Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pengwin

    addikt

    válasz yerico #32 üzenetére

    Ez így viszont nem igaz, második kocsinak városba tökéletes.

    második kocsi városba = luxus.
    Környezetvédelmi és anyagi szempontból is.

    Ne a 7.2-es árral kalkulálj már, mert senki sem annyiért veszi. Legyen az 5.8.

    Az állami támogatás nem visszatérítés formájában történik?
    Mert ha igen, akkor nyugodtan lehet a 7,3-as árral számolni, mivel azt ki kell fizetni. Ha azonnali árengedmény, akkor lehet az 5,8 millis árral dobálózni.

    Az sem fair, hogy erre a kocsira nem számolsz semmilyen szervízköltséget: bármi elromlik rajta, azt sokkal drágább lesz javítani, hiába sokkal alacsonyabb a tervezhető (rendszeres, kikerülhetetlen) karbantartási/szervíz költség.

    Bocs, de ezt indokold már meg. Miért is jobb egy 10-15 literes városi fogyasztást produkáló benzines kocsival közlekedni városban, avagy az miért is környezetkímélő?

    Nem kéne semmit megindokolnom ilyen szalmabábbal szemben... sehol sem írtam, hogy 2. autónak jobb lenne egy benzines, azt írtam, hogy a második autó nem környezettudatos dolog, mindegy milyet veszel.
    Budapesten az autók 90%-ában <2 ember ül. Ehhez a közlekedési formához bármilyen autó kibaszottul környezetszennyező, teljesen mindegy, hogy ott helyben pöfékel-e, avagy nem. Még ha véletlenül nem is így használod az első autódat, a másodikkal már borítékolhatóan ilyen módon súlyosbítod a közlekedési és környezetvédelmi helyzetet.

    (#36) vicze1
    Ok, legyen igazad... bár úgy gondolom te pont az általam is említett tervezhető költségekről beszélsz, amik tényleg alacsonyabbak egy elektromos autónál.
    De ettől még elromolhat valami a tervezett élettartam vége előtt egy ilyen elektromos autón, és annak a cseréje fájni fog. Jó lenne alkatrész árlistákat is látni a témában, nem csak így vaktában lövöldözni, de gyanítom a cserealkatrészeket is ugyanolyan felárral kezelik a gyártók, mint magukat az e-autókat.

    [ Szerkesztve ]

    Üdv, pengwin

  • aujjobba

    addikt

    válasz yerico #32 üzenetére

    A napelem a tetőre ingyen van? Gondolod a vele termelt áram egymagában elég minden nap feltölteni az akkut? És aki panelban/társasházban lakik azzal mi van?

    Olvastam már pár megtérülési számítást a napelemre, érdekes módon amortizációval, karbantartással, javítással egyik sem számol, és úgy jön ki cirka 20 év.
    Az ingyen parkolás és közterületen töltés addig lesz ingyenes, amíg elterjednek ezek az autók. Eleve nincs is annyi töltőfej Budapesten se, ami a jelenleginél több autót ki tudna szolgálni.

    Van egy benzines családi batárom, városban átlag 10 litert eszik százon.
    Nem veszem meg másodiknak a villanyautót, hanem használom ezt a városban tovább.
    Évente 15ezer km-t belehajtok, ez 1500 liter benzint igényel, ami 400 Ft-os benzinnel számolva 600ezer Ft-ba kerül évente. Számoljunk évi 200ezer Ft szervizzel, bár lehet már ezzel is sokat mondtam.

    Így ha egyáltalán nem számolok a villanyautónál fenntartási költséggel (napelem, áram, szerviz) akkor is 5.8M / évi 800ezerFt = kb. 7 év alatt térül meg. Költségekkel van az 10 is.

    Ja és meg kell jegyeznem, hogy a családi batárt mindenképp hajtanom kell tovább, mert a villanyba nem fér be a család, és vidéki utazásokra is alkalmatlan.

    yerico (#34):
    Nem kell ahhoz komoly gép, sima szívó 1.8 benzines Honda (FR-V) benyalja a 12 litert télen rövid távokon, városban dugóban. Pályán 120nál tempomattal 6. sebességben meg 7.5, ilyen dolog ez a városi kocsikázás sajnos.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák