Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
AAAgold
senior tag
számomra érthető ez a 30fps dolog - eltérő architekturákra kellene fejleszteni, így inkább próbálnak egy "közös szintet" tartani, így nem kell teljesen annyira eltérően fejleszteni a különböző rendszerekre
illetve nem véletlenül kéri mind az ms, mind a sony, hogy ha 60fps alapú a játék, akkor legyen opció a játékban 30fps módra is - pont attól, hogy sokkal simább, folyamatosabb a kép, sokak számára kellemetlen lesz a látvány
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
AAAgold
senior tag
filmélmény esetében sokak számára teljesen más hatása van egy 60fps videónak, mint egy 30fps-nek
nem jobb vagy rosszabb kategóriában kellene gondolkodni, hanem abban, hogy más
valószínű, hogy az ubi inkább kifogásként hozta fel érvként ezt az egyébként létező hatást
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
AAAgold
senior tag
akkor ha jól kitárgyaltad, akkor teljesen egyértelmű, hogy az ms és a sony is hülye a fogyasztói viselkedés ismeretében, amikor kéri a 30fps opciót a 60fps-es játékokhoz... igen, igazad van, hiszen kitárgyaltad
kár hogy nem olvasta mind a 7mrd ember az okfejtésedet és inkább a saját agyuknak "hisznek" sokan a valóságérzékelés terén
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
AAAgold
senior tag
a pontjaid ellenére az emberi agy által érzékelt valóság nem azonos mindenkinél, így van amit sokan kellemetlenül érzékelnek
talán azért, mert a sokkal folytonosabb, simább mozgás mellett egyre több részletet képesek érzékelni, felfogni a képből - esetleg már túl sok környezeti részletet fogad be az agy "fontos" információként a képernyőről, nem pedig pusztán a cselekmény központját
ez elsősorban nem technikai kérdés ebből a szempontból, hanem az emberi viselkedés kérdése - a virtual sisakok használatánál is előfordulhat szédülés, hányinger, ami nem a közeli képmegjelenítés miatt van (ez pld. egy technikai kérdés lenne), hanem amiatt, mivel az agy vizuális és mozgáskordiánciós központjai ellentétes üzeneteket küldenek, azaz azt látja az agy, hogy pld. egy hullámzó tengeren vagyunk, a fülünkben viszont az egyensúly érzékelés nem tapasztalja meg mindezt, így létrejön az agyban két ellentétes helyzetértékelés
nem mindenkinél fordul elő, de elég sokaknál, hogy figyelembe kelljen venni
a filmszerűség abban áll elsősorban, hogy befogad bizonyos információkat az agy a látottakból és egy "meseszerűség" illusztrációjaként értelmezi - csak segít a képzeletnek, hiába vizuális tényező
az egyre nagyobb felbontás, az egyre nagyobb színmélység, az egyre nagyobb dinamika, az egyre nagyobb méret, az egyre nagyobb képsebesség egyre jobban lebontja ezt az érzést ("illusztáció") az agyban, egyre inkább valóságnak érzékeljük a látványt és ez bizony zavaró tud lenni - mert tudod, hogy az nem a valóság, mégis valóságnak érzékeled
EZÉRT van a 30fps opció, nem azért, mert a hülyék nem fogják fel, hogy nekik jobb lenne a 60fps
és lényegtelen, hogy filmről, reklámról, koncertről vagy videójátékról van szó, mert az emberi valóságérzékelés a közös pont
pár emberi generációval később, amikor már születésünktől fogva hiperrealisztikus álvalóságokat fogunk érzékelni valószínűleg már sokkal kevesebb embert fog zavarni mindez
persze, az ubisoft csak mögébújik mindennek, mert szerintem egyszerűen üzletileg nem tudják/akarják megvalósítani azt, hogy a top-ra fejlesszenek jelenleg - persze, mind a konzol, mind a pc nextgenek egyre erőteljesebb jelenléte (no meg a konkurencia) előbb utóbb őket is rá fogja kényszeríteni arra, hogy lépjenek
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
AAAgold
senior tag
válasz #56573440 #21 üzenetére
"amit irl simán kezelsz azt egy képernyő előtt már nem? "
pontosan erről van szó - ugyanis irl te tudod, hogy irl vagy, egy monitor előtt ülve pedig tudod, hogy monitor előtt vagy - de a technika fejlődésével a szemed egyre inkább valóságot kezd el érzékelni a monitor előtt ülve is, miközben az agyad tudja, hogy ez nem a valóság - ez két ellentétes információt, ez okozza a problémát
ezért írtam a vr sisakok használata közben egyeseknél megjelenő szédülésről, hányingerről, rosszullétről
a "tengeri betegség" egyébként pontosan ugyanez a jelenség, az egyensúly érzékelés és a vizuális érzékelés két ellentétes információt közöl az aggyal (a látvány stabil, hiszen a hajó fedéleztén nem mozog semmi, miközben érezzük a hullámzást) - azért lesz rosszul az ember(ek egy része) ilyen esetekben, mivel az evolúciós tapasztalat az ilyen esetekben, hogy valamilyen mérgezést, kábító hatású anyagot fogyasztottunk, amit gyorsan ki kell hányni - és mielőtt valaki ebbe is bele kötne, a várandós nők szag és ízérzékelése is amiatt nő meg, hogy romlott ételt ne egyen meg, ami veszélyeztetné az utódot - az evolúciónk kicsit nagyobb léptékű, mint a pár száz éves technológiai fejlődésünk
talán pont még itt a ph-n volt nagyon sok évvel ezelőtt a cikk a legelső japán kísérleti 8k megjelenítő tesztekről (még a fullhd kereskedelmi termékek is inkább csak hírek voltak akkor itthon) - ott a tesztalanyok egy része szédült, annyira sokkoló volt számukra az élethűség és a disszonancia a valóság érzékelésben
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
AAAgold
senior tag
válasz #56573440 #34 üzenetére
azért, mert a szemed azt látja, hogy mozgás van, ezt az infót küldi az agyba - de egy székben ülsz, a füledben lévő egyensúly érzékelő szervek pedig emiatt azt érzékelik, hogy nincs mozgás (mert nincs is)
az agy két totálisan ellentétes információt kap ugyanarról a szituációról, ami a már leírt "evolúciós tapasztalat" miatt jelent egyeseknél problémát
a vr sisak a látható információkat leszűkíti, kizárólag a látottakra tud a szem hagyatkozni
de pld. van, hogy képernyőn/mozivásznon hullámvasútról, vagy nagyon magas épületeken történő mászkálásról készült videó vált ki hatást embereknél (szédülés, tériszony)
és csak a te kedvedért, mert úgy látszik a képességeid nem terjednek ki az érvek felfogására és értelmezésére, a tengeribetegség ugyanez:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Utaz%C3%A1si_betegs%C3%A9g
Az utazási betegség, orvosi nevén kinetózis egy tünetegyüttes, amit többnyire a látási ingerek és az egyensúlyérzékelés közötti ellentétek okoznak. A helytől függően a neve lehet tengeribetegség, vagy légi betegség is (de autóban való utazáskor is jelentkezhet). Előidézhető számtalan más módon, például Vidámparkban a hullámvasúton, vagy űrhajóskiképzés során a centrifugában való tartózkodással
http://www.cs.amedd.army.mil/borden/"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
AAAgold
senior tag
válasz #56573440 #36 üzenetére
itt te égeted magad, mert nem vagy képes felfogni, hogy nem minden ember ugyanolyan
te vagy, aki kijelented, hogy nem lehet valami, mert az nem olyanezzel ellentétben az emberek egy részénél mégiscsak "olyan"
te nem tartozol valószínűleg ebbe a csoportba, de nem is érted meg, hogy vannak, akiket negatívan befolyásol a dolog
"az agy egy fotorealisztikus játéknál se falsolna be, hacsak nem a teljes látómezőben történik, mert egyértelmű a perspektíva hiszen a látott kép jobb esetben egy egyenes panelen jelenik meg és nem térben, és látja a környezetet is, tehát képtelen azt hinni hogy a test mozog ha a szoba maradék része egy helyben áll és ezt látja is... "
te csak magadból vagy képes kiindulni, és kivetíteni magadat az egész világra
ha egy képmegjelenítő az egyetlen fényforrás egy szobában, akkor egy idő után a szem bizony már csak arra fokuszál - a nagy fps mellett a gyors mozgások a képernyőn pedig kellemetlenek lehetnek egyesek számára
ennyi - nem egy nagy történet, így van összerakva az ember
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
AAAgold
senior tag
válasz #56573440 #38 üzenetére
minek mutogassak neked? bőven elég, ha a konzol gyártók találkoztak már ilyenekkel, akik miatt kérnek 30fps opciós lehetőséget a 60fps mellé, miközben minden más paraméter ugyanaz a játékban
"ha neked igazad lenne akkor ezzel a problémával a pc játékosok egy része már szembesült volna. hallottál ilyenről? nalátod..."
igen, hallottam, sőt, én is érzékelem, hogy a minél nagyobb fps mellett a kép egyre furább, ami nem jobb vagy rosszabb kérdése, de számomra nem zavaró - de más részére lehet, hogy már zavaró
[ Szerkesztve ]
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
AAAgold
senior tag
válasz #56573440 #50 üzenetére
meg tudnád magyarázni, hogy miért kéri az OPCIÓTJÁT a 30fps-nek a 60fps mellé?
nem arról van szó, hogy nem engedi a 60fps-t, nem arról van szó, hogy kötelezően csak és kizárólag 30fps lenne, hanem arról, ha egy játék 60fps-re van írva, akkor legyen a játékosnak lehetősége 30fps-t kérni a játékon belül az options menüben - nem változik semmi, nem lesz nagyobb felbontás, semmi más nem lesz a különbség, kizárólag az, hogy lehetőséged van lassabb képfrissítést kérni
tehát, miért kéri ezt a konzol gyártója a játékfejlesztőktől?
kicsit kevés vagy te ahhoz szerintem, hogy lehülyézd ezért az ms-t úgy, hogy legalább egy ötleted lenne a dologra
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
AAAgold
senior tag
válasz #56573440 #56 üzenetére
nem behányásról van szó, hanem zavarja az emberek egy részét
hihetetlen mekkora arcod van, hogy a teljes pc-s társadalom szóvívőjének szerepében próbálsz tetszelegni - másrészt ki mondta, hogy nem érzékelték ezt pc-n eddig? senki - arról van szó, hogy a fix magasabb fps-nél a játékosok/nézők egy részét zavarta és a fix 60fps-re beállított dolgoknál jött elő talán leginkább
gondolom azt is totálisan abszurdnak tartod, hogy az emberek egy részénél a nagyon gyorsan villogó színek és az ezekkel együtt járó zaj effektek görcsös rohamokat tudnak kiváltani - de biztos nem emiatt fordulnak elő erre utaló figyelmeztetések, hiszen te ilyen emberrel se találkoztál eddig, ezért ez se létező jelenség
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
AAAgold
senior tag
nem a villodzásról van szó, az megint egy másik dolog, ami zavaró tud lenni
itt a nagy képfrissítés mellett történő gyors mozgások hatásáról bizonyos embereknél - motion sicknessnek is lehet nevezni a dolgot
a nagy többség számára nem zavaró, bár sokan így is érzékelik a dolgot - az emberek egy része számára pedig zavaró a dolog
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
Új hozzászólás Aktív témák
- E-roller topik
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Óra topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- OLED TV topic
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- További aktív témák...
- AKCIÓ - TELEFONTOKOK, EGYÉB AUTÓS KIEGÉSZÍTŐK, FÜLHALLGATÓK
- Olympus M.ZUIKO DIGITAL 25mm f/1.8 objektív
- Xiaomi Redmi 9 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell Latitude E7450 Full i7-5600U, 16GB DDR3, 512GB SSD, FHD IPS, Nvidia, HUN Vil.Bill. Új
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot