Hirdetés
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem annak szánták. Annyira képes.
3DMark 11 Performance-ben 16500 pont körül van. Ez konkrét mérés.
(#27) Crytek: Nem az NV a versenytárs itt. Ők nem tudnak ilyeneket csinálni. Az Intel a fő célpont. Mert ők lehet, hogy hasonlót ma még Radeonnal csinálnak, de később már saját hardverrel fognak.
(#26) hombre[EU]: De az 5 GB-os GTX 1060 nem hasonló teljesítményű. Azt kell nézni, hogy a PC tudjon 16xxx pontos 3DMark 11 Performance eredményt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A VRAM és a RAM között nagy különbség van. Igazából a Windows 10 egyes módjai, illetve a programok a pazarlók, nem pedig maga a hardver kevés. Lásd az AMD-nek azt a korai HBCC demóját, ahol 2 GB-nyi HBCC RAM annyit tudott a Vega 10-zel, mint 8 GB-nyi hagyományosan vezérelt VRAM-mal. Ezeknek a legfőbb oka, hogy a Microsoft a WDDM 2.0 memóriamenedzsmentjét alapból nem arra tervezte, hogy a CPU és a GPU memóriája különálló. Ezt is kezeli, de eléggé szarul, mert a szoftveroldali MMU-dizájn arra épít, hogy az említett két részegység megosztja egymással a memóriát. Alapvetően a Vega 10-nek a HBCC-je is itt trükközik. Gyakorlatilag behazudja, hogy a rendszerben van annyi rendszermemória, amennyi a valóban beépített RAM és VRAM összege, ebből pedig lesz egy meghatározott mennyiségű memóriát, kombinált elérésre, de ez már úgy kerül menedzselésre, hogy a Windows ne is lássa mi zajlik a háttérben.
Szóval a helyzet az, hogy a Windows 10 memóriakezelését már eleve nem arra tervezték, hogy a CPU-nak és a GPU-nak külön memóriája van, és emiatt a GPUMMU sokkal rosszabb hatásfokú komponens, mint az IOMMU. Ha mondjuk a Microsoft ezt másképp tervezte volna, mert lehetett volna másképp tervezni, akár úgy, ahogy az AMD a Vega 10-ben a HBCC-t, akkor sokkal kevesebb VRAM-igény mellett is simán futnának a mai alkalmazások, de a Microsoft beáldozta a jelent a jövőért. Hosszabb távon ezzel jól járunk, rövidebb távon viszont van egy elképesztően rossz hatásfokú, iszonyatosan erőforrás-pazarló komponens a rendszerben, amitől csak IGP-vel lehet szabadulni, vagy HBCC-szerű trükközéssel.
A probléma egyébként nem csak itt keletkezik, hanem az explicit API-n belül a memóriahalmazok esetében is. Innen jön az alkalmazás oldalán a rossz hatásfok, ugyanis különálló memória esetén az egyes memóriahalmazok sebessége nem ugyanolyan. Ezt viszont egy IGP garantálja. Sőt, itt egy memóriahalmaz alkalmazása is elég lenne, de például az AMD a dedikált GPU-khoz való igazodás miatt inkább szétválasztja egy 8 GB-os, egy 16 GB-os és egy 256 MB-os részre (ahol mindegyik halmaz ugyanolyan gyors), hogy ne kelljen annyit szopniuk a fejlesztőknek. De például az Intel egy 4 GB-os halmazzal dolgozik, ők már jobban igazodnak a Microsoft dizájnjához.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5