Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cskamacska

    addikt

    válasz b. #6 üzenetére

    Tudom hogy működik, de ez jogilag hogy jön ki?

    Stadia-nál a Gugli minden játék képfolyamáért keményen fizet a kiadónak. Paperspace letojja milyen warezolt kecskerpornó-szimet játszok, ők egy távoli asztalt adtak el nekem.

    nV elvileg egy gépet ad el (ha másért nem, mert egy petákot nem fizet a kiadónak, és nem is szeretne :D ), de már eleve megválogatja hogy mit választhatok, mert mocskos Bad Rats az ő gépeit ne szennyezze, retteg a tönkrement kiadójának haragjától, vagy külön optimalizálni kéne a Tesla-kat a DX9-es lowpoly modellekhez? :F

    [ Szerkesztve ]

    "Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

  • pengwin

    addikt

    válasz b. #6 üzenetére

    Tehát az NV ellenőrzi, hogy milyen játékok vannak az adott fiókomon, és azokat futtathatom. Nagyszerű.
    De honnan tölti le őket?
    Az adott digitális bolt szervereiről az én fiókom bejelentkezési adatait használva?
    Esetleg bejelentkezve maradok a szervereiken?
    Vagy van egy köztes NV-s Steam-rendszer, ami tartalmaz minden játékot, vagy hogy működik ez?
    Vagyis mindig a felhasználó saját szoftver-kulcsai aktiválják az NV szerverein az adott játékot, vagy oda-vissza trükköznek az instance-ekkel?
    Nagyon gyanítom, hogy az utóbbiról van szó, különben gazdaságilag ellehetetlenítenék az egész erre kialakított felhőjüket. És máris megvan a probléma.

    Maga módján Nvidának is igaza van, a kiadóknak és nekünk játékosoknak is, vagy senkinek nincs,mindegy honnan nézzük.

    Sajnos csak annak van igaza, akinek a jog biztosítja az igazát. Szóval a te leegyszerüsített álláspontod már-már szalmabáb döntögetés.
    Ha igazad lenne, akkor minden digitális szoftveráruháznak össze kéne kapcsolnia a fiókjaidat automatikusan, mert egyik helyen már fizettél az adott játékért.
    Ha elolvasnátok a steames és egyéb felhasználói feltételeket, akkor azt is tudnátok, hogy nem szoftvert vettetek, hanem az adott platformon használati jogot, a szoftver továbbra is a kiadó tulajdona.
    Igen, a kiadók plusz bevételre pályáznak ezekkel a lépésekkel, de az NV és a rajongói hiába vinnyognak, ha egyszer a jog a kiadók oldalán áll.
    Előre meg kellett volna állapodni a különböző szoftveráruházakkal, hogy milyen jogi megállapodásokat kell módosítani ahhoz, hogy ez a szolgáltatás működhessen.

    Esetleg ha az NV nem lenne egy ennyire kontrollmániás, valamint piac, partner és vásárló ellenes cég*, akkor akár közösbe is csinálhatta volna az egészet a 6-8 legnagyobb szoftveráruházzal, és nem lett volna ebből probléma.
    *: Amelyik cég ennyire mindenek felett tartja a saját érdekeit, nem képes együttműködni senkivel és mindent a saját zárt rendszereivel akar kontrollálni, az nálam piac, vásárló és partnerellenes. Nem véletlen, hogy pl. az Apple már rég nem ad el NV hardvert, és a konzolokból is kiszorultak: ott egyenlő félként kellett volna a partnerrel együttműködni, feladva a totális kontrollt, az meg nem megy nekik.

    (#11) Egon
    Miért olyan nehéz megérteni, hogy az NV ezt fusizva, nagyon okosba akarta megoldani, amiért a jogilag körbe bástyázott eladási csatornákra támaszkodó cégek visszakoznak?
    Ez kb. olyan, mintha egy kiadó egyik napról a másikra bejelentené, hogy az Epic Store exkluzívnak indított játéka holnaptól elérhető Steamen, természetesen a Tencenttel való egyeztetés nélkül.
    Természetesen meg lehet csinálni, csak viselni kell a jogi következményeit.

    Félre értés ne essék, én is látom, hogy eddig ez a legfelhasználóbarátabb stream szolgáltatás, de cserébe a piac összes többi résztvevőjét tökönrúgja. Arról nem is beszélve, hogy én pl. nem bízok az NV-ben az eddigi magatartásuk alapján. Nem akarom az ő kezükben látni még egy piaci szegmens totális kontrollját, mert csak vendor lock in és szívózás a vége.

    Üdv, pengwin

Új hozzászólás Aktív témák