Hirdetés​

2017. december 13., szerda

Hozzászólások

(#1) Balazs_


Balazs_
(fanatikus tag)

Nem az volt eddig, hogy azért ilyen drága a Rift, mert drága gyártani és nincs is sok hasznuk rajta?

(#2) Raymond


Raymond
(PH! nagyúr)

"a gyártó csak annyit kommunikált, hogy "gyors képváltású" LCD kijelzőt építenek be, jelentsen ez egyelőre bármit."

Ugyanaz mint az uj MS platform HMD-kbe van epitve es a PSVR-ben is ha jol tudom ilyen van.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#3) Tigerclaw válasza Balazs_ (#1) üzenetére


Tigerclaw
(PH! kedvence)

Szerintem a gyártási költség jóval alacsonyabb, de a fejlesztésre fordított pénzt is vissza kell hozni, ráadásul amilyen Hype volt körülötte, indulásnak kb. bármennyit kérhettek volna.

Én attól tartok, hogy zsákutcába vitte ez az árstratégia a VR-t és már túl késő árat csökkenteni. Nincsen elég minőségi játék, mert a drágán adott sisakból kevesen vettek és olyan kicsi piacra nem volt érdemes fejleszteni komoly nagyobb költségvetésű játékot...és mivel nincs elég jó VR játék, nem igazán kapkodnak az emberek a sisakok után.

Inkább a volumenből kellett volna nyereséget termelni, mint a magas árrésből. Lett volna mondjuk 10x eladásuk darabonként kisebb nyereséggel, de beindult volna a dolog. Így meg induláskor már hamvába holt.

A Rift Go esetén én elosztottam volna a terhet és mindent a fejpánt ellenkező oldalára raktam volna, a tarkóhoz, aminek nem kell feltétlenül elől lenni. Tehát a kijelző és a lencsék maradtak volna elől, az elektronika és az akku meg ment volna hátulra, hogy jobb legyen az egyensúly.

A Rift Go friss levegőt hozhat erre a piacra, nem csak az ára miatt, ráadásul gondolom kb. egyszerre startol a HTC és a Lenovo hasonló megoldásával. Az eddigi mobiltelefonos megoldásokhoz szükséges volt kompatibilis telefonra, ami nem mindenkinek volt.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#4) kalmani válasza Balazs_ (#1) üzenetére


kalmani
(kvázi-tag)

Gyanítom, hogy ennyiért sem fogják zabálni a népek.

Zx Spectrum

(#5) Tyrel


Tyrel
(senior tag)

A kezdetektől fogva ennyiért kellett volna adni a Rift-et. Csak maguknak köszönhetik hogy ide jutottak vele - részemről most már csak azért is a WMR mellett teszem le voksom. Ezekből meg remélem rászárad az Oculusra / Facebookra az összes... :U

(#6) kpbendeguz válasza Tigerclaw (#3) üzenetére


kpbendeguz
(fanatikus tag)

A VR-nél nem a HMD, hanem a meghajtásához szükséges PC ára a meghatározó.
A Rift és a Vive akkor került piacra, amikor a szükséges teljesítményt csak a top kategóriás vga-k tudták kiszolgálni és ma is csak egy generációval vagyunk előrébb.
Az elején tehát hiába adták volna olcsóbban a HMD-ket, attól még a userek tömegeinek kellett volna egy halom pénzt költeni a PC-jükre, vagy a tartalom szinvonalát kellett volna jóval az elfogadható szint alá vinni.

" Így meg induláskor már hamvába holt."

Ez pedig konkrétan nem igaz.

[ Szerkesztve ]

(#7) Raymond válasza Tyrel (#5) üzenetére


Raymond
(PH! nagyúr)

Mindegy...

[ Szerkesztve ]

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#8) Németh Péter válasza kpbendeguz (#6) üzenetére


Németh Péter
(senior tag)

Szerintem is inkább ez van. Amikor megadták a GTX970-es kártyát, mint minimum követelményt, akkor az kb. csúcskártya közeli volt és a CPU-ra is kényes. Azóta szerencsére van újabb generáció és vannak olcsó Ryzenek is a piacon már. Ami nem használt a VR-nak, az a kriptovalutabányászat, ami felvitte a GPU árakat. Amúgy már vannak húzó tartalmak is, mint pl. Robo Recall, Project Cars 1-2

https://www.vrgamerankings.com/top-20-oculus-rift-games
https://www.vrgamerankings.com/top-20-htc-vive-games
https://www.vrgamerankings.com/top-20-playstation-vr-games

[ Szerkesztve ]

(#9) minek?:S


minek?:S
(őstag)

Hm, kíváncsi vagyok erre a Go-ra nagyon, még a végén én is veszek egyet, ha jó lesz.

Nokia 3410 --> Sony Ericsson K310i --> Samsung C130 --> LG GS290 --> Sony Xperia U --> BlackBerry Z10 --> BlackBerry Q5 --> BlackBerry Classic --> Samsung Galaxy S6 Edge --> Apple iPhone 5S 16GB --> BlackBerry PRIV

(#10) kalmani


kalmani
(kvázi-tag)

Az ismerőseim közül kettő embernek van VR cucca. Egyik sem használja. Szerintem teljesen érdektelen a hardver, bármennyiért is adják. A 3D tv sorsára jut ez is.

Zx Spectrum

(#11) Németh Péter válasza kalmani (#10) üzenetére


Németh Péter
(senior tag)

Ez max. a kis számok törvénye.

(#12) kpbendeguz válasza minek?:S (#9) üzenetére


kpbendeguz
(fanatikus tag)

Szvsz a GO inkább az üzleti felhasználókat célozza.
Jelenleg ha egy cég VR demózni akar mondjuk egy kiállításon vagy bemutató teremben, akkor vagy telefonos VR-el szerencsétlenkedik, vagy telepít egy PC-t Vive-al vagy Rifttel.
Gyakorlati tapasztalatok alapján mondom, hogy egyik sem egy leányálom. A PC-s megoldásnál tökölni kell a roomscale-el az eleve kicsi kiállítási területen, sorba kell állítani az embereket és pár perc után lekapdosni a fejükről a HMD-t, hogy más is sorra kerüljön, a telefonok meg eleve gagyi élményt adnak és nehéz őket managelni.
Ezen segítenek ezek az önálló arm-os HMD-k: a telefonokhoz képest jobb minőségű a VR élmény és szabvány a fejlesztőkörnyezetet, olcsóbbak és a PC-s VR telepítésétől is is megkímélik a cégeket.

Az még nem látszik egyelőre, hogy az otthoni felhasználóknak mennyire éri meg majd beruházni egy ilyenre.
Valószínűbb, hogy ha valakinek már van valamilyen PC-je és az ár érdekében hajlandó alább adni a minőségből, akkor jobban megéri valamelyik olcsóbb WMR megoldást választani, mert valószínüleg azok még mindig jobb ár/teljesítményt adnak, mint ezek az armos cuccok.

(#13) kpbendeguz válasza kalmani (#10) üzenetére


kpbendeguz
(fanatikus tag)

Nekem van pár ismerősöm, akinek van mobiltelefonja, de sosem veszi fel ha hívják és ők sem hívnak senkit.
Olyat is ismerek, aki vett egy PC-t és ott porosodik a sarokban, meg akinek van elektromos darálója, de sosem használja.
Egyértelmű tehát, hogy a mobil piac, a számítástechnika és a konyhai kisgépek is a 3D TV sorsára fognak jutni. :W

(#14) tobias88888 válasza kalmani (#10) üzenetére


tobias88888
(senior tag)

Naponta használom ahogy a szimulátor világban nagyon sokat. Csaj iRacing (autós szimulátor) esetében 1300 ember jelezte hogy VR-al használja a fórumon. Esélytelen hogy kihaljon, ha normálisan kipróbáltad minőségi játékkal és touch-al, akkor tudnád. Sajnos arra van esély inkább hogy 10 év múlva mindenkinek ez legyen, még a gyerekeknek is :(((

(#15) Jack@l válasza kpbendeguz (#13) üzenetére


Jack@l
(PH! kedvence)

Mennyi éve is vannak kint oculusék vele, beleszámítva a DK-s headseteket? Na azóta sikerült elérni hogy 0,35%-a a játékosoknak rendelkezik vr cuccal. (Oculus + Steam)
Ha 300-350 dollárról indultak volna, ahogy évekig hirdették, mostanra teljesen más lenne a helyzet.

[ Szerkesztve ]

(#16) Gicz


Gicz
(őstag)

Engem érdekelne a cucc, régóta tervezem a vételt, de nem kell fejkövetés meg kézbe olyan bizbaszok, csak annyit szeretnék, hogy az aktuális játékok menjenek rajta mókolás nélkül.Titanfall, CS, autós játékok.... és maradjon az egér+bill, ez pusztán cska megjelenítőnek kellene nekem.

Protos Max v2 -- https://youtu.be/Fjte6F4F-G0

(#17) Raymond válasza Jack@l (#15) üzenetére


Raymond
(PH! nagyúr)

Minek szamitanad bele a DK-t? A termek maga masfel eve van a piacon, abbol az elso egy evben 700EUR volt csak a HMD es kesobb 200EUR plusz a controllerek, tehat a komplett "csomag" egesz a tavaszi csokkentesig 900EUR volt. Tavasszal ment le 589EUR-ra aztan a nyari akcio folyaman 450EUR-ra ahol most is van es marad tegnaptol.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#18) tobias88888 válasza Gicz (#16) üzenetére


tobias88888
(senior tag)

A legtöbb játék natív támogatással nem rendelkezik, de VR játékká alakítható. Viszont az FPSek esetében nem hiszem hogy élvezhető eredményt ad a fejkövetés, de fixen 3D-ben lehet játszani. Autósoknál meg az összes komolyabb játék támogatja már a VR-t natívan (iRacing, Assetto Corsa, Project Cars 1-2, Rfactor2, stb. )

(#19) Gicz válasza tobias88888 (#18) üzenetére


Gicz
(őstag)

Pont igy erdekelne igen, csak 3D monitorkent hasznalva, eger+bill, semmi fejkovetes :)

Protos Max v2 -- https://youtu.be/Fjte6F4F-G0

(#20) Jack@l válasza Raymond (#17) üzenetére


Jack@l
(PH! kedvence)

Mert az is benne van a steam stat-ban, meg onnantól kezdve megvehette őket minden földi halandó. (magyarul megindult a vr forradalom)
Gyenge 4 év alatt sikerült idáig felfuttatni a dolgot.

[ Szerkesztve ]

(#21) Tigerclaw


Tigerclaw
(PH! kedvence)

Gondolom az árcsökkentésnek a PIMAX 8k -hoz is köze van. Remélhetőleg az egy elég méretes követ dob a VR jelenlegi állóvízébe, mind a technológiát, mind az árazást tekintve.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#22) Raymond válasza Tigerclaw (#21) üzenetére


Raymond
(PH! nagyúr)

Nincs koze hozza. Nem sok vizet zavar ahogy eddig se sok vizet zavart az elozo HMD-kel. Aminek koze van hozza az az hogy csokkentek a gyartasi koltsegek, bebizonyosodott hogy drasztikusan nonek az eladasok ezen a ponton es hogy nem kell lejjebb menni mert az uj HMD-k amik megjelennek most (az a 4 MS platform alapu) is ugyanennyibe (vagy tobbe) kerulnek controllerrel amellett hogy komoly szoftver hatranyban vannak (SteamVR tamogatas majd csak decemberben jon). Hoznak ugyan jobbat (inside-out tracking), de a kepminoseg a hasznalt lencsek miatt nem ugyanaz es a controller tracking is limitaltabb. Az ami kepminosegben elmeletileg komolyabb elorelepest jelent (Samsung Odyssey) majd Novemberben jon es ott is varni kell a SteamVR tamogatasra. Plusz ev vegen vagy a jovo ev elejen jon az LG SteamVR HMD-je is.

Roviden - egy Pimax meretu ceg nem erdekel senkit. Arra kell komolyabban ranezni ha MS, Dell, HP, Lenovo meretu cegek lepnek be egy piacra.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#23) Németh Péter válasza Jack@l (#20) üzenetére


Németh Péter
(senior tag)

Hááát, a DK1, meg DK2-nek elég rossz volt a felbontása a CV1-hez képest, meg nem volt hozzá VR kontroller, meg se store, se content, se semmi. Persze ha nagyon akarod, beleszámolhatod, de minek? Ennyi erővel az elektromos autó is megbukott, mert mennyi is a részaránya, meg mennyibe kerül?

(#24) kpbendeguz válasza Jack@l (#15) üzenetére


kpbendeguz
(fanatikus tag)

Mennyibe is került egy top gamer PC 980ti-vel három éve?
Ha ehhez 350 dollár lett volna a HMD, akkor sem adnak el lényegesen többet belőle, mert nem volt elég embernek megfelelő gépe hozzá.

A másik, hogy a kickstarter kampány csak magáról a HMD hardverről szólt egy a technológia iránt érdeklődő szakértő közönségnek.
Ahhoz képest hamar kiderült, hogy ha piacképes terméket akarnak csinálni belőle, akkor a hardveren kívül szükség lesz professzionális API-ra (beleértve a piacvezető game engine-k támogatását is), no meg alkalmazásboltra, 7/24 órás supportra, stb.
Ez már bőven nem a "magányos hardverfejlesztő startup" kategória.

Ehhez jött még hozzá a "tyúk vagy tojás probléma":
Ha nincs tartalom, akkor nincs miért megvenni, ha nem veszik elegen, akkor nem éri meg tartalmat gyártani rá. Ezért eleinte komoly összegeket kellett tolni a tartalomgyártás szponzorálásába is, plusz az első időkben ki kellett találni, hogy mi az a tartalom, ami a legjobban működik VR-ben, illetve a meglévő műfajok milyen módosításokkal ültethető át VR-be.
Szükség volt továbbá a VR tartalomgyártó eszközök: 3D alkalmazás pluginek, VR alkotóeszközök kifejlesztésére is, hogy a VR-re fejlesztő cégeknek ne maguktól kelljen újra feltalálni a melegvizet.

Tehát amikor a kezdő "early adopter" árakat beállították, akkor nem az volt a fő prioritás, hogy minél hamarabb minél több embernek legyen VR HMD hardvere, hanem hogy akinek van, az elégedett legyen a VR élménnyel.
Azaz az elején azért volt drága a cucc, mert amit behoztak a hmd-k árán, azt a tartalomgyártásba tolták. Vagy máshogy fogalmazva: a hmd árak szponzorálása helyett a tartalomgyártás szponzorálásába tolták a pénzt.

Most jutott el odáig a piac, hogy részben a VR ready pc-k árak lassú csökkenése, a már külső segítség nélkül is gyarapodó tartalomkínálat és a konkurens hmd-k megjelenése miatt egyáltalán értelme lett a hardver árát is csökkenteni.

Persze lehet, hogy ha annak idején tartják magukat a 300-350 dolláros HMD árhoz, akkor mostanra teljesen más lenne a helyzet, de egyáltalán nem biztos, hogy jobb.

(#25) kiskuplung válasza Raymond (#22) üzenetére


kiskuplung
(senior tag)

Csodálom a kitartásodat :)
Kéne csinálni egy jó kis folyamatábrát, amit minden PH-s VR cikk alatti topik első hozzászólásaként betennénk. És a további hozzászólások okafogyottá válnának, mert tartalmazná az összes, évek óta unalomig felsorolt mantrát.

Csóró vagyok, de azért szeretnék egy ilyet? -> Drága, drága...
Életemben nem próbáltam még? -> Van egy haverom aki egy plázában próbálta, tiszta pixel, rosszul lesz tőle MINDENKI
Sose néztem utána? -> Nincs tartalom, 3D TV, és TISZTA PIXEL AZ EGÉSZ
Joshinak hívnak -> savazom pár hónapig, aztán mégis veszek egy DK2-t csak azért hogy később CV1-re váltsak.
Nem is érdekel a téma? -> Drága, nincs tartalom, Facebook, MINDENKI rosszul lesz tőle, egyéb random baromság, hogy mit kéne jobban csinálnia a Valvenek/Facebooknak

Én amúgy ezt a Rift Go-t nem tudom hová tenni. Akit érdekel, és hajlandó áldozni erre, az úgyis a Riftet veszi. Ennek a Go-nak mi értelme?

(#26) Raymond válasza kiskuplung (#25) üzenetére


Raymond
(PH! nagyúr)

"Ennek a Go-nak mi értelme?"

Az Oculus szemzogebol gondolom annak hogy kihasznaljak a letezo GearVR konyvtarat egy sajat termekkel. Ugy latszik az egy bekes valas resze egyebkent a ket vallalat kozott. A Samsung megcsinalja az Odyssey-t ami nagyban a Rift-re hajaz az Oculus pedig megcsinalja a Go-t ami a GearVR reszeket hasznalja ki.

A felhasznalok szemszogebol meg ugyanarra jo mint a GearVR agy amire a mobil VR cuccokat eddig is vettek. Ebben ahogy az internetet elnezem nagy resze van a pornonak.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#27) Jack@l válasza kpbendeguz (#24) üzenetére


Jack@l
(PH! kedvence)

Ilyen elterjedéssel nem is lesz tartalom, 1-2 játékhoz megcsinálják a félig-meddig támogatást, meg pár kis indi cég fejleszt rá és kész. AAA címek nem fognak fél százalék alatti elterjedéssel megmozdulni. (majd 10 felett, ami még sok évbe telik)
Akkor lesz elterjedt, ha jönnek a kínai jó minőségű és olcsó klónok, egy átlag monitor áráért.

Nem kellett hozzá 980ti, simán jó volt akkor a mario3d szintű játékohoz egy 970 vagy 960-as kártya.

[ Szerkesztve ]

(#28) Raymond válasza Jack@l (#27) üzenetére


Raymond
(PH! nagyúr)

Nincs ertelme folytatni ugyanis halvany gozod nincs mirol beszelsz.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#29) kpbendeguz válasza kiskuplung (#25) üzenetére


kpbendeguz
(fanatikus tag)

"Ennek a Go-nak mi értelme?"

Feljebb már leírtam: üzleti felhasználáshoz. Veszel a tárgyalóba 5 ilyen Go-t, és az építészeti látványtervet azon nézi a vezetőség. Vagy kiviszet 10-et egy kiállításra és parasztvakítasz.
Lényegesen egyszerűbb, olcsóbb és kényelmesebb kezelni, mint a telefonos vagy pc-s megoldásokat, miközben a GearVR API már adott hozzá, így a fejlesztést sem kell újratanulni.

(#30) kpbendeguz válasza Jack@l (#27) üzenetére


kpbendeguz
(fanatikus tag)

Már most is bőven van rá tartalom, de még most jönnek rá az emberek és a kiadók is, hogy a VR-ben nem a szokásos műfajokra kell fókuszálni, hanem új műfajokat kell teremteni.
Azaz nem úgy merül fel a kérdés, hogy mikor lesz rá Fifa meg CoD - mert lehetne akár most is csak minek -, hanem hogy milyen új, eddig nem ismert játékműfajok jönnek létre a közeljövőben.
Mint pl. Lone Echo.
Jellemző, hogy a Rift vásárlók nagy része szimulátorokhoz veszi a Riftet, mégis sokan az első fél évben alig szimulátoroznak, mert a touch-os roomscale játékok olyan eddig nem tapasztalt játékélményt nyújtanak, amit csak akkor értesz meg, ha élőben próbáltad.

(#31) Tigerclaw válasza kiskuplung (#25) üzenetére


Tigerclaw
(PH! kedvence)

A Gear VR és hasonlók megmutatták, hogy sokkal nagyobb kereslet van ezekre a megoldásokra, mint a nagyágyúkra. A VR-nek tartalmi szempontból van egy olyan területe, amihez nem kell komoly számítási kapacitás és várhatóan ez a terület dinamikusabban fog nőni a jövőben. Ahhoz hogy egy VR fotót, videót, felvett vagy élő stream-et megnézz, ahhoz nem kell számítási teljesítmény. Amint nő a sisakok száma és a VR kamerák is kinövik a gyermekbetegségeket, máris megjelennek majd a különböző kisebb-nagyobb szolgáltatók, akik VR jegyeket adnak majd el különböző eseményekre, mint pl. sport, koncert, színház és hasonlóak. Jelenleg is van ilyen cég és épp az ilyen Gear VR, Daydream kütyüket célozzák meg.

E mellé szintén a VR kamerák terjedésével, fejlődésével megjelennek majd a jobb minőségű amatőr produkciók, készíthetsz te is saját VR videót, ahelyett hogy fotóznál, vagy hagyományos videokamerával vennél fel családi eseményeket, utazásokat.

A "szelfibot" végén hamarosan VR kamera lesz, nem mobiltelefon. Gondolj bele, hogy még annak is kitárul a világ aki a felvételt készíti, hiszen pl. egy hegyi túra során csak azt látod, amit épp nézel, de utólag azt is láthatod, ami melletted, mögötted történt.

Ezekhez elég lesz az ilyen megjelenítő is.

Persze a szexipar is komolyan érdeklődik a VR iránt, ahogy a fogyasztói oldal is. Nekik is elég ez, ráadásul elérhetőbb, könnyebb, kényelmesebb, kábelek nélkül.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#32) Németh Péter válasza Tigerclaw (#31) üzenetére


Németh Péter
(senior tag)

Szerintem a szelfibot végén továbbra is mobiltelefon lesz, csak duálkamerával.

(#33) Pinky Demon


Pinky Demon
(PH! addikt)

Jól értem, hogy akkor jön egy olcsóbb, jobb HMD, ami viszont nem köthető PCre? Ennek sok értelme van. Ennyi erővel inkább csináltak volna Oculus2t, jobb kijelzővel, jobb lencsékkel, 200 dollárért. Mert akkor most a választék a rosszabb drágább de megy PCn és az olcsóbb jobb nem megy PCn, jól értem? Remekül hangzik

(#34) Raymond válasza Pinky Demon (#33) üzenetére


Raymond
(PH! nagyúr)

Nem erted jol, de el van a lenyeg magyarazva a topicban.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#35) Pinky Demon válasza Raymond (#34) üzenetére


Pinky Demon
(PH! addikt)

Azt értem, hova pozicionálják, de az nem érdekel. Ami nekem lejött, hogy van már számukra elérhető olcsóbb és fejlettebb technológia, mint amit a Riftbe építenek, mégsem lépnek ott előre. Karácsonyi készlet kisöprés, tavasszal bejelentés?

(#36) Raymond válasza Pinky Demon (#35) üzenetére


Raymond
(PH! nagyúr)

Nem erted, teljesen mar termek mindketto.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#37) Pinky Demon válasza Raymond (#36) üzenetére


Pinky Demon
(PH! addikt)

Te nem erted. Nem a termekekrol beszelek, az alkatreszeikrol...

(#38) arn


arn
(PH! nagyúr)

Game over :)

RETRO HW-t veszek (VLB, Pentium, Tseng, GUS, Roland, etc)

(#39) Jack@l válasza Raymond (#28) üzenetére


Jack@l
(PH! kedvence)

Logikus, jó érv, csak így tovább :D

(#40) Raymond válasza Pinky Demon (#37) üzenetére


Raymond
(PH! nagyúr)

En is :)

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#41) Tigerclaw válasza Pinky Demon (#33) üzenetére


Tigerclaw
(PH! kedvence)

Gondolom úgy ítélték meg, hogy a jelenleg futó modell még eladható ilyen árcsökkentéssel és nincs még hova sietni a termékváltással, mivel a HTC és a Sony sem siet ezzel. A fejlesztőknek is jobb ha 2-3 évig ugyanarra fejleszthetnek.

Azt mondjuk nem hiszem, hogy nem tartanak a PIMAX-tól, vagy más hasonló fejlesztésektől hiszen elég sok példa van az IT területén, ahol a másik lebecsülése a cég végét jelentette, a múlt, a nagy név vagy a tőke ellenére. (lásd Nokia, Motorola vagy az MS a mobilos kudarcát tekintve) Ráadásul épp a ma még névtelen kínai cégek azok amik holnap meghatározóak lesznek.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#42) turit válasza kalmani (#10) üzenetére


turit
(tag)

Nem használják? Szívesen kölcsönkérném pár napra :) Pár dolgot kipróbálnék rajta amit lehetne a munkában hasznosítani. Pl hogy lehetne az ügyfeleknek a belsőépítészeti dolgokat jobban bemutatni ;)

(#43) zpeti2


zpeti2
(lelkes újonc)

Kis segítség, így tudod kitenni monitorra a rift képét, ha a játék nem jelenítené meg alapértelmezésként.

Rift tükrézés monitorra

(#44) kpbendeguz válasza Pinky Demon (#35) üzenetére


kpbendeguz
(fanatikus tag)

Az Oculus már tavasszal bejelentette, hogy 2018 vége előtt nem lesz Rift CV2.

Azt is elmagyarázták, hogy miért:

A jelenlegi PC-s VR technológia szűk keresztmetszete nem a HMD-k, hanem a VGA-k ár/teljesítménye.
A VR nem olyan, mint a monitor felbontás, hogy ha a gép nem bírja, majd játszom alacsonyabb felbontáson vagy kevesebb fps-el.
Megtehetnék, hogy holnap kiadnak egy szemenként 4K, 200fov HMD-t, aztán menne a csodálkozás, hogy még a tízezres nagyságrendet sem érik el az eladások, mert kb. annyi embernek lenne oveclockolt, vízhűtéses dual 1080Ti-je SLI-ben, hogy ki bírja renderelni a látványt elfogadható supersampling mellett 90fps-el.

A másik, hogy a PC-s VR sokkal inkább hasonlít a konzol piacra, mint a PC-sre. Ha a hardver paramétereket évente feljebb tolnák az olyan, mintha évente jelennének meg új xboxok vagy ps-ek: a tartalomkínálat folyamatosan a hardver után loholna. Egy AAA cím legyártása a koncepciótól a piacra dobásig 3-4 év. A CV1 és a Vive alig 2 éve van a piacon, és a VR-hoz alapjaitól újra kell tervezni a játékokat. Ha túl hamar piacra dobnának egy új Riftet, azzal a futó fejlesztéseket csapnák agyon.

Jellemzően 3 sirámot olvasni minden VR topikban:
- drága
- kevés a tartalom
- nem elég a felbontás és a fov

A három dolog összefügg: ha nagyobb a felbontás, akkor drágább a hmd, még drágább a pc és még kevesebb a tartalom. Ha több tartalmat akarsz, akkor nem növelheted a hardver paramétereket, ha olcsóbb hardvert akarsz, akkor - meglepő módon - nem növelheted a hardver paramétereket.

Amúgy ezeket minden egyes VR hírnél el kell mondani ugyanazon emberek ugyanolyan hozzászólásaira. Tök megértem Raymondot, ha már csak egy mondatokban hajlandó reagálni.

(#45) kpbendeguz válasza Tigerclaw (#41) üzenetére


kpbendeguz
(fanatikus tag)

Nem a hardver a lényeg, hanem az ökoszisztéma.
A facebook milliárdokat tolt már az oculusba és előre megmondták, hogy jó pár évig nem is remélnek nyereséget belőle. A befektetés minimális része ment csak a hardver fejlesztésre és a gyártásra, a nagy lóvékat a háttér megteremtésébe kell tolni: API, alkalmazásbolt, support, terjesztés, marketing, saját fejlesztésű szoftverek, kiadók támogatása, stb.
Ehhez képest egy kickstarteres kínai hardver gyártó nulla szoftverháttérrel egyszerűen nem tényező ezen a piacon.

(#46) arn válasza kpbendeguz (#45) üzenetére


arn
(PH! nagyúr)

akkor lesz ebbol az egeszbol vmi, ha nem egy alternativa lesz, hanem olyat nyujt, ami a masikon nem elerheto. ami jelenleg van, az vmiben jobb, vmiben gyengebb - nem ad annyi pluszt, hogy (foleg magas aron) elterjedjen.

RETRO HW-t veszek (VLB, Pentium, Tseng, GUS, Roland, etc)

(#47) Jack@l válasza kpbendeguz (#45) üzenetére


Jack@l
(PH! kedvence)

Főleg akkor nem tényező a kínai, ha teljesen kompatibilis a steamvr-el :)

[ Szerkesztve ]

(#48) proci985 válasza kpbendeguz (#44) üzenetére


proci985
(MODERÁTOR)

nincs SLI tamogatas btw jelenleg (kiszedtek jopar builddel ezelott), szoval a vizhuteses, overclockolt 290X (ertsd az elozo generacios hasonlo, egy ideje tervben volt a rift es aszinkron upgradelek) parbol az egyik henyel.

egyebkent ez valos problema, csomo jateknal 4K@90re nincs GPU ami eleg lenne meg AA nelkul is, nem hogy a felbontas mellett draga elsimito algoritmusokkal.

egyebkent ismerosi korben van olyan, akinek pont amiatt lett parkolora rakva az upgrade, mert nem volt ala HW.

SWrol pedig annyit, hogy az oculus is kb a 2000es evek kozepen van IT szinten, avagy egy laikusnak meg nem mernem odaadni, mert haklis dolgokra (USB port, neha beragado 3d... semmi veszes de neha ujra kell inditani es ujra kell konfolni).

[ Szerkesztve ]

The first rule of tautology club is the first rule of tautology club. // Social justice in lagom amount.

(#49) Pinky Demon


Pinky Demon
(PH! addikt)

En azert szetvalasztanam a kijelzo felbontasat a rendereles felbontasatol. Mert lehet csinalni rendes, akar szemenkent 4K szemuveget, es amig nincs eleg eros GPU hozza, addig fullHD upscale mehetne, mint a konzoloknal. Egy jo minosegu upscale algoritmus ha nem is csodat muvel, de tud javitani a kepminosegen igy is. Minosegben mar az is jobb lenne mint ami van mar csak a kisebb fizikai pixelmeret es a keppontok kozotti tavolsag csokkenese miatt is.

(#50) Tigerclaw válasza kpbendeguz (#45) üzenetére


Tigerclaw
(PH! kedvence)

A Steam VR platform gondolom segít ezen valamit.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.