Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Balazs_ #1 üzenetére

    Szerintem a gyártási költség jóval alacsonyabb, de a fejlesztésre fordított pénzt is vissza kell hozni, ráadásul amilyen Hype volt körülötte, indulásnak kb. bármennyit kérhettek volna.

    Én attól tartok, hogy zsákutcába vitte ez az árstratégia a VR-t és már túl késő árat csökkenteni. Nincsen elég minőségi játék, mert a drágán adott sisakból kevesen vettek és olyan kicsi piacra nem volt érdemes fejleszteni komoly nagyobb költségvetésű játékot...és mivel nincs elég jó VR játék, nem igazán kapkodnak az emberek a sisakok után.

    Inkább a volumenből kellett volna nyereséget termelni, mint a magas árrésből. Lett volna mondjuk 10x eladásuk darabonként kisebb nyereséggel, de beindult volna a dolog. Így meg induláskor már hamvába holt.

    A Rift Go esetén én elosztottam volna a terhet és mindent a fejpánt ellenkező oldalára raktam volna, a tarkóhoz, aminek nem kell feltétlenül elől lenni. Tehát a kijelző és a lencsék maradtak volna elől, az elektronika és az akku meg ment volna hátulra, hogy jobb legyen az egyensúly.

    A Rift Go friss levegőt hozhat erre a piacra, nem csak az ára miatt, ráadásul gondolom kb. egyszerre startol a HTC és a Lenovo hasonló megoldásával. Az eddigi mobiltelefonos megoldásokhoz szükséges volt kompatibilis telefonra, ami nem mindenkinek volt.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Gondolom az árcsökkentésnek a PIMAX 8k -hoz is köze van. Remélhetőleg az egy elég méretes követ dob a VR jelenlegi állóvízébe, mind a technológiát, mind az árazást tekintve.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz kiskuplung #25 üzenetére

    A Gear VR és hasonlók megmutatták, hogy sokkal nagyobb kereslet van ezekre a megoldásokra, mint a nagyágyúkra. A VR-nek tartalmi szempontból van egy olyan területe, amihez nem kell komoly számítási kapacitás és várhatóan ez a terület dinamikusabban fog nőni a jövőben. Ahhoz hogy egy VR fotót, videót, felvett vagy élő stream-et megnézz, ahhoz nem kell számítási teljesítmény. Amint nő a sisakok száma és a VR kamerák is kinövik a gyermekbetegségeket, máris megjelennek majd a különböző kisebb-nagyobb szolgáltatók, akik VR jegyeket adnak majd el különböző eseményekre, mint pl. sport, koncert, színház és hasonlóak. Jelenleg is van ilyen cég és épp az ilyen Gear VR, Daydream kütyüket célozzák meg.

    E mellé szintén a VR kamerák terjedésével, fejlődésével megjelennek majd a jobb minőségű amatőr produkciók, készíthetsz te is saját VR videót, ahelyett hogy fotóznál, vagy hagyományos videokamerával vennél fel családi eseményeket, utazásokat.

    A "szelfibot" végén hamarosan VR kamera lesz, nem mobiltelefon. Gondolj bele, hogy még annak is kitárul a világ aki a felvételt készíti, hiszen pl. egy hegyi túra során csak azt látod, amit épp nézel, de utólag azt is láthatod, ami melletted, mögötted történt.

    Ezekhez elég lesz az ilyen megjelenítő is.

    Persze a szexipar is komolyan érdeklődik a VR iránt, ahogy a fogyasztói oldal is. Nekik is elég ez, ráadásul elérhetőbb, könnyebb, kényelmesebb, kábelek nélkül.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Cathulhu #33 üzenetére

    Gondolom úgy ítélték meg, hogy a jelenleg futó modell még eladható ilyen árcsökkentéssel és nincs még hova sietni a termékváltással, mivel a HTC és a Sony sem siet ezzel. A fejlesztőknek is jobb ha 2-3 évig ugyanarra fejleszthetnek.

    Azt mondjuk nem hiszem, hogy nem tartanak a PIMAX-tól, vagy más hasonló fejlesztésektől hiszen elég sok példa van az IT területén, ahol a másik lebecsülése a cég végét jelentette, a múlt, a nagy név vagy a tőke ellenére. (lásd Nokia, Motorola vagy az MS a mobilos kudarcát tekintve) Ráadásul épp a ma még névtelen kínai cégek azok amik holnap meghatározóak lesznek.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz #54625216 #45 üzenetére

    A Steam VR platform gondolom segít ezen valamit.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Én drukkolok nekik, mert minden szempontból jobb nekünk ha még több szereplősé válik ez a piac is. Személy szerint mondjuk nem érint, mert nem tervezek venni ilyen sisakokat még. Talán egy Rift Go-t vagy hasonlót veszek.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Kár hogy hogy erre a Rift Go-ra még sokat kell várni. Ha novemberben lesz elérhető a fejlesztői verzió, akkor jövő év közepe előtt nem hiszem, hogy megjelenik. Vajon a HTC és Lenovo hasonló megoldása hamarabb jön?

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz repvez #74 üzenetére

    Azért ezek nem csak csalik, de abban igazad van, hogy sok tekintetben még csak szondázzák a piacot, mind az árral mind a technológiával. Mondhatni hagynak teret a fejlődésnek és nem akarják rövid idő alatt ellőni az összes puskaport. Persze ez sem azt jelenti hogy már kész van a tökéletes VR sisak csak nem akarják piacra dobni, de biztos, hogy a hardver tekintetében már jóval előrébb járnak ennél. Játékok és más generált VR tartalom esetén viszont tényleg rá vannak utalva a kiadókra, fejlesztőkre.

    Mondjuk a Facebook-nak simán lenne elég pénze, hogy lefejlesszen pár referencia VR játékot, amivel komolyan megdobhatná az eladásokat. Kicsit ez a MS Windows Phone fejlesztésére hajaz. Ott is - hibásan - lekicsinyelték évekig azt a problémát, hogy nincs elég minőségi app a tartalomáruházban...

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák