- Videós, mozgóképes topik
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- GoPro Topic
- Mini-ITX
- Masszív előrelépésnek tűnik a Zen 5
- Megjött az Arctic Liquid Freezer AIO-k új nemzedéke
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Projektor topic
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Facebook profil letiltás kapcsolt ismeretlen Instagram fiók miatt
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
Hirdetés
-
MG5 menetpróba
ma Elektromos, kombi és most már elég jó áron van, de nem egy friss konstrukció. Vajon megéri?
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
The Witcher 3 REDkit - Megjelenési dátumot kapott a modszerkesztő
gp Nemsokára még egyszerűbb lesz extra tartalmakat gyártani a játékhoz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Ricco_hun
senior tag
válasz atti_2010 #27 üzenetére
Muszáj volt beletrollkodni, inkább olvastál volna vissza. Itt arról van szó, hogy ez a samsung led tv úgy tudja a 100Hz-et, hogy minden képkocka között lekapcsolja a háttérfényt. Ez a kamu 100Hz.
A nyúl ugrik, a pók mászik, de a teve köp; A vészrendszer nneem működik!; ...ráadásul életveszélyes hazugság. Életveszélyes, mert veszélyes az életre.
-
Ricco_hun
senior tag
válasz atti_2010 #49 üzenetére
Igen, villogást (talán) nem érzékelsz, de attól még át vagy bacva és a gyors mozgások is ugyanolyan elmosódottak lesznek, mint egy sima 50Hz-es lcd-n.
A CRT-ket meg kár volt belekeverni, mert távolról sem arról van szó.BloodRay: Akkor pl. egy LG 32LK530 megfelelő lenne?
[ Szerkesztve ]
A nyúl ugrik, a pók mászik, de a teve köp; A vészrendszer nneem működik!; ...ráadásul életveszélyes hazugság. Életveszélyes, mert veszélyes az életre.
-
harry
veterán
válasz atti_2010 #49 üzenetére
Bah... nem egyet-nem-értesz, hanem nem érted, miről van szó.
Nem a szemmel látható _villogáson_ van a hangsúly, hanem azon, hogy a fekete-villogtatós módszerrel előállított 100Hz képfrissítés esetén (gyorsan)mozgó kép kevésbé folyamatos, mint az, ha fekete-kép-villantás helyett egy, a köztes kockákból számolt képpel dolgozna.
Nem a villogást fogod látni, hanem azt, hogy kevésbé folyamatos.
(Már így elméleti szinten, tapasztalatom ezzel kapcsolatban nincs).Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
dezz
nagyúr
válasz atti_2010 #56 üzenetére
Na ne viccelj már, 75 és 100 Hz (nem MHz) között még sokkal jobban látni a különbséget pl. CRT-n, az első még erősen villog, a másodiknál már nem látható a villogás. De nem is tudom, hogy jön ide a 75 Hz?
És de, fps-ekről is szó van, ha van mozgás-interpoláció, az megduplázza (50 fps -> 100 fps) vagy épp megnégyszerezi (24p/25p-ről) az fps-t.
Mellesleg a Hz a villogástól függetlenül azt is megadja, hogy hány fps-t tud megjeleníteni az adott készülék, akár CRT, akár LCD. (Leszámítva amikor ki van kapcsolva egy játékban a V-sync és tört képkockák jelennek meg.)
[ Szerkesztve ]
-
Ribi
nagyúr
válasz atti_2010 #56 üzenetére
Régi monitorok legalább 60 Hz-től indultak és nekem attól igenis kifolyt a szemem ha sokáig néztem. 85Hz volt az ahol már tudtam viszontlag sokáig nézni, de inkább 100Hz.
És itt mons nem a sima LFD frissítésről van szó, mert az mint tudjuk nem villog.
Álló képen ha 1 Hz lenne a frissítés sem villogna, mert nem villog.
Itt egy "technológiai újítás" miatt villogtatják a képet. -
dezz
nagyúr
válasz atti_2010 #66 üzenetére
Ha így lenne, akármennyi marketinggel sem lehetne eladni a (valódi) 100 Hz-eseket a felár miatt... De szerintem itt a topikolvasók között is vannak jópáran, akik teljesen jól látják a különbséget.
ps. A #64-esre az előzőben válaszoltam, utólag beszerkesztve, légyszi majd olvasd el.
ps.2. Fogadd el, hogy nem vagyunk egyformák! Nem kellene ezt tovább rakozni, nem lenne jó, ha flame-nek nyilvánítanák az egészet. Az utóbbi napokban több topikkal is ez történt, 1-1 értetlenkedő és ebet karóhoz kötő miatt. Ne te légy a következő topikbehalasztó... -
dezz
nagyúr
válasz atti_2010 #69 üzenetére
Fraps nélkül is tudható, hogy a mozifilmek ~24/25 fps-esek. A többit meg már leírtam, nem szeretném ismételni magam.
Azt majd a modi dönti el...
(#70) Donvit078: Mozgás: ez azért erősen típusfüggő. Pl. az idei 100 Hz-es Philipsemen (LCD) elég élesek a mozgások, meg vagyok vele elégedve. (Majdnem olyan jó, mint az előző 100 Hz NaturalMotionös CRT-n, az is Philips volt.)
Ami a felbontást illeti, abban is vannak különbségek (és a beállítások is erősen befolyásolják a dolgokat, néha nagyon elszúrják a bolti üzemmódot), bár az SD az SD, nem nézhet ki úgy egy HDTV-n, mintha eleve HD lenne.
Arra is vigyázni kell, hogy sok boltban a beragadt több éves készülékeket mutogatják, amíg el nem mennek.
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
válasz atti_2010 #73 üzenetére
50 Hz fölött elég nehezen tudna epilepsziát kiváltani, de attól még nagyon zavaró.
Te, figyu, mint írtad, sem az 50 és 100 Hz közötti villogást nem látod/nem zavaró a számodra CRT-n, sem a ~24/25, 50 és 100 fps közötti különbséget a mozgásban... Inkább hanyagold a témát...
-
atti_2010
nagyúr
-
dezz
nagyúr
válasz atti_2010 #81 üzenetére
A 100 Hz alatti villogás zavaróságát jogosan hozták fel, és nem mint elképzelés, hanem konkrét tervezési szabály. Az epilepszia viszont nem tartozik ide, tekintve, hogy 50 Hz-en és fölötte nem vált ki epilepsziás rohamot a villogás, csak zavaró.
"Ezen felül az esőcseppeken megtörhet a fény és változik a rezgésszám is."
Pfff... A monokromatikus fénynek még a színe sem változik, nem hogy a villogás alacsony rezgésszáma. A fehér LED-ek fénye összetevőire bomlik, de a villogás rezgésszáma itt sem változik.
[ Szerkesztve ]
-
MaUser
addikt
válasz atti_2010 #73 üzenetére
Elárulod nekem, hogy mi a különbség egy a periférikus látómezőben elhelyezett 50Hz-el villogó LED és egy ugyanott elhelyezett ugyanakkor méretű, másodpercenként 50-szer világos és sötét tartalmat váltó LCD/plazma cella között?
Emlékszel még a CRT-s időkre, ahol a profi monitorok egyik fő jellemzője a szokásosakon kívül (színhűség, színkép lefedése, torzításmentesség) a vízszintes frekvencia volt? Az LCD-k gyakorlatilag két dologban voltak jobbak a kezdetektől a CRT-knél: a torzításban és a villogás mentességben, mivel ott a statikus tartalom nem frissül. Ellenben filmnél pl. egy svenknél nincs statikus tartalom, így ilyenkor megkapod az 50Hz-es régi CRT-d.
A 100Hz-et anno még a CRT-knél azért találták ki, mert még álló képnél az emberi agy úgy-ahogy hagyja magát átverni, de az evolúciónk miatt a mozgásra sokkal érzékenyebbek vagyunk. (pl.: a szúnyogot csak akkor vesszük észre ha elrebben a falról, de magán a falon észre sem vettük; vagy a mozdulatlan egeret/bogarat nem látjuk meg a fűben; a zsákmányállatok sem véletlenül merednek mozdulatlanná, ha nincs más esélyük, stb.) Ez a hatás egy svenkelésnél ugyanúgy eljönne egy sima 50/60Hz-es LCD-n is, ezért kell ide is a minél nagyobb frissítés. Nem véletlenül van szinte minden TV-ben.
Sok egyetem, főiskola tanít képfeldolgozást/vizuálergonómiát, nézz szét az egyetemek oldalán, sok hasznos jegyzetet találhatsz ezekről a témákról.
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
válasz atti_2010 #84 üzenetére
Nagyon szépen kérlek nézd át legalább az alapokat.
Kezdésnek jó lesz a wiki is: http://en.wikipedia.org/wiki/24p
Nagyon röviden némi összegzés, mert nem szeretném ezt sok helyen lejátszani...
A mozikban először 12-26 (Lumiere-féle standard 16 fps volt) fps-t használtak (15 fps-től látunk közel folyamatos mozgást), elsősorban a filmtovábbítási mechanikák korlátai miatt. Igen, nem a mozgás visszaadása volt az elsődleges, hanem az, hogy hogyan tudtak tisztán mechanikai úton olyan felvevő lejátszót csinálni, ami a filmtekercset közel azonos sebességgel tudta mozgatni. És ráadásul a filmet nem is 12-26 fps-sel játszották le, mert eszméletlenül villódzott volna, ezért általában minden kockát 2x-3x játszottak le, ami még ma is így működik. Tehát egy moziban te 48-72fps-sel látsz egy filmet, amit 24 fps-sel rögzítettek, de minden kockát többször "lejátszanak", mert ha nem tennék, akkor villogna a film.
Később kialakult az egységes 24fps, de ez sem a mozgás miatt, hanem mert a hangosfilmnél a hangot a filmmel együtt szinkronban kellett rögzíteni és ennyi fps kellett, hogy a hang normális minőségben rögzíthető legyen a tekercsre. (30 méter/percről beszélünk a 35 mm-es filmnél!) Ha elfért volna 16 vagy 20 kockán, akkor most 16p-ről vagy 20p-ről beszélnénk... Természetesen a mozgóképfelbontás olyan-amilyen 24fps-nél, de nyilván nem csinálhattak 100fps-t, mert akkor teherautóval kellett volna egyetlen kópiát is kivinni a moziba. És ugye még ma is elsődleges költség egy filmnél, hogy "hány kópiával indít". Ugye egy két órás 35mm-es film közel 3km film még 24fps mellett is! Így egyelőre maradt a 24 képkocka duplázása/triplázása vetítéskor. (Pana plazma pl. négyszerez, azaz 94 fps-sel játszik le 24p-s filmet, hogy ne lássunk villogást.)
Nyilván moziban még lehet így trükközni, de az analóg TV-knél nem volt sávszél, ezért ott 48 vagy 72p-t nem lehetett átvinni alapból. Egy CRT-nél a 24Hz eszméletlen villogásban csapna át, ezért ott már a kezdetektől jóval nagyobb frissítési frekiben gondolkoztak (60 vs 50Hz) a hálózati áram frekvenciájának figyelembevételével, de cselként fél képenként frissítenek (interlace). Na most ez jól is működött a '90-es évek végéig amikor is sokan kitalálták, hogy ők digitális tartalmat akarnak nézni (DVD/laserdisc). Nyilván a TV nem tudott 24p-t ezért a DVD-re és a laserdisc-re a TV-knek megfelelő felbontású anyagot raktak. Közben jött a HD felbontás, de ott meg ugye először ragaszkodtak a megszokott 50/60 Hz-hez interlace-ben vagy 25/30 Hz-hez progresszív módban (teljes képkockát megjelenít a kijelző). Természetesen ilyenkor sem 25/30 fps-sel nézted a HDTV-t hanem jóval nagyobb frissítési frekin, elkerülve a villogást (50 vs 100Hz).
Na és most érünk el a 24p-ig: a HD adathordozók megjelenése után a gyártók kitalálták, hogy akkor az az igazi moziélmény ha nem kell pull-down-nal és gyorsítással vacakolva a gyárilag 24fps-sel forgatott filmet 25 és 30 képkockába valahogyan belemókolni (megadott linket nézd!). Így folyamatosabb lehet a mozgás. (Figyelem a TV-d továbbra is 120Hz-en (Samsung) vagy 96Hz-en (Pana) megy és nem 24-en, egyszerűen többször rak ki egy képet és már nem kell szórakozni, hogy hogyan osszon el 24 képet 25 vagy 30 felé.) Amit tehát a fraps kiír az a film forrása és nem az, amit a monitoron látsz. (Nézd meg a monitor OSD-jén a valós frissítési frekit.) MPC fog neked kiírni érdemlegesebb adatokat, de ott is a kiküldött jelet a TV már konvertálni fogja!
Természetesen Hollywoodban is tudták eddig, hogy mozgáshoz nem jó a 24p, de ezt ügyesen használják/használják az operatőrök különféle hatások létrehozására, mivel az analóg technológiával a sok filmszalag költsége miatt nem lehetett növelni az fps-t. A digitális technológiára váltással ez immár lehetővé vált, ezért már forognak is az első próbafilmek 48p-vel (Hobbit, Avatar előzményfilm), de nyilván idővel eljutunk a 96/120p-ig, mert ez az a határ ahonnan már tényleg nincs értelme feljebb lépni még mozgásfelbontás növelésének céljából sem.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
madgie
titán
válasz atti_2010 #109 üzenetére
ECO módban szvsz egy mai, átlagos 42" plazma sem eszik 80W-nál többet átlagban, sőt, filmek alatt még kevesebbet (több a sötét jelenet, akkor meg alig eszik a plazma). az én régi típusú 2009-es 50" plazmám sem nagyon eszik 140 felett ECO-ban. Egyébként még kábeltévére so-so, de normális mozifilmeknél eszembe nem jutna "ekómódozni" (fogyimérővel szórakoztam, mikor megvettem). Minek vettem tévét, szürke, fakó képet nézni?
Salak: dehogy mindegy, HDMI-n kösd rá a tévére a boxot.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz atti_2010 #107 üzenetére
hú. és nyilván az 50 col és a 26 col közti különbség se számít, ugye?
egy 50 colos tévé kb. 3,7-szer nagyobb nézőfelületet biztosít, ezt se kéne figyelmen kívül hagyni. Az eco-módokat meg szerintem végképp hagyjuk...
Ha napi 4 órát nézed, akkor egy 130 wattos fogyasztású tévé havi 15,6 KWh áramot fogyaszt el, ami 780 Ft.
UGyanez egy 23 W fogyasztású 26 colos tévének látszó tárggyal 138 Ft, tehát spórolsz 640 forintot, illetve 100% moziélményt.Amúgy én 42-es plazmát javasoltam a kollegának 100e Ft-ból, az pedig kb. 100 wattot fogyaszt.
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
madgie
titán
válasz atti_2010 #115 üzenetére
Jaja, bár sokszor hiába jó a panel, ha fapados az elektronika illetve nem tudja beállítani normálisan a tévét a júzer. Egyébként ha nem a játék a fő cél, akkor személy szerint az x-PVA-t (nem C) preferálom LCD fronton, az IPS glow elég lehangoló látvány (bár szemből pont nem látni)
-
nagyúr
válasz atti_2010 #113 üzenetére
Én nem tukmálok. Kérdezte, hogy ár-érték arányban hogy áll a tévé, amit belinkelt. Mondtam, hogy szvsz jó, de, ha már ár-érték arányról van szó, nagyságrenddel nagyobb élményt érhet el 15 ezer forint többlet-kiadással, ha vesz egy 42-es plazmát.
Cáfold meg kérlek, hogy egy 72%-kal nagyobb képfelületű megjelenítő (a 42-es ennyivel nagyobb, mint a 32-es) jóval nagyobb élményt nyújt. És kérlek, hagyd ki az érvelésből a 26-os LCD-k fogyasztását.
Pleased to meet you - hope you guess my name
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Videós, mozgóképes topik
- War Thunder - MMO Combat Game
- Gitáros topic
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen