Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Crytek

    veterán

    válasz NandoXXL #20 üzenetére

    Pedig nem volna rossz végre ha végre pc-n egy igp megütne egy 1050-es szintet ... NV ki lenne nyírva abban a kategóriában kb végérvényesen :DDD

    Next PC Upgrade: 2022

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz NandoXXL #20 üzenetére

    Nem annak szánták. Annyira képes.

    3DMark 11 Performance-ben 16500 pont körül van. Ez konkrét mérés.

    (#27) Crytek: Nem az NV a versenytárs itt. Ők nem tudnak ilyeneket csinálni. Az Intel a fő célpont. Mert ők lehet, hogy hasonlót ma még Radeonnal csinálnak, de később már saját hardverrel fognak.

    (#26) hombre[EU]: De az 5 GB-os GTX 1060 nem hasonló teljesítményű. Azt kell nézni, hogy a PC tudjon 16xxx pontos 3DMark 11 Performance eredményt.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • .mf

    veterán

    válasz NandoXXL #24 üzenetére

    Kicsit új értelmet ad a "zöld sarok, vörös sarok" dolognak. Legalább színt se kell változtatniuk, csak árnyalatot ;]

    Windoes 10, hát, Kína, meg se lepődök. ;]

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz NandoXXL #35 üzenetére

    A VRAM és a RAM között nagy különbség van. Igazából a Windows 10 egyes módjai, illetve a programok a pazarlók, nem pedig maga a hardver kevés. Lásd az AMD-nek azt a korai HBCC demóját, ahol 2 GB-nyi HBCC RAM annyit tudott a Vega 10-zel, mint 8 GB-nyi hagyományosan vezérelt VRAM-mal. Ezeknek a legfőbb oka, hogy a Microsoft a WDDM 2.0 memóriamenedzsmentjét alapból nem arra tervezte, hogy a CPU és a GPU memóriája különálló. Ezt is kezeli, de eléggé szarul, mert a szoftveroldali MMU-dizájn arra épít, hogy az említett két részegység megosztja egymással a memóriát. Alapvetően a Vega 10-nek a HBCC-je is itt trükközik. Gyakorlatilag behazudja, hogy a rendszerben van annyi rendszermemória, amennyi a valóban beépített RAM és VRAM összege, ebből pedig lesz egy meghatározott mennyiségű memóriát, kombinált elérésre, de ez már úgy kerül menedzselésre, hogy a Windows ne is lássa mi zajlik a háttérben.

    Szóval a helyzet az, hogy a Windows 10 memóriakezelését már eleve nem arra tervezték, hogy a CPU-nak és a GPU-nak külön memóriája van, és emiatt a GPUMMU sokkal rosszabb hatásfokú komponens, mint az IOMMU. Ha mondjuk a Microsoft ezt másképp tervezte volna, mert lehetett volna másképp tervezni, akár úgy, ahogy az AMD a Vega 10-ben a HBCC-t, akkor sokkal kevesebb VRAM-igény mellett is simán futnának a mai alkalmazások, de a Microsoft beáldozta a jelent a jövőért. Hosszabb távon ezzel jól járunk, rövidebb távon viszont van egy elképesztően rossz hatásfokú, iszonyatosan erőforrás-pazarló komponens a rendszerben, amitől csak IGP-vel lehet szabadulni, vagy HBCC-szerű trükközéssel.

    A probléma egyébként nem csak itt keletkezik, hanem az explicit API-n belül a memóriahalmazok esetében is. Innen jön az alkalmazás oldalán a rossz hatásfok, ugyanis különálló memória esetén az egyes memóriahalmazok sebessége nem ugyanolyan. Ezt viszont egy IGP garantálja. Sőt, itt egy memóriahalmaz alkalmazása is elég lenne, de például az AMD a dedikált GPU-khoz való igazodás miatt inkább szétválasztja egy 8 GB-os, egy 16 GB-os és egy 256 MB-os részre (ahol mindegyik halmaz ugyanolyan gyors), hogy ne kelljen annyit szopniuk a fejlesztőknek. De például az Intel egy 4 GB-os halmazzal dolgozik, ők már jobban igazodnak a Microsoft dizájnjához.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák