Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tyrel

    őstag

    válasz Egon #7 üzenetére

    Én most a driverről beszéltem, nem a hardverről...

    Azért lett nVidia mert az 580 teljesítménye 1440p-re nekem már kevés volt, a ref. Vega pedig túl hangos (értsd. túl meleg), a custom Vega pedig a bányászat miatt messze-messze túl drága / elérhetetlen is volt.

    Ezenkívül a FreeSync-el is vannak gondok, de nem a driverből adódóan. Ott onnan jön a probléma hogy az AMD-nek nincsen saját hardvere a monitorban, ez utóbbiak gyártójára van bízva a FreeSync megfelelő implementálása, ők meg többnyire elég gány munkát végeztek vele, hogy finom legyek és nőies... Azért váltottam nV-re mert kellett egy 580-nál gyorsabb, Vega56-nál halkabb kártya, és mert a FreeSync-nél látottakból tanulva azt akartam hogy a DP kábel mindkét végén ellenőrzött hardver legyen.
    Ez meg is van és ez a hardveres oldala jobb is, igaz pofátlanul vastag felárért cserébe...

    De meg lehet b*szni az egészet ha szoftveres oldalról meg rossz, és az nVidia tesz rá magasról... Meg volt más bajom is a csodálatos, agyon hype-olt nVidia driverrel de azt most itt nem részetezném ill. itt nem lényeg.

    Nekem is volt 9700 Pro-m, meg előtte 8600 SE is (bár lehet annak már a nevére sem jól emlékszem), akkoriban tényleg rosszak voltak még a driverek ill. Omega Driver-t kellett használni, abból is kb. minden játékhoz más verziót, de ezek már kívül esnek a 15 éves időszakon. :P Az utánuk következő szériákkal nekem soha semmi driver gondom nem volt már. Ja de, egyre emlékszem, a Witcher 1-et nem szerette, ennyi. Ez mind.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Raysen623

    addikt

    válasz Egon #7 üzenetére

    Na igen. Mint kiderült rossz a kábel amit használtam (csak én nem erre gyanakodtam, mert egy másik kábellel is jött a hiba). Egyébként a dolgot azóta megkerültem. Egyik ismerősöm meg azt állította hogy egy Win frissítés a ludas, amit azóta javítottak, ja és NV kártyával is jött neki ugyanez. Ezennel megszavazom a kétélű bárdot :DDD

    A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.

  • Tyrel

    őstag

    válasz Egon #9 üzenetére

    Hát 8600 SE vagy 8500 LE... majdnem megvolt :D :B Jó régen volt az már, nem emlékeztem a nevére, de az volt az első nem-3dfx kártyám...

    Igen, nagy valószínűséggel azért próbálja besöpörni ezt az issue-t az nVidia a szőnyeg alá mert nagyon nagy meló lenne javítani nekik - erről egyébként pont Abu valamelyik korábbi cikke árulkodik. Sajnos arra sem emlékszem már pontosan, de nagyjából annyi volt a lényege, hogy az AMD-nek ahhoz hogy a Chill és az Enhanced Sync működése által megvalósuló "frame pacing"-et (kb. a képkockák renderelésének és valós időhöz nagyon pontosan kötött kirajzolásának vezérlését jelentheti, már amennyire én értem) meg tudja csinálni, ahhoz nekik meg kellett kerülniük a Windows grafikus API (WDDM?) bizonyos részeit, mert az M$ nem biztosított elég szabadságot a frame time / frame sync olyan mértékű kontrollálására ami nekik kellett.

    Aztán ahogy kijött a Spring Creator's Update az új WDDM 2.4-el, az M$ bevezetett egy általános V-Sync-et a Windows desktopon ill. magában a WDDM-ben, és ebből fakad az nVidia problémája, hogy ez "összeveszik" azzal amit a G-Sync csinálni akar.
    AMD oldalon ebből azért nincs gond, mert ők korábban más okból megkerülték már a WDDM azon részeit amik ezt csinálják, és náluk ez nem is aktív, így nincs ütközés, szabadon tudják kontrollálni továbbra is a frame-ek monitorra kiküldését ill. a sync-et.

    Az nVidiának ezt utánuk csinálni valószínűleg kegyetlen nagy munka lenne, és nem fognak belevágni csak azért mert pár éleslátású user hőbörög nekik a fórumon hogy baj van. Ők már kifizették a G-Sync vastag felárát, szóval az nVidia elérte amit akart, innentől őket ez tovább nem érdekli, ill. ha valaki elkezdi szapulni őket tudnak védekezni azzal, hogy nesze barát itt a G-Sync, működik, merthogy exclusive fullscreen módban sok játékkal jól működik... még... Az meg részletkérdés hogy egyes játékok nem tudnak exclusive fullscreen módba lépni, egyes userek nem is akarnak abba lépni, a windowed G-Sync pedig rossz... de nem teljesen rossz, mert aktiválódik, csak épp microlaggol ill. szarul működik.
    Ez egy "elhanyagolható apróság" amit nehéz bizonyítani, pláne hozzá nem értő jogászok számára... várhatóan nem lesz belőle per, mert melyik usernek van pénze és ideje azt elindítani és összeszedetten, jogász nyelven bizonyítani hogy ez tényleg rossz és hogy hamis dolgokat állítanak a termékükről. Ez utóbbi egyébként amerikában főbenjáró bűn és nagyon nagyot koppanhatnak vele, csak ki fog nekik menni miatta?

    Ezért mondtam azt hogy az utolsó reményünk a sajtóban van, jól ki kellene tesztelni ezt az issue-t és megszellőztetni mindenféle felkapott szakmai portálokon, hogy elkezdjen ez tényleg nagyon fájni az nVidiának és végül belemenjenek abba a - várhatóan több hónapos - munkába amivel a WDDM hülyeségeinek kijátszása járna...

    Egyébként igen, részben a Microsoft felelős, a f*szé változtatgatnak össze-vissza ilyen core funkciókat az OS-ben, megérdemelnek egy pofánverést vagy 2-t... de akkor is nekik állhat itt feljebb, övék az OS, övék a DirectX, övék a WDDM, kb. minden ami a PC gaminghez kell.
    A G-Sync-re szerintem sehol nincs ráírva, pláne nem nagy betűkkel, hogy csak bizonyos Windows 10 verziókon, bizonyos megjelenítési módban és bizonyos játékokkal működik jól. A G-Sync azzal van eladva hogy hiper-szuper gamnig experience, meg ultra smooth frame rates, fluid mósön meg anyjakínja, és csak Win 7 vagy újabb kell hozzá, meg egy G-Sync chipes monitor, meg egy nVidia videokártya. Aztán tolhatod a régi / megszokott játékaidat, csak sokkal nagyobb élménnyel.

    Ez innentől kezdve a vásárlók félrevezetése és függetlenül attól hogy a Microsoft volt a gondok okozója, az nVidiának lenne kutya kötelessége javítani a problémát és igazodni az új WDDM-hez, vagy megkerülni azt. Egyébként engem mint vásárlót pont nem is érdekel ki rontotta el, nem kötelességem tudni ezekről a dolgokról... Pénzt adtam érte és nem működik az ígérteknek megfelelően, ez eddig tart és ezzel az egy mondattal az nVidia már felelősségre vonható.

    Egyébként annyit kéne csinálni, hogy:
    Fogsz két nagyon hasonló adaptive sync-es monitort, pl.:
    Acer XZ321QU és Z321QU. Ez kottára ugyan az, ugyan az a panel meg minden, csak az egyikben gyári / FreeSync vezérlő van, a másikban pedig nVidia / G-Sync.

    Aztán fogsz 2 új és hasonló sebességű videokártyát, pl.: egy Vegát meg egy 1070/1080-at. Ezt a hardvert összehozod egy nekik megfelelő alap géppel, amire felrakod a legfrissebb Win10-et, including júliusi cumulative update meg amit akarsz, lényeg hogy 1803 vagy újabb Win legyen.
    Feldobod rá a legújabb drivert is mindkét gyártótól...

    Aztán fogsz pár játékot amiknek van beépített Benchmark-juk, például Total War: Warhammer II-ben a Campaign map benchnmark, vagy War Thunder-ben a Tank Battle benchmark (lényeg hogy olyan kell ahol a kamera/viewport sokat mozog), és ezeket elindítod Borderless Windowed módban, Free/G-Sync bekapcsolva. Az nVidiás vas mikrolaggolni fog, elég észrevehetően.

    Exclusive Fullscreen módra váltás után a mikrolag megszűnik.

    Így ennyi, és ezt a hibát az nVidia nemhogy javítani nem akarja, igazán elismerni sem, pedig nem kell semmi varázslat a reprodukálásához, nagyon szembetűnő és egyszerű.
    Jól le kellene járatni őket hogy becsináljanak és javítsák végre, más módot nem látok már rá, a "szép szó" nem működött.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Lacccca87

    őstag

    válasz Egon #7 üzenetére

    Felesleges itt a flame keltés az összehasonlítgatással, mert kb az elmúlt összes NV driveres cikket lehetne linkelni hogy ze meg az nem működik. Én speciel felraktam és nálam nem volt gondRX480-an mellett minden sima.
    Ettől függetlenül vannak userek akik mindkét táborból szenvednek, és az utóbbi időben azt vettem észre hogy NV-nél több a gubanc meg a soron kívüli hotfix. Ennek is megvan az oka ABU már leírta érthetően párszor.
    Jelenleg konkrétan posványban ül az egész VGA piac HW és SW oldalról, komoly fejlesztések sehol nem láthatóak. Remélem Q3-Q4 felkavarja kicsit a helyzetet.

Új hozzászólás Aktív témák