- OLED TV topic
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Vaku topic
- Házimozi haladó szinten
- Milyen RAM-ot vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Ilyen lesz az Astor: Blade of the Monolith
gp A C2 Game Studio nemrég átnevezett játéka a tervek szerint jövő hónap végén debütál.
-
Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
ma Sokat kellett várni az első OLED képernyős Apple táblagépre, állítólag megérte.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gdi
senior tag
Apropó, csak engem aggaszt, hogy az utolsó deciig ki akarják optimalizálni, mennyi legyen a tankban?
Kézipoggyásznak írj még fel egy ejtőernyőt''Milliárdnyi meggyilkolt csillag sikolya elhal az éj békéjében, és a kétségbeesésnek csak néhány, törékeny, kőbevésett szó áll ellen.''
-
-
Fred23
nagyúr
Ugye mások ilyet nem csinálnak?
-
-
félisten
Apropó, csak engem aggaszt, hogy az utolsó deciig ki akarják optimalizálni, mennyi legyen a tankban?
Szerintem csak téged,mert nyilván nem erről van szó.
Egyébként a légikatasztrófák sorozatban is volt ebből baleset, hogy elavult volt a számítási rendszer és emiatt alábecsülték a berakodott csomagok és a felszállt utasok súlyát, le is zuhant a kis gép.
Itt nem a kicentizés a lényeg, bőven van tartalék üzemanyag a gépekben.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
őstag
Laudával értek egyet. Van egy szorzó, hogy mennyi plusz üzemanyag kell tartaléknak, azt tudják ezzel belőni pontosan. Ha kétszer van több és kétszer kevesebb vs négyszer pont jó mennyiség, melyik a jobb?
Rock and stone, to the bone! Leave no dwarf behind!
-
Korrekt, ezzel azt a veszélyt is meg lehet előzni, ha túl kevés lenne az üzemanyag. Manapság a fizetős poggyászok korában, amikor az utazó értelmiség félmázsányi felszerelést zsúfol a (nem mért) kézipoggyászba, nem árt tudni, hányadán állnak.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
#65675776
törölt tag
Azt ugye tudod, hogy a repülőgépek döntő többsége az üzemanyagmennyiség terhére tud csak többlettömeget emelni? A Ruszlán* teljes üzemanyagtöltéssel 120 t terheléssel csak 4500 km-t tud repülni (a C-5A/B Galaxy is hasonló, az M már egy más történet). Ahogy csökken a terhelés, úgy nő a hatótáv. 50 t körüli terhelés esetén kb ugyan azt tudja, mint egy C-17 vagy A-400M.
Szóval ha megnövekedik az átlagos tömege az utasoknak és azok poggyászainak, akkor bizony csak úgy fog tudni felszállni a gép, hogy kevesebb kerozint tankolnak. Aztán meg az utas szívhatja a fogát, hogy idő előtt le kell esetleg szállni. Katonai repülésben annyira nem probléma, a gépek döntő többsége levegőben utántölthető. Polgári gépekre ez nem igazán jellemző.
Szóval lehetőségnek ott van, hogy szinten kell tartani az utasok és csomagjaik tömegét, vagy csökkenteni a gépek utasbefogadó képességét. Utóbbit nem igazán akarnák meglépni, mert azzal lehet piacokat veszíteni.
* - A maximális emelhető tömeg 230000 kg, amiben benne van a személyzet, az üzemanyag kétharmada, a hidraulikafolyadékok, mindenféle gázok és a hasznos teher is. (Sőt, a gép festése is, ami önmagában ~7 t.) Az üzemanyagtartályok kapacitása 348 740 l, ami ~280 t. Ennek a 2/3-a ~180 t, azaz teljes feltöltéssel minden másra marad 50 t. A maximális 150 t terheléshez ebből kifolyólag 80 t egyéb teher marad, amiből jó esetben 65 t lehet az üzemanyag. Ugyan ilyen rendszer van egyébként a polgári gépeknél is, csak ezt nem kötik az utasok orrára. Nem volt véletlen, hogy régen a fedélzeti mérnök az ideje nagyrészét semmi mással sem töltötte, minthogy az üzemanyagmennyiséget és a megtehető utat számolja. Ahogy a szállítógépek esetén a loadmaster egyik elsődleges feladata is ez (a másik meg a rakomány kiegyensúlyozott elhelyezése).
[ Szerkesztve ]
-
buherton
őstag
A repülő és a repülés kétfelé van valásztva. Az egyik részét szigorúan felügyelik, úgy mint pl. váz, hajtómű, karbantartás gyakorisága és minősége, biztonsági üzemanyga mennyisége, reptéri kiszolgáló személyzet mozgása. A többi a társaságokra an bízva pl. utastér felszereltség, ülések, stewardessek, felszolgált ételek/frissítők.
Amit pedzegettél azaz optimaliuálásról szólt, aminek a határait a hivatalok szigorúan ellenőrzik. Nyugodtan felülhetsz olyan repülőre, ami EU-ban vagy USA-ban repülhet.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Meg is lepett volna, hogy pont a finneknél lenne valami biztonságon spórolós blama.
#12: nagyjából megvolt, de köszi a részleteket
#14? legközelebb mindenképp viszek magammal Repülés előtt felhívom őket, melyik kútból tankoljak, mit szeret a kicsike.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
pit stop
addikt
Én tudnám díjazni, hogy vékonyabb utasok több csomagot vihessenek fel pl.
Én magam sokkal kisebb súlyt képviselek, mégis ugyan annyi poggyászt vihetek fel azonos áron, mint egy kétszer akkora ember... Utoljára is centizni kellett feladott poggyász súlyával, és idegesített eléggé...Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
Új hozzászólás Aktív témák
- 64Gb DDR4 - Corsair 32GB KIT DDR4 4600MHz CL18 Vengeance RGB RT
- Samsung Galaxy A54 5G Eladó...
- Samsung Galaxy S22 Ultra Eladó...
- Vostro 3591 15.6" FHD i5-1035G1 GeForce MX230 16GB 512GB NVMe magyar bill., gar
- ELADÓ 32 DB Nvidia RTX 3060 Ti és 8 DB Zotac Gaming Geforce RTX 3080 Trinity / KOMPLETT BÁNYAGÉP