Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
pIIrash
tag
-
pIIrash
tag
Mindent. De mégsem mindent.
Kiegészítettem a cikket azóta egy aprósággal.
Gondoljunk csak a valós számok végtelenségére. Ha azt mondanánk, hogy 1024*768-on tudunk ábrázolni mindent, akkor az azt jelentené, hogy pl. a végtelen, véges számú képen megjeleníthető. Vagy az univerzum véges számú képen megjeleníthető.
Érdekes lenne. Lehet dobhatnánk ki a matek könyveket.[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
nem a 256, az 256 szín... se több-se kevesebb (ebben bennevan a színskála egy része, minden szín egy külön értékkel van jelölve... nincs "színkeverés", mint rgb-nél) 256=2^8... tehát minden pixel 8bit-en, vagyis 1kilobyte-on írható le... 320x240-nel számolva, ez pontosan 75kilobyte... minden pixel 256 különböző érték egyikével írható le, tehát szerintem a 256x320x240 helyt áll, mint az összes variácó száma... (ments el egy 320x240-es képet paintben 256-színű bitképként... megközelítőleg pontos lesz az eredmény)
a photoshop-ot meg csak példának mondtam, mintaként fel lehetne használni és a hasonló randomgenerált képek között lehetne válogatni... végső soron ember(ek)nek kellene eldönteni, hogy az előzőleg "aránylag reálisan" összehozott ps-olt képeknél melyikek a szebbek/jobbak/realisztikusabbak... ahhoz tényleg durva algoritmushalmaz és már egy bizonyos (magas) szintű mesterséges intelligencia is kellene, hogy feldolgozzon minden egyes képet a gép és csak néhány nagyon jót hozzon eredménynek, ami tényleg valósághű...
abban tényleg egyetértünk, hogy érdekes, elgondolkodtató, de értelmetlen az egész
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
dabadab
titán
Dany, letezikk olyan, hogy "256 szin". Sot, olyan is, hogy "16 szin", nezd meg pl. ezt a kepet (Commodore 64):
Ilyenkor a szin nem kozvetlenul az RGB erteket adja meg, hanem egyszeruen egy index egy tablaba, amiben el van tarolva par szin, amik kellokeppen altalanosak ahhoz, hogy viszonylag jol lehessen veluk kozeliteni barmit.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
mephi666
nagyúr
igen, de 24bitnél van ez... 3x8bit a 3 alapszín (r/g/b), ezek arányaiból alakul ki a szín... 256 színnél, ha jól tudom nincs ilyen szintű színkeverés, hanem van egy 256színből álló skála, amiben feketétől fehérig benne van minden alapszín és a különböző árnyalatai... azért 256szín nem sok, az emberi szem ennél sokkal többet meg tud különböztetni... pl a diablo1/warcraft2 még 256 színben ment és szerintem ügyesen kihasználták a szűkös színskálát... nem vagyok otthon annyira a témában, de 256 színnél tényleg csak egy ilyen skála van és kész... esetleg talán átdefiniálásra van lehetőség, de ilyen mértékben nem értek hozzá... ilyenkor csomó szín kiesik (ami amúgy sem jelenne meg) és a használt színek több árnyalatban jelennek meg... így lehet kicsit "kikerülni" a 256szín határait...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
cucka
addikt
A színek a monitoron 3 színből tevődnek össze. RGB...
Namármost mindegyik szín 0-255-ig skálázható. a 0-0-0 az a fekete, a 255-255-255 a fehér.
Hátizé, azért kilóg a lóláb, hogy csak a photoshop színválasztója alapján van elképzelésed erről.
A monitoron a színek általában rgb összetevőkből állnak (additív színkeverés). Analóg monitorokon az egyes összetevők értékei értelemszerűen nem skálázódnak, ezért analóg a monitor. Digitális monitoroknál változó, például az olcsóbb tft-k csatornánként 6 biten ábrázolják a színek értékeit. Ez a megjelenítés rész.
Ettől teljesen elkülönül, hogy egy adott képfile-ban hogyan van tárolva az információ (például photoshop-ban lehet mondjuk cmyk színkeveréssel dolgozni). Ettől továbbá elkülönül az is, ahogy a grafikus kártya tárolja a képet.Például photoshop-ban cmyk color mode-al készítesz egy képet. Ez a kép a grafikus kártya memóriájában rgb módban lesz eltárolva, méghozzá úgy, hogy az r és a b csatornák 5 bites, a g 6 bites számokkal vannak leírva. Ezt megjeleníted egy olcsó tft-n, ami rgb üzemmódban dolgozik és minden csatornát 6 biten kezel.
Az általad leírt 0..255-ös skálának tulajdonképpen praktikus okai vannak. Ha az rgb minden komponensét 8 biten tároljuk, akkor az 2^24 különféle árnyalatot jelent, ami bőven elég az emberi szemnek. Emellé berakunk 8 üres bitet, így az eredmény az lesz, hogy minden képpont színe egy 32 bites szám lesz. Ez pont jó dolog, mivel a processzoraink 32 bitesek, tehát 32 bites számokkal elég gyorsan tudnak dolgozni. (Ezért kell a plusz 8 bit, mert 24 bites számokkal nehezebb dolgozni).
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Konkrét moderációval kapcsolatos kérdések
- GoPro Topic
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Mesterséges Intelligencia topik
- 3D nyomtatás
- Airsoft
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Facebook és Messenger
- További aktív témák...