- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
Hirdetés
-
Konzolokra is megjelenik a Deathbound
gp A PC-s verzió mellett megkapjuk a teljes kiadást PlayStation és Xbox platformokra is.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mjani1172
addikt
válasz mongoose66 #2 üzenetére
Ezek szerint mégis.
-
<Adamsky>
nagyúr
"Az autóvásárlás márpedig érzelmi alapon megy."
Azt hiszem ez az igazi vízválasztó. Vagyis, van aki az autózás öröme miatt vásárol valamit és van aki a célszerűség okán. Persze, ahogy lenni szokott itt sem ennyire fekete és fehér a kép. Én pl. - ha tehetném - biztos tartanék egy Mustangot (nem, nem azt a sz@ros villanypónit, amit a Ford nemrég kiadott ), lenne egy MX-5-öm, és valamilyen jó kis utazóautó (talán egy Mazda 6 kombi).
Viszont - mivel nem tehetem - most van egy dízel kombim, mert az életvitelemhez ez passzol a legjobban. -
Ádám16
addikt
válasz CriticalHit #100 üzenetére
Áldásom rá, aki bevállalja még idén az Id3-at. Még mindig nem 100as a szoftver. Max jövőre merném megvenni, de addigra szerintem jöhet az ID4 is.
-
k-adi
nagyúr
válasz Mr Anderson #103 üzenetére
ilyet én se vennék 8,5-ért (vagy ugye ~11 millióért)
-
Noukoum
veterán
Én a szoftver miatt nem aggódnék, mire az utakra kerül javítanak rajta. Ráadásul sehol sem tökéletes, máshol ez mégsem beszédtéma. Id4 pedig szerintem jövőre még biztosan nem lesz magyar utakon, de ha így haladunk akkor 2022-ben sem.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Ádám16
addikt
Egyrészt hol nem beszédtéma? Ki lett rúgva a szoftverért felelős vezető ennek okán. Emiatt csúszik (is + Covid) csúszik az autó elég keményen. Igen-igen beszédtéma ez.
Másrészt azt hiszem, már az utakra kerül 2-3 héten belül. Októberig pedig nem lesz kész az ACarplay + AAuto (LOL), és még 1-2 funkció. A végleges szoftver is elég átláthatatlan, és jobb lett a sebesség, de közel nem tökéletes.
A nagyobb gondot az jelenti inkább, hogy a távoli frissítéssel is voltak gondok. Na, ha nekem lehalna az autóm egy frissítés közben/miatt, biztosan a fejükre húznám. Ezt pedig én nem kockáztatnám meg, egyelőre nem meggyőző, amit láthatunk. -
janos1988
addikt
+1
Egyszerűen ezek még mindig iszonyat drágák, az egyik srác nagyon jól kifejtette ezt a dolgot itt, egy másik fórumban a lényegi pontok megemlítésével is.
A mérete meg hát...ízlések és pofonok, de újonnan én sem vennék dodzsemet (sem hasonlót), főleg nem ennyiért. Inkább használtban.
https://www.youtube.com/watch?v=mkDSGbRyjz8&list=PLVJH24yGtE_w5Ke4aWmRV8erFQmqRD1dK Minden egyes új rész rátesz még egy lapáttal :-D
-
SkiDev
senior tag
Nekem is ez volt az eszemben, mikor megláttam az árát. Ez a "kifejezetten jó ár" kissé erős egy unalmas kisautónak. Ennyi pénzből inkább ID3 lenne. 1-2 millióval kevesebb pénz lenne ezért a reális.
Siemens A40 \ Siemens C35 (BOCI Ver.) \ Siemens AF51 \ SE k310i \ Nokia 3110c \ SE k800i \ LG GT 500 \ SE Xperia X8 \ Sony Xperia SP \ LG G4 Brown Leather \ Huawei Mate 10 Pro \ Realme X2 Pro \ Samsung Galaxy S21 Ultra 12/256
-
Noukoum
veterán
”Ráadásul sehol sem tökéletes, máshol ez mégsem beszédtéma.”
Ez azt jelenti hogy más autógyártóknál is vannak hibák a szoftverben, akár még az utakon is. Arról mégsem sír senki, mert mindenkit az érdekel hogy szar a villany meg az id3..
És még mindig nem kapták meg az előrendelők sem az autót. Szoftveres hibát pedig utólag is lehet javítani. Ha meg félsz hogy frissítés közben lehal az autód akkor használj olyan autót ahol nincs szoftver...„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Ádám16
addikt
Senki sem sír, hogy szar a villany (laikusok max.), az ID3-at sem ekézik tesztelők, sőt... De a szoftver szar volt, reszelik keményen, de még mindig nincs kész, és így engedik forgalomba.
Jó dolog a szoftverfrissítés (nem is kicsit, lsd.: Tesla), kaphatsz új funkciókat, DE amíg nem biztos, hogy jól fog működni OTA, hagy maradjon már meg bennem a félsz, hogy befing az autó alattam indulás előtt...
-
Norb79
őstag
Ezek olyan plusz extrák, amik nem szükségesek a városi, napi 50 km alatti ingázáshoz. Adjanak olyan elektromos autót akkor aminek olyan a menettuljadonsága és felszereltsége, mint a 4 milliós corsának mondjuk 5ért. Tudom, hogy az elektromos motor miatt ez lehetetlen, de azért mert alapként benne van pár dolog az még nem növeli az értékét minden vevőnek.
/szerk: én is elektromos autó párti vagyok, alig várom, hogy a buszokat is teljesen elektromosra cseréljék, és végre csönd és jó levegő legyen mindenhol a településeken, de ez a bevezető felár még távol tart. Most van egy 2 literes benzines CRV-m, amit 7 éve hoztam el a szalonból 6,5ért elég jól megpakolva. Most ugyanez kb 9-10 milla (csak már 1,6os turbóval...), és ennek alternatívája a 11 millás e-corsa? ŐŐŐ, nem.[ Szerkesztve ]
-
Norb79
őstag
Igen, a hatótáv szerintem se probléma valójában a többségnek, így nekem sem. Évente 4-5 alkalomnál többször nem fordul elő, hogy egy nap 300 km feletti távolságot autózzunk és ebből eleve 2 a tengerhez le és vissza (~800-1000). Na most az se lenne dráma. Asszony, 2 lány eleve húszpercenként pisilni akar, olyankor legalább mi is kiszállunk a fiammal kinyújtani a lábunk. Szóval még csak a szokásainkon se kellene változtatni a tengerre menet, mert ugyanúgy meg tudnánk állni 2 óránként 20-30 percre és addig tőtikéznénk kicsit. A többi nap meg nálunk is a sztenderd 0-50 km van, vagy inkább 0-30 km, havonta egyszer vannak a távoli nagyszülők, az 140 oda pénteken, 140 vissza vasárnap, szóval az sem a világvége.
Ez a hatótávosdi csak kifogás az emberek 90%-ának minimum.
Ami reális probléma az otthoni töltés, ha társasházban lakik az ember és az irtózatos bevezető felár, amiben megfizeted az új technológiát az elterjedés előtt. -
Noukoum
veterán
115
Nem tudják annyiért adni a villanyautót. Ott a citigo, az elég fapad mégis veszteséges a gyártás, még az e-upnak is. Fentebb írtam milyen költségekkel nem szoktunk számolni.
Amit itt mindenki elfelejt hogy az autó nem akkor drága amikor megveszed, hanem akkor amikor megszabadulsz tőle. Persze tudom hogy itthon ez a gondolkodás nem túl népszerű.116
társasházaknál lesznek töltőoszlopok. Jelenleg kb mindenki azt mondja hogy ha nem tudsz otthon vagy munkahelyen vagy máshol (nem utcán) tölteni akkor ne vegyél villanyautót mert lehet hogy sokszor szívás lesz. Én sem megyek ferraris topikba sírni mert nem akarok / tudok fenntartani (meg nem is tudnám kihasználni) egy sportautót. Vagy aki szerint a 1x milliós villanyautó luxuscikk az még sosem látott utcán 30m feletti autót?Az az “irtózatos felárról” is volt már rengetegszer szó, nagyon “szerencsétlennek” kell lenni ahhoz hogy 10 év alatt ne hozza be a felárat, de igazából általában 3-5 év alatt biztosan behozod.
Az irtózatos felár 4-szeres lenne, akkor tényleg drága lenne zöldnek lenni. Így hogy még konkrétan olcsóbb is (itthon nem is kevéssel) így nem gondolnám hogy annyira rossz dolog volna ez az egész..Ádám16: Ne haragudj, elírtam. Ezt szerettem volna:
A minimum az hogy addig nem ítélünk el egy autót szoftver miatt amíg az nincs a tulajok kezében. Majd utána lehet mondani hogy nincs kész a szoftver.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Döglött Róka
veterán
Amig P-R-el kezdődő rendszámú 10-15 éves német dízel roncsokat látok az utakon addig tök felesleges bármire is reagálni itt.
Az autópark nagyja levetett nyugati használt, azért mert erre van pénze a lakosságnak. És ez nem a lakosság hibája elsősorban (najó 2010-ben a lakosság hibázott egy orbitálisat).
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Rolly
veterán
válasz Döglött Róka #119 üzenetére
tény de 5-6 év múlva jönni fognak be használtan már a levetett elektromos autók amiket már meg tudnak venni a magyarok nagyobb része... (2010ben nem gondolom, hogy a lakosság orbitálisat hibázott, olyan lehetőséget adott amivel lehetett volna példásan hazafiként élni és tolvajként is látjuk mi lett...)
-
Rolly
veterán
válasz Döglött Róka #121 üzenetére
nem tudom mi az álmodozás benne egy 13-14 milliós i3 3 évesen 8-9 millió, egy 8-9 milliós Zoé 3-4 évesen (tudom még kisakkus) 4-5 millió a mostani 10-11 milliós elektromos autók 4 évesen kb 5-6 között lesznek
-
Rolly
veterán
válasz mjani1172 #124 üzenetére
Mesélj miért lennének szemetek 7-8 éves korukra? a 4-5 éves (sőt i3 és zoéból még a korábbiak is) 90+%-os akukkal mennek a mai napig... egyedül a aku temperálás nélküli leafek más modellekkel van gond az akukkal bár azok is cirka 70% körül vannak 7-8 éves korukra... És azt elfelejted, hogy a mai autók 300 km körül tudnak menni ami még 50%-os akkuval is 150 km / töltés sőt egy 60Ah i3-ba egy 94Ah-s akku most kb 2-2,5 millió körül beszerezhető... és kb van egy új autód.
A használt 50-60%-os akut simán el lehet adni powerwallhoz ott még 10 évet ellesz
-
mjani1172
addikt
Nem szeretnék most vitát indítani. Az egész napom autók és tulajdonosaik között töltöm.
A leaf-ek? Három éves korukra nem mennek el 100 km-nél többet. Valósan. Aki ezért pénzt ad az megérdemli. Ha normálisan van tartva akkor egy 3 as golf, vagy egy g astra még mindig elvisz a-ból b-be. Ezekkel mi lesz?
Mindegy nem ragozom de ha nem tudják az újrahasznosítást tényleg megoldani, és nem lesz változás a technikában, akkor nagy bukta ez az irány. -
<Adamsky>
nagyúr
7-8 év nagyon sok idő, ha pozitívan állunk az akkumulátor technológia fejlődéséhez. Meg ugye előttünk van a szeptember 22-i "Battery Day", amin Musk akár bejelentheti a gombelem méretű, 10 perc alatt feltölthető és 50 km hatótávot ígérő csoda-akksiját ... na, jó, ezt én sem gondolom komolyan, de az simán benne van a pakliban, hogy a mai - technológia csúcsát jelentő - villanyautók addigra totál elértéktelenednek. Még akkor is, ha az akkumulátoruk kapacitása nem is romlik olyan sokat.
-
axioma
veterán
válasz mjani1172 #124 üzenetére
Hat a napokon belul 9 eves ion-om messze nem akadaly... kicsit tobb mint 7 eves koraban vettem, azota 16e km-t tettem bele (covid miatt marcius 6 ota alig mozdul, inkabb 1.5 evnyi). Egy Suzuki Alto-t valtottam le, es ha nem napelembol taplalkozna akkor is behozna' nemsokara az arkulonbseget - mondjuk beleszamolva hogy az alto-ra havi 15e parkolasi dijat kertek. (Nekunk allam bacsitol egy fillert se kapva a 11M hatarba egy Ampera - ingazasban csak elektromosan hasznalva, nyaralaskor persze benzin is fogy -, az Ion nyilvan csak ingazasra hasznalva, meg a kettot es a nagy fogyasztasu hazat is kiszolgalo napelem is belefert... innentol nincs aramdij, tobb haszna van mint egyetlen 11M-s autonak, me'g ha az uj is - igaz nekem A-bol B-be a szempont, kar is lenne belem.) Jo, a kepet arnyalja az Ampera egy akku-hibaja, adj hozza felmillat, de az egy szerencsetlenul kijott 1% alatti valoszinuseg amibe belefutottunk, ahogy a szakszerviz szavaibol kiderult. Cserebe lattam 4.5 eves i3 rex-et 101% akkuval...
Valaki irta, de nincs szabalyos megoldas a vezerelt ("ejszakai") aram vetelezesre autotolto eseten, fali fix toltokeszuleknel sem. Ami tarifat ajanlanak az nevetseges (5Ft kedvezmeny, cserebe teljes villanyora-atalakitas 300e).[ Szerkesztve ]
-
senior tag
"[...]1-2 szénerőművet átépíteni gázturbinásra (ami már sokkal környezet kímélőbb)[...]"
Hát, elektromos autót gázerőműben termelt árammal tölteni nem túl környezetbarát. A földgázt sokkal hatékonyabb közvetlenül felhasználni egy gázüzemű (CNG) autóban. A földgáz üzem (a benzinhez és a dízelhez képest) a lokális környezetszennyezést is csökkenti (kevesebb a nem kívánt égéstermék.)Az elektromos autó természetesen sokkal menőbb egy gázosnál (nomen est omen), szóval én meg sem próbálnék senkit sem lebeszélni róla. (A jegesmedvék meg ott fulladjanak meg, ahol vannak. )
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
Rolly
veterán
válasz mjani1172 #127 üzenetére
Milyen leafrol beszélsz a régi 24-30 as leafek már régen túl vannak a 3 éves koron szerintem... És híresen szar az akkujuk, de még így is 200e kmt le tudnak futni... És azok újonnan se tudták télen 120-150nel többet ma már 50es akukkal lehet autót venni...
Az akku újra hasznositasara technológia már van csak nincs újrahasznosítandó akku. Német startup bemutatta, hogy 95%ban újra tudnak hasonlítani akkut...
-
mjani1172
addikt
"Német startup bemutatta, hogy 95%ban újra tudnak hasonlítani akkut."
Most komolyan. Ilyen gyerekes szintre menjünk? A startupok 95 % a kamu pénznyelő, mindent megoldanak és megigérnek, de te elhiszed rögtön hogy megoldották ezt a komoly dolgot?
Egy orosz mérnök meg állítja hogy minden gondot megold ha küldesz 1000 dollárt.
Én ennél szkeptikusabb vagyok.[ Szerkesztve ]
-
k-adi
nagyúr
válasz <Adamsky> #128 üzenetére
"7-8 év nagyon sok idő"
jaja addig sok minden változhat.. Remélem addigra már sokkal jobb lesz a választék... én kb. akkora feltételezem az igazi villany-beindulást ha addig folytatódik a rohamos fejlődése: addigra jó lenne már normális nagyságú aksi is, meg sokkal több töltő-pont... amíg ezek nincsenek, addig csak a vita lesz... utána viszont majd menni fog a pislogás -
Rolly
veterán
Egyik Facebook csoportba elkezdtek összeszedni futás teljesítményeket... [link]
-
8th
addikt
válasz #06658560 #109 üzenetére
20 év alatt azért elég sok minden változott. Drágábbak lettek az autógyártáshoz felhasznált nyersanyagok, sokszorosára nőttek az autógyártók bér és a járulék terhei, jóval drágább az energia stb... magyarul nagyot drágult a gyártás. A másik oldalról nézve mi sem annyit keresünk mint húsz éve. Ha így nézzük már nem is olyan drága egy 3.9milliós új fiat tipo.
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
válasz mjani1172 #127 üzenetére
Úgy van, megveszel egy új leafet és nem egy el 3 év múlva 100km-nél többet. Nagyon okos vagy, de azért ezt ne terjeszd. Gondolom 2017-es leafed van, vagy idén vettél leafet és már előre látod a jövőt?
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
mjani1172
addikt
Nézd, tudom, hogy mit használsz, és ismered a dolgokat a gyakorlati oldalról is. De nyilván nem minden igény egyforma, és egy hozzászólásban nem tudok mindenre kitérni.
Én arra reagáltam hogy egy belső égésű motorral felszerelt autó nem használódik úgy el hogy radikálisan csökken a hatótáv és a használhatóság. -
Rolly
veterán
válasz mjani1172 #144 üzenetére
azért kíváncsi lennék egy 300e km körüli mai motorra, hogy nem használódott el részt hogy érted - nekem is van dieselem modern szeretem meg minden, de üzemeltetése 150-200 e km után jelentősen nő... ahogy az akkus autók akku kapacitása folyamatosan csökken de cirka 300e km-t a mai folyadékhűtéses akkuk kibírnak ... Sajnos jobbat nem találtam... de ezt esetleg nézegetheted ha van rá időd, hogy hozzávetőlegesen márkákon belül milyen akku degradációt tapasztaltak
https://www.geotab.com/blog/ev-battery-health/
Segítek, hogy ne kelljen olvasnod:
- Leaf 5-6 éves autók átllag 75% körül vannak (itt súgok valamit új autóknál 70% alá kerül az akku 160e km vagy 8 éven belül gariban cserélik az akkut tehát ennyit tuti kibír... tehát 50%-os akku kb 300e km-nél után várható. Ha ma egy elektromos autó bír 300 km-t akkor 150-et fog bírni 50%-kal, s az átlag magyar 40km az átlag német 60km-t megy naponta
#143-as postodra meg nem nagyon lehet mit reagálni (szerencsére nem nekem szólt) de ha nem vagy velünk egy szinten akkor lehet Hanula Barnával kellene társalognod -
axioma
veterán
válasz mjani1172 #144 üzenetére
Egy hozzaszolasba nem mindent kell belesuriteni, csak annyi az elvaras hogy semennyi csusztatast (hogy ne a h betus szoval jellemezzem), ennyi a lenyeg.
A 7-8 eves elektromos auto siman tovabbhasznalhato. A 15 evesre mar nem eskudnek, hogy akkucsere nelkul, de mar nagyon varom hogy olyan akkuk hulljanak es szigetuzemre is kepesse tehetok legyenek veluk napelemrendszerek... -
Rolly
veterán
válasz #06658560 #149 üzenetére
persze mindaddig míg nem kell egy motort cserélni benne ... például én nem indulnék neki a 300e kmt futott 15 éves autómmal 500km-re csak ha vasvillával üldözöl de én nem is azt írtam, hogy hatótáva lenne más, hanem a költsége üzemeltetése... 15 éves autó cirka hulladék 300e km körül (főleg hazai utakon)