- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Gaming notebook topik
- Házimozi haladó szinten
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- RAM topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- LG LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
Hirdetés
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
VLIW? Na ne már... itt valami félreértés lehet.
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
Rossz a kihasználtsága... szvsz meglepne a visszatértnének erre bármely oldalon.
Főleg egy olyan flexibilis igény mint az async compute mellett.
Az újabb architektúráknak pont az a lényege hogy az elemi végrehajtók egyre egyszerűbbek és flexibilisebben hozzárendelhetőek feladatokhoz "egyenként".
Ha most ezt "betömbösíted" vissza VLIW-be... hát nem tudom. Egyelőre nem látom benne a jót.
Persze igaz, a VLIW és VLIW között is lehet különbség... volt ugye nekünk 5 és 4 "széles" is... szóval jah.. attól is függ milyen meg milyen szinten/értelemben VLIW.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
Nem. Vagyis nem tudom mire gondolsz így.
A denverben egy Kepler GPU van ami nem vliw elvű.
VLIW alapvetően az utasítás szintű párhuzamosságok kaknázására jó (ILP). Ez grafikára tökéletes lenne.
Azonban egyre több és bonyolultabb a compute rész, ezért dobta el az AMD is... a VLIW5 pl egy idő után már csak 3.4 egységet használt ki... ezért lett VLIW4... aztán tovább romlott ezért inkább dobták a GCN-ért.
Ami ugye már egy "hagyományosabb" SIMD elvű már inkább.A minél szabadabb és bonyolultabb compute, a thread szintű párhuzamosságok hatékonyabb kiaknázására nem jó a VLIW. Ha csak grafika lenne oké lenne.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
Ha jól emlékszem a denvernél inkább olyan trükközés van hogy az ARM utasításkészlet dinamikusan fordítódik egy saját belsőre amit párhuzamosan hajtanak végre egyszerre többet, tehát van ILP kihasználás javulás. De ez még ettől nem VLIW.
Az intel is hasonlót csinál... ma már azt hiszem 6 "mikro utasítást" dolgoznak fel egyszerre a skylake-ben, (haswell meg előtte 4). Viszont emiatt az egész scheduler, out of order, meg branch predictor fontos, hogy a 6-ot etetni is tudják egyszerre "független" (ne kelljen várni másik eredményére) feladatokkal egyszerre... és persze amit az intel mostanában tudott sebességet nyerni az ezen a területen nyerte. De ez sem VLIW ettől még.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
Új hozzászólás Aktív témák
- The First Descendant (PC, PS4, PS5, XO, XSX)
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- E-roller topik
- Motoros topic
- Milyen autót vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Gaming notebook topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- További aktív témák...