Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • GAI

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz Tyrel #5 üzenetére

    A Voodoo2-n nem volt 3 GPU, hanem 3 különálló chipben tartalmazta azt (1 frame buffer és 2 TMU + volt még egy különálló RAMDAC chip is), amit az összes konkurens gyártó egyetlen chipben oldott meg már akkor. Ez nem a technikai fejlettségét mutatja, hanem éppen ellenkezőleg. Az egyébként igaz, hogy a Voodoo2 SLI-t is tudott, vagyis összeköthettél két kártyát, de ezt a mai megoldásoknál sokkal egyszerűbb módon tette: nem volt semmi erőforrás management, feladat elosztás a két kártya között, egyszerűen a páratlan pixelsorokat az egyik kártya számolta, a párosakat meg a másik, és így állt össze a kép. Ennél a mai megoldások nagyságrendekkel bonyolultabbak.

    [ Szerkesztve ]

  • válasz Tyrel #5 üzenetére

    Akkor még sokkal egyszerűbbek voltak a GPU-k. Már ha annak nevezünk mindent, ami képet ad, mert van egy olyan (pontosabb) definíciója is, hogy GPU-t annak nevezünk, ami tud hardveres transzformációt és megvilágítást (HW T&L).

    A Voodoo kártyákon látható chipek semmilyen értelemben sem GPU-k, legfeljebb egy GPU egyes részei, s nem adnak ki együtt egy teljes GPU-t, mert a Voodoo-khoz kellett külön 2D "monitorvezérlő" kártya, szimpla gyorsítókártyák voltak. Az első Voodoo-n a második lapka az egy TMU, a Voodoo 2-n pedig már 2 TMU lapka volt, így jött össze a 3 lapka. De a második TMU chipet direktben támogatnia kellett a játéknak, s ez anno nem volt túl nehéz.

    [ Szerkesztve ]

    A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

Új hozzászólás Aktív témák