Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Joci10

    őstag

    Egy másik infós oldalon kicsit részletesebben írnak az esetről; és ott több olyan itt, a fórumban felmerült kérdésre választ adnak, ami itt nincs leírva (nem reklámozok, ezért se nevet, se linket nem is adok, csak tényként említem, hogy onnan hozom az általam is ismert infókat).

    Szóval az amcsiknál már van rá szabályozás (SAE (Society of Automotive Engineers) alapján: [link]). Vagyis több szint létezik, amelyek közül a 0. a teljes manuális mód, az 5-ös a teljesen önvezető autó (a 3-asnál van a határ, de még ott is szükséges a sofőr tevékeny jelenléte - vagyis még ott is a sofőr a hibás mindenért). A Tesla jelenlegi formában csak mint 'okosautó' létezik, és a 2-es kategóriában van (vagy legalábbis a balesetkori besorolása ez volt). Ennek értelmében minden felelősség az autó sofőrjét terheli, aki nem reagált a helyzetre.

    Persze mind az elnevezés (autopilot), mind a reklámozott dolgok (reagálnak az akadályokra, és lassítanak/megállnak előttük - de akár az is, hogy "önvezető autót építünk", miközben ezen 'építés' nagyon elején járnak még csak) megtévesztők lehetnek, de az autó jelenlegi leírásaiban mindenhol említik, hogy ez még nem egy önvezető autó; így a rendszerei csak mind 'kisegítő' rendszerek, amik segítik az autó vezetésében a sofőrt; de nem vezetnek helyette. Épp ezért például a rendszerek érzékelik azt is, ha nem rakja a sofőr a kezét a volánra; és ezt külön jelzik is (meg az autopilot is lassít (mostanában már ki is kapcsol) egy idő után).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák