- OLED TV topic
- Videós, mozgóképes topik
- Még mindig új Ryzeneket kap a Socket AM4
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Milyen monitort vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Samsung Galaxy Tab S6 Lite 10.4 - az, ami
- Házimozi belépő szinten
- Gaming notebook topik
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákka Kínát
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ren Hoek
veterán
FP16-ot mesterségesen lekorlátozták 1/64-ed sebességre, mint amit tudna valójában. Ennek az az egyetlen oka, hogy a játékra való GPU-kat ne tudják deep learning-re használni (gépi tanuláshoz FP16 bőven jó), amivel a Pascal-okat demozták annak idején. Vegyük úgy, hogy tényleg nincs, annyira alacsony teljesítményt ad.
Itt szerintem nem szempont az, hogy abban a pár dVGA-s gépbn mi történik, a gépi tanulás és workstation sokkal nagyobb piac, és az erre specializált Pascalokon 100x többet lehet keresni... a törpe játékos piac, meg hogy esetleg hátrányos lehet majd játékokban, az senkit nem érdekel. (Majd Voltában feltekerik, és akkor valid alapja van a Pascal cserének... business 5*. NV abszolút a jelenre koncentrál, mert jelenleg az FP16 full nem érdekel még senkit)
Az AMD-ben Polarisban meg hiába van nyitva az FP16 rendesen, ha CUDA-n kívül kutya se támogatta eddig erre. AMD kakált bele eddig.
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
válasz Ren Hoek #151 üzenetére
A business és felhős piac együtt kb fele annyi bevételt termelt nekik mint a játékos, tavaly.
A kérdésem az volt, hogy kép-, hangfelismerés, vagy netán deep learning mennyire van jelen a mostani vagy az elkövetkező évek játékaiban, amin annyit gyorsít a gcn?[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Ren Hoek
veterán
Jelenleg szerintem 0%...Tekintve, hogy a mostani hw-kben nincs gyors FP16... a varázsgömb szerint meg majd a jövőben lesz valami talán.
Jó kérdés, engem is érdekelne, hogy FP16 amúgy hol használható még játékokban. Machine learning szerintem nem nagyon van a mai játékokban... kép és hangfelismerés sem... persze AI-nál el tudom képzelni, hogy a játékstílusból van valami nem felügyelt pattern recognition tanulás, és ehhez ad valami reakciót... de passz...
Amúgy nem tudom az NV miért tiltja a játékos kártyákban, de nyilván az az okat, hogy vedd meg a Teslát, meg Quadrot és egyéb compute Pascalt drágábban.. vagy még speciálisabb NV termékeket csak erre. Ennek nagy piacot jósolnak, szóval nem véletlen ez... (Vagy ha nagyon problémás lenne, max engedik driverből és ennyi)
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Elsődlegesen a grafika miatt hozta be a Microsoft az FP16-ot, mert ilyen formában a fejlesztők bizonyos shadereket felezett pontosságra is írhatnak. Nem mindig szükséges a szimpla pontosság, mert az ezzel nyerhető minőségelőny minimális, így inkább a sebességet érdekes választani. A DirectX 12 ebből a szempontból automatikusan elvégzi a oda-vissza konverziót, ha az adott precizitást nem támogatja a hardver. Elég a célzott precizitásra dolgozni, és a többiről gondoskodik az API, úgy hogy a végső képminőség ugyanaz legyen minden hardveren.
Ilyen shadereket használ már a Hitman és az új Deus Ex.Mindegy, hogy a hardver mit tud, ha a driver ezt jelzi vissza az API-nak:
D3D12_SHADER_MIN_PRECISION_SUPPORT_NONEEz kell az FP16<->FP32 konverzió elkerüléséhez:
D3D12_SHADER_MIN_PRECISION_SUPPORT_16_BIT[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Bizonyára megéri átgányolni a progikat és butítani a shadereken 1-2 fps-ért.
http://www.guru3d.com/articles_pages/deus_ex_mankind_divided_pc_graphics_performance_benchmark_review,8.html
Ahogy látom egy R9 390-en több plusszt adott a dx12-es port, mint rx480-on, szóval valószínű nem az fp16 lesz a csodafegyver[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
látrány
újonc
Mindent lefed, befűt, market-ingben levan írva kész. Csillagokkal álmodunk, bilivel ébredünk.
:-) ayyMD the smarter choice. Makes you look moar professional. Or an idiot..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egy fejlesztő azt nézi, hogy megéri-e a többlet. Mert többlet lesz belőle. Az, hogy mennyi ez a töblet annyira nem lényeges, minden extra számít. Pont ezért van úgy felépítve a DX12, hogy igazából a legtöbb problémára elég legyen egy megoldás, és az API automatikusan elvégzi a konverziókat, hogy támogathatók legyenek a megoldást nem támogató hardverek. Ez végtelenül leegyszerűsíti a fejlesztők döntését. Ha mondjuk kellene két kódút a pontosságra, akkor szarnák ők is le az FP16-ot, de így elég erre írni és az API megoldja a kompatibilitást.
(#155) Ren Hoek: Nyilván a Pascal Refresh sorozatba be lehet kapcsolni, és el is lehet adni, mint új fícsőr, amit azonnal tud használni pár játék.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Ja, többlet munka, többlet konverzió, többlet szívás. Egy magát szivató fejlesztő veszett el benned.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
ukornel
aktív tag
Lusta voltam előszedni mért fogyasztásokat, a legtöbb talán nem is használható erre.
Vedd úgy, hogy ez csak egy becslés az energiahatékonyságra a TDP alapján, egy laikus nulladik közelítés.
Mutatja a lényeget, vagyis, hogy 28nm-en is számottevő fejlődés volt.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pont arról írtam, hogy nincs többletmunka. Az API úgy van felépítve, hogy csak egy kódút legyen, méghozzá az a kódút, amit céloz a fejlesztő. Ha mondjuk FP16-os precizitást céloz, akkor nem számít, hogy a hardver nem támogatja-e. Az API automatikusan elvégzi az oda-vissza konverziót, és minden hardver ugyanazt az eredményt adja. Az egyetlen különbség a sebesség lesz.
(#162) Henkei: Nincs sok időm rá a munka mellett, csak hobbi szinten csinálom.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
De mint írtam a 390-en jobban jorsult a dx12 verzió, mint 480-on, te meg azt mondtad hogy abban nincs olyan. Ezek szerint az fp16, ha engedélyezve van a játékban és a hardveren, csak lassít.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez természetes, hogy jobban gyorsul. A Hawaii sokkal érzékenyebb a single-engine limitációkra, mint a Polaris. Jóval kevesebb slotja van a parancsmotorjának. A Polaris 128 slotos, míg a Hawaii csak 32. Emiatt DX11-ben a Hawaii kevésbé etethető, míg a Polaris számára ez négyszer nagyobb input fogatásának lehetőségével nem akkora probléma. DX12-ben, multi-engine kóddal már mindkét hardver jól etethető. A Polaris kap egy kis extrát még az FP16 miatt is.
Egyébként az FP16-ot nem az AMD erőlteti a fejlesztőkre. Itt pár shaderről van szó, ami nem feltétlenül hoz végeredményben 2-3%-nál nagyobb extrát. Az Intelnek sokkal jobban számít, és elsődlegesen ők azok, akik erre vonatkozóan győzködik a fejlesztőket.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Ren Hoek #166 üzenetére
A senkit az túlzás. Az Intelt nagyon, illetve az AMD sem ellenkezi, ahogy egyébként az NV sem, mert ettől nekik hátrányuk nem lesz, hiszen az API úgyis elvégzi a konverziót. A fejlesztők elsődlegesen az Intel igényeit szolgálják ki ezzel, mert az AMD és az NV nem fogalmazza meg az FP16-ot kritikus fontosságú eljárásként, míg az Intelnél eléggé az. Erre van elég sok leírásuk, hogy hol éri meg alkalmazni és miképpen. Ezeket követi a Hitman és a Deus Ex MK.
Az Intel elsődlegesen azért ennyire FP16 "imádó" cég, mert a Broadwell óta a teljes termékskálájuk képes előnyt szerezni belőle, míg az AMD-nél ez csak a GCN3 óta igaz. Itt sem akkor az előny, mint az Intelnél, mert csak natív a támogatás, nem pedig kétszeres sebességű.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Ren Hoek
veterán
Nehogy azt mondjátok nekem, hogy bármelyik stúdió is azért épít be FP16 shadert, vagy optimalizál IGP-re, mert vannak akik low 10 FPS helyett 12-vel játszanának integrálttal?
Nem LoL meg WoW meg stb Tetris szintű grafikáról beszélek, hanem egy Witcher 3 mondjuk. Az Intel sokminden téren vezető, de azért nehogy már beleugasson a dVGA piac dolgaiba.
Jómagam is IGP-vel tolom már június óta... de eszembe nem jutna megalázni egy komolyabb grafikájú játékot. 2D, dosbox, indie 3D tökéletes... mást el nem indítanék lowon.
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
válasz Ren Hoek #170 üzenetére
jó az 10 és 10.1 fps-nek is... (és akkor nagyon optipista voltam)
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
-
#85552128
törölt tag
Hogyan ?
Hitman, Deus Ex 720p - lowon még a
3024 FPS-t sem tudja stabilan: [link] [link]
A Deus Ex Intel IGP-vel el sem indult, szóval se nem "sima", se nem "játszható" inkább felesleges időpocsékolás. Eleve AAA címeknél az IGP és mobil variánsok hivatalosan nem támogatottak, még a minimumhoz is dVGA kell, mert a leggyengébb GDDR5-ös VGA is (R7 250) fényévekkel az IGP-k fölött van.[ Szerkesztve ]
-
Parano1d
tag
válasz #85552128 #173 üzenetére
Igazából a memória sávszélesség a probléma IGP-nél. De ez a probléma nem is fog megoldódni rövid távon. Hacsak HBM-el nem, de akkor meg aranyáron fognak menni APUk.
Ha valaki olcsón játszani akar, akkor inkább vegyen kommersz RAMokat, és dVGA-t, árban majdnem ugyanott vagy. -
Ren Hoek
veterán
Ezt értem megalázás alatt... ha már olyan ronda egy játék, hogy látszik rajta durván, akkor az a játékélmény "megalázása" a szememben. Főleg egy olyan játéknál, ami jó is. Ez nem kompromisszum, hanem igénytelenség. Inkább kigazdálgodok egy középkategóriás kártyát, és akkor high-on azt mutatja, ahogy a készítők szerették volna. Kevés időm van gamelni, ezért nem fogok fosra mosott textúrákat és baltával nyesett éleket bámulni. Valakinek belefér, az használja örömmel az IGP-jét, de szerintem továbbra sem komoly játékra való.
-
#85552128
törölt tag
Butítva (800x600, iniből ultralowest tweakek) minden játék "simán" fog futni, ehhez nem kell külön az IGP-re optimalizálni.
Amit linkeltem (720p-low) se valami óriási igény mégse tudják még ezt a szintet sem. A legtöbb fejlesztő kb. le se szar ha a minimum konfig alatt panaszkodsz _bármire_ márpedig még oda is jóval erősebb VGA-kat raknak.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Ren Hoek #170 üzenetére
Nézd a program szintjén ez csak pár sor. A fejlesztők eleve tisztában vannak vele, hogy hol érdemes ezt alkalmazni, tehát azt a pár sort megéri beírni, és máris működik minden hardverre. Még csak a tesztelést sem nehezíti meg, mert az API gondoskodik a működésről. A későbbiekben pedig egyre több hardver támogatja majd ezt nem csak natívan, hanem kétszeres sebességgel is, vagyis a már megírt kódokban jön a gyorsulás.
Az egész igazából főleg döntés kérdése, hogy rááldozzák-e azt a 10 percet a több éves fejlesztési időből, hogy definiálják a minimum precizitást az egyes shadereknél. Még egyszer írom, hátrány senkit sem ér, csak előnyös lehet az implementáció.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- OLED TV topic
- iPhone topik
- Videós, mozgóképes topik
- Milyen program, ami...?
- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
- Még mindig új Ryzeneket kap a Socket AM4
- Ingyen kellene, de tegnapra
- BestBuy topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest