Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • djgeg

    őstag

    válasz marcias #100 üzenetére

    Azért multiztam az oPlay vagy mi a fenével és használható volt. :)
    Szerintem megoldható... Nem a semmiért dolgozik az Nvidia rajta. Dolgoznak egy hibrid video streamen. 3d Kari lenne csak a gépben kb :D Grafikai számítás egy része menne helyszínen a többi stream, meg ilyenek. Meg lehet ezt csinálni csak csinálják :D

    "640 kByte memória mindenre elegendő"

  • M@trixfan

    addikt

    Big Picture mód fantasztikus, Xbox 360 kontroller natívan támogatott. Alapból nagyon szeretm a Steamet és a szolgáltatásait. Akkora AAA játéklistám van már benne, pedig szinte mindent csak akcióban vettem pár euróért. Mentések, frissítések, minden automatikus. Ha lesz Steam PC akkor legalább kapnak a fejlesztők egy mérföldkövet amihez lehet optimalizálni. Szerintem ezzel minden PC gamer jól jár, az is aki saját maga épít gépet. Azt nem hiszem, hogy a Valve "subsidised" üzleti modellt fog használni és pl. akkori GTX 660 ti szintű kártya kerül majd bele. X86 platformon szinte semmi esély nincs a Steam-en kívüéi játékok kiszorítására. Maximum a nagyobb széria miatt olcsóbb lesz az átlagnál, de egy jövőbeni erősebb APU-t, vagy Radeon 7770 szintű grafikus kártyát tippelek. Az egészben az a legjobb, hogy van választás, aki szeretne simán építhet magának brutál konfigot.

    Nekem az a problémám a konzolokkal, hogy ciklus vége felé már nagyon zavaró a teljesítmény nekem: AAA játékoknál 720P alatti felbontás mellett rendszeresen 30 alatti fps, ugyebár logikusan pont a kritikus jelenetek közben. Meg úgy általában kevés a 720p egy jobb megjelenítőn. Szívesen játszanék konzolon ha legalább 4 évente lenne frissítés. A Steam PC lehet ebben jó lesz, hátha támogatott lesz bizonyos komponensek cseréje. Én maradok a PC-nél hosszú távon, mert olcsóbbak a játékok és azabadon használhatok bármilyen perifériát.

    Sajnos igényesebb szinten messze nem olyan egyszerű a HTPC kérdés sem. Ott már képbe jön a kadencia, kalibrációs profilok, automatizálás, stb... Sajnos a PC a legjobb és legrosszabb egyszerre emiatt. Legjobb a GUI és a szoftverek széles tárháza, viszont a kadencia szenvedés, a VGA driver össze-vissza nyúlhat bele a színtérbe, ellenben lehet forrás oldalról kalibrálni.

    twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n

  • quailstorm

    nagyúr

    válasz all6atos #51 üzenetére

    Nehezen tudom elképzelni hogy azzal a céggel kössön szerződést a valve, amelyik évek óta leszarja azt hogy a linux egyáltalán létezik. Az Nvidiának legalább van egy korrektül működő drivere. Most meg éppen közösen fejlesztik a valve-val...
    Nem lenne kész az a linuxos AMD termék mire piacon kéne lennie a konzolnak. Ez csak egy becsomagolt közönséges asztali gép lesz egy Linuxszal ami a Big Picture shellel indul(szerintem).
    Nvidia videókártya és AMD CPU házassága meg maximum otthon épített gépekben jöhet létre.
    Persze tudom AMD előrébb van a GPU-ival sokkal mint az nvidia, de most mondjak le a linuxról meg a 6-8 év támogatásról? 2 éves ATi kártyához hol kapsz még drivert akár windosra is? Ehhez képest Geforce FX Win64bit, Geforce 6000 meg Win8 kompatibilis drivert kapott...
    AMD kártyákkal a linuxos játszás SEHOL nincs, Nvidiával meg nyögvenyelős. Na persze majd az AMD 6 hónap alatt összedobja, arra kíváncsi leszek.
    Egyébként mikor piacra kerül, akkor kiderül melyikünk gondolta jól, addig meg kár róla vitázni. De ez nem egy közönséges zárt konzol lesz...
    "Ha az AMD-nek belengetik, hogy el tudnak adni 5 éves távlatban 10-20-30M steamboxot akkor az AMD, ha ezt el is hiszi akkor villámgyorsan kipofozza a Linuxos drivereket." több éves lemaradást nem lehet csak úgy behozni. Linuxos szakembereik sincsenek, nem hogy koncepció a driverhez.
    Nem jó irányban gondolkoztok szerintem. Azt kéne elképzelnetek hogy MOST mi a legjobb játszásra linuxon. Na azt tesztelik a steam for linux betával, és annak a stabilitása, és működése, kezelőfelülete van most próbára téve. Majd mikor ez elég jó ahhoz hogy kikerüljön a betából, és a 8 éves kisöcsi is elindítsa rajta a Bejeweledet vagy a Sims 3-mat, akkor fognak egy erős de hűtéshatékony gépet, összecsomagolják, felraknak rá egy debiant meg vga drivereket, és beállítják pl hogy openbox ablakkezelő, és automata induljon a big picture.
    Várom az érvekkel alátámasztott ellenvéleményeket.

  • dabadab

    titán

    válasz M@trixfan #102 üzenetére

    "Sajnos igényesebb szinten messze nem olyan egyszerű a HTPC kérdés sem. Ott már képbe jön a kadencia"

    Szerintem azert mar erosen kuzdeni kell, hogy olyan anyagot talaljal, ahol a cadence igazan problemas, BR-en kiadott anyagoknal meg HD TV adasoknal nincs ilyen, mert ott normalis framerate van meg progressziv kodolas (illetve TV-nel lehet interlace-elt forras, de akkor az altalaban nativan 50 / 60 FPS-es, nem pulldownnal generaljak).

    (#103) quailstorm: van valami konkret problemad az AMD driverekkel? Mert nekem (Llano-tulajdonos Debian user, Humble Bundle jatekokkal) ugy tunik hogy teljesen mukodokepes.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz quailstorm #103 üzenetére

    Nos az én HD4800-as kártyámhoz van Windows 8-as driver. Nem MS certified de van.
    A kártya bőven több mint két éves. Inkább 2x2.

  • quailstorm

    nagyúr

    válasz dabadab #104 üzenetére

    Linuxon sokkal gyengébb a teljesíténye mint az Nvidiának. Ha már humble, Amnesia is jól megy?
    (#105) joysefke: kevesebb teljesítménynövelő frissítésük van mint az nvidiának. És 2x2 nem 8. Márpedig 2004-ben kezdte el áprilisban az NV a 6ezres sorozatot.
    Egyébként saját tapasztalat nem lévén, másokét mondom vissza az AMD-vel. Nekem annyi elég volt hogy anno ne HD5570-et, hanem GTS450-et vegyek(használtan igaz). Elég ha benézel ubuntu topicba, rendszeres a gonnd AMD kártyákkal. Videó szaggat, játék nem megy meg laggol,stb.... Ott hangzott el az is hogy a 2 éves kártyájára már windows frissítés sincs.

    [ Szerkesztve ]

  • marcias

    őstag

    válasz quailstorm #103 üzenetére

    Azért ahhoz már tehetség kell, hogy egy ilyen topicnál is nettó AMD-fikázásból álló kommentet írjon vki. Mellesleg a steam főoldalán van link az AMD-hez, velük csinálták meg az automatikus driverfrissítést. Szóval élből kizárni az AMD-s verziót szvsz hülyeség. Mellesleg, az AMD tök béna lehet új rendszerre való optimalizálásban, ezért van AMD GPU a Wii U-ban, és a next-gen konzolokban is jó eséllyel az lesz.

    Az egyedi kiragadott példáiddal pedig semmit sem bizonyítasz, ugyanennyit +1-et lehet találni nVidiára is, kezdve a hibás, és elhallgatott szériákról, vagy hogy közelebbit mondjak, a saját laptopomban olyan bugos a driver, hogy a photoshop open gl gyorsítással úgy kifagy, hogy leáll a program és összeomlik a windows aero, 1 percig fekete képernyő, majd hibaüzenet, hogy a videokártya drivere nem válaszol. :U Erről ennyit.

    [ Szerkesztve ]

    Steam: marcias88

  • marcias

    őstag

    válasz M@trixfan #102 üzenetére

    +1. :K

    quailstorm: amúgy a windows driveres dolgodra muszáj válaszolnom: a havi frissítésű driverek nem érkeznek régebbi kártyákra, hiszen azokra amúgy sem vonatkoznak már teljesítménynövekedést okozó változások. Essential driverek a régebbi kártyákra is, egészed HD2000-es szériáig érkeznek még jó ideig, kb. fél/negyed éves rendszerességgel.

    [ Szerkesztve ]

    Steam: marcias88

  • djgeg

    őstag

    válasz marcias #107 üzenetére

    Nem tudom, hogy te mit láttál hogy ki és mit fikázott...
    Totál érvekkel alátámasztotta a véleményét xD Nem fikázott semmit.
    Na mind 1.

    "640 kByte memória mindenre elegendő"

  • dabadab

    titán

    válasz marcias #107 üzenetére

    Ize, mondjuk az AMD linuxos tamogatasa azert mindig is gyengebb volt, mint az Nvidiae, meg most megnezve a phoronixos Windows vs Ubuntu teszteket (Nvidia, AMD) tenyleg az latszik, hogy mig az Nvidia Linux alatt valamivel jobb, mint Windowson, addig az AMD Linux tiz-husz szazalekkal (ami eleg komoly kulonbseg) lassabb.
    Azt mondjuk nem tartom kizartnak, hogy ha rafekszenek, akkor ezt a kulonbseget azert el tudjak tuntetni, na meg persze az arazas, fogyasztas meg hasonlok is szamitanak.

    (#106) quailstorm: az Amnesiat pont nem neztem, a HB-vel tobb jatekot kapok, mint amennyire idom van :(

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • quailstorm

    nagyúr

    válasz marcias #107 üzenetére

    Sose mondtam hogy kiváló az nVidia. Szerinted 9500GT és FX5200 tulajként mondhatok ilyet? Két szégyen kártya. FX5200 lassabb mint a 4200ti...
    Az hogy windowson mit oldottak meg az más kérdés, de az kötelező, természetesen a linuxos kliens is szól ha nem a legújabb van fenn. De valamilyen okból mégis az nVidiával állt össze a valve a driver csiszolni, nem az AMD-vel. Ennek ellenére persze tele vannak AMD pártoló közleménnyel, de drivert nem haxolhatnak, anélkül meg nem lehet mindent megoldani. Természetesen Piacnak tekintik linuxon az AMD-t, és a HD2000+ intelt is, de egyelőre le vannak maradva a pirosak. Azon fog eldőlni hogy a konzol mennyire lesz hardverközelien programozható. Ha olyan lesz mint egy szimpla PC, akkor nem valószínű az AMD. Ellenkező esetben viszont biztos.
    Nekem nem tetszik az AMD üzletpolitikája meg hozzáállása, az nVidiának meg az elszállt árai. Most bajban lennék hogy mire cseréljem a GTS450-et. KB HD7770-ra... Csak nehogy megbánjam.
    Laptopod legalább dual videokártyás? (intelHD+geforce?)
    (#108) marcias: hát 2012-ben már a Win8 drivernek is nagyon kell örülni 6k és 7k sorozathoz. De 8k-tól felfele mind megkapja a legkisebb frissítést is, pedig azok se maiak meg korszerűek. Már megint mellébeszélsz....

    [ Szerkesztve ]

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz quailstorm #106 üzenetére

    Nevetséges állítások. Az AMD-nek van legacy drivere windows 8-ra. A kétéves kártyákhoz is jönnek az új, nem legacy (MS certified) driverek. stb

    [ Szerkesztve ]

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    A másik pedig amit nem értek, hogy miért rugózik itt mindenki a Linuxon. Se ebben a hírben, sem az eredetiben egy szóval sem volt leírva, hogy natív-Linux alapú lenne a Steambox. szvsz semmi de semmi értelme nem lenne. A Steamboxnak kompatibilisnek kell lennie a már megvásárolt Steames játékokkal. Itt három opció van:
    -(1) Windowson fog futni a steambox
    -(2) Linux guesten fogy egy Windows virtuális gépen futni
    -(3) Linuxon fog futni a windowsos rendszerhívások Emulálva lesznek.

    A kettes kizárt, mivel a steamboxhoz kellene adniuk egy Windows licencet (a guest oprendszerhez), ennek semmi értelme.
    Hármasnak van értelme, kérdés létezik-e jó minőségű windows emulátor linuxra, talán a Wine-volt ilyen? :F ..
    Ha az emulátor megoldható, akkor is rengeteg munka lenne egy eredetileg Windowsos játékot csak a steam miatt tesztelni rajta. Bár ki tudja. Én az 1-est sokkal valószínűbbnek tartom, de a hármasnak is van értelme.

    A hardvergyártás ügyében is nagyon árnyaltan fogalmaz, szvsz nem lesz itt semmilyen hardvergyártás, max kihoznak 1-2 módosított perifériát, amivel a konzolos gamepadnál pontosabban és bizonyos esetekben kényelmesebben irányíthatóak a PCs játékok.

    Amit én el tudok képzelni, az annyi, hogy publikálnak 1-2-3 hardware konfigurációt amit a steambox támogat. Tudom is én Basic-Standard-Premium amely jól körülhatárolt követelményekkel rendelkezik (Pl Basic: 2GB RAM, 512MB Directx 9 VGA, 100GB free disc, broadband internet, 720p res stb) ezen fut vagy linux vagy Windows, amelyre felkerül a Steambox mely ha elindítod egy game centerként működik ahol csak a játékokhoz férsz hozzá. Az összes driverfrissítésről, képi beállítások optimalizálásáról, stb a steambox gondoskodik.

    J.

  • quailstorm

    nagyúr

    válasz joysefke #112 üzenetére

    Nem kérem, debian lapú linux lesz rajta, és PORTOLJÁK azokat a nyamvadt játékokat. Ha nem így lenne, miért érné meg annak a csekély pár százalék amúgy is dual bootoló linuxos és játékosnak csinálni egy linuxos steam klienst?
    Amiket felsorolsz, az azt hiszem kötelező elvárás...
    [link] 4400-as széria? Azt ne mondd hogy egy 4450 pl. kevés a win8nak (havernak van ilyen kártyája).

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz quailstorm #103 üzenetére

    Nézd meg Kína nagy volumenű GPU rendelését. Az AMD-vel kötöttek meg egy 10 millió VGA-ra vonatkozó tendert az elkövetkező hónapokra. Az indok, amiért az NV-t dobták a Linux támogatása volt.
    A Linux terméktámogatása minden cégnél alacsony fókuszt képez. Egyszerűen egy maréknyi júzerért nem éri meg az átlagosnál jobban törni magukat. Persze vannak célterületek, amit a piaci szempontok miatt jobban fejlesztenek. Az NV például a CUDA-t eléggé fejleszti Linuxra, míg az OpenCL támogatásuk ezen az OS-en teljesen használhatatlan. Az AMD az OpenCL-t nagyon fejleszti Linuxra, szinte azonos időben jelennek meg az újítások, mint a Windows driverben. Ezek itt üzleti szempontok, mivel bizonyos a területeken sok pénz van, és ezért az átlagosnál nagyobb munkát raknak bele a cégek.
    Ha lesz egy olyan gép, ami Linuxot használ, és potenciálisan eladható belőle minimum 5 millió termék, akkor azért már megéri támogatást csinálni. Itt a kulcs a felhasználóbázis. Kevés felhasználó, kevés pénz = kicsi fókusz. Sok felhasználó és nagy pénz = komoly fókusz. Ezek a dolgok sosem véletlenek. Ott van például az a terv, hogy az AMD a beágyazott rendszereket célozza az új APU-kkal, és itt akarnak növekedni. Ennek az eredménye, hogy hamarabb jelent meg az APP 2.8-as runtime Linuxra, mint Windowsra, illetve már egyéni drivereket is lehet rendelni a termékekhez. Ugyanez az NV-nél fordítva. Nulla esélyük van bekerülni erre a piacra, amit az AMD kinézett. Kb. nulla is befektetésük ebből a szempontból, lásd nincs érdemben működő OpenCL-jük Linux alatt. Szimplán az a különbség, hogy az egyik oldalon lehet belőle pénz, így megéri befektetni, míg a másik oldalon nulla a várható bevétel, így minek törjék magukat.
    A támogatás minőségét mindig az határozza meg, hogy mennyi a felvásárlóbázis. Az otthoni Linux azért képez kicsi fókuszt, mert egy maréknyi júzer az egész, akik ráadásul átlagos árat fizetnek a hardverekért. A beágyazott rendszer sem sok vásárlóbázis, de ez be van kalkulálva az árba. Egy E2-1800 listaára 50 dollár körül van. Egy vele majdnem megegyező AMD G-T56N listaára 140 dollár. Az egész lapka tök ugyanaz, de utóbbinál kifizettetik veled az 5 éves terméktámogatást. Ezért adnak hozzá külön drivert Linuxra.
    Ha a Valve AMD-t akar a rendszerbe, akkor megvizsgálják, hogy mennyi eladás lehet a gépből, és ha jónak tartják, akkor megcsinálják amit kérnek. Ha úgy gondolják, hogy nagy a kockázat, vagy valami az üzlet ellen van, akkor visszamondják. Máshol is így működik. Nyilván a Steambox az nem egy Wii, Xbox vagy PS kaliber, szóval ott tényleg figyelembe kell venni, hogy lesz-e elég eladás, ergo nincs automatikusan igen a felkérésre. Maximum akkor, ha a Valve megelégszik az elérhető hardverekkel, és nem akarnak egyéni dizájnt.

    (#114) quailstorm: Rakja fel hozzá a Windows 8 drivert. Nem nehéz ezt letölteni és telepíteni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • marcias

    őstag

    válasz joysefke #113 üzenetére

    Amúgy én egy olyat tartok még megvalósíthatónak, hogy Open GL-es játékoknál, ahol megvan a Mac-es támogatás, relative kis erőbefektetéssel rávehető a Linuxos natív futás. Persze, ettől függetlenül az első generációs steambox szinte tuti, hogy windows-zal jönne, de párhuzamos projektként zajlana az OpenGL-es projekt, így már egy 30-50 játékból álló gyűjtemény lenne linuxra, aminél már opcióként, egy olcsóbb steambox akár lehetne linuxos is...

    [ Szerkesztve ]

    Steam: marcias88

  • quailstorm

    nagyúr

    válasz Abu85 #115 üzenetére

    OpenCL-es dologról tudok, sokkal jobb otthoni bruteforce állomás egy ATi mint egy nVidia...
    Az valószínű hogy PC-n és linuxon marad az nVidia, mint favorizált játékkártya. Az a kérdés hogy a valve hogyan gondolja a konzol dolgot. Mennyire hasonlít majd a PC-re. Mert ha az általad vázolt megoldást követik, akkor lesz egy nem bővíthető, negyedikutas konzoljuk, és pont most nyitottak még a linux fele is. Nem gondolod hogy ez sok?
    Nem tartom valószínűnek hogy a legtöbb játékgyártó nagyon örülne ha megjelenne még 2 piactér, a linux PC-Steam, és a steambox. Valamennyire át kell írni a kódot, nem lesz se X360, se Wii U kompatibilis a konzol. Már pedig ez jelentősen megvághatja a kiadáskori játékok számát, és ezzel elveszik a vásárlók kedvét, majd elbukik a az új platform.
    Én még mindig egy kompakt X86 PC-re gondolok mint steambox, de szerencsére ez idővel kiderül.
    de akkor miért voltak lusták berakni a listába...?(már a driverkompatibilitáshoz)

    [ Szerkesztve ]

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz quailstorm #114 üzenetére

    Kizárt hogy portoljanak többezer játékot. Nem éri meg annyi munkát beletenni. És amúgy sem lenne rá kapacitásuk.

    Linuxon Emulátor vagy eleve Windows ez a két opció van. Linuxra portolás szvsz kizárt.

    Azt mondtam, hogy _szerintem_ ahelyett, hogy a valve elkezdene PC-ket összeszerelni inkább publikál néhány követelményt amivel a különböző teljesítményszinteket le tudják fedni. A követelményeket 1-2 évente pedig updatelik, nem túl sűrűn, azért hogy a játékfelesztők és a játékosok is tudjanak rá építeni stb, nem túl ritkán, mert ugye a gépek bolti, rövid termékciklusú cuccokból leszenek összerakva.

    Basic: egyszerű 2D játékok, flash meg a többi vacak
    Standard: Korszerű 3D játékok 720p-ben némely képjavításokkal
    Prémium: Korszerű 3D játékok FULL HD-ben

    A steambox felmegy a PC-re, ellenőrzi a Hardware-t, letölti a frissítéseket drivereket, kiírja, hogy ez most pl egy Standard Steambox utánna mint egy konzollal csak játszanod kell, tudja, hogy milyen beállításokat kell alkalmaznia a játékhoz, neked csak futtatni kell. Ennyi.

    Ez szvsz az ami könnyen, gyorsan megvalósítható, és van is értelme a többi csak mese habbal.

    J.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz joysefke #113 üzenetére

    Szerintem a Steambox OS attól függ majd, hogy mennyien készítenek Linux portot a játékból. Ha kevesen, akkor mindenképpen maradni kell a Windowsnál. Az emuláció szerintem kizárt, túl lassú megoldás. Esetleg azt tudom elképzelni, hogy ha Linux és az adott játékra nincs port, akkor azt felhőből kell futtatni.

    Ami látszik, hogy a Mac sokkal elterjedtebb, mint a Linux, de így is kb. szarnak bele a fejlesztők a Mac portokba. A Steamen elérhető játékok ötöde érhető el Mac-ra. Ez 334 játék. Linuxra 30 játék érhető el. Egyszerűen mindkettő kevés.

    Értem én a Valve-ot, hogy a Windows 8 maga az ördög, mert ott a beépített store, de ez nem győzi meg a fejlesztőket, hogy Linuxra márpedig érdemes portolni.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • marcias

    őstag

    válasz joysefke #118 üzenetére

    Ez amúgy így teljesen hihető számomra, viszont nem illik a képbe a korábbiakhoz képest nagy erőkkel beinduló linuxos steamfejlesztés, linuxos driverek fejlesztése, linuxra írt left 4 dead...

    Abu85: azért a windows8 store elég messze van egy Steamtől funkcionalitásban, ettől még konkurencia, csak... :U (Mellesleg a MS, amit PC játék területén alkot, abban én sok köszönetet nem látok, pl Windows LIVE Games)

    [ Szerkesztve ]

    Steam: marcias88

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    Abu:
    1,
    Te írtad, hogy a linux-ra szarnak a (játék)fejlesztők. Teljesen egyetértek. Mi motiválná őket arra, hogy most varázsütésre nekiálljanak Linuxra portolni? Nonszensz.
    -Ha linux is fog futni a Steamboxon, az nem natívan fogja futtatni a játékokat szvsz ez garantált. Nincs akkora piaci súlya a Valvnak hogy visszamenőleg elkezdjenek Linuxra portolni azok a fejlesztők akik eddig csak Windowsra dolgoztak.

    A Steambox csak úgy életképes ötlet, hogy
    1.1, out of the box működik (telepítés után)
    1.2, az összes már megvásárolt steames játékomat tudom futtatni
    1.3 A PC-ből (amellynek a Steam felhasználók körében pontosan 100%-os a penetrációja) automatikusan és fájdalommentesen csinál a steamboxot, ami ha akarom PC, ha akarom konzol (steambox)

    Marcias:
    2, Nagy erőkkel Linux fejlesztés, Emulátor
    A Wine egy egész jó dolognak tűnik (sosem próbáltam) elég sok AAA kategórás Windowsos játék fut rajta.
    Ha nagyon nagyot kockáztatnak, el tudom képzelni, hogy elindulnak ebbe az irányba.

    A Valve főnöke a játékipar primadonnája, nem kell mindent készpénznek venni amit mond (Linuxra fejlesztés)

    J.

    [ Szerkesztve ]

  • osszaki

    tag

    Jaj Steam/Valve konzol. Már csak ez hiányzott. :D PC-m is van, és Xbox-om is. Úgy gondolom mára mindenki megtalálta a saját kütyüjét amin játszik. (MS,Sony,Nintendo alternatívák) Most erre jön még egy. Az addig rendben, hogy a Valve mögött van tudás és pénz is, de ez a konzolfejlesztés szerintem eléggé eröltetett dolog. (Phantom is elbukott, bár az nem volt ekkora szabású project.) Nappaliba betört már az Xbox és a PS is, kitaposták a maguk ösvényét. Aztán ez is bill/egér kombós lesz? Akkor megint ott járunk, hogy egy új doboz, ami PC, de tv-hez is kötheted. Mondjuk ezek után talán eljönne az is, hogy MS/Sony fogja magát és akkor mindkét konzolhoz elkezdik támogatni a billentyűt és az egeret. És akkor a PC-s játékfejlesztés eléggé gondban lenne.

    Xbox 360 gamertag: osszaki

  • djgeg

    őstag

    válasz joysefke #121 üzenetére

    Azt azért tegyük hozzá hogy a Linux felhasználói bázisa is nagyobb lenne ha lenne normális Játék támogatottsága... Szeretem a Linuxt és használom is, üzemeltetem is... Azonban játszani is szeretek ha van rá időm.... Így maradhatok Windowsnal... Ha meg be van lőve game után nem fogok restartolni hogy felnézek netre... Pikk pakk azon kapom magam hogy 1 hete nem indult e linux az othoni gépen....
    Mind ez mert szeretek játszani...
    Sokan vannak még ezzel.

    "640 kByte memória mindenre elegendő"

  • djgeg

    őstag

    Egyébként azon gondolkozom hogy ha a Valve helyében lennék és cak tervezném ezt az egészet... Megröptetnék egy ilyen hírt és nézném a fórumokat :D Hogy ki mire gondol kik mit akarnak a legtöbben xDD

    "640 kByte memória mindenre elegendő"

  • #16939776

    törölt tag

    Van ebben potenciál, célhardverre célprogram.

    Legyen annyi eszük, hogy használható lehessen egér/bill. kombóval is. Akkor garantálom hogy nyertek egy vásárlót a személyemben :D

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz quailstorm #117 üzenetére

    Szerintem eleve ez a Steambox elképzelés csak úgy működőképes, ha bármilyen OS-re építve egy szabvány API mellé írnak egy sajátot. Ezzel a mai szabvány API-k legnagyobb problémája kiüthető, így sokkal jobb grafika biztosítható a Steamboxra fejlesztett játékoknál. Más szempontból nincs lényegi értelme, mert az elején kicsi az install bázis, vagyis semmiképp sem lehet exkluzivitásra építeni, maximum akkor, ha bevállalják a gép masszív veszteség mellett való árulását. De az a baj, hogy ez nem egy Samsung holmi. Erre max. Valve lesz írva, amit alig ismer az átlagember.

    A piactér lényegtelen. Ha Windows fut mondjuk rajta, akkor gyakorlatilag egy extra store-ba kerül a program, de komoly módosításra nincs szükség.

    Ott van benne, hogy Radeon HD 4000. Abba beletartozik a HD 4450 is.

    (#120) marcias: Persze, a Steam szolgáltatási sokkal jobbak. De a Windows Store integrálva jön a Windows 8-cal. Ez a probléma. Ez olyan, mint az Internet Explorer effektus. Minek a másik böngésző, ha van már telepítve.

    (#121) joysefke: Semmi sem fogja őket motiválni. A Macre portolást sem tartják túl fontosnak, pedig az egy viszonylag nagy és kifejezetten fizetőképes réteg.

    A Steambox csak úgy életképes, ha a szabvány grafikus API-k mellé raknak egy sajátot is, amit a fix hardverhez illesztenek. Ez az egyetlen, amiből előnyt lehet kovácsolni.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • djgeg

    őstag

    válasz Abu85 #126 üzenetére

    NEM lennének exclusive címek??? Miről beszélsz? xD Majd szerinted jtkfejlesztői multal nem állnak neki ? xD Vagy ha ne adj isten HL3 kijön nem lehetne exclusive?:D Ha kijönne a console meg a HL 3 pl fél -egy éves exclusiveitással is már akkor rohannék a boltba venni egy steam box ot :D

    "640 kByte memória mindenre elegendő"

  • dabadab

    titán

    válasz Abu85 #119 üzenetére

    "Az emuláció szerintem kizárt, túl lassú megoldás."

    Nem az.
    Mondjuk nekem ugy tunik, hogy a Valve most inkabb a nativ linuxos portok iranyaba probalja terelgetni a fejlesztoket es szerintem sokat dobhat a platform nepszerusegen, ha olyan tamogatast kap maga moge, mint a Valve, meg foleg ugy, hogy egy linuxos programot Macre portolni szinte semmibol sem all.

    "Szerintem eleve ez a Steambox elképzelés csak úgy működőképes, ha bármilyen OS-re építve egy szabvány API mellé írnak egy sajátot. Ezzel a mai szabvány API-k legnagyobb problémája kiüthető, így sokkal jobb grafika biztosítható a Steamboxra fejlesztett játékoknál."

    Na ez az, ami teljesen kizart. Ehhez meg kellene gyozni az Nvidia / AMD / Intel triot, hogy a driverjeikben egy ujabb API-t tamogassanak, annak az implementaciojat faragjak, optimalizaljak, miegyeb, meg kellene gyozni a fejlesztoeszkozok keszitoit, hogy csinaljanak erre cuccokat, meg kellene gyozni a studiokat, hogy erre fejlesszenek - eselytelen. Ennel sokkal ertelmesebb lepes lenne az, ha az OpenGL fejlesztesebe szallnanak be es ott nyomnak kemenyebben a jatekorientalt feature-oket.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz djgeg #127 üzenetére

    Nem hiszem, hogy megéri az exkluzív cím az elején. Azért szerintem a Valve sem számít 1 milliónál nagyobb kezdeti eladásra. De nem is kell exkluzív cím, csak valami extrák kell felmutatni. Mondjuk jobb grafika. Mivel ezt PC-n erősen korlátozza a szabványos API, így a Steambox egy saját, célhardverre fejlesztett API-val sokkal jobb eredményekre lenne képes.

    (#128) dabadab: A Wine az nem igazán emuláció. Lehet olyan gyors, mint a Windows, vagy gyorsabb is, bár ez sok dologtól függ. Viszont egy játéknál kapásból meg kell oldani a DirectX API támogatását. Ez a Wine esetében jelenleg a 9-es verzióig van maradéktalanul megoldva. A DX10-es és főleg a DX11-es játékok már szenvednek. Két három éves késéssel persze meg lesz oldva a Wineban is a támogatás, csak ez nem az a szint, amire egy átlagjúzer vágyik.

    Nem olyan nagy dolog ez. Az OpenGL-t alapnak veszik és kivágnak belőle részeket, ami a célhardver miatt nem szükséges, ugyanakkor jelentősen gyorsít az API működésén. A driver kifejezetten gyorsan kész lenne egy ilyen koncepcióra. Az Xbox 360 és a PlayStation 3 API-ja is egy módosított szabványos megoldás. Lényegében abban különböznek a PC-s társaiktól, hogy teljesen ki vannak vágva belőlük a bonyolult erőforrás-ellenőrzést igénylő rutinok és direkten kezelhető a parancspuffer. Ugyanezt a Valve is megcsinálhatja. Roppan egyszer, és a hatás óriási. Kivágod az API-k legnagyobb problémáját, vagyis az overheadet.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • dabadab

    titán

    válasz Abu85 #129 üzenetére

    "egy játéknál kapásból meg kell oldani a DirectX API támogatását. Ez a Wine esetében jelenleg a 9-es verzióig van maradéktalanul megoldva."

    Ha tenyleg az emulacios iranyba indul el a Valve (ami bizonyos szempontbol ertelmes dolog, mert a mar meglevo jatekokat mashogy nem nagyon fogjak tudni portolni), akkor azert erdemes nem elfelejteni, hogy megiscsak szoftvercegrol van szo, egeszen biztosan mas tempoban halad a Wine fejlesztes, ha par valve-es jomunkasembert is raallitanak az ugyre.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • VaniliásRönk

    nagyúr

    válasz dabadab #131 üzenetére

    "...megiscsak szoftvercegrol van szo, egeszen biztosan mas tempoban halad a Wine fejlesztes, ha par valve-es jomunkasembert is raallitanak az ugyre."

    Bezzeg mikor ugyanezt mondom a Linuxról úgy általában, akkor le vagyok ugatva... na mindegy. :)

    A Linuxos irány már régóta egyértelmű, én arra vagyok kíváncsi, hogy milyen vasat akarnak alápakolni, mert Linux elvileg mehet ARM-en is, de a Wine-os visszafele kompatibilitáshoz már x86 kell. Ha x86 akkor AMD APU vagy Intel CPU + valami dGPU?

    "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

  • dabadab

    titán

    válasz VaniliásRönk #132 üzenetére

    Tutira x86, nem akarjak feleslegesen szivatni a fejlesztoket (na meg persze az ARM egyebkent is nagyon harmatos teljesitemenyt tud csak produkalni), en ex-has AMD-t tippelnek mar csak az integraltsaga miatt is.

    A linuxos reszt meg nem ertem, a Linux legfobb fejlesztoi jelenleg is szoftvercegek (a 3.0-as kernelnel a toplistan sikerult a Microsoftnak az 5. helyet megcsipnie :DDD )

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • VaniliásRönk

    nagyúr

    válasz dabadab #133 üzenetére

    Nem hamarjában akarják kiadni, pl. a Maxwellben biztos lesz elég szufla, de a fejlesztők valóban nem díjaznák, ez egészen biztos. (még nincsenek felkészülve az ARM-re) Tippre én is AMD-t mondanék, de láttunk már meglepőbb fordulatot is. Az Intel annó az első XBoxba is bevásárolta magát és ha valóban igaz hogy az nVidia bukta a következő XBoxot meg PS-t is, akkor ők is hajlandóak lehetnek áldozni valamennyit a presztizsért.

    Csak egy Linux OS több mint a Linux kernel, de ebbe ne menjünk bele, mert soha sincs jó vége, nem flame-et akartam.

    Szerk.: Ez tényleg jópofa, hogy a MS ott virít, kíváncsi vagyok mit mókoltak a kódon. Remélem nem biztonsági réseket rejtettek el, hogy rombolják a Linux image-ét. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

  • rii

    nagyúr

    válasz dabadab #131 üzenetére

    a Wine még fejlesztés alatt áll?
    hiszi még azt valaki hogy win.es programok futhatnak Lunix alatt? .-)
    jó volna, de mikor is indult a wine? .-)

    piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

  • dabadab

    titán

    válasz VaniliásRönk #134 üzenetére

    "pl. a Maxwellben biztos lesz elég szufla"

    Nekem egyaltalan nem igy tunik: az lehet, hogy egy mostani ARM CPU-hoz kepest eros lesz, de hat azokhoz kepest tulajdonkeppen barmi eros, raadasul a jatekok alapvetoen keves magot hasznalnak, a /mag teljesitmeny meg plane sehol sincs ARM eseten.

    (Az MS a Hyper-V drivereket rakta be a kernelbe.)

    (#135) rii: ez most valami gyenge trollkodasi kiserlet volt?... A Wine-t akitvan fejlesztik es aktivan hasznaljak.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • rii

    nagyúr

    válasz dabadab #136 üzenetére

    nem ... csak a dtp miatt nem linux-ozok ... és tényleg meglepődtem, h él még a wine

    97-ben is volt már (meg gondolom azelőtt még sokkal), de voltaképp, ha jól emlékszem vajmi kevésre volt elég
    aztán volt a lindows, de az is "csak" a wine-re épült emlékeim szerint

    piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

  • djgeg

    őstag

    válasz dabadab #136 üzenetére

    Azért azt tegyük hozzá, hogy a Játékok mag kihasználása az erősen függ a jelenlegi konzolgenerációtól... Ami jövőre ilyenkor valószínű frissül... Amire már fognak tudni fejleszteni mag "igényesebb" játékokat is :D Amik már portolva remélhetőleg ki fogják használni a 4+ magot is.

    [ Szerkesztve ]

    "640 kByte memória mindenre elegendő"

  • VaniliásRönk

    nagyúr

    válasz dabadab #136 üzenetére

    Ha jól értem a Maxwell az ARM utasításokat is lefordítja a sp-oknak és gyakorlatilag azokon futnak, szóval hacsak nem buknak el túl sokat a fordításon akkor a single threaded teljesítménynek is jónak kellene lennie.

    #135 rii: A Wine egész használható lenne, ha lenne elég pénz benne, mert van amikor gond nélkül futnak rajta meglepően új játékok, aztán jön egy játék, Wine vagy disztró update és csontra fagy ugyanazzal a játékkal az egész rendszer. Ha kapnának egy marék hozzáértő programozót akik teljes munkaidőben dolgoznak rajta akkor életképes lenne. (Pl. amikor nekifutok egyszer-egyszer egy disztrónak akkor egyik első dolgom feltenni a foobart Winera, mert egy darab normális music player nincs Linuxra. :P)

    "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

  • dabadab

    titán

    válasz VaniliásRönk #139 üzenetére

    De, rengeteget buknak, a stream processorok egyszerűen nem CPU kód futtatására valók, nem is tudják, ha mégis ilyet csinálnak, akkor radikálisan visszaesik a teljesítményük. Ráadásul az épeszű single-thread teljesítményhez OoO meg hasonló okosságok kellenének. Esélytelen, hogy a mostani desktop CPU-k közelébe kerüljön a teljesítménye.

    DRM is theft

  • VaniliásRönk

    nagyúr

    válasz dabadab #140 üzenetére

    Ezekkel a problémákkal ők is tisztában kell hogy legyenek. Ha komolyan gondolták a koncepciót akkor ezekre valamilyen megoldást is próbáltak találni, volt rá idejük, ez elvileg egy teljesen új architektúra amit lassan 4 éve fejlesztenek. Persze lehet, hogy nem jött össze (ilyet is láttunk már), vagy az első generációban beérik annyival, hogy lehet ARM kódot futtatni, csak annak sok értelme nincs.

    "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

  • Sinesol

    veterán

    A konzolok elönye abban van hogy celhardverre könnyebb optimalizalt gamet irni mint ezerfele pcre ahol fö szempont hogy minden hardver mellett fusson...
    A nagy dobas szerintem az lenne ha a Valve kb egy jo i5ös, hd 7970es konfigot felmatricazna konzolnak és ilyen celhardverre csinalnának a fejlesztök gameket. Na az komoly lenne valoszinüleg állva hagyna a nextgen konzolokat is böven:) Mivel ilyen modon a directx api miatt nem kéne a gpu teljeitmény 70-80szazalekat kidobni az ablakon es közvetlenül a gcn architektura alá lehetne irni a jatekokat. Eddig is arrol beszéltek sok forumon hogy meg a közep kategorias vgak is cgi szintü latvanyt tudnanak produkalni ha a directx normalisan maxon kihasznalna öket.
    Az azert nonsense hogy a legtöbb konzolnall AAA jateknal böven 20000 felett van a rajzolasi parancsok szama az elavult ösregi vassal a dobozban miközben a legujabb directx11-es vgaknal meg örülnek ha 7-8ezret elérik kinszenvedve,
    pedig elvileg egy 7970es nem kevéssel erösebb mint pl. az xbox 360ban lévö 6-8 éves ati radeon vga.,

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    válasz VaniliásRönk #141 üzenetére

    "Ezekkel a problémákkal ők is tisztában kell hogy legyenek."

    Persze. Nem is lattam, hogy olyat mondtak volna, hogy az SP-ken akarjak futtatni a CPU kodot vagy hogy az x86 proceszorok teljesitmenyevel akarnanak versenyezni.

    (#142) Sinesol: "Mivel ilyen modon a directx api miatt nem kéne a gpu teljeitmény 70-80szazalekat kidobni az ablakon"

    Ezeket a szamokat honnan szeded? :F Biztos tobbet ki lehetne csavarni a HW-bol DX nelkul, de max 10-20%-kal tobbet, talan annyit sem.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • rii

    nagyúr

    válasz VaniliásRönk #139 üzenetére

    játékokon kívül pld photoshop, indesign, illustrator, strata, lenne érdekes .-)

    remélem egyszer eljutunk oda, h nem kell a linuxról lemondani csak azért, mert bizonyos programok csak win-re vannak megírva

    én addig is itthon a pc-men osx-et futtatok

    piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz dabadab #136 üzenetére

    Nem biztos, hogy a procierővel a next gen játékokban sokat lehet majd nyerni. Jelenleg az az erős pletyka járja, hogy a Thebe-J lesz a PS4 alapja, és most lesz kész. Amit egyöntetűen mondanak az a Jaguar processzormag (ez egy Bobcat utód, vagyis kb. Atom szintű - jó annál azért gyorsabb, de a behatárolással ebbe a kategóriába lehetne elhelyezni). Ugyanez a pletyi az új Xboxra, csak a magok száma kérdéses. A Jaguar a nagy magokhoz képest elég gyenge önmagában, viszont a fejlesztési irány szempontjából a fejlesztőkkel közösen úgy döntöttek a next gen konzolokat tervező emberek, hogy a központi processzor helyett az integrált GPU jobb kihasználását helyezik előtérbe. A Nintendót is szívatják, hogy gyenge a Wii U procija egy next gen géphez képest, volt nemrég egy előadás, hogy ez igaz lehet, de sokkal erősebb a GPU, mint amit eddig egy konzolba beleraktak. Lényegében az üzenet az, hogy ha nem megy procival, akkor ott a GPU. Hamarosan lesz hozzá speciális OpenCL SDK.
    Angelo Pescének volt nemrég egy előadása, hogy az egész eddigi játékfejlesztési irányt újra kell értelmezni. A GPU compute a kulcs az innovációhoz. Nem tudom, hogy mennyire publikus az előadása, de két képet berakok, hogy merre mehet az egész: [link] ; [link]

    Ezeket az irányokat látva egy játékra kihegyezett rendszernél nem lesz hátárnya az NV-nek, ha a /mag teljesítmény nem lesz toppos. Nem ebből fog jönni a sebesség.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • marcias

    őstag

    válasz Abu85 #146 üzenetére

    Na de azt is még te mondtad, hogy a Windows/DX/x86 vonalon sokkal több a veszteség, azért a gyakorlatban mégiscsak kell a k erős proci. Vagy nem?

    Steam: marcias88

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz marcias #147 üzenetére

    Szerintem egyértelmű, hogy ezzel az iránnyal a régi grafikus API-k helyett újakat hozunk be, amelyek másképp működnek. A next gen konzolokhoz akár készülhet egy ilyen. Még az is lehet, hogy az MS és a Sony közös alapokat használna, hogy egyszerűbb legyen a portolás. Ez nem egyszer felmerült, hogy a fejlesztők munkáját meg kell könnyíteni egy ekkora reform során. A konzoloknál ez egyszerű, mert a gépet úgyis az exkluzív címek adják el, ami közös alapok mellett is megmarad.
    Van az egészre egy megoldás. A fejlesztő oldaláról két dolog a fontos. A sok hardvertől függetlenül egyszer kelljen megírni a kódot, de ugyanakkor az API overhead legyen sokkal alacsonyabb. Erre jó opció egy közös virtuális ISA-ra épített API. Amiben meg kell egyezni az a vISA. Jelenleg az Intel és az NVIDIA nem szeretné ezt az irányt. Az Intel azért, mert a jelenleg kifejlesztet GPU megoldásaik messze el vannak maradva a konkurenciától, amire gyorsan vásároltak egy ZiiLabs-ot, de az is idő lesz, mire abból alkotnak valamit (addig van egy elavult alapokra épített HD Graphics, és egy Larrabee/MIC, amiről már látszik, hogy zsákutca). Az NV pedig azért, mert nekik az lenne a jó, ha a CUDA mögé állnának be a cégek, és nem egy nyílt, gyártófüggetlen szabvány lenne erre. A cégek viszont nem akarnak a CUDA mögé beállni, így inkább a HSA felé közelítenek. Ennek egyetlen oka az, hogy amíg a CUDA zárt és konkrétan egy konkurens cég fejleszti, addig a HSA nyílt és egy kiszervezett alapítvány fejleszti. Utóbbi nem kockázatos, mert minden érintettnek beleszólási joga van a fejlesztésbe.
    Korábban már volt róla pletyka, hogy a Microsoft a HSA nyolcadik alapító tagja, csak még nem jelentették be. Ha a HSA-ra lenne írva egy új grafikus API, akkor az egész kérdés eldőlne, és mindenki belépne, aki még akar valamit ebben a szegmensben.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • VaniliásRönk

    nagyúr

    válasz dabadab #143 üzenetére

    Azt hol írtam, hogy x86 CPU-kkal akarnak versenyezni?

    "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

  • dabadab

    titán

    válasz VaniliásRönk #149 üzenetére

    Ott, amikor egy errol szolo threadbe azzal csatlakoztal be, hogy "a single threaded teljesítménynek is jónak kellene lennie".

    DRM is theft

  • VaniliásRönk

    nagyúr

    válasz dabadab #150 üzenetére

    Te azt úgy akartad érteni, mert akkor lehet oltani, maradjunk ennyiben.

    "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

  • Stan648

    tag

    Mi lenne akkor, ha az AMD most dobná be a HSA-t, és ráadásul a Linux meg szoftveresen. Egy HSA-ra alapozó első konzol ami linuxos. Lehet hűlyeség a felvetésem, de akár ez még előfordulhat.

    7600X + A620 + 32GB DDR5 + RX 6700 XT

Új hozzászólás Aktív témák