Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz pengwin #4 üzenetére

    "Meg én annyira nem tapsolnék egy ilyen komoly kínai állami hátszelű cég sikerének, nem egészséges szerintem a piac számára."

    No offense, de a Spotify-nak, Tesla-nak, stb. is folyamatosan tapsolnak, amelyek olyan cégek, amelyek kamikaze módra, egyetlen nyereséges év nélkül működnek hosszú ideje, mert vannak pénzügyi támogatóik, akik ezt bevállalják, abban bízva, hogy egyszer viszontlátják a pénzüket.

    Az sem egészséges a piac számára...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz pengwin #18 üzenetére

    Kb. mintha a kürt Computer és a Rogán-féle biometrikus azonosítást szabadalmaztató cég közé tennél egyenlőségjelet.

    Tévedés. Én azt írtam, hogy a Tesla vagy a Spotify sem egészséges a piacnak, mert alapvetően nem törekednek arra, hogy nyereségesek legyenek, rövid távon semmi képen, és jelenleg nem látszik az, hogy hosszú távon egyáltalán valaha nyereségesek lesznek-e, viszont ilyen vagy olyan módon, de meghatározó szereplői lettek a piacnak, és mára megkerülhetetlenek lettek. Teszik mindezt hype-al (Tesla), marketinggel, a piac legázolásával (Spotify).

    Az, amit ők csinálnak, gyakorlatilag eltiporja azokat a konkurenseket, akik szeretnének rövid távon nyereséget is realizálni - ami lássuk be, egy általános piaci szereplőnél teljesen normális szemlélet lenne - más szóval ez lenne egészséges.

    A Kürt Zrt. (ha rájuk gondoltál) a kezdetektől fogva nyereségre törekedett, árait is ezek alapján állapította meg (tudom, volt dolgom velük :D ), semmilyen téren nem analóg tehát a Kürt a megteremtése óta veszteséges Tesla-val vagy Spotify-vel. Így hirtelen nem tudok mondani olyan magyar céget, ami fogható hozzájuk...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Béééla #40 üzenetére

    Csókos cégek mindenhol vannak, csak nálunk divat egyedül hogy nemzetközi szinten teregetik a szennyest.

    Azért egyszer nézz rá arra, ahogy az ULA-nak nekiment a SpaceX (az ULA-t eleve úgy hozták létre "felülről", hogy a Boeing és a Lockheed összeolvasztotta az hordozórakétákat gyártó részeit, miután az előtte zajló versenyben a Boeing kémkedéssel elérte, hogy jobb ajánlatot tegyen le az asztalra, a végén pedig az ULA kvázi monopóliumot élvezett, hatalmas extra költségekkel terhelve a költségvetést), vagy ahogy zajlott az Airbus A400M fejlesztése (ahol az európai országok kikiáltották, hogy nem jó a Pratt & Whitney Canada hajtóműve, "saját" kell, egy-egy brit-német-olasz-spanyol cég részvételével, a dolog rosszul sült el, nagyon, és évekkel később ezt emlegetve majdnem kitúrták a KC-30-ost (közös Airbus-Northrop program az Airbus A330 alapján) az amerikai légierő tanker-tenderén, mondván ha az Európaiak megtehették ezt, akkor itt miért ne tehetnék meg). De fel lehetne hozni az Ariane 6 esetét, ahol az olasz gyártócégnek Németországban kell legyártania a rakétatest egyik felét, majd onnan átvinni Olaszországba a végszerelésre, mert Németország kínosan ügyelt arra, hogy pontosan a befektetett pénzével arányos legyen a területén elköltendő összeg...

    Más szóval mindenhol van rá példa, ez nem hazai divat...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák