Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Tigerclaw #2 üzenetére

    "Ez ugye számottevő mértékben csökkenti a képmegjelenítés késleltetését, hiszen megszüntet egy specifikált formában felesleges tone mapping fázist"

    Ez így talán erős. Egy "lehet" szót vártam volna bele. Ettől még ugyan úgy kell valami tone response korrekciót futtatni a kijelző oldalán. Illetve ki mondja biztosra, hogy ez a korrekció egy normális kijelző chipset-nek emberileg számottevő időbe telik? (Ha már említed az LG OLED-et, ott is mindegy, hogy SDR, vagy HDR módban dolgozik, mindig van 3D gamut mapping és mindig egyforma a latency.)

    "továbbá a megjelenített tartalom meg fog egyezni azzal, amit a fejlesztő valóban meg is akar jeleníteni, mivel a kijelzőbe épített tone mapping nem módosítja a végső képet"
    Ehhez elég kikapcsolni a kijelző oldalni tone mapping roll-off részét (avagy "HGIG" mód).

    Én itt inkább látom azt, hogy az AMD megoldása a felesleges (csak akkor van értelme, ha nincs roll-off nélküli tone mapping mód a kijelzőn, és magas csúcsfény értéket állít be a játék, amit a VGA továbbküld, mint metadata).
    Sőt, ebben még mindig ott a kérdés, hogy milyen jó a kijelző gyári kalibrációja (erre az AMD féle szabványra is kell valahogy korrigálni a nyers kijelzőt, ugyan úgy, mint a nyílt szabványokra).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Issty18 #4 üzenetére

    Ugyan annyi a válaszidő, a fény az LCD mögül jön a LED-ekből. OLED-nél pedig eleve elhanyagolható a válaszidő.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Abu85 #6 üzenetére

    De olyankor is van valami mapping, mikor az AMD féle standard-ből map-elsz a nyers panel gamutba, nem csak akkor, amikor a nyílt standard-ből a natívba.
    Annyival lehet egyszerűbb a SoC dologa, hogy PQ target helyett visszamennek power görbére (pl. gamma 2.2, mert a kijelzőpanelt még arra szokta lőni a panelgyártó), de melyik mai, nem filléresen alulméretezett SoC döglik bele a PQ mapping-be? Főleg, ha roll-off kompenzációt sem számol hozzá - ami szerintem filmeknél is felesleges, de játékhoz ugye még rossz is... szóval csak kell a HDR10-hez játék mód / HGIG és kész... végül igazából ugyan azt kapod.

    A 2. és 3. bekezdés az, ami miatt kb. semmit sem ér szerintem, ha nem támogatja legalább a népszerű címek legalább 50%-a. Csak épp még akkor sem tud igazából többet, mint a HDR10 roll-off nélküli módban, ha nem szar a SoC/firmware (de igazából ha az, akkor mindegy milyen standard mellett bug-os...).
    Tehát szerintem többet érne a tesztben megkövetelni azt, hogy jól működjön a HDR10 standard, és legyen roll-off nélküli mód játékokhoz, és ennyi.
    Az AMD általában szeretni szokta az open standard-eket, ezért nem értem miért kell egy effektíve ekvivalens proprietary standard a HDR10+HGIG mód helyett...
    Főleg, hogy még ott van a DolbyVision is (és TechniColorHDR, HLG, stb, szóval egy kazal hasonló szabvány ebből az érából, amik nagy része feledébe fog merülni 0-10 éven belül ... mint szerintem ez az AMD féle is ...).

    Hmm... Mondjuk jó, a játékos nem biztos, hogy be tudja húzni a játékmenüben, hogy hány nit-et tud a kijelzője - akkor sem, ha helyesen adta meg a gyártó. De ezt pl. a DolbyVision is automatizálja, csak annak gyakorlatilag nem nagyon van -még- RGB / 4:4:4 módja (de 2020-ig interfész se volt, amin átfért volna annyi adat 4k120-ban).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák