Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz --ka #6 üzenetére

    A HD 4000-nél régebbi hardverekhez azért nincs Win10 meghajtó, mert minimum igény lett a WDDM 1.2, és ennek egyes funkcióit már nem támogatja maga a grafikus hardver. Ha a Windows 10 futtatását egy grafikus vezérlő képtelen megoldani, akkor az adott gyártónak nincs is lehetősége drivert írni a hardverre, mivel a Microsoft előírásának megfelelően csak az MBDD telepíthető. Opció még a hackelős driver, de nem ajánlott.

    (#11) Szaby59: A Win7 driver az alaplapoknál a Win8.1-es csomag másolata kis módosítással. Ha nem működik, mindenki mossa a kezét. Egy csomó M.2-es SSD-vel szétfagy a Win7 a 200-as sorozatú alaplapokkal, viszont SATA HDD-kkel, kompatibilis BIOS beállítással többen is jelezték, hogy jó.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz cskamacska #39 üzenetére

    Írtam, hogy a WDDM 1.2-ben van egy funkció, amit a HD 4000 alatti hardverek nem támogatnak. Ez a "surprise removal" (ha lehúzzák róluk a második kijelzőt, akkor nem törli automatikusan a hozzá tartozó stacket). Ez a funkció az AMD-nél a TeraScale 2-ben jött.

    A friss driver egy régi hardverhez nem ér semmit, mert a shader fordító nem fejlődik. Ma shader fordítóra frissítést az AMD-nél csak a GCN1/2/3/4 kap, az NV-nél pedig csak a Maxwell/Pascal. A többi vegetál, akár mainline, akár legacy a driver.

    Nincs olyan, hogy AMD FineWine Technology. Ezt csak a Redditesek találták ki, mert viccesnek tartják, hogy mennyire jól bírják az idős GCN-ek a strapát.

    (#58) solfilo: Beígérték a DX12-t a Fermire, de nem lett belőle semmi.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Duck663 #71 üzenetére

    Mert olyan, hogy DX12.1 nem létezik. Ezért nem használja semmi.
    Egyébként a ROVs nagyon sokat vesz el a sebességből, míg a konzervatív rasztericázió a Tier_3-tól ér valamit, azt meg pont nem támogatja a Maxwell és a Pascal. Szóval végeredményben az egyik újítás megtizedeli az fps-t, a másikban pedig pont a lényeg nincs támogatva.

    (#72) Szaby59: A WDDM 2.0 a DX12 nélkül teljesen felesleges. :) Pont a DX12 a lényege ennek a felületnek. Ha ez az API nincs támogatva, akkor úgyis a WDDM 2.0 fallback módja van használva, ami a WDDM 1.3-mal megegyező szintű tudást kínál. Egyébként régen még úgy volt, hogy lesz DX12 Fermire, azért került be a WDDM 2.0 támogatás. Ma ott áll kihasználatlanul.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #85552128 #74 üzenetére

    Biztos van akit ez érdekel pár régi játéknál, mert az új játékoknál már nincs meg a társkártya lehetősége. Az új PhysX verzió pedig egyenesen nem is támogatja. Szóval a WDDM 2.0-val kitörölheti a user a seggét, mert magából a futtatási környezetből kerül ki ez a lehetőség. Eleve az új környezet új moduljai nem CUDA-t használnak, hanem DirectCompute-ot. De persze a retro miatt lehetett egy marginális igény rá.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #85552128 #77 üzenetére

    Szerintem jól döntöttek, hogy kiadták. Hiszen új GPU-s PhysX cím jelenleg nem készül, tehát mindenképpen a régi címekre kell koncentrálni. A retro életérzést tuti növeli. :) Amiről szó van, hogy technikailag teljesen felesleges például az AMD-nek WDDM 2.0-s meghajtó a HD5000/6000 VGA-kra. Semmit nem tudnának nyerni vele DX12 nélkül. PhysX sincs.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #85552128 #79 üzenetére

    A notebook teljesen más. Az a Hibrid Graphics módba tartozik. Ilyenkor a Windows 10 konkrétan váltogatja a stacket, szóval az alkalmazás képes futni DX12 módban a GCN dGPU-n, ha bele van írva az a két sor, ami a Microsoft hibrid graphics módjának működéséhez szükséges. Ellenkező esetben akkor sem fut, ha az IGP WDDM 2.0-s, mert az erőforrás detektálhatóságának lehetősége nincs benne az alkalmazásban.

    A szoftveres átkapcsolás ma már nem driverfüggő. Ezt a Windows 10 teljesen megölte (nincs Enduro vagy Optimus, vagy akármi). A Microsoftnak van egy OS-be épített funkciója erre, és ha ezt egy app nem támogatja, akkor a driver már nem tehet semmit.

    Több monitort a Windows saját vezérlőpultjában így is tudsz engedélyezni. Ezt egy szoftverréteg biztosítja. Olyan, mintha bekötnél USB-re egy kijelzőt.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #85552128 #81 üzenetére

    A WDDM mód attól függ, hogy melyik grafikus vezérlő aktív. Ha az asztalon vagy, akkor az IGP az, ezért jelez WDDM 1.3-at. Ha elindul egy DX12 alkalmazás, ami támogatja a hibrid graphics módot (ez fontos feltétel), akkor lecseréli az OS a WDDM 1.3-at a 2.0-ra, és úgy indítja el az alkalmazást. Ez így működik. De mivel asztalon mindig az IGP az aktív, így diagnosztikában sosem fogja látni, hogy a dedikált GPU mit tud. Ez a Microsoft hibrid graphics módjának a hátránya. No meg persze a DXDIAG is ősrégi már.

    Az IGP-nek csak ki kell küldni a képet. Ezt a hibrid graphics alrendszer megoldja. Erre a Windows 10 fel lett készítve. Ez egy okos rendszer, de nyilván van egy olyan hátránya, hogy a diagnosztikai programok nem tudják detektálni, mert a két stack közül egyszerre csak az egyik látszik.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #85552128 #85 üzenetére

    A Windows Update-en van megfelelő meghajtó ezekre a konfigurációkra. A hibrid graphics esetében eleve ezt a frissítési formát ajánlott használni, mert egymáshoz illesztett meghajtókat tölt le. Ez egy fontos eleme ennek a rendszernek. Máshogy nem valószínű, hogy működni fog.

    Mint írtam fontos, hogy az alkalmazás támogassa a hibrid graphics módot. A 3DMark nem minden tesztjére támogatja. Még a játékok között is van olyan, ami nem teszi ezt meg (sajnos a többség). Ezért tértek vissza a notebookgyártók a lekapcsolt IGP-hez, vagy legalább a muxed bekötéshez. A régebbi notiknál viszont még nem tudták, hogy a Microsoft ilyen rendszert csinál a Windows 10-hez.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #85552128 #88 üzenetére

    A Windows Update-en többször más meghajtók vannak, mint a gyártók oldalán. Ezt a Microsoft nagyon ellenőrzi, és dolgozik rajta, hogy a lehető legjobb csomagok kerüljenek fel. Persze vannak néha hátrányok is. Például nincs OpenGL vagy Vulkan. De a lényeg, hogy azt válaszd, amelyik jobb az adott géphez. A muxless konfigokhoz mindenképpen az Update meghajtókat.

    Nem. Az IGP-re valójában nincs szükség. Csak a memóriájára, amin keresztül kiküldi a képet. Minden más lekapcsolható. Az Enduro például ZeroCore-ozza az IGP-t, ha a dedikált GPU működik. Elég ha csak a kijelzőmotor és a busz működik.

    Annyi drivert telepítesz, amennyit csak akarsz. A WDDM 1.2 óta ezek függetlenek egymástól. Egyedül arra kell figyelni, hogy az állományok neve ne legyen ugyanaz, de ezért van az Update-en eltérő meghajtó. Az Intel és az AMD is azért fér meg egymás mellett, mert annyi meghajtót raksz fel, amennyit nem szégyellsz.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #85552128 #90 üzenetére

    Az Enduro csak GCN+GCN kombinációt támogat. A régebbi konfigurációnak PowerXpress a neve. Újabban pedig a gyártók letiltják az IGP-t a gamer notikban, mert a fejlesztők nem hajlandók beleírni a programba azt a két sort, ami a hibrid Graphics működéséhez kell. Ebben az esetben pedig akkor is az IGP-n fog futni, ha senki sem akarja. Külső beavatkozásra már nincs lehetőség, mint az Enduro/Optimus opciók esetén.

    (#92) Szaby59: Hogy lásd mennyire nincs szükség az aktív IGP-re. Csak a memóriája kell, oszt akár csicsikálhat is.

    Szerk.: Csak akkor kell kikapcsolni az IGP-t, ha a program nem támogatja a hibrid graphics-ot. De akkor mindig. Nem véletlenül kapcsolják ma már helyből ki a gamer notikban.
    A mod nem segít, mert kell a mux a kimenetre. A hibrid graphics alkalmazásbeli támogatása a kulcs.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák