- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Raspberry Pi
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
Hirdetés
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#82729984
törölt tag
válasz justmemory #50 üzenetére
Nagy plusz 1!
Az 5-ös ponthoz: néhány PH fórumozó (általában ugyanaz a 2-3) ilyen témában rendszeresen olyan utópisztikus elképzelést szokott felvázolni az önvezető autók kapcsán, hogy ahhoz képest Lenin meg a kommunizmus csak laza délutáni pancsikálás a fürdőkádban.
A valóság meg az emberi természetet nem fogja megváltoztatni az önvezető autó. -
#06658560
törölt tag
válasz justmemory #50 üzenetére
1. Nem azokkal van a baj, akik egyértelműen ismerethiányból adódóan fejtenek ki aggodalmat, de látszik rajtuk, hogy hajlandóak gondolkodni. Azokkal van a baj, akik szent meggyőződéssel hirdetnek valamit, amit már ma is meghaladott a rendszer, s minden egyes ilyen hírnél ellövik. Lásd tökéletesen sima és felfestett úton használható csak, vs. valóság, vagy majd az autógyárak kihúzzák magukat mindig a felelősség alól vs. Volvo nyilatkozat. És rendszeresen ugyanazok követik el ezt itt, egy technokrata fórumon is.
3. És mikor avatkozzon közbe a sofőr? Amikor veszélyt észlel? Akkor már ma is rég késő lenne. Nem hiába van az ABS és az ESP már ma benne minden autóban. Egy teherautóban azt, hogy a vontatmány elkezd borulni, például nem lehet érezni, vagyis nincs ami alapján a sofőr be tudna avatkozni. Az ember ilyen feladatokra egy rendkívül rossz és lassú szabályzó. És nem is egyenletesen rossz, hanem össze-vissza. Plusz amikor beavatkozik, át kell neki adni a szabályzás jogát, ami szintén időveszteség, ahogy az is, amire egyáltalán észlel és reagál. Ha csak simán bambul az autóból kifele, pláne. Az átlagautós reagálása vészhelyzetben -markolom a kormányt és megyek egyenesen, vagy elengedek mindent és becsukom a szemem, tökéletes vészhelyzetmegoldási módok.
5. épp most van az a helyzet, hogy mindenki egyéni igényeit elégítik ki az autók, és a nap nagy részében rohadnak valahol- parkolóban, garázsban, ház/iroda előtt az utcán. ellenben az autonóm rendszereknél nem kell megvenni az autót, amint nincs rá szükséged, az mehet mások utazási igényeit kielégíteni. Viszont ezzel nincs kizárva, hogy te mégis inkább haza menj, vagy az iroda helyett a kupiba, esetleg vissza fordulj, vagy el se indulj. Csak nem kell megvenned és folyamatosan költeni rá azért, hogy az élete során maximum 10%-ban kihasználd. Vagyis a te logikád alapján pont GDP csökkenés is elég lenne egy ilyen rendszernek.
#51 Porthoszx: Ja, a rendszer nem változtatja az emberi természetet: Bubi, Flinkster, Car2Go, Buchbinder, utánfutó bérlési lehetőségek... Egyik se létezik, mert mind kihalt érdektelenség miatt.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz justmemory #53 üzenetére
Mire észreveszed, hogy nem reagál és bele fog szaladni a torlódásba, már neked is késő reagálni. Ugyanis- A gépi reagálás ideje lényegesen kevesebb az emberi reagálásnál. Tehát a gépi t helyett t+T múlva kezdődik valami beavatkozás, amit a gép megint gyorsabban tud kivitelezni, vagyis még egy t' időmennyiség rárakódik. Magyarul már rég bukó, be fog csapódni. Ráadásul mivel az ember egy autonóm autóban nem minden idegszálával a forgalmat és a jármű visszajelzéseit figyeli, a reakcióideje csak rosszabb lesz. Nem lesz értelme.
"Tehát autó bevisz a munkahelyemre, majd elindul Gizi néniért, hogy kivigye a piacra, mire én visszahívom az autót, hogy ugyan vigyen már haza, mert otthon gond van, vagy valamit otthon hagytam, netán főnök máshová rendelt, tehát SOS menni kéne. Na ilyenkor mi van...?"
Az, hogy majd jön helyette egy másik autó. hisz nem a tied lesz, hanem egy cégé, akár a városé, akár valami másiké. Neked pedig mindegy lesz, melyik jön érted. Ahogy ha busszal utazol BKV-val, is mindegy, hogy melyikkel mész vissza, nem várod meg azt, amelyikkel oda utaztál.
#54 szbende: Meg varosban is, mert kisebb követési távolságot tud tartani, nem fog elbambulni, lefulladni a lámpánál, nem lesz holttere, amelyikben a fél óvoda elvész és kilapítható lesz, nem fog a villamossínre parkolni stb. Városban legalább annyira hasznos lesz, mint autópályán.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz justmemory #56 üzenetére
"Egyébként valószínűleg én még az a generáció leszek, aki azért fog figyelni az útra is. És lehet, hogy feleslegesen szólnék közbe, de jobb a béke alapon inkább, minthogy baj legyen."
Egyrészt, ha figyelnél az útra is, továbbra sem éreznél egy rakat beavatkozási igényt, ahogy ma sem, másrészt a figyelmed sem lenne folyamatosan állandó. Ma sem az, ha még ennyire sincs szükség a beavatkozásra, pláne nem lesz. És a szemed sarkából észrevenni vélt valami miatti beavatkozás simán több kárt képes okozni, mint hasznot hajtani.
Másrészt tízen sok éve kiderült, hogy a gép inkább hozna jobb döntéseket. Például lezuhant orosz katonai gépek esetében, az automatika ki akarta hozni egy bizonyos helyzetből, a pilóta szintén, aminek eredménye az lett, a becsapódás előtti pillanatokban, amikor elkapta a botkormányról a kezét a pilóta, hogy az arcát védje, akkor kezdett a gép a vészhelyzetre helyes reakciókat adni. Nem egy ilyen eset volt és jó pár magyarokkal is. Talán a 23-asokkal.
"Plusz akkor kell puffer a rendszerbe, amit az ilyetén kiszámíthatatlanságot figyelembe véve azért relatíve nehéz lesz megbecsülni... "
de, lehet. A mostani járműpark többszörösen elég lenne egy ilyennek. És akkor is azonnal be fogsz tudni ülni, ha nem a saját tulajdonod lesz az autó, hisz a szabad kapacitások és igények alapján jól teríthető lesz, hogy mindenkihez a legközelebbi felszabaduló autó menjen."de azért ez picit rugalmasabb rendszer kell legyen, mert az embereket nem igazán lehet hosszabb távon robot-szerű rendszerekbe belekényszeríteni..."
Szalagmunka, három műszakban. Száz éve élnek benne emberek. És szerinted miért nem lenne elég rugalmas egy kapacitás elosztása? Amikor képesek vagyunk egy atomerőműben a gömbökbe formázott fűtőanyag és moderátor mixet folyamatosan keverni a szükséges teljesítményhez, s minden egyes fűtőanyagot tartalmazó golyó felhasználhatóságát tudjuk követni egy ilyen rendszerben, akkor egy dinamikus forgalomszervezés olyan hatalmas probléma lenne?
-
#82729984
törölt tag
válasz justmemory #56 üzenetére
Csak szolok pont egy olyannal vitatkozol akinek az emlitett utopisztikus dolog a rogeszmeje
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...
- 1151 V2 CPU-k / I5-8500 / I5-8400 / BESZÁMÍTOK!
- Intel i5-10400 hatmagos processzor + doboz + gyári új hűtő
- Nintendo Switch játékok (ง '-' )ง Budapest Nyugatinál
- Fekete Sony PlayStation 5 Cover (Lemezes változat)
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 256GB Dual SIM Phantom Black Gyárilag független Csere/beszámítás is!