Hirdetés

2017. november 17., péntek

Hozzászólások

(#1) Meteorhead


Meteorhead
(fanatikus tag)

Számomra bámulatos hogyan lehet véglegesíteni a SYCL 2.2-t, amíg a SYCL 1.2 prototípus implementáci9ja sincs kész. Egyelőre az se biztos, hogy a 2.2 egyáltalán implementálható.

(#2) Petykemano


Petykemano
(őstag)

Kezicsókolom, tessékmondani mikor fogja a kaveri lezúzni az i7-et?

(#3) Feri1977


Feri1977
(senior tag)

Hogy mi az istenről van szó? Azt sem tudom miről hablatyolnak a cikkben.

Asus M5A97 R2.0, AMD FX-6300, 8Gb Kingston HyperX DDR3 1600MHz CL9 XMP Blu, Asus Geforce Gtx 650TI!

(#4) marcell991 válasza Meteorhead (#1) üzenetére


marcell991
(kvázi-tag)

Az is kérdés, hogy egyáltalán van-e olyan cég, aki akarja implementálni...
Az Nvidia nyilván a CUDA-t nyomatja, az Intel viszonylag lassan halad az OpenCL-implementálással úgy általában, az AMD a saját ROC platformját nyomatja (és ha jól emlékszem az OpenCL 2.1-es verziót sem implementálták eddig), amiben benne van a HC API, ami szintén a single source programokhoz készült, tehát a SYCL szolgáltatásait nagyrészt lefedi, esetleg a mobil GPU-s gyártóknak jön ez az API jól.
Az is probléma, hogy a SPIR-V-nek is van Vulkan és OpenCL dialektusa, ami ugye nem teljesen kompatibilis egymással, de mintha olvastam volna mostanában, hogy az OpenCL-t valamilyen módon a Vulkan-ba integrálják, és akkor valóban egy SPIR-V lesz, annak az lenne a nagyon pozitív hatása, hogy a gyártóknak csak a SPIR-V fordítását kell rendesen megoldania, és a különböző nyelveket meg API-kat csak a SPIR-V-hez kell hozzáigazítani.

Abu, most néztem, a végleges OpenCL 2.2-höz új SPIR-V verziót is kiadtak (1.2), úgyhogy a cikkben az 1.1 nem jó.

Developers, developers, developers, developers! http://youtu.be/KMU0tzLwhbE

(#5) nanocry


nanocry
(újonc)

Annyi API van már lassan, mint égen a csillag. Most komolyan, játékfejlesztésre, mobilra, minden platformra, mi a f*szomé nem lehet egy, ami lefedné az egész piacot... Ahhoz igazodna mindenki, jó napot kívánok! Minden könnyebb lehetne, de nem... Nehogy már a fejlesztőknek és a fogyasztói rétegnek jó legyen már. Hiszem, hogy meglehetne oldani, de ehelyett nagy kotyvasz az egész.

[ Szerkesztve ]

(#6) devast válasza nanocry (#5) üzenetére


devast
(PH! addikt)

Mert az senkinek sem üzleti érdeke, és akármennyire furcsa, de a pénz hajtja ezt az iparágat is.

(#7) pengwin válasza nanocry (#5) üzenetére


pengwin
(PH! addikt)

Meg van oldva, grafikus API-ból van ilyen, úgy hívják Vulkan.
Windows7-8-8.1-10, linux és Android rendszeren megy, elvileg az Apple Metal API-ja is nagyon hasonló hozzá, vagyis a portolás nem lehetetlen feladat.

Az OpenCL is ilyen általános platform szeretne lenni, csak ez olyan piacot céloz, ahol sokkal inkább a gyártóspecifikus megoldások dominálnak. Vagyis a gyártóknak nem igazán érdeke, hogy elterjedjen (ahogy előttem is írták már), mert akkor nem tudnák a felhasználókat magukhoz láncolni.

Mondjuk ezek az API-k amikről a cikk szól, még véletlenül sem érinthetik a mezei usert. ;)

Üdv, Dani

(#8) zzola válasza Petykemano (#2) üzenetére


zzola
(PH! nagyúr)

Soha....xD

(#9) Yodafon


Yodafon
(fanatikus tag)

Tessék mondani itt már meg van oldva hogy ne kelljen 24 oldal boilerplate kódot írni egy hello world-höz? És hogy ne kelljen futásidőben(!) fordítani(!!) a device kódot? :U Nincs? Ssssszzzzzzz..... Asszem akkor még egy darabig Kudázok :K

It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum.

(#10) marcell991 válasza Yodafon (#9) üzenetére


marcell991
(kvázi-tag)

A SYCL-lel meg van oldva, akár automatikusan is talál magának gyorsítót, amin tudja a kernelt futtatni. Itt egy jó bevezető tutorial. Azt írja, hogy implementációfüggő, hogy a device kód hogy kerül lefordításra, úgyhogy ha a fordító elég okos, akkor fordítási időben fordíthatja azt is. Persze a szabvány elég új még, úgyhogy nincsenek még kiforrott implementációk.

Developers, developers, developers, developers! http://youtu.be/KMU0tzLwhbE

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.