Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • leviske

    veterán

    válasz Meteorhead #6 üzenetére

    Észrevételem szerint a fejlesztés alatt álló játékok motorjai nem kiágaznak a fő fejlesztésből, hanem folyamatosan frissülhet alattuk a motor. Erre talán a legjobb példa a DA:I, amit még a legelején a Frostbite 2.5-es verziójával emlegettek, majd befutni végül a 3-al futott a boltokba. Valószínűleg ezért is hagyják abba a verziószámozást.

    Magyarán, ha az új Frostbite-ot kapja a SW-BF, akkor valószínű, hogy a következő év EA játékai már sorra ezzel, vagy ennél fejlettebb változattal érkeznek.

    Gondolom nem is volna sok értelme fenntartani külön csapatként a motor fejlesztő bandát, ha minden stúdió magának bütykölne egy saját forkot a motorból, ahogy ez ment mondjuk az UE3 esetén.

  • leviske

    veterán

    válasz CsonkaImo #55 üzenetére

    PC-n a SW-BF nem mutatott a Mantle teljesítményből semmit. DX11-nél fejlettebb API mellett nem kizárt, hogy Windows 10-et futtatva is képes lenne korrekt teljesítményre a PS4 APU-ja. Figyelembe kell venni, hogy a Sony azért valószínűleg lépéselőnyben van a Cell-el kapcsolatos kutatásai és tapasztalatai miatt és ennek fényében is szabhatták meg a hardverigényeket az AMD irányába.

    [ Szerkesztve ]

  • leviske

    veterán

    válasz A`rpi #67 üzenetére

    Nem volt még konzolom, így csak ártatlan kérdésként teszem fel: Mennyire volt gyakori az előző generáción a 900P felbontás?

    Mindenesetre tény, hogy nem tudott az iparág annyira látványosat ugrani, mint amekkorát a 360/PS3 jelentett az Unreal3 motoros játékokkal, de azért azt is látni kell, hogy Frostbite 3 alapon például ez az első játék, ami nem tűzi ki a X360/PS3 kompatibilitást célként. Ráadásul a piacot sokkoló reformokat hozó játékok az előző érában sem megjelenéskor jöttek.

    Ezeken túl az érzésen talán az is tompít, hogy a PC-s hardvereket nem igyekezett egyik cég sem magamögé utasítani, ráadásul a Sony-nak köszönhetően egy reform hullám is elindult PC-n.

    A legnagyobb grafikus API-nak számító DX11 meg nem feltétlen fogja a koronát a MS-os utódjának adni. Frostbite alapon több EA stúdió is valószínűleg Mantle alapon kezdett el dolgozni és a Vulkan platformfüggetlenebb mivolta miatt nem lehetetlen, hogy a munkák véglegesítése már ezen fog történni. A két nagy érv a DX12 mellett az, hogy hamarabb került véglegesítésre ÉS a Microsoft is esetleg tud bárkit pénzügyileg támogatni a használatáért, ha erre szükségét érzi. De általánosságban nézve szerintem most a desktop API felhozatal fejlettségének a kontrollálási lehetősége kiesett a MS kezéből, mert vagy tartani igyekeznek a versenyt a konkurenciával, vagy átadják véglegesen a vezető szerepet annak a megoldásnak, ami Linux-on is lehetőséget nyújt a játékfejlesztésre.

  • leviske

    veterán

    válasz jacint78 #69 üzenetére

    Lévén, hogy:
    - 1 éve ilyenkor még a DX12 csak bejelentés szintjén létezett
    - kezdetektől fogva tudni lehetett, hogy a két rendszer közt nem lesz akkora szakadék, mint a DX11<>12 közt
    - valószínűleg az EA passzívagresszív kijelentései (Linux-ra csak Mantle alapon megyünk, ha megyünk) nélkül a Khronos nem vállalta volna be a Vulkan-t

    ÉS, hogy gyakorlatilag az EA kérésére lett életre hívva az API, egyáltalán nem volna meglepő, ha az nVidia kártyák már csak optimalizálási fázisban kerülnének elő.

    Nem szabad elfelejteni, hogy az EA nem az a szereplője a piacnak, aki akkor értesül iparágat meghatározó lépésekről, mikor azokat nyilvánosan bejelentik. Ők már jó eséllyel 2013-ban is számolhattak azzal, hogy a Mantle mekkora hatással lesz a Microsoft és Khronos válaszára.

    Ez itt nem a Radeon vs nVidia harcról szólt, hanem a konzol <> PC fejlesztési folyamatok költségének moderálásáról és teljesen logikusnak tűnik betenni a portolási folyamatokba első lépcsőnek a Mantle-t, míg a rokon API-k véglegesítése meg nem történik.

    [ Szerkesztve ]

  • leviske

    veterán

    válasz Loha #71 üzenetére

    Unreal Engine 4-en, kackac. :))

    (#72) UnSkilleD: Erős túlzás azt mondani, hogy semmit nem ér, mikor a Mantle is bőven érezhető változást hoz Windows 7-en is. Nem mindegy, hogy a DX12 W10 exkluzivitása miatt meg kell adnod a piac 60+%-a számára extrém magas CPU követelményeket, vagy elvagy Windows 7-től Linux-ig alacsonyabb követelményekkel. Mire meg ezeken túl lépnek a játékok, már nem kizárt, hogy Linux-on is képesek lesznek alkalmazkodni.

Új hozzászólás Aktív témák