Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz mzso #9 üzenetére

    A ray tracinggel igen (noha jellemzően itt is vannak külön eljárások az effektekre, árnyékszámításra), de a raszterizálás mellett már erős trükközés kell. Nem ugyanaz a kettő, még ha mindkettőt globális illuminációnak nevezik. Az egyes algoritmusoknak van egy alapvető tükröződési megoldása, de nagyon gyenge, márpedig jó minőségű kellene és nem mellesleg gyors. A manapság beépíthető globális illumináció algoritmusok nagyon jók arra, hogy a fényvisszaverődést szimulálják, és ezzel a fake (előre kiszámolt és textúrába égetett) megoldások mehetnek is nyugdíjba, de többre nem igazán képesek. Egyébként nyilván később képesek lehetnek, számítási teljesítmény kérdése az egész.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • abcdefg

    csendes tag

    válasz mzso #9 üzenetére

    Még a ray tracing engine-ek is külön választják a különböző megvilágítási effekteket (caustic, sss, shadow stb.) a global illumination-től. Maga a global illumination csak anynit tesz (főleg a real time esetben), hogy a szimulálják azt a hatást hogy a megvilágított felület tovább szórja és szinezi a fényt. Azaz ha egy piros kockát megvilágítunk fehér fénnyel akkor a piros kocka gyenge piros fényt fog szétszorni és így tovább. Ettől függetlenül a többi hatást (caustic, sss, shadow stb.) más-más megoldással számolják. Elméletben igazad van, de gyakorlatban nem :)

Új hozzászólás Aktív témák