- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Projektor topic
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Lenovo Legion és IdeaPad Y széria
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- iPad topik
Hirdetés
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tome.jr
addikt
Ez az "extra sebesség" mégis mennyi lehet? Talán +1%? Teszt van róla, vagy csak elméletben és a távoli jövőben működik majd a gyorsulás? Vagy úgy gyorsulnak majd DX 11.1 alatt a játékok mint ahogy a DX11 alatt lassultak? Egyáltalán van már a láthatáron DX 11.1-es game?
Mint ahogy fentebb írták is, a win8 miatt ez a szuper feature valószínű egyébként is hamvába fog halni.
-
-
#00137984
törölt tag
Nvidia mindig a sebességbeli erőfölényt tartotta szem előtt, kissé elhanyagolva a technikai újdonságokat. Nvidia már megjelenésekor igen erős és driverekkel is marad még egy kevés tartalék, majd eléri a teljesítménye végét. AMD kártyák mindig fejletebbek voltak, de sebességben viszont elmaradtak. A Catalyst driverek és a VGA-k felépítése fokozatosan felzárkoztatta az Nvidiahoz. A játékok és a DX is fejlődésen megy keresztűl, amihez az AMD előrelátóan áll hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
atti_2010
nagyúr
válasz #00137984 #65 üzenetére
Nvidia mindig a sebességbeli erőfölényt tartotta szem előtt, kissé elhanyagolva a technikai újdonságokat.
Ez igaz csak ez a fölény mára mintha elfogyott volna alóla így sem az újítás sem a sebesség fölény nincs meg, az igazság az hogy az Nvidia 2-3 éve a nevéből él, persze lehet ezt így is.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
Cyberpunk
félisten
-
Attix82
őstag
Sok jelentősége nincs, már lassan játékot se tudnak írni a programozók. Nemhogy jól optimalizálni....
De tény, kicsit elsunyizták ezt a dolgot.
[ Szerkesztve ]
-
MaUser
addikt
válasz atti_2010 #55 üzenetére
Szerintem elbeszéltek egymás mellett. Oliverda 57 olyan játékot sorolt fel (kb. az összes eddig), ami támogatja a DX11-et, amiből aztán vagy van előnyöd vagy nincs. Észre mindenesetre sokat nem venni a beharangozott előnyökből. Most nem akarom előrángatni az AVP, Dirt 3, F1 2011, stb. példáját, ahol képben érdemi változást nem látsz mozgásban, de jó esetben is csak ugyanolyan gyors DX11-es API-val a játék, mint nélküle.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Microsoftnak van mérése erről. A TIR funkcióval 151-523%-kal gyorsabb feldolgozás lehetséges.
Az UAV-k esetében bonyolultabb a helyzet. Alapvetően pufferről van szó, ami lehetővé teszi, hogy a GPU adatot olvasson vagy írjon akárhova (itt inkább az írás a kulcs, mert az olvasás az SRV-n keresztül eddig is meg volt). Korábban ez előre definiált volt. Gyakorlatilag a programozónak biztosít egy komolyabb flexibilitást. Ha úgy vesszük, akkor scatter/gather operációkról van szó. Az egész a DX11-ben mutatkozott be és a pixel/compute shaderhez volt használható. A pixel shader lépcsőn való támogatás azt is lehetővé tette, hogy a programon belül az adatok könnyen megoszthatók legyenek a compute és a render futószalag között. Ezzel számos effekt sokkal hatékonyabban volt leprogramozható. A DX11.1 gyakorlatilag ezt annyival egészíti ki, hogy az UAV elérhető az összes programozható lépcsőn.
Hogy példát is mondjak. A vertex shader esetében hasznos funkció lehet, ha LOD információkat akarsz nyerni a következő képkockára. UAV-t bevetve megoldható, hogy az előző képkockáról származó információk alapján határozd meg az új képkockán a mesh LOD szintjét. Gyakorlatilag az előző képkocka kimentett információiról azonnali LOD szintet lehet beállítani bármire. A hull shader esetében sok hasznos dolgot nem tudok elképzelni, és hasonló a helyzet a domain shader esetében. A geometry shader érdekesebb. Itt lehet talán a legtöbbet ezzel nyerni. Az UAV-vel például eléggé olcsón megoldható az alliassing jelenségtől mentes shadow mapping. Utóbbira számtalan megoldás született már, de eddig egyiket sem vetették be, mert a sebesség az nagyon gyenge. A DX11.1 gyakorlatilag értékelhető sebesség mellett teszi lehetővé az alkalmazását. Itt tényleg sokszoros sebességkülönbségről lehet szó.
Az UAV-k kezelésének kiterjesztése még arra is jó, hogy bonyolultabb grafikai megoldásokban gondolkodj, több helyen vesd be a compute shadert, amivel a teljes feldolgozás felgyorsítható.(#53) tome.jr: A DX11-ben is félreértik az emberek az extra sebességet. Tényleg jó példa a DiRT Showdown. Ha DX9-ben írnád meg ugyanazt a grafikai minőséget, amit felmutat a program DX11-ben, akkor nem lenne VGA, amin 2-5 fps-nél gyorsabban futna. Az olcsóbb vagy régebbi VGA-k egy másodpercen belül nem számolnának egyetlen képkockát sem. Természetesen meg lehet kérni a fejlesztőket, hogy ugyan oldják már meg azokat a DX11-ben elérhető effekteket DX9-ben is. Nincs technikai akadálya, de tényleg óriási kérdés, hogy megéri? Dolgoznál vele hónapokat azért, hogy egyetlen VGA-n se fusson pár fps-nél többel. Ha te fejlesztő lennél megcsinálnád?
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Flashback
addikt
Igen, de most állt össze a kép miszerint ha jól veszem ki:
A zöld oldal egy kalap alá vonja a DX11.1 és a DX11-et közben pedig a DX API csak DX11-módban fut mert a architektúra nem támogatja a DX11.1-et. De közben az kommunikálják hogy DX11.1-es termékeik vannak?Keplernek HW szintű módosítás kellene vagy szoftveres a DX11.1-hez?
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
-
cskamacska
addikt
Szóval akkor kezdődik a HD4000-es buli, mikor nem a kiváló ár/érték arányuk miatt voltak ajánlva a kártyák, hanem mert DirectX sok.1 !!4!, pont amikor DirectX 10-es játékokat is csak hálóval lehetett fogni?
És akkor erre válaszul, az új AMD kártyákhoz Windows 8-at adnak majd ajándékba?
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
Attix82
őstag
Inkább a programozókat kéne ostorozni....AC3 is jól sikerült Hiába a sok extra, ha azt akarják ,hogy 20 FSP-el menjen akkor úgy is lesz. És irány a bolt erősebb VGAért amivel már megy 30 FPS-el is.
Hiába a programozók lusták. Lehet itt DX56 is...ha még a DX 11 se aknázták ki.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AC3-ban rengeteg olyan dolog van, ami compute shaderrel gyorsítható mindegyik terméken. Ehhez képest nem is tartalmaz CS kódot. Ez teljesen érthetetlen, és a sebességre is nagyon rányomja a bélyeget, mert a grafika az nem annyira komplex. Alapvetően nincs rosszul optimalizálva, csak valamiért nagyon ragaszkodtak a régi dogmákhoz. De amúgy ezzel nincs gond. Ők így döntöttek. Amit ebből ki lehet hozni, azt kihozták.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
nbg
senior tag
Nem vagyok hivo, mindket cegtol volt mar sok nagyon jo kartyam, es tavol alljon tolem a flame, de ez most tenyleg erdekelene, es most elso sorban a zold fanoktol, illetve Abutol kerdeznem: sumakolt el valaha az ATI/AMD ilyesmit? Ha igen, mit?
I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?
-
Vigilante
őstag
válasz Vigilante #87 üzenetére
Dupla: Black OPS I. sry
Pug: Szívesen! Mióta? Azóta sztem, hogy egy népjáték és piszok sokan játszanak vele! Vehetünk egy színvonalasabbat is: Crysis 2
Ez a game sztem már elég színvonalas, főleg, hogy a jövőben is jó pár game fogja használni a Cryengine 3-at!
Nagy általánosságban, ha kikap az NV az AMD-től az nem sokon múlik, viszont van jó pár game, ahol, meg az NV szarráveri az AMD-t.
[ Szerkesztve ]
△ Asrock X570M Pro4 △ AMD Ryzen 9 5950X ~ 4.4GHz - 1.248V +Corsair H115i PRO XT △ EVGA RTX 3090 FTW3 ULTRA GAMING 24GB (1950 MHz/20000MHz) - 0.950V △ G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 - 3600MHz △ Samsung EVO 970 M.2(500GB) +Samsung 980 PRO M.2(1TB) △ Samsung Odyssey G7 C27G75T ívelt 240Hz (27") △
-
Flashback
addikt
Én úgy tudom hogy Nvidia kártyák arány elég jelentős a piacon! Akkor az SW fejlesztés miért más irányba megy? Miért jó ez? Majd a HW 1 generációval az SW után jön ki?
Nem tudja a kéz hogy mit csinál a láb?Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
zseko
veterán
" a Kepler támogatja a DirectX 11.1-et, de kit érdekel."
so akkor: "Az NV is gyárt GPU-t de kit érdekel."
Ha nekik így jobb...
HR24.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Ukrajnai háború
- Óra topik
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Robogó, kismotor
- További aktív témák...
- Újszerű PowerColor Fighter AMD Radeon RX 6600XT 8GB GDDR6 ÁR/ÉRTÉK BAJNOK! Bolti Garanciával!
- MSI RTX 3070 8GB Gaming X Trio - 1 év magyar garanciával - eladó!
- MSI VENTUS 2X RTX 3070 - eladó!
- ELADÓ 32 DB Nvidia RTX 3060 Ti és 8 DB Zotac Gaming Geforce RTX 3080 Trinity / KOMPLETT BÁNYAGÉP
- Geforce GT 730 -4 gb videokártya
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest