Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Stauffenberg #13 üzenetére

    3,3km-re lakok a munkahelyemtől (Győr). Ez biciklizés szempontjából a következőképp néz ki:
    1. kezdeti szakasz amíg kiérek a bicikli útra.
    2. Bicikli út párszáz méteren.
    Egyszer csak vége, itt két választásom adódik:
    3a. eltekerek egy pár száz métert az úton (ahol van egy jó 1,5-es sáv amit évek óta nem tudnak kijavítani, csak földdel és kaviccsal felszórják, persze autók ezt mindig kikotorják, tehát gyakorlatilag egy gödrös kavicsos rész. Alternatív opcióként felmehetek itt is a járdára), majd utána 100m-t járdán (zsákutca, egy füves területen csak járda vezet tovább), majd feltolom egy fél emeletnyi lépcső melletti földes emelkedőn, így jutok fel a hídra. 3b. Másik verzió, hogy egy másik irányba ~500m-t aszfalton, majd után 2 emeletnyi lépcsővel jutok fel a hídra (lépcsőn rámpa sincs).
    4. Hídon végig bicikli út, majd utána is, bár ott már megosztott gyalog és bicikli út, felfestés nélkül (viszont meglehetősen széles, szóval ez nem akadályozó tényező). Ez kb. 1,5km-es szakasz.
    Egyszercsak vége, itt a következő kép fogad: [link] Én bal oldalt a zebra felől jövök. Nekem innen egyenesen, vagy balra kéne tovább mennem. Egyik irányba sem mehetek, kizárólag jobbra (képen hátrafele), amivel csak jelentős kerülő árán tudnék eljutni a munkahelyemre... természetesen bicikli út egy irányba sincs.
    5a. Ha mégis elmegyek jobbra, akkor a következő kereszteződésnél tudok balra fordulni. Ez egy szűk egyirányú utca, autók nem örülnek az embernek, aztán pár kereszteződés után tudok újra balra fördülni és felmenni a bicikli útra. Utána bicikliút visz végig az aluljáróig, ahol végig bicikli út van.
    5b. Nem jövök el a linkelt kereszteződésig, hanem egy korábbi zebrán átmegyek, majd járdán folytatom az utat (kb. 2 ember ha elfér egymás mellett rajta), majd egy idő után rá tudok menni egy parkoló kisforgalmú, de egy irányú utcájára, ahol kénytelen vagyok szembe menni (vagy folytatom a járdán). Alternatív útvonal nincs, párhuzamos út 6 sávos, biciklik ki vannak tiltva. Ezt követően elérek egy bicikli útra, ami pár méter után levisz az aluljáróba.
    Aluljáróból két kivezetés van:
    6a. Kb. a felénél van egy lépcső (rámpa nincs), ha ezen feljövök, akkor már csak egyenesen gurulnom kell pár métert és elérek a munkahelyemig
    6b. Ha feltekerek a biciklis kijáraton, akkor rögtön vissza kéne fordulnom, mivel túlvisz azon az úton, amire rá kéne kanyarodnom. Viszont a kijáratnál buszmegálló van (tipikusan állnak ott emberek), illetve egy jó 15-20cm magas padka, amin nem szívesen mászik le az ember. Alternatív útvonalként megkerülhetek egy teljes Lidl és a parkolóját (erre menne az ember autóval is), de ez biciklis szemmel nézve jelentős kerülő, ráadásul ha szabályosan szeretne közlekedni az ember (mivel járdával osztott bicikli út van, és csak egy irányú), kétszer át kéne kelni egy nagyon forgalmas úton.

    Ha a legrövidebb úton jövök (ami két rámpa nélküli kb. fél-fél emeletnyi lépcsőzést jelent), akkor 3,3km, ha végig szabályosan és lépcsőzés nélkül jönnek, akkor kb. 4,5-5 km lenne az út. Én megoldom a lépcsőzést, de relatív könnyű biciklim van, meg jó erőben is van. Idősebbeknek nem nagyon alternatíva, hogy lépcsőn cipeljék a biciklijüket. Illetve a leírásban nem említettem, de minden bicikli út járdával közös bicikliút, felfestés választja csak el, ráadásul több helyen keresztezi a járdát (jobb oldalról átviszik bal oldalra és fordítva), tehát a biciklisek és a gyalogosok gyakran akadályozzák egymást.

    Elismerésem annak az útvonal tervező algoritmusnak, ami erre képes útvonalat tervezni :)

    Hogy konkréten a hírhez is szóljak, nagyon szimpatikus fejlesztés :R Abban egyetértek, hogy mobilon kisebb jelentősége van (az ember általában előre tervezi meg az útvonalat), de legjobb lenne ha ott is működne :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák