Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz opeter87 #2 üzenetére

    Volt az A8-ból hibrid és a kutya nem vásárolt belőle, mert 4 hengeres motor egy A8-asban derogált...

    Megbocsás, de a logikát én sem tudom követni. Nem Electric Cár of the Year a díj címe, de az értékelésénél ha nincs belőle elektromos, akkor máris kiesik. Kivéve ha nem, csakmertazért... :U

    Hogy szubjektív, az egy dolog, de nem is következetes...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz opeter87 #5 üzenetére

    Az A8 esetében ezt írtam:
    "mert semmi olyan technológiát nem tartalmaz, amit egy ilyen drága autónak kellene (és amivel nyerni is lehet)"...
    hanem arról, hogy az új A8 semmit extra innováció nem ad (alapáron közel 30 millióért 2018-ban).

    Megbocsáss, de mit kellene tartalmaznia? Lesz W12 TSI motor, van Lézer első és OLED hátsó lámpa, 48 voltos belső elektromos rendszer, dinamikus összkerék kormányzás, összkerék hajtás, radar/ultrahang/optikai/lézer érzékelők, csordultig érintőképernyővel az egész, intelligens aktív felfüggesztés (persze, a marketing AI néven nevezi, mert ma már minden mesterséges intelligencia, még az is, ami 10 éve ugyan az, csak hát kell a buzzword mellé) és a többi.

    Félreértés ne essék, én sem estem hanyat az A8-tól, de azt azért megadom neki, hogy minden megvan benne, amit egy csúcskategóriás luxus limuzinba be lehet ma építeni....

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz .Szaki. #13 üzenetére

    Okostelefonoknál miért erőlteti mindenki a hangra reagáló asszisztenseket (Siri, Bixby, Alexa, Cortana, stb.)? Ugyan az pepitában.

    Ez egy geek dolog ma, jobbára nem is azok hiányolják, akik esetleg valóban hasznát is látnák...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz .Szaki. #18 üzenetére

    Egyetlen értelmét látom, azok akik mondjuk vidéken élnek és napi szinten be kell járniuk a városba dolgozni autópályán, azoknak tényleg kényelmesebb az, hogy felmegy a pályára, önvezető funkció be és az autó elvisz A-ból B-be.

    Ezt ígéri a 3-as szintű önvezetés, amit az A8-ba is ígérnek 2019-re.

    Na de a problémám ott kezdődik, hogy ha elterjednek az önvezető autók, akkor hogy fog kinézni a jövő embere? Nem kell jogosítványt szereznie?

    Korlátozott jogosítvány ma is van (automata sebességváltósra szóló, kísérő nélkül nem vezethet, szemüveg nélkül nem vezethet, stb.). Egy részlegesen önvezető autó nem teszi szükségtelenné a jogosítványt.

    A teljesen önvezető autó igen. De attól még messze vagyunk.

    Mert oké, tegyük fel, hogy eljutunk arra a szintre - amire szerintem nem lehet - hogy ezek az autók mind a városban, falvakban, mindenhol tökéletesen fognak közlekedni, de mondjuk egy olyan útszakaszon, ahol egy sáv két irányú, vagy földút van, vagy egyebek, hogy fog tájékozódni?

    GNNS (műholdas navigáció), kismillió szenzor (optikai, IR, lézerradar, hangradar), ezen adatok összegzése. Erről szól az önvezető autók legfelső szintje.

    Onnantól meg ha nincs meg a napi rutinja a "sofőrnek" úgy fogja összezúzni jobb esetben a kocsit, rosszabb esetben az egész családot, hogy "öröm lesz nézni", úgy már tényleg nem szabadna volán mögé engedni embereket, főleg, hogy gyanítom az autók ekkor már jóval erősebbek is lesznek.

    Itt sok tétel van - és a részleges önvezető autók részben megoldást nyújthatnak rá, lásd ha érzékeli az autó, hogy az előtted haladó vészfékez, akkor felülbírálhatja a vezetőt, és már akkor nekiállhat fékezni, amikor a sofőr még a lábát se vette le a gázról.

    A másik oldalról egy teljesen önvezető autót már nem kell vezetni.

    Harmadrészt azon balesetekben, amelyben részem volt, szinte mindig tapasztalt vezetők követték el, akik túlzottan bíztak saját képességeikben, és így aztán nem tartottak megfelelő követési távolságot (mert hát jó dolog a másiknak a seggébe mászni, hogy érezze a törődést, hogy ő aztán menni akar), hirtelen váltottak sávot (beférek még!), túl nagy sebességgel haladtak (mert sietett) és így tovább. Szóval én inkább tartok a magukat "tapasztaltnak" gondoló vezetőktől, mint a napi rutin hiánya miatt lassan haladó hétvégi sofőröktől.

    Nyilván az önvezető autók hasonló problémát hoznak, mint az automatizálás felé forduló repülőgép-irányítás, mely szerint az emberi hibát indirekt emberi hiba (gépi hiba) válthatja fel (az irányítórendszert tervezők nem készítették fel megfelelően a gépet arra a veszélyhelyzetre, amibe az adott esetben az került).

    A sokadik oldalról: én nem támogatom ezt az ostoba erőművészkedést, amit az autógyártók és autóvásárlók csinálnak ma. Németországot leszámítva mindenhol limitált az utazási sebesség, nevetségesnek tartom, hogy a "környezetkímélőként" aposztrofált elektromos autókat extrém teljesítménnyel ruházzák fel. Átlagos méretű személyautónál cirka 150 kW / 250 Nm teljesítménynél többre aligha lenne bárki törvénytisztelő állampolgárnak szüksége, szóval miért is kellene még nagyobb teljesítmény? :F

    A városok autóútjai vagy rosszul vannak felfestve, vagy átmeneti sáv változtatások vannak - ez a Teslának 2018-ban is problémát jelent egyébként - vagy egy biciklist kell kikerülnie a sávon belül, - az új E-Klasse sávtartója gond nélkül ráhúzta egy biciklisre a kormányt a TC tesztjében -

    Ezek a példák arra vonatkoznak, hogy jelenleg még valójában nem alkalmasak az "önvezető funkciókkal" hírdetett autók valóban a közutakra folyamatos felügyelet nélkül. Helyesebb a vezetés-segítő funkciók elnevezés....

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz dabadab #22 üzenetére

    Szóval nekem úgy tűnik, hogy a Teslát a luxusszedánok közé két dolog rakja: az ára és a Tesla marketingje

    Jajj, mit fogsz te még ezért kapni... :DDD

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák