Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz ledgeri #20 üzenetére

    Azért teljesen más dimenzió megérteni egy egyszerű grafikus diagramot, mint függvényelemzést, differenciál, integrál számítást tanulni feleslegesen.

    Kb. olyan mintha a jogosítványhoz nem csak elmagyarázná az oktató, hogy hogy működik a váltókar, hanem meg kellene tanulnod megtervezni egy új váltót. Az egyikre szükséged lesz és könnyen, rövid idő alatt megtanulod, a másikat meg hónapokig magyaráznák és sosem lesz rá szükséged, ha nem olyan pályára mész.

    Nálunk és sok más országban az oktatás tele van ilyen overkill megoldásokkal. Nem is csoda hogy lelassult a technológiai fejlődés minden tudományágban, mert a gyerekek, diákok legfogékonyabb időszakában teletömik a fejüket felesleges információval. Sokkal több tehetséges, de belefáradnak az agyatlan és céltalan tanulásba. Úgy is lehet mondani, hogy mire ténylegesen hasznos dolgokat tanítanának nekik, mert tele lesz a fejük és nincs hova betölteni.

    Gondolj bele abba, hogy hány év kell ahhoz, hogy egy gyerek, egy diák felzárkózzon egy tudományág aktuális szintjéhez? Ez nagyon fontos, mert csak attól az időponttól lesz esélye hozzátenni valami újat. Jelenleg kb. ott tartunk, hogy 25-30 éves korára zárkózik fel egy ember, vagyis amikor kiemelten fontos lenne a fejlődéshez az ő kreativitása, frissessége, energiája, már alig marad pár éve erre. A legjobb időszakát elvesztegette, a hibás iskolarendszer, tananyag, rossz módszertan, a tantárgyak rossz súlyozássa miatt. Nagyon rossz a hatékonysága a mai oktatásnak.

    Korai tehetség felismerés és tehetség gondozás kellene. Sokkal kisebb súly kellene az általános műveltség fejlesztésére, pontosabban más módszerrel kellene ösztönözni a diákot, hogy olvasson, hallgasson zenét, járjon színházba, múzeumokba. Ne jegyekkel, feleléssel, dolgozatokkal kényszerítsék arra, hogy olvasson el egy könyvet, mert attól inkább megutálja az egészet. Persze ha neki mondjuk valamilyen művészeti ághoz van tehetsége és kötődése akkor az legyen a fókuszban. Legyen egy minimális kötelező anyag és minél több a tehetségéhez, érdeklődési köréhez választott tantárgy.

    Így akár 10 évvel korábban is be tud csatlakozni a tudomány, vagy művészet kerekének továbbgörgetésébe. Fogékonyabb, kreatívabb, motiváltabb szakembereket kapna a társadalom, olyanokat akik könnyebben megy a "thinking out of the box", ami különösen fontos.

    Eleve nagyon alacson hatékonysággal lehet átadni használható és megmaradó tudást, ha az illetőnek se tehetsége, se érdeklődése nincs azzal a tantárgyal kapcsolatban. Az agy is nagyon hamar kidobálja azt ami szerinte szemét, vagy felesleges adat. Leérettségizel és pár nap, pár hét után már alig emlékszel valamire, az általad utált tantárgyakból.

    Ösztönözzék arra, hogy legyen nyitott, keresse meg ami érdekli, legyen véleménye. legyen kíváncsi, szeressen tanulni.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák