nem tudni mert játékfüggő, hogy mennyire lehet párhuzamosítani a shadereket. Az új fordító az AMD szerint több helyen már hatékonyan működik, de a Dirt 2-ben és a Civ 5-ben például vannak problémák. Ott mindenképpen érdemes gyorsulásra számítani, mert rossz a rendszer kihasználása. Az F1 2010-zel töltötték a legtöbb időt, így arra tudták belőni a shader fordítót. Ott úgy működik a rendszer, ahogy kell.
(#182) DemonDani: Igazából ez úgy működik, hogy aki rendeli a legtöbbet, a jöhet először az OC-val. Lényegében a Sapphire sem sérthetetlen, csak senki sem rendel többet náluk.
Az Asus manapság eljátssza ezt a 10 MHz plusszt. Semennyire nem lesz gyorsabb ettől a kártya, szóval mindenki leszarja őket.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz mindfreak #266 üzenetére
Érdemes olyan oldalt nézni, ahol nem szintetikus tesztben mérik a fogyasztást, mert ott a meghajtóprogram többet számít, mint a tényleges energiaigény.
Ha már 3D marknál akarsz maradni, akkor itt tényleges tesztben van mérve. [link] Persze a játékot javaslom, mert az lényegesebb.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A beszámolók szerint nagyon halkak. [link] - itt van noise level test. A HD 6950-nél nincs sok halkabb kártya. Gyakorlatilag hangtalan.
A mérés dB-ben van vagyis +3 dB dupla olyan hangos értéket jelent.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz DemonDani #284 üzenetére
A 3Dmark batch tesztjeire fel van készítve a driver. Olyan, mint a furmark. Vissza van fogva a teljesítmény szoftveresen. Ugyanaz a probléma, mint a Furmarknak. Powervírus, csak nem kapott nagy figyelmet.
(#288) gbors: Valamit muszáj lesz alkotni, mert a Cayman alatt nem ritka, hogy 1 ALU megy a négyből. Egyelőre több programra sikerült a problémát megoldani, de van ahol még mindig jelen van a jelenség Dirt 2 és Battlefield BF 2. Egyszerűen ami a régi SP kialakításhoz jó volt, az itt nagyon rossz.
Ha ezeket ellövik mi marad a Powertune 2-re.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz DemonDani #294 üzenetére
Át kell nevezni az alkalmazást, és a combos kártyák mellett boost lesz a fogyasztásban ezeknél a teszteknél.
(#295) smkb: Semmi, de ez azért van mert nem fogyaszt 50%-kal többet.
Anand: 6950 - 292, 6970 - 340
[H]: 6950 - 381, 6970 - 428
CB: 6950 - 327, 6970 - 403
Ezek három különböző játékban mért értékek.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Na akkor ki mért jól? A TPU játék nélkül, vagy elfogadjuk a három játékkal mért eredményt? Én az utóbbira szavazok, de ha te Furmarkkal játszol, nézheted azt is.
Akit meg zavar a fogyasztás, ott a PowerTune. Ezt azért építették bele, hogy igény szerint szabályozható legyen a termék energiafelvétele. Ha a Techpowerup-ot szereted, akkor ott van két oldal, ami bizonyítja, hogy ez a két termék rendelkezik a kategória legjobb teljesítmény/fogyasztás arányával. 6950, 6970 - a kisebbik egészen elképesztő aránnyal bír, és akkor még nem beszéltünk a -20%-os PowerTune opcióról. Ennél energiahatékonyabb rendszert a következő generációig nem kapsz a felsőkategóriában. Innentől kezdve nem értem, miért van kérdőre vonva az AMD, amikor a szegmens két leghatékonyabb termékével álltak elő.Egyébként a technikai különbség a GPU-k között, hogy a nagyobb Cayman 0,075V-tal többet kap. Nyilván a kicsinek nem kell ekkora teljesítmény. A HD 6990-esen is a kisebb feszültségen mennek majd a chipek, mivel be kell férni 300 wattba.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz - = Zk = - #313 üzenetére
Elhangzott már. A válasz: amikor kész lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Rajta van a gyártók roadmapján. Két Cayman, 4 GB memó és 300 watt. Az órajelről nincs adat, de a pletyik szerint HD 6950 órajelek lesznek, teljes rétékű lapkával.
(#334) Giot: Nem pont ezt a chipet akarták 32 nm-re. Májusban volt a tape-out, szóval át kellett dolgozni valamennyire.
(#346) gbors: A 28 nm-rel sem állunk jól. Egyelőre kétséges a HP technológia elkészülése. De még nincs bejelentve a csúszás, de lehetséges, hogy 2012 Q2 lesz belőle a TSMC-nél. Az LP node viszont jól működik.
Lehet, hogy a HD 7000-nél is lesznek még 40 nm-es megoldások, bár pár lapkát át lehet vinni a GloFo-hoz, a gate first egyszerűbb.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze. A piac alsó része szépen le van fedve. De a felső is jól alakult, mert a HD 6900 pont ürességbe jött. Akinek meg ennél is több kell, ott a GTX 580. Nem hiszem, hogy panaszkodhatnánk.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Minden PC-s GPU-t a TSMC HP processre raknak. Egyszerűen az a legjobb ezeknek a chipeknek. Esetleg a legkisebbeknek lehetne jobb az LP, ellenben akkor át kell a chipdizájnt tervezni, ami néhány wattért nem éri meg.
Kicsi a valószínűsége, hogy ha van HP, akkor LP-re mennének.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kellett volna, csak a TSMC lelőtte a processt. Innentől kezdve mindenki a 40 nm-en maradt. Több árnyalót nem hiszem, hogy terveztek bele, azt nehéz lenne ennyi idő alatt lecsökkenteni. Valószínűleg a lapka ugyanaz lenne, csak 32 nm-en magasabb órajellel.
(#362) Giot: Mondjuk úgy, hogy a legnagyobb R600 örökséget is lecserélte az AMD a VLIW4-es shaderekkel.
(#367) attiLANte: Igen úgy mér a TPU. Ez kedvezőtlen a Caymanre, de valószínűleg nem veszik zokon, mert így is a leghatékonyabbak ebből a szempontból. Csinálunk fogyasztásmérést. Nyilván ezt igénylik az olvasók. Mérünk egyet idleben és Metro 2033 alatt.
A Metro 2033-at azért választottuk ki, mert tökéletesen képes a TDP fogyasztást reprezentálni. Ennél komolyabban nem akarunk belemenni. Eleve a Cayman a PowerTune miatt más programokban előnyösebb fogyasztásra is képes lehet.A médialejátszásra mondták pár tesztben, hogy nem végleges a beállítás. Ebből nem tudom, hogy mennyi az igaz. Ezt még nem kérdeztem meg az AMD-től. A többmonitoros dolog az mindig ilyen volt. Egy monitorral mennek le a kártyák a legalsó kapura.
(#376) Zso2: A PowerTune a kulcs a két GPU-hoz. Ezért lett kifejlesztve a technológia, hogy két Cayman beférjen 300 watt alá.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze. Ennek az az egyszerű oka, hogy a lapka mérete kisebb, vagyis számottevően kevesebb tranzisztor van benne. Gyakorlatilag az AMD választhatná azt is, hogy csinál egy 530 mm^2-es GPU-t, de inkább összeraknak két Caymant és megúszták a tervezéssel járó nehézségeket.
A következő széria nehezen belőhető. Az AMD valószínűleg annyit fejleszt, hogy a másodlagos gyorsítótár írható lesz, és néhol átdolgozást kap a lapka a nagyobb grafikus teljesítmény érdekében. Valószínűleg most már a memória sávszélességet is növelni kell, mert a GDDR5-ben már nincs annyi, ami 256 bit mellett megfelelő egy combos GPU-nak.
A Keplerről annyit lehet tudni, hogy nagyon sok újítást tartalmaz, mivel jön az Intel Knights Corner, ami támogatja a virtuális memóriát, és technikai szempontból jól tűrheti a késleltetésre érzékeny kódokat. Az NV nyilván beépíti a virtuális memória támogatását, a CPU-s részt pedig megoldhatja pár ARM-os maggal. Egyelőre ennyit lehet tudni.(#407) nkmedve: A PowerTune. Az egy olyan rendszer, aminek meg lehet adni egy fogyasztási limitet (ez nyilván 300 watt lesz). Innentől kezdve bármire állíthatják az órajelet, mert az automatikusan szabályozva van. Ez garantálja, hogy gyorsabb legyen. E nélkül egyébként valóban rezegne a léc.
Az a Max. board Power. A TGP van a legközelebb a TDP-hez.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GPU-k száma az stratégiai kérdés. Az AMD is csinálhatná azt, hogy 1 nagy GPU-t terveznek, csak szerintük ez nem a legjobb döntés. Ennél több ebben nincs, eldöntötték, hogy így versenyeznek.
Nem hülyeség az, hogy a GTX 580 a leggyorsabb kártya. Véleményesnek mondják a dolgot, de ha felhozod azt, hogy a GTX 580-on + fél giga ram van, akkor az elég komoly fegyvertény. Eleve abból érdemes kiindulni, hogy egy 130k-s karit nem Full HD alá vesz a felhasználó (illetve csak remélni tudom, hogy nem ), és ilyen felbontásnál szűrőkkel már kevés szokott lenni az 1 GB. Persze, ha picit kevés az még nem gond, mert a texture streaming megoldja, de van amikor már nagyon kevés. Ez néhol látszik a HD 5970-en. Ebből a szempontból mondhatod azt, hogy a GTX 580 a leggyorsabb, szerintem a csúcskategóriában ez a szempont az, ami számít.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz hugo chávez #459 üzenetére
Igen voltam. Egyelőre csak annyit mondhatok, hogy jó volt a kaja.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz hugo chávez #473 üzenetére
Január elején már lesz hír róla.
Az OpenPhysics lényegében nem technológia, hanem egy fejlesztői program. Az AMD ingyen kínálja a Bullett és a DMM2-őt azoknak a fejlesztőknek, akik belépnek. Persze vannak bizonyos feltételek, de ezekről nincs pontos részletezés.
A Bullett az open source, alapvetően erre épül az OpenPhysics kezdeményezés. A fejlesztést a belső csapaton kívül az AMD és a Sony végzi (mostanában az MS is nézelődik, mert a rendszer DirectCompute alatt is működik, így opció a következő DirectX-ben történű integrálása).
A DMM/DMM2 egy licencelhető rendszer. Itt az AMD csak az OpenCL-es részt fejleszti. Az üzleti része annyi, hogy ha az OpenPhysics programon belül licenceled a rendszert, akkor egy PC-s játék erejéig nem kell fizetni érte. Ha multiplatform a játék, akkor a konzolos licencet továbbra is meg kell venni.
Ezeket a rendszereket bármi futtathatja, ami képes az OpenCL 1.0/1.1 vagy a DirectCompute 5.0 API kezelésére.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz hugo chávez #484 üzenetére
Az biztos, hogy az AMD nem fog az NV termékeire optimalizálni. Az az NV feladata. Ők is küldhetnek programozókat a Pixeluxhoz. Senki sem tiltja nekik.
Az Intelnek előbb használható OpenCL driver kellene, utána lehet gondolkodni, hogy együttműködjenek a fejlesztőkkel.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Jó lenne a shader fordítón is alakítani, mert a Dirt 2-nél azt az infót kaptam a CM-től, hogy az átlagos kihasználtság 2,67, míg a VLIW5-nél 3,82. Érdekes azonban az F1, aminél már jó a kihasználtság a 3,7-tel. Való igaz lehet, hogy a mostani shader fordító a T-unit kihasználására ment rá, de mivel itt eltűnt ez az egység, így a T-unit helyett egy komplett VLIW4 blokkok berendel, ami pazarlás. Ezt teljesen át kell alakítani.
(#516) TTomax: Bekapcsolta a GPU-fizikát. Ilyenkor a proci lesz a szűk keresztmetszet.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha regisztrált fejlesztő vagy, akkor megkapod a szükséges programmodult. Ellenkező esetben be kell érned a developer.amd.com-ról letölthető verziókkal. Egyébként ezek is bőven elegek, a nem publikus beépülő modulok csak nagyon extra igényeket elégítenek ki.
(#522) TTomax: Nem tudom melyik teszteket nézed, de a HD 6950 annyira melegszik, mint egy GTX 460, és a fogyasztása is az 1 GB-os GTX 460 fölött van picivel. A HD 6970 valamivel a GTX 570 alatt van, fogyasztásban és melegedésben is. Az említett GTX 480 nagyságrendekkel többet fogyaszt, és sokkal jobban melegszik. [link] Az állításod ennek értelmében nem fedi a valóságot.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Ricco_hun #530 üzenetére
Ez nagyban függ attól, hogy az új shader fordító mennyi gyorsulást hoz. Van egy 8.84-es tesztdriver, amivel páran boostokat mértek. Ha ez igaz, akkor nyilván lehet korrigálni az árat. Ellenben nem gondolnék komoly korrekcióra. Max. +10-20 dollár, mert az ráfogható a boltra. Ezt a részét a dolognak a HD 5800-nál is megoldották. Itt a fő kérdés, hogy a vevőket mennyire veszi majd el a HD 6950 a HD 6870 elől. Ha ezen az áron sem veszélyes, akkor simán megtartják a mostani MSRP-ket.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz -volume+ #651 üzenetére
A GTX 595 úgy lehetséges, hogy két felezett GF110-et raknak a NYÁK-ra, vagyis nem lesz gyorsabb a GTX 580-nál. A 300 watt egy olyan limit, amit nem lehet átlépni. Az NV azt a stratégiát választotta, hogy egy GPU-val fog a csúcskategóriában versenyezni, ezért fogyaszt 300 watt közelében a GTX 580. Az AMD szerint ez rossz stratégia, és ők két GPU-val akarnak csúcskategóriát. Ezért építették a PowerTune technológiát a Cayman-ba, hogy két GPU beférjen a 300 wattos keretbe. Az egész csak döntés kérdése.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A HD 6990 az körülbelül olyan lesz, mint a HD 6950 CF -10%-os PowerTune-nal. Így benne van a 300 wattban a kártya.
Most is leszarhatják. A gond csak az, hogy ha nincs meg a PCI-SIG minősítés, akkor havi szinten többezres OEM rendeléstől esnek el. Ez jelentős probléma, főleg annak tudatában, hogy például a HD 5970 többségében az OEM csatornákon keresztül lett értékesítve.(#671) |nsane: A tuningolt kártyákkal mindenkinek a Sapphire-t kell megvárnia. Szerintem tavasszal lesznek, mert a referenciamodell is olcsón gyártható, így a gyártók még nem gondolnak az "olcsóbbításra".
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Robot fűnyírók
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fűnyíró topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Microsoft Excel topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- Eladó ASUS GeForce GTX 1660 Super 6GB Phoenix videokártya (PH-GTX1660S-6G)
- PCX Garancia! MSI RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X Gaming X TRIO Videokártya! BeszámítOK
- ASUS ROG STRIX RTX 3070 TI O8G GAMING OC - csúcskategória garanciával
- ELADÓ 32 DB Nvidia RTX 3060 Ti és 8 DB Zotac Gaming Geforce RTX 3080 Trinity / KOMPLETT BÁNYAGÉP
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!