- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
cinemazealot
addikt
Szerintem mire odáig eljutunk, hogy egy önvezető autót bátran magára lehet hagyni a nyílt közúti forgalomban, köztük az ön- és közveszélyes kiszámíthatatlanokkal és az itt-ott felbukkanó kátyúkkal, amikkel az automata is képes "megbirkózni", addigra annyira öreg leszek, hogy nem lesz más választásom, csak az, hogy a közlekedőeszközömet (legyen az saját, bér vagy közösségi) ne én vezessem.
Ha az árukat tekintem, valószínűleg amiatt is erre fogok kényszerülni, mert az átlagembernek megfizethetetlenül drága lesz. Csak bérelni lesz kifizetődő.
Viszont látva a kommunikációs technológia irányait, feltételezem, hogy az 5G és társai is törekednek e területnek (ahol sok végpont között gyorsan tud mobil adat gazdát cserélni) a kiszolgálására, így valószínűleg elkerülhetetlen lesz, hogy ezek az önvezető autók legalább valamilyen szinten ne legyenek kommunikációs hálózatra kötve. Nemcsak a közvetlen szenzorokból (látás, hallás, rövidtávú radar stb.) fognak tudni egymásról, hanem az útszakaszokból is kiolvasható lesz, hogy ki mikor tervez odaérni, így a sebesség és a követési távolság is optimalizálható lesz: tömöttek lesznek az utak, mégsem lesznek dugók, hanem mindenki normális sebességgel haladhat. De ehhez kell a kommunikáció.
-
cinemazealot
addikt
Az akksi lesz az Achilles-ínja az e-autózásnak, mert drága, nehéz, relatíve kicsi a kapacitása és fogynak a hozzávalók (de legalábbis hatalmi játszma, hogy ki ül rajta). Ez pedig egy alkatrész a 10 ezerből és látod, máris mekkora probléma okozója.
Szerintem ha a most felébredő és a környezetért lázadni képes nemzedéknek lesz elég kitartása, akkor rövid időn belül a jelenleg elérhető e-autó technológia és felhasználása (a "mindenkinek van saját autója" szellemiség) is épp olyan közellenség lesz, mint a belső égésű motorok. Meg kéne tanulni végre nem állandóan újat létrehozni (és a régit eldobni), hanem a lehető legjobb hatékonysággal azzal főzni, amink van. A jelenleg használatban lévő belső égésű motoros manuális autók valamilyen szintű hibriddé tételét (okosabb energia újrahasznosítását) és automatizálását (pl. érzékelőkkel/automatával/szervókkal stb. felszerelését) kellene olcsó és univerzális hozzávalók kifejlesztésével megoldani. Nagy léptékben csak így tudjuk őket rövid időn belül "ártalmatlanítani". Az már most nem fenntartható, hogy minden levetett dolgot bedarálunk és alkotunk helyettük valami újat.
Nagyon komoly szemléletváltásra lenne szükség világszerte.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Napelem
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fallout 4
- Renault, Dacia topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Vicces képek
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EA Sports WRC '23
- További aktív témák...