Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz Mister_X #34 üzenetére

    Jó, de akkor ilyen korlátozott tapasztalatokkal nem érdemes véleményt alkotni.

    "Enterprise meg grafika terén szinte volt Amiga szintű"

    Hát Nagyon nem! Az Amiga500 640x512-ben (overscanben 768x576-ban) tudott 256 színt, illetve HAM-ban 262k-t. (Az A500+ már 1280-ban is [oc 1536].) Az Enterprise 2 színnel tudott 640x512-t, 4-16-tal 320x512-t és 256-tal 80x512-t... Aztán Amigán még ott volt a Copper (saját programot futtató cooproci, ami képernyősoronként ~100x tudott átírni kvázi tetszőleges custom chip regisztereket [mint pl. színek, bitmap pointer és modulo, vagy éppen a Blitter regiszterei], sorra és 4 pixelenkénti pozícióra időzítve) és a nem csak memcopy-t tudó Blitter, továbbá az akár 16 színű, korlátlan hosszúságú sprite-ok. A memóriával sem kellett sprórolni, lévén a többszöröse volt.

    Mit nem lehetett Workbenchben csinálni, amit Win95-ben igen? (Mellesleg ugye a Win95 10 évvel később is csak cooperative multitask volt, azaz ha egy program terhelte a procit, minden akadozott, nem beszélve arról, ha lefagyott. És még a GUI kezelés is butább volt.) Ismerted a 2-est, vagy csak a grafikailag kezdetlegesebb 1.2/1.3-at? Mi akadályozott meg, hogy akár a Workbench screenen, akár saját screenen mindenféle egyéb programot futtass?

    Egyébként csak annyira volt előremutató, hogy világszerte több ezren még mindig használják, na nem az A500-at (játékra talán), hanem az A1200/A4000-et, PPC-s turbókártyával, újabb OS-sel...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák