Hirdetés
-
Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
it A török hatóságok letartóztattak egy diákot, amiért egy egyetem felvételi vizsgáján AI segítségével válaszolt a kérdésekre.
-
Computex 2024: még két Socket AM4-es Ryzen jön
ph Az AMD nem tett le az ötödik generációs, Zen 3 magokat használó dizájnjairól.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Sony Xperia Z3 Topik Összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hegyirabló
veterán
válasz Hegyirabló #2298 üzenetére
Megnéztem a garanciajegyet, október 20-án vettem a telefont. Tehát nincs három hónapos. Egyben fizettem ki. Egy 200 ezer forintos telefon nem bírt ki három hónapot, hogy ne legyen semmi baj vele. Nekem most lett elegem, mert ez felháborító! Keresek egy fogyasztóvédelmi szakjogászt, és beperelem a Sony-t.
[ Szerkesztve ]
Aquila non captat muscas.
-
Hegyirabló
veterán
válasz Banderasz74 #2301 üzenetére
Le is egyeztettem egy ügyvéddel, jövő kedden megyek hozzá. Első körben ügyvédi felszólítás a Sonynak, ha az nem használ, akkor perelek. Megér ez nekem 30-40 ezer forintot, főleg ha a Sony veszít, és ő fizeti a perköltséget.
Aquila non captat muscas.
-
Hegyirabló
veterán
De, van mit perelni. Mivel én ma közölni fogom a szervizben, hogy kizárólag a cserét tudom elfogadni - ezt be is jegyzem a vásárlók könyvébe - mert aránytalan érdeksérelem ér azzal, hogy legyen bármilyen Sony telefonom, azzal folyamatosan szervizbe kell rohangálnom, akkor is, ha 50 ezer forint, akkor is, ha 200 ezer. A rádiótelefon mindennapos használati tárgy, amelyre nélkülözése nekem ugyancsak érdeksérelmet okoz. Ez is benne van a jogszabályban. Valamint hivatkozom arra, hogy a javított telefon értékcsökkentnek számít.
Na most ezt a kérésemet nyilvánvalóan el fogják utasítani, kénytelenek lesznek mindezt írásban megtenni, hiszen beírok a vásárlók könyvébe, valamint ma felkeresem a Sony-t is azzal, hogy cserére tartok igényt. Ezt átadom nekik írásban, amire szintén kénytelenek lesznek választ írni. Ami feltételezhetően elutasító lesz.
Ekkor lép a képbe az ügyvéd, aki első körben ügyvédi felszólítást küld nekik. Ha ez nem lesz hatásos - amit kétlek - akkor beadjuk a keresetet. Ha ez sem lesz hatásos, akkor jöhet a per, de akkor beidéztetek egy rakat Sony tulajdonost, mert akkor felhasználom azt az engedélyt, amelyet a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságtól kértem, mely szerint aláírást akarok gyűjteni a Cordon ellen a jogszabálysértő tevékenysége miatt. Biztos vagyok benne, ha kiállok egy napra aláírást gyűjteni a Cordon telephelye elé, 100-200 aláírás össze fog jönni. Mindezt tapasztalatból írom, hiszen nyáron ugyanezt eljátszottam a Telenorral, ott két órán át kellett aláírást gyűjtenem az Astorián lévő üzletük előtt, mire megtörtek. Hozzáteszem, a két óra alatt ott is összejött 50 aláírás.
Ha ez sem hatja meg a Sonyt és a Cordont, akkor az aláírásokat szépen beadom a megfelelő hatóságnak, kérvén egy piacfelügyeleti eljárást a cég ellen, alátámasztva a rakás aláírással, amit gyűjtöttem. A piacfelügyeleti eljárás, na az meg minden cég rémálma, mert ott akár több száz milliós bírság is kiszabható.
Annak idején már a Prohardver tulajdonosával is megbeszéltem, akár itt, a fórumon is gyűjthetem az embereket a Cordon elleni eljáráshoz. Biztos vagyok benne, hogy számtalan embert fogok találni, aki örömmel aláírja majd az ívet. Aztán majd meglátjuk, ki fog győzni, a Cordon, vagy én.
Nagyjából ennyi. Kicsit jobban meg kellett volna nézni azokat a jogszabályokat.
Van kérdés?
Aquila non captat muscas.
-
Hegyirabló
veterán
Egyrészt valóban sok időm van, ráérek, másrészt, ez, hogy "Hülyeséget írsz!", ez nem érv. Ez a tudatlanok érve, akik nem tudnak valamit, nem értenek valamihez, de ezt beismerni nem képesek, ilyenkor jön ez.
Na most én tíz éve foglalkozom társadalmi munkában, civil tevékenységként fogyasztóvédelemmel. A teljesség igénye nélkül a következők ellen értem el sikert: Telekom, Telenor, Vodafone, Aqua Computer, Carlsberg Magyarország, BKK, Deichmann, Pepsi, UPC, sorolhatnám még. A legnagyobb sikerem ez idő alatt egy 1 millió 200 ezres bírság a Telekomnak. Aki tudta rólam, hogy ezzel foglalkozom, és megkeresett, ha tudtam, segítettem, úgy számolom, hogy 80% felett van a sikerességi rátám. Mert tudom, hogy mi az, amiktől a cégek félnek. Én pedig egyezkedés keretében felajánlom nekik a választás lehetőségét: teljesítik, amit kérek (pontosabban, amit az kér, akit képviselek), vagy a másik megoldás. Az egyik kerül x ezer forintba, a másik kerülhet több millióba, plusz presztízsveszteség.
Egy példa. Megkeresett valaki nyáron, hogy sehol nem lehet kapni a Pepsi nyereményjátékos kupakú üdítőit, pedig már régóta tartott az akció, a boltokban nem volt sehol. Írtam egy levelet a Pepsinek, hogy még is hogy van ez, legyenek kedvesek a képviseltemnek kárpótlásul egy karton nyereményjátékos üdítőt házhoz szállítani. Visszajött a levél a marketingigazgatótól, lekezelő, és flegma. Na most erre megemlítettem neki, hogy nem mellesleg újságíró vagyok, és hogy mellette fogyasztóvédelemmel foglalkozom, mellékeltem neki a már említett Telekomos bírság határozatát. Másnap jött a telefon, hogy hova szállíthatják a nem egy, hanem két karton üdítőt kárpótlásul az "ügyfelemnek", az okozott kellemetlenség miatt.
Tavaly nyáron a nekem volt nézeteltérésem a Telenorral. Megkerestem személyesen a kommunikációs igazgatót, mint szakmabelivel talán szót értek. Flegma, lekezelő, fenyegetőző volt. Azt mondta, csinálhatok amit akarok, ők nem teljesítik a kérésemet. Fogtam, beadtam egy adatgazda igénylést a NAIH-hoz, megjött pár nap alatt az engedély, kértem kölcsön egy pultot egy politikus ismerősömtől, felragasztottam rá a megfelelő szövegeket, és kiálltam aláírást gyűjteni az Astoria Telenor elé. Kijött az üzletvezető, azt mondja, utánanéz a dolognak. Visszajött, mondja, hogy a vezetőség elzárkózik továbbra is, gyűjtögessem az aláírást nyugodtan. Így is tettem. Két óra alatt aláírta vagy 50 ember. Idősek, fiatalok, nők és férfiak, értelmiségi és munkás. Ott panaszkodtak nekem, szidták a Telenort. Odajött az Origo egy újságírója, el volt ájulva, hogy milyen civil kurázsi ez. Volt egy fickó, aki azt kérte, had fotózzon le engem és a pultot, mert idézem "Ekkora oltást egy céggel szemben még nem látott.". Még egy kerekes székes férfi is aláírta. Természetesen mind Telenor ügyfelek.
Két órát bírta a Telenor. Két óra múlva, miután látták, hogy volt olyan, mikor öten álltak a pultom előtt (sok párt örülne, ha választási kampányban öt ember állna oda a pultjukhoz), és látták, hogy mennyien aláírnak, újra kijött az üzletvezető azzal, hogy egyezzünk meg. Befejezem az aláírásgyűjtést, cserébe teljesítik a kérésemet. Rájöttek, hogy nagyobb a presztízsveszteség, mint amennyibe az én kérésem kerül.
Na, most mivel a Coronnal is volt már nézeteltérésem, tavaly velük kapcsolatban is beadtam a NAIH-hoz egy kérvényt, meg is kaptam, most ellenük kezdek aláírást gyűjteni, GVH felé, piacfelügyeleti eljárást kérve a Cordon ellen. Szerinted mennyi százaléka fogja aláírni azoknak az ügyfeleknek, akik éppen akkor hagyják ott néhány hónapos, 50-100-150 ezer forintos készüléküket? Borítékolom, hogy akik akkor járnak a Cordonnál, amikor én éppen aláírást gyűjtök, azoknak a 90% alá fogja írni.
Mai napon Sonyval kapcsolatban is beadtam egy NAIH kérvényt, pár nap, és azt is megkapom, ellenük is gyűjteni fogok. Meglátjuk, melyik éri meg nekik jobban, egy lehetséges piacfelügyeleti eljárás, aminek vége több tíz, vagy több százmilliós bírság is lehet, vagy az, hogy kicserélik a készülékemet. Nyilván te sosem leszel egy ilyen cég vezetője, de tételezzük fel, hogy igen. Lehetséges, hogy nem fog a hatóság semmilyen bírságot kiszabni a cégedre, de megkockáztatnád? Na, ezért írtam, hogy tudom, mitől félnek az ilyen cégek.
Ja, és szintén tavaly megbeszéltem a Prohardver illetékeseivel is, hogy akár a fórumon is közzétehetem, hogy keresem azokat, akik szintén elégedetlenek Cordonnal, Sonyval. Tehát ezt is fel fogom használni.
UI: "Sok ráérő időd van." <-- Én még csak most tanulok a másoddiplomában nyelvészetet, de szerintem ilyen mondat nincs...
Aquila non captat muscas.
-
Hegyirabló
veterán
válasz Lehel43 #2325 üzenetére
Kettő év alatt a harmadik Sony telefonomnak sárgul be a kijelzője? Úgy, hogy mint a hímes tojásra vigyázok mindegyikre? Na ne!
Azt szeretném kérdezni tőled, ha te két év alatt, birka módon, mint amilyen én voltam eddig, három prémium kategóriás akármit vettél volna, amiből mindhárom meghibásodik, a harmadik két hónappal a vásárlás után, te mit szólnál? Lenne ekkor még mindig türelmed? Nekem már nincs. Nem azért veszek telefonokat, akár 100, akár 200 ezer forintért, hogy két hónap múlva a szervizbe rohangáljak. Nekem ebből elegem van. Ne magyarázza nekem senki, hogy csak én vagyok olyan balszerencsés, hogy háromszor is besárgul a telefonom. A Z esetében ültünk az asszonnyal a buszon, néztünk valamit a neten, és a szemünk előtt jelent meg a sárga folt a kijelzőn. Mit csináltam rosszul, amivel okoztam ezt? Neteztem egy olyan telefonnal, ami alkalmas netezésre? Vagy mit rontottam el? Két telefonnal való szívás után adtam még egy esélyt a Sonynak. Megvettem a kapható legdrágább készüléket. Egyben fizettem ki, nem részletre vettem. A pohár betelt. Perelek.
Egyébként tegnap voltam a Cordonnál, beszéltem a szerviz vezetővel, megmutattam neki, hogy jogomban áll aláírást gyűjteni ellenük, megmutattam, hogy milyen volt a tavaly nyári Telenor elleni aláírásgyűjtés, a fickó csak nyelt nagyokat. Ígérte, hogy személyesen, a legjobb alkatrészt építik be, a legjobb műszerésze fog dolgozni vele (Ez is milyen már? Van legjobb, meg nem legjobb alkatrész? Legjobb meg nem legjobb műszerész? Ki dönti el, hogy kinek a telefonjával, mi történik? Ki kapj a legjobb alkatrészt, és a ki a nem legjobbat?).
Megmondtam, hogy kizárólag csereutalványt tudok elfogadni, mert egy két hónapos, főalkatrész cserés telefon jelentősen értékcsökkent. Voltam a Sonynál is tegnap.
Garantálom minden kétkedőnek, hogy előbb vagy utóbb, így vagy úgy, de kezemben lesz az új készülék! Tapasztalatból írom. Eddig mindig én győztem. Most is én fogok.
Aquila non captat muscas.
-
Hegyirabló
veterán
A WP-re meg azt mondják, hogy haldoklik. Meg nekem nem tetszik a Nokiánál, hogy nem tud egyszerre csengeni és rezegni. Volt év végén 930-asom három hétig. Tele voltam nem fogadott hívásokkal, mert a két rezgést nem éreztem meg, a csengést meg nem hallottam. Mint írtam, újságíró vagyok, nem engedhetetem meg magamnak, hogy nem fogadott hívásaim legyenek.
Aquila non captat muscas.
-
Hegyirabló
veterán
válasz Lehel43 #2325 üzenetére
"Hidd el bármilyen hibát be lehet bizonyítani hogy felhasználó hibája."
Na, ez az, amit a Cordon is csinál, évek óta a telefonokkal. Rejtélyes módon beázó, mechanikai sérült telefonok. Gusztustalan dolog. Amelyik kereskedő, szolgáltató ilyet csinál, az nem méltó semmilyen bizalomra.
[ Szerkesztve ]
Aquila non captat muscas.
-
Hegyirabló
veterán
Én most a Vaio noteszgépemről írok, nagyjából a kilencvenes ével eleje óta vannak laptopjaim, összesen volt a 20 év alatt vagy nyolc, de ilyen jó laptopom még sosem volt. Én nem azt állítom, hogy a Sony rossz márka, én azt állítom, hogy a telefonjaival komoly gondok vannak.
Aquila non captat muscas.
-
Hegyirabló
veterán
-
Hegyirabló
veterán
No, hát új híreim vannak.
Meglepően gyorsan, mai napon megkaptam az aláírásgyűjtési határozatot a Sony ellen. Ezt el is küldtem nekik, illetve Wagner Tibornak, a Sony mobil üzletág közép-európai igazgatójának, hogy tájékoztassam őket, mostantól aláírást gyűjtök ellenük, még is csak így korrekt.
Erre délután felhívott valaki a Sonytól. Némi jogi vitatkozás (és részéről fenyegetőzés) után azt ajánlotta fel, hogy visszafizetik a Z3 árát. Cserébe annyit kérnek, ne vegyek többet Sony telefont. Bár sajnálom a dolgot, mert alapvetően a Sony egy jó márka, csak a mobil üzletággal és a magyarországi szerviz hozzáállásával vannak komoly problémák, végül belementem ebbe. Megbeszélésünket ma megerősítette e-mailben is. Azt hiszem így lesz a legjobb mindenkinek. Sajnos nagyon úgy néz ki, hogy rákényszerítenek arra, hogy iPhone tulajdonos legyek, pedig nagyon nem akartam az lenni.
Mindenkinek, aki támogatott köszönöm, sajnos így az aláírásgyűjtésből nem lesz semmi, hiszen ez is feltételük volt.
Aki meg az elmúlt napokban okoskodott és jogászkodott itt, hogy milyen hülye vagyok, és úgy sem fog sikerülni, azoknak azt mondom most:
HÁ-HÁ-HÁ-HÁ-HÁ!!!
Még egy dolog azoknak, akik hasonló cipőben járnak, akár Sony, akár telefon, akár más hasonló ügyben: NE HAGYJÁTOK MAGATOKAT! Főleg akkor, ha tudjátok, hogy igazatok van.
Aquila non captat muscas.
-
Hegyirabló
veterán
Szia!
Köszönöm a jókívánságokat!
Hát nem tudom. Éppen írom valakinek privátban, hogy annyira tetszik mind kinézetre, mint tudásra. De most már félek a Sonytól. Valaki más szintén privátban azt írja, neki melegszik, szintén beégett a kijelző, plusz valami vándorol a telefonon belül neki, mint kavics a cipőben, és felteszi a kolléga a kérdést: ha már most ez van, három hónapos a telefonja, mi lesz később?
Szerk: Ja, azt kihagytam, hogy persze, aránytalan többlettköltség a cégnek. Az én aránytalan töblettköltségeimmel mi lesz? Olyan munkán dolgozom, hogy kellene a telefon tudása, de be kell érnem a tartalék LG-vel, azt sem tudom milyen típus.
[ Szerkesztve ]
Aquila non captat muscas.
-
Hegyirabló
veterán
Nem azt mondta, hogy többet nem cserélnek, javítanak, arra kért, hogy többet ne vegyek Sony telefont, mert mindenkinek jobb lesz úgy. Nekik is, nekem is. Persze erre sem kérhet, de én méltányolom, legalább is megfontolom a kérését.
Azonban, bár esküszöm, nem akarok provokálni senkit, kikívánkozik belőlem egy gondolat.
Én, mint minden átlagos XXI. századi ember, tele vagyok műszaki cikkekkel. Van két LCD tévém, két különböző márka. Van mikróm, hűtőm, mosógépem. Van Blu Ray lejátszóm, beltérim, CD lejátszóm (1998-ban vettem, Technics). Van e-bookom, van egy noteszgépem, Sony, két éves, még csak jelét sem mutatja, hogy baja lenne, leszámítva, hogy Windows 8 van rajta, már ha azt lehet hibának tekinteni. Van asztali gépem, amit én magam rakok össze, minden alkatrészét máshol veszem, ahol a legjobb az ár és a garancia rájuk, a gép tökéletesen működik.
Akkor az a kérdésem, hogy lehet, hogy csak a Sony telefonokkal kel folyamatosan a szervizbe rohangálnom, míg bármely más műszaki cikkem teszi a dolgát, és nem kell havonta egyiket-másikat szervizbe viszegetni?
Aquila non captat muscas.
-
Hegyirabló
veterán
Én nem hiszek a véletlenekben. Azt persze ki sem lehet ebben a topikban jelenteni, mert átharapják az ember torkát, hogy talán a Sony mobiltelefon üzletága még gyerekcipőben jár, ennek következtében kiütköznek rajta a szokásos gyerekbetegségek is.
Ami meg a Cordont illeti, nos folyamatosan kapom a privátokat, ma este csak négy jött, azókról nem is szólva, akik itt a topikban írják meg, hogy mi a véleményük róluk.
Szerk: Ja, és nem csak a véletlenekben nem hiszek, eddig az összeesküvésekben sem hittem, de kezdem azt gondolni, hogy lehet valami a tervezett elavulás elvében.
[ Szerkesztve ]
Aquila non captat muscas.
-
Hegyirabló
veterán
válasz A 2. Vesztes #2433 üzenetére
Azt megtette helyettem már Kim Dzsong aki un. (Na jó, ez lehet, hogy nem is vicces.)
Aquila non captat muscas.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen