- Milyen notebookot vegyek?
- OLED TV topic
- Melyik tápegységet vegyem?
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- Vezetékes FEJhallgatók
- Lenovo Legion és IdeaPad Y széria
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- AMD AM1 "Kabini" platform (Athlon és Sempron)
- Most vegyünk RAM-ot, mert drágulni fog
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
-
Újabb infók és képek a Lumiákat idéző HMD Skyline-ról
ma Komoly riválisokkal kell majd szembeszállnia a HMD várhatóan júliusban megjelenő telefonjának.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#00137984
törölt tag
válasz Trailblazer #79 üzenetére
Igaz, azért egy jobb deck már felismerte a kazetták tipusát, de később némelyik még a kivezérlési szintet (kezetta szallagot) is elemezte a felvétel előtt.
A zenekereső funkcióval index jelet is elhelyeztek a zeneszámok elején, ezért már egyszerűen oda lehetett tekerni a keresett zenére.Kazettákat is folyamatosan fejlesztették, mert a szallagot és a továbbitó mechanizmust sokat finomitották.
[ Szerkesztve ]
-
ecaddsell
aktív tag
válasz #00137984 #40 üzenetére
Vsz. azon kevesek közzé tartozom akiknek mindkét Mini Disc verziója volt ill. a mai napig megvan (azaz a tömörítés nélküli ill. a 4x-es tömörítéses, mindkettő Sony, sajnos költözés után ez is a dobozban pihen).
Vsz. semmi észlelhető minőségromlás nincs az Atracos változatnál, sőt inkább jobbnak tartottam mert jobban bírta a rázkódást (annak, ellenére, hogy az Atracos féláron volt, bár lehet alacsonyabb kategóriás volt mint a másik).Archiválásra vsz. hülyeség használni, viszont nekem pl. nyelvtanulásra nagyon jó volt mert akkora volt mint a legkisebb walkman és annál sokkal többet tudott.
Ha a Sony jól csinálja simán válthatta volna a kazettás cuccokat. Persze ezt is elrontották, ma meg már a hatalmas tárkapacitású telefonok mellett esélytelen.
Egyébként vsz. a Japán elektronikai ipar ekkor volt a csúcson, ezeken a cuccokon tényleg annyira érződött a minőség. pl. a drágább MD-n a füles kábelébe tett távirányítón is ott volt az LCD... -
ecaddsell
aktív tag
válasz ecaddsell #85 üzenetére
Nem ússzátok meg képes összehasonlítás nélkül.
Ez már az olcsósított verzió, itt már nincs magnézium ház, lítium akku (1 ceruzaelem ami miatt vastagabb a ház ami elég gagyin néz ki), meg LCD a füles távirányítóján, de még mindig nagyon jól szól és térfogata összemérhető az egésznek a kazettával. Maga a MD meg jóval kisebb mint a kazetta.
-
#00137984
törölt tag
válasz ecaddsell #85 üzenetére
Mini Disc lejátszókban és a lemezeken mindig érezhető volt a minőségre törekvés, de egy hangminőségi és tecnológiai ugrás volt a kazettás deck és magnó korszak után. Discman készülékek nem fejlődtek ilyen elképesztő ütemben, mert a rázkodásvédett Discman lejátszókra is hosszú éveket kellett várni.
Addigra a hordozható mp3 lejátszók is megérkeztek, és a CD lemezek egyeduralmának vége lett. Többen még Mini Disc lemezeket is gyüjtőgettek, de nekem a CD lejátszó majd a Discman volt a kiválasztott a zenei CD lemezek miatt.
Mini Disc lemezekre szintén a CD lemezeket másolták fel többen, de ezért jó ideig fontolgattam egy SONY Mini Disc lejátszó/felvevő beszerzését.Nem ez történt, mert inkább az mp3 és a Hi-Res audió lejátszókat választottam.
CD lemezeket viszont a DVD lejátszóban is megtudom hallgatni, ezért azok legalább nem mentek veszendőbe.
Csak néhány kazettám maradt meg, azt viszont dekorációnak használom...[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz ecaddsell #86 üzenetére
Nice. Ezekenek a cuccoknak egyedi SONY hangzása volt, ami a Discman és a jobb Walkman lejátszókra volt jellemző. Sajnos ez a jóféle hangzás a Walkman mp3-as lejátszókban egy idő után nagyon megváltozott negativ írányban, vagy a legdrágább lejátszókban lehetett még nyomokban felfedezni...
Sokat romlott a SONY hangminőség a hordozható audióeszközök piacán.[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz #56474624 #83 üzenetére
Tök jó ám, hogy az ember nekiáll összemosni a masterelés kérdését azzal, hogy az adott hanghordozó mit tud.
Egyébként meg a 60 dB egy csomó esetben bőven sok is hanganyagnak, de mindig előjön az az ostoba tévhit, hogy a bakelitnek valami nagyon jó dinamikája van. Nem, nincs neki.
(#88) Zsébernardo: ha egy lejátszónak van saját hangzása, akkor ott különösebb hangminőségről nincs értelme beszélni.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
#00137984
törölt tag
Azért a SONY hangzást jó kontektusban lehetett értelmezni régen, de mivel a semlegesebb száraz hangzásra változtak, ezért már tényleg nincs miről beszélni...
Angol audióeszközöknek szintén jól behatárolható hangzása van (ARCAM, B&W és a Tannoy), amit jól meg kell fizetni.
[ Szerkesztve ]
-
Tetsuo
aktív tag
-
#56474624
törölt tag
Tök jó ám, hogy az ember nekiáll összemosni a masterelés kérdését azzal, hogy az adott hanghordozó mit tud.
Ez nem összemosás, csak ha a gyakorlatban nem érvényesül, akkor irreleváns.
A dinamikatartományt meg gyakran keverik a dinamikával, nem vagyok biztos benne, hogy itt nem ez történt.
[ Szerkesztve ]
-
Tetsuo
aktív tag
Az utómunkát és a hanghordozó hangminőségét azért illik együttkezelni, mert az előbbi nagyon erősen függ az utóbbitól, ráadásul a zenerajongónak csak a végeredmény számít, mindegy, hogy a hanghordozó vagy a "master" sajátossága befolyásolta azt.
Kijelenthetjük azt is, mit a mai magas minőségű stúdióeszközök, ha manapság csak a sz@r ömlik szórakoztatóipari tartalom gyanánt. (Hozzátéve, hogy szerintem az analóg korszakban sok stúdió volt, ami kenterbe verné a maiakat, legalábbis hangminőség terén.)A hanglemez dinamikatartományát direkt nem korlátozta a jel-zaj viszony, hanem a jel még a zajban is hallható, emiatt nagyobb az a tartomány az általad említettnél, továbbá mivel analóg rendszer, a fül számára kellemesebbek a hibái, mint egy digitálisé.
Talán hallottál hifi, csöves erősítőkről. Nos, azért készítenek még ma is ilyeneket, mert nagy igény van a sajátos hangzására, ami - valljuk be - bizonyos előadások esetén kiemelkedő zeneiséget, atmoszférát teremt.
Sok esetben a hanganyag nem tökéletes, pl. köszönhetően az utómunkának. A hifi-rendszert ezt a "saját hangzással" keni el éppen csak annyira, hogy a hallgató számára közelebb álljon a tökéleteshez.[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
"Az utómunkát és a hanghordozó hangminőségét azért illik együttkezelni, mert az előbbi nagyon erősen függ az utóbbitól"
Értem, tehát ha szar a master, akkor a FLAC 32 bitjéből 29 hirtelen eltűnik.
Ne komolytalankodjunk, ha kérhetem.
"ráadásul a zenerajongónak csak a végeredmény számít, mindegy, hogy a hanghordozó vagy a "master" sajátossága befolyásolta azt."
Szerintem tudatlannak lenni nem erény, a normális szakmai beszélgetést meg valami sárbanfetrengő röfögéssé lealacsonyítani meg nem vezet sehova.
"A hanglemez dinamikatartományát direkt nem korlátozta a jel-zaj viszony, hanem a jel még a zajban is hallható, emiatt nagyobb az a tartomány az általad említettnél"
Ezt szerintem te sem érted, mert amúgy értelme az nincs.
DRM is theft
-
félisten
Meg is érdemlik. Idióták.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Mini Disc hangminősége egy jó Hi-Fi toronyban meghallgatva nem volt azért már ennyire rossz... Kazettás anyagokat meg tudta haladni, de most az mp3-ra szokták összevetni. Atrac3+ codec 64kbps olyan 128kbps mp3-nak felelt meg. [link] Atrac3+ rögzitésben akár 352kbps bitráta beállitható volt, de a tömörités nyilvánvalóan jelen van. Az mp3 320kbps zenék a nagytömegek részére tökéletesen megfelelnek, ezért nem tudom mi itt a gond...
-
ecaddsell
aktív tag
Lehet, hogy bizonyos paraméterek keverednek a fejemben (mint írtam ezen cuccaim dobozban pihennek), de
1) biztosan volt tömörítés nélküli MD
2) az összes közül az Atracos MD rázkódás védelme volt a legjobb (pl. volt Aiwa discmanem ami csak papíron tudta ezt, ez is korlátozta a terjedését a nagy méreten felül)
3) hordozható cuccokról beszéltünk, ahol igenis volt még pár szempont azon felül, hogy a lehető legjobb hangzás legyen (pl. lejátszás időtartalma ami pl. azzal az MD-vel amiről képet raktam döbbenet jó volt, mint ahogy pl. hordozhatóság stb).Akkor már a kazetta totál elavult volt, a jobb tömörítések meg tárolók meg még nem voltak.
Csöves cuccokat meg hagyjuk, mindig vannak és lesznek emberek akik nem tudnak vagy akarnak lépést tartani a fejlődéssel. Pl. vannak akik még mindig az mantrázzák, hogy RF-re csak az analóg szkóp a jó. Most amikor egy középkategóriás DSO analóg sávszélessége 1GHz+, 1M+ waveform rate-el, 250M+ sample depth-el, 1M+ pontos FFT-vel.Továbbiakban nem folytatnám ezt a témát, mert kb. nincs értelme.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Mini Disc helyett a Discman lejátszóban hallgattam a CD lemezeket.
A kényelem miatt... Amiért most FiiO X1 DAP lejátszóval hallgatom a zenéket.
Flac és mp3 vegyesen. Kazettákat is a kényelem miatt hagytuk ott, mert a CD lemezen a track váltás és a gyors előre-hátra tekerés sokunknak új volt, de az újdonság varázsa eltünik és igazán csak a legkedveltebb zenék számitanak.
Mikor melyik formátumon van meg, mert egy LP vagy CD lemezen szintén jóleső lehet egy zenét meghallgatni. Az új zenei formátumok csak segitenek a zenéinket tovább menteni, mert a kazetták és a lemezek egy idő után elhasználódnak, ezért kimélni kell amennyire csak lehet. Viszont néha előszedni egy régi Mini Disc-et, CD vagy LP lemezt, az kivételesen jó érzés. Most nem mindegy melyiknek milyen előnye-hátránya van, amikor megszólal a zene... Szerintem.[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Nekem a CD lejátszó és az első Disman között volt olyan 4-5 év, és a rázkodásvédelem a Disman lejátszókban csak akkor kezdett terjedni, de itthon akkor még nem volt kapható a Media Markt és a Murányi üzletekben.
Amikor széles körben terjedni kezdett, már a hordozható mp3 lejátszók is megérkeztek.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- LG OLED65G39LA 3 ÉV GYÁRI GARANCIA
- SAMSUNG (QE55S92CAT)140CM 4K SMART OLED PRÉMIUM !
- beyerdynamic DT 990 PRO 250 Ohm nyitott stúdió fejhallgató (új, bontatlan, 2 év garancia)
- Studiomaster Digilive 8C digitális keverő eladó 79 ezer Ft-ért.
- Beyerdynamic dt900 pro x és ibasso dc03 pro magyarországi 3 honapos