- Azonnali VGA-s kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- SSD kibeszélő
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
Hirdetés
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
pakriksz
őstag
válasz Tökmindegy #33 üzenetére
hogyne csinálnák meg! Az összes nvidia logos játék direkt úgy van megcsinálva hogy a amd kártyán rosszabb legyen, vagy valami kimaradjon belőle.
És a jelenlegi konzol játékok semmilyen pc-s platformhoz nem állnak igazán közel, viszont a következő generáció szinte pontos mása elérhető lesz pc formában.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Tökmindegy
senior tag
Bocs ez ide ment volna. csiki_92
"annyit tud, hogy az intel jó cpu-ban, nvidia-nak meg jók a videókártyái "
Miért? Te mit tudsz mondani ezekről?
pakriksz
Ezt hol hallottad?
No mert volt mostanság 6970 ,580,680,7970,megint 680 ,oszt én nem véltem nagyon fölfedezni az általad vázoltakat Legalábbis észrevehető különbséget én nem láttam a megjelenítésben.csiki_92
Ez szíved joga.
De azt nem fogadom el ,hogy rosszabb ,mert nem az. Mindegyik jó,szvsz az AMD nyűgösebb ,de van aki szereti a kihívásokat[ Szerkesztve ]
Fúúúú, végre van egy kártya mégdrágábban mint amennyiért eddig sem tudtam megvenni! Király!!"by capulet75"
-
csiki_92
aktív tag
válasz Tökmindegy #53 üzenetére
Sztem rám akartál hivatkozni, és én például eddig is az amd megoldásait részesítettem előnyben, a mai események után meg végképp nem vennék nvidia kártyát
-
csiki_92
aktív tag
válasz Tökmindegy #53 üzenetére
nem azt mondom, hogy a radeonok erősseb kártyák (ebbe most ne menjünk bele), de én a mai cikkekből azt vettem ki, hogy azok a grafikus motorral szerelt játékok, amelyikek támogatják majd ezt az api-t, például ilyen a frostbite 3, a játék sokkal jobban fog futni...ezek után minek vegyek nvidia-t, ha annak ezzel szemben még nincs alternatívája?
-
Tökmindegy
senior tag
Itten van elhantolva az eb Azt olvastad.!!
Majd ha megjelenik egy olyan játék és ki lesz próbálva minden hardveren na akkor vonjunk le konklúziókat.
Hogy miket mondanak az egy dolog. Mondtak már pro és kontra mindenfélét ,és a fele sem volt igaz.
Pl az NV már több éve el kellett volna tűnjön sok PH-s cikk szerint. Ez csak egy példa volt ,pont nem érdekel ,hogy van e vagy nincs amúgyFúúúú, végre van egy kártya mégdrágábban mint amennyiért eddig sem tudtam megvenni! Király!!"by capulet75"
-
csiki_92
aktív tag
válasz Tökmindegy #56 üzenetére
Nem kell sokat várni egy olyan játékra Battlefield 4 ever
-
=WiNTeR=
senior tag
Abu, ha tippelned kéne, szerinted hány százalékkal lesz gyorsabb egy GCN-es Radeon Mantle API használatával a DX-esnél (például BF4 esetében)?
"I will become a true hardscoping hitmarking sample text legend."
-
dergander
addikt
Ha ez befog következni akkor az nv nagy szarba lesz
-
mzso
veterán
"de 5-6 éve azt is tehették volna az érintettek, hogy leülnek a fejlesztőkkel, "
És ez kinek volt érdeke? Mert mondjuk a Microsoftnak meg az Intelnek tuti nem. MS-nek van konzolja az Intelnek meg nincs értékelhető GPU-ja."Véleményünk szerint a Mantle-nek már korábban meg kellett volna születnie, méghozzá egy átfogó, mindenki által támogatott projekt részeként, és nem egy grafikus vezérlőket fejlesztő cég jóvoltából."
Ez mind szép is jó, de nem is tudok ilyenről. Általában valaki kifejleszt, kifinomít valamit és ilyen vagy olyan indokból megnyitja. -
siriq
őstag
válasz Tökmindegy #24 üzenetére
Az NV-nek mar 6 eve van kb sajat API. Nem kell nekik csinalni. Pontos datumot en sem tudom nem neztem utana.
[ Szerkesztve ]
Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.
-
Komplikato
veterán
válasz Tökmindegy #24 üzenetére
"Az tény,hogy ez eddig az NV soha semmivel nem volt lemaradva SŐT!! az AMD től. "
Na jah, semmivel. Anno kijött az elvileg első DX8.0 vas a Radeon 256 PixelShader 1.0-val.
Erre hoppá, 1.1 lett hirtelen a belépő a DX8.0-hoz (GeForce 3), a későbbi Radeon és Radeon 7000 szériából ki is hagyták, a driverekből ki is szedták a PS támogatást ATI-nál. (Viszont én láttam még a béta driverrel futó OGL demót, ami kicsit feltúrbózva késöbb kijött képernyővédőnek Radeon 8000 szériához.)Azután kijött a Radeon 8500 PS 1.4-el, DX 8.1 támogatással, vele szemben a GF4 ugye bár 8.0a PS1.3-al.
Utána kijött a hírhedt GF5 széria, ahol sebességben és fogyasztásban is sokkal gyengébb volt, a shadereket és pár dolgot meg butítva számolt. A Radeon 9500-9700-9800 volt az első kártya ami megszorongatta nem csak technikailag az NVidiat.
Utána ugye HD4000 széria DX10.1 volt, Geforce DX10, majd a DX11 vassal is előzött AMD, most meg ugye összes GCN megkapja a DX11.2 támogatást ...Nem érzem, hogy le voltak maradva. Több képernyős támogatás, TV kimenet, HW videó támogatásban meg pláne nem voltak.
És akkor ne feledjük a multi GPU-s első próbálkozásukat, még ha nem is jött be, az ATI Rage Maxx-et.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
siriq
őstag
válasz MCBASSTION #69 üzenetére
Amit linkeltem ott van az nvapi csak ra kell klikkelni. [link]
Le is toltheted a dokumentaciot.[ Szerkesztve ]
Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.
-
siriq
őstag
probaltam ra keresni az nvapi-ra a ph-s oldalon de en nem talaltam semmi komoly leirast. Lehet csak en nem talalom. Ha tenyleg nincs, akkor meg fura. 5 ev alatt nem szuletett errol leiras.
Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.
-
schwartz
addikt
Igy hirtelen nem tudom eldonteni, hogy ez egy bombasztikus hir vagy az egesz lecseng idovel mint vihar a biliben. (nem lesz kello ternyerese) A Microsoft miert nem szedi rancba ilyen szintre a DX-et?
If he dies, he dies.
-
zoltanz
nagyúr
válasz Komplikato #68 üzenetére
Azért az NV -nek is voltak jó megoldásai TNT2, vagy a 6000-es széria. OpenGL és a xnix-es (hardveres h.264 videó dekódolás stb) támogatása sokáig fos volt az AMD/ATI-nak.
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
-
martonx
veterán
Nem jelentette ki, de olvasva a sorok között elég egyértelmű. Persze maga az OS, meg a játékok vélhetően menni fognak AMD és Intel GPU-kkal is. Mivel a SteamOs egy saját linux dtisztribúció lesz, és egyedül az Nvidia vette eddig komolyan a Linux-ot, ráadásul az Nvidia + intel azok akik kimaradtak a konzol bizniszből, így őszintén meglepődnék, ha nem egy intel procis, Nvidia GPU-s konfigot jelentenének be Steambox-ként.
Én kérek elnézést!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az NVAPI az nem erről szól. Az egy DX és OGL kiegészítés. Ha valamiben túl szigorú a DX például, akkor az NVAPI-n áthidalható ez a gond. Például nincs az MS API-jában DBT kiterjesztés. De írtam, hogy ez alapvetően egy olyan rendszer, ami nem éppen a fejlesztők álma. Egyszerű dolgokat meg lehet benne oldani, de komplett futószalagokat nem fognak a GPU-k assembly szintjén leprogramozni.
Számos játék használja, például a Tomb Raider biztos, de Repi mondta, hogy a BF4-ben is ez csinál pár dolgot a GeForce-on. Gondolom a DBT-t, mert az nagyon hasznos és az AMD DX kiterjesztése úgy sem jó hozzá.A Mantle teljesen más. Ez egy lecsupaszított API a DX és az OGL leváltására és nem kiegészítésére.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
senior tag
"Az igazán nagy kérdés azonban, hogy mégis miként veszthette el annyira a Microsoft a kontrollt a PC felett, hogy a DICE az AMD-hez ment segítségért."
MS tudatosan akarja kinyírni a PC-s játékot, ennyire egyszerű. Ha játék, az legyen xbox, mert ott van kontroll határok nélkül MS számára, és ömlik a pénz dögivel.
[ Szerkesztve ]
-
O_L_I
őstag
Kaveri -> SteamOS -> Mantle = SteamBOX
Én nagyjából ezt így képzelem el.
Azt, hogy a konzol portok támogani fogják a Mantlet szeritnem nem is kérdés, hiszen a harver közelibb API mivolta meleltt szerintem ez a másik legfontosabb oka a létezésének.Ha egy évvel ezelött jött volna ezzel az ötlettel az AMD biztos, hogy mindenki körberöhögi függetlenül attól, hogy mennynire hatékony az új API.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szigorúan magánvélemény, de egyrészt szerintem az MS-nek többet ér az Xbox, mint az AAA PC gaming. A jelenlegi DX a Windows Store alkalmazásainak bőven sok, messze túlteljesíti az API a konkurensek által használ OGL ES 3.0 tudását. Erős a gyanúm, hogy az MS többre nem is vágyik.
A másik, hogy amikor Huddy felvetette ezt a vékony API-t a piacnak nem mindenki rajongott érte, sőt. Pár stúdió nagyon happy volt, de a többség azért nem akar annyira ebbe belemélyedni. Ezért van a konzolokon is egy magasabb szintű interfész. A Mantle-re az igények a DICE, Crytek, Crystal Dynamics szintű csapatoktól jönnek, nekik pedig egyszerűbb azt mondani, hogy ott az Xbox.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Mardel
őstag
Ezek alapjan hulyeseg lenne rajuk alapozni.
Szerintem ne uljunk fel a bulvar marketingre, hogy Nv kartya sokat szamitana SteamOS-nek.Ennél többet nem kell tudni. Csak azt, hogy a víz nedves és kék az ég. Meg hogy a vérapó mindig a helyén van és egyre erősebb.
-
atti_2010
nagyúr
Mivel a SteamOs egy saját linux dtisztribúció lesz, és egyedül az Nvidia vette eddig komolyan a Linux-ot, ráadásul az Nvidia
Azért mutogatta Linus az Nvidiának a középső úját nemrég mert komolyan vették a Linuxot.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
dergander
addikt
válasz #32839680 #65 üzenetére
Másolják azt mondod? Az nv már erre kényszerül? Azért ez nagyon cinkes,úgyse fogja tudni másolni,meg lehetetlen is,most igy a konzolok miatt az AMD lépéselőnyt szerezhet,ahogy ABU cikkjében láthatod. Ha erre ráveti magát ahogy a BF4be más játékfejlesztők is alkalmazzák mert egyszerübb lesz portolni,Akkor lényegében az nvnek loholni kell mindig utána hogy utolérje,nemfog az olyan könnyen menni
-
atti_2010
nagyúr
-
Komplikato
veterán
Mondjuk a TNT2 kétélű dolog volt, mert bevezette a 32 bites színmélységet, de cserébe lópikulával nem volt gyorsabb az akkor olcsóbb TNT1-nél, volt TNT1-em szóval tudom. Az ATI H264 támogatásával meg nálam nem volt semmilyen probléma, csak amikor elkezdett terjedni sokan még az XP-vel szenvedtek, amihez mindenféle MS patch bűvölés kellett az DXVA gyorsítás lekezeléséhez, meg ilyesmik. Nekem viszont rémlik mennyi baj volt NVidia driverekkel a hol van, hol nincs HW gyorsítással.
OpenGL-ben az NVidia verhetetlen volt, de ebben biztos benne van a 3Dfx felvásárlása, hiszen az előtt ők voltak benne a menők. Itt arról volt szó, hogy technikailag az ATI/AMD mindíg le volt maradva. Nem volt. Olyan idők is voltak amikor a Matrox vitte a fejlesztéseket csak ők meg kiszálltak a játék témából. HW gyorsításban és több monitor kezelésben még anno a Matrox és S3 is erősen előzte Nvidiát. Nyugodjanak békében."Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
dabadab
titán
válasz Lacccca87 #83 üzenetére
"Mindenki elfelejtette már Linus eléggé jellegzetes megmozdulását? "F.U Nvidia""
Nem, de azert olyan nagyon messziremeno kovetkezteteseket kar lenne csak ebbol levonni. Egyreszt Linus az Optimus-tamogatas miatt volt kiakadva, nem ugy altalaban a driver miatt, masreszt tagadhatatlan, hogy jelenleg a legjobb teljesitmenyu linuxos GPU driver az NVidia zart drivere, meg azert azota voltak fejlemenyek.
(#89) martonx: Nekem pl. meg nem, meg is vagyok sertve
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
atti_2010
nagyúr
válasz #32839680 #91 üzenetére
Ahogy a GCN a Larrabee-t másolja azaz átvette az ott felvázolt ötleteket, így a következő NV gpu is átveheti a GCN sok ötletét,
Nem is olyan biztos de ez bonyolultabb annál hogy mi eldönthessük de az AMD és az Intel között van egy keresztlicenc szerződés.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
Lomha 8V
addikt
Ez egy jó hír. A konzolgyártók meg azt hitték, hogy a PC ipar nem fog lépni? Főleg a Microsoft-tól érdekes ez a meglepődés.
-
sad_Vamp
őstag
Végre valami történt..... kaphatna már a pofájára az intel meg az nvidia is (mondom ezt úgy, hogy eredetileg ezeket fanoltam és most is intel procim van). Érje csak meg Kaverit venni (elméletben azt tervezem majd asztali gépnek)... de ugye ez már nem is a cégeken fog múlni, hanem a programozókon, hajlandók lesznek e GCNben programozni.
“When the flaws of the system are exposed, it is usually the irritant who gets cast out.”
-
mzso
veterán
Szerintem hülyeség lenne nem AMD alapra építeni ezek alapján, még ha át is kell állni az eredeti tervről. Ha tényleg olyan egyszerű portolni akkor csak meg kell noszogatni a kiadókat/fejlesztőket (egy kis zsével), hogy portolják rá a cuccot. Csak úgy repkedhetnének a konzolos címek kevesebb licensz díjjal és így árral a steam-re. Ráadásúl a grafikában is egyre többet verhetnének a konzolokra ahogy telik az idő és gyorsabb APU-k jönnek ki.
Ráadásul ha tényleg lendületet vesz akkor lesz egy saját ökoszisztémájuk a Microsoft-tól függetlenül. Akár lehetne a PC-k androidja is szerencsés esetben.
-
mzso
veterán
Jut eszembe, korábban sokan emlegették az emulációt. Ezek alapján sokkal bizakodóbbak lehetnek, hogy nem kell egy évtizedet várni mire emulálni lehet a konzolt.
Bár ha jól sül el akkor az igény is kevés lesz rá mert nem lesz sok exkluzív cím. (Csak a Sony/Microsoft által támogatottak)
-
M@trixfan
addikt
Nagyon kéne a Mantle OS X-re. Ez egy nagyon nagy ugrási lehetőség lenne a platformnak a professzionális teljesítmény és a játékok terén történő megerősödésre, élvonalba kerülésre. Sajnos amióta Bertrand Serlet nincs a cégnél szerintem nem fordítanak elég figyelmet az ilyen irányú fejesztésekre. Persze minden lehet a háttérben, most fog kijönni új Mac Pro, bármi lehet még a jövőben. Nagyon mondogatták a 4K és demózták valamelyik nagy programot.
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
-
Dare2Live
nagyúr
azért ehez imo az MSnek is lenne egy két szava.
Nálam már az durva, hogy evvel ennyire elvesztheti a kontrollt az MS a Windows felett, miközben AMD szállítja az XBOX socot.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Seregély
tag
"mégis miként veszthette el annyira a Microsoft a kontrollt a PC felett, hogy a DICE az AMD-hez ment segítségért. "
Szerintem egyértelmű az ok. Az MS mesterségesen fogja vissza már egy ideje a Win alatti grafikai API és GPGPU fejlesztéseket, mivel próbálja ezeket az új XBOX előnyének kihasználni. Ebben partnere az Intel is, hiszen nekik a grafika és a GPGPU gyenge pontjuk egyenlőre.
Félek, az MS eme hozzáállásának meg lesz az eredménye, a kialakult űrt majd más tölti be (látjuk a SteamOS és a Mantle API kezdeményezéseket). -
Seregély
tag
Még annyit, szerintem ott téved az MS a PC-s játék elhanyagolásával, hogy ha teljesen kiszorul erről a piacról a Win, akkor szép lassan a consumer piacról is kiszorul és marad a céges piac, ha otthon sokan áttérnek SteamOS-re akkor cégnél is jó lesz nekik a Linux (lásd iPhone vs Blackberry esete).
-
martonx
veterán
Mondjuk jobban belegondolva teljesen igazad van. Eddig biztosra vettem, hogy intel + nvidia kombo lesz a Steambox-ban, viszont ezzel az új API-val igazán butaság lenne nem AMD platformmal kijönni.
Másrészt intel + nvidia + MS + Sony gigászoknak is lesz néhány szava hozzá.
Pattogatott kukoricát bekészítettem az elkövetkező fél évre, és kíváncsian várom, hogy mi sül ki a SteamBox-ból.Én kérek elnézést!
-
Dare2Live
nagyúr
-
Dare2Live
nagyúr
válasz atti_2010 #114 üzenetére
és? Az eredeti állítás, hogy nézi e, hogy helyes e vagy sem nem igaz. Ennyi.
Sehol se firtattam, hogy amit AMD csinál az egy nagyon komoly dolog e. Trollkodj máson ha kérhetnélek.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Új hozzászólás Aktív témák
- Újszerű PowerColor Fighter AMD Radeon RX 6600XT 8GB GDDR6 ÁR/ÉRTÉK BAJNOK! Bolti Garanciával!
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- PowerColor Red Dragon Radeon RX 5700 XT 8GB
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- MSI VENTUS 2X RTX 3070 - eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest