Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz FeRRaR1 #9 üzenetére

    Nem számít a driver. Durva lenne, ha a FreeSync arra kényszerítene, hogy ne tudjon egy program a tartomány felett futni. Már csak a késleltetés miatt sem jó ez a megoldás, hiszen ebben egészen rossz a V-Sync. A FreeSync tartományon belül szinkronizál, de az AMD rád bízza, hogy milyen formában akarod a sebességet a tartományon belül tartani. Ha nem akarod, akkor nem muszáj.

    Szerk.: A V-Sync, ami tartományon belül tudja tartani a sebességet. Ha ez nem aktív, akkor a driver nem fogja magától megoldani ezt. Így működik a FreeSync, hiszen nagyon sok játék magas fps mellett máshogy fut, nagyobbat tudsz ugrani, így az AMD már a legelején csinált egy olyan beállítást, amivel a futtatási sebesség nagy lehet, miközben megőrzöd a FreeSync előnyeit. Ha ez neked nem jó, akkor több lehetőség is van. Egyrészt ott a V-Sync, ami a tartomány maximumára szinkronizál, ott az FRTC, amiben V-Sync nélkül maximum sebességet adhatsz meg, vagy ott a Chill, amiben szinkronizálhatód a teljes feldolgozást a FreeSync tartományhoz. Ha bővített szinkront használsz, akkor az is megváltoztatja a FreeSync működését, mivel megemeli a maximum kezelhető sebességet, de egy bizonyos érték felett már nem garantált, hogy nem törik meg a kép.

    A Chill az eleve egy scene pacing eljárás. Mivel egyenletes a jelenetek számítása, így sokkal hamarabb kész is lesznek, mint nélküle, amikor jellemzően két jelenetet számol egyszerre a gép.

    Windmill demo: [link]

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Habugi

    addikt

    válasz FeRRaR1 #9 üzenetére

    Semmi köze nincs a Freesyncnek a Framerate limithez..

    Két** (?) dologgal tudod elérni h ne lépje át a 60FPS-t, az egyik a Vsync (60Hz kijelző esetén), a másik pedig Ingame, Driveres (FRTC) vagy 3rd party FrameLimiterrel (pl RTSS).

    Amennyiben korábban nem lépte át a 60FPS-t, nevezett funkciók valamelyike működött, max nem tudtál róla/nem vetted észre, a Freesyncnek ehhez köze nincsen. :N

    ** Chillről nem tudom, lehet opcionális harmadik.

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • solfilo

    veterán

    válasz FeRRaR1 #9 üzenetére

    A FreeSync a monitor frissítését igazítja az fps-hez, s nem az fps-t a monitorhoz. Így a tartományon belül kell tartani az fps-t, hogy a FreeSync jól menjen. Próbáld ki a Chill-t, aztán ha nem tesz jót az input lagnak, akkor kikapcsolod.

    (#12) FeRRaR1: ez alapján Chill min 40+ (igény szerint), Chill max 60 fps. :)

    Én bénáztam az elején. Vega11, Skyrim 1080p. Monitor FreeSync 48-75Hz között.
    Chillt beállítottam 30-60Hz közé, aztán lestem, hogy ultra high és low-on is 30-35 fps volt barlangban, akció nem volt ekkor. Feljebb raktam a Chill min-t 48-ra, azóta nem megy alá az fps. :)
    Csak akkor menne alá, ha nem bírná tartani az IGP a tempót, de ez bírja szerencsére. :)

    [ Szerkesztve ]

    solfilo

  • Cyberboy42

    senior tag

    válasz FeRRaR1 #9 üzenetére

    biztos valamilyen gebasz okán, mondjuk bekapcsolt FRTC-vel tartotta a 60 fps-t.
    ha mindenképpen a tartományon belül akarod tartani ,akkor valahogyan le kell korlátoznod az fps-t.
    Elég sok lehetséges módja van:
    Mindenek előtt a Chill-el való korlátozást javasolnám, amivel belőheted a minimumot, és a maximumot is.
    de lehet 60 és 60 mindkettő akár. ugyanakkor nálam néha magától bekapcsol az FRTC ilyenkor, semmi előjel nélkül, szerintem ez egy bug, úgyhogy oda kell figyelni rá.
    És rá is tértünk az FRT-re amivel a maximális fps számot adod meg, de mérések alapján ez jelentős input laggot ad hozzá.
    A következő az a Vsync bekapcsolása, ami nem engedi a szintén kiesni a tartományból, de ezzel is az a gond hogy amíg a freeSync-es tartományban vagy, akkor nagyon jó az input lagg, de amint elérne ez fölé, és a Vsync fogja meg az fps-t ismét óriásira nő az imput lagg.
    A következő az a a jó néhány játékban külön beállítható fps limit.. mondjuk cs:go -ban az fps_max
    vagy Battlefieldben a menüben állítható fps limit.
    És van még egy, a külső program használata, például a rivatuner. Itt is egy fps korlátot adsz meg, és a mérések alapján nagyon is jól működik.
    még annyit hozzátennék, hogy ha lehet, akkor sosem pont a maximumot add meg a korlátnak, mert az fps korántsem annyira konzisztens mind gondolnád, és egy egy képkocka kicsúszhat a limitből, tehát a maximum alá talán 3-4 fps-el lesz a legjobb élmény talán :)

    ...A teknős ezután pszichoanalitikusként kezeli az identitászavaros krokodilt...

Új hozzászólás Aktív témák