- Samsung LCD és LED TV-k
- Milyen videókártyát?
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- iPad topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Notebook hibák
- Milyen TV-t vegyek?
- Asztrofotózás
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
ph A kissé megtévesztő külsejű, M.2-es modell valóságtól elrugaszkodott árral, illetve sebességgel kecsegtet.
-
Idén elmarad a BlizzCon
gp A hírek szerint más eseményeken lehet számítani a Blizzard idei bejelentéseire.
-
Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
it A Cisco azt mondja, hogy a hackerek átjutottak a biztonsági eszközein, és a kormányok hálózatain keresztül kémkedtek, az ügy globális kiterjedésű.
Új hozzászólás Aktív témák
-
BiP
nagyúr
Nagyon tudhat valamit ez a Mantle, ha ennyien rákaptak. Úgy értem, elméletben tudjuk már, hogy mire jó, de a gyakorlatban is jó lehet a cucc. Csak lássuk már
Mondjuk nem is baj, hogy lelkesek a fejlesztők, mert a széleskörű támogatás kell is ahhoz, hogy elterjedjen rendesen.(#2) adamssss: Igen, én is tartottam tőle, hogy a korlátozott felhasználási lehetőségek (pl. kötelező mellé DX/OpenGL api is) majd elriasztják a stúdiókat. De ezek szerint tényleg nagyon jó lehet, ha ilyen sokan, és főleg nagy címek mögött álló fejlesztők is bevállalják.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
A nap híre. Az elején kicsit féltem, hogy ki fog fúlni az egész a bf4-ben mert nagy volt a csönd, de ha már a crytek is beállt mögé az jelent valamit.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
WayneGace
őstag
Azért ez még mindig nem olyan sok. Szóval februárig lesz két játék, ami használja. Következő év végéig mennyi lesz? Mert még konkrét cím nincs, csak ez a kettő. Talán 4?
BestSecret invitációt privátban adok.
-
Mikeee89
senior tag
Engem érdekelne egy olyasmi teszt amiben látszik a mantle hatása a BF4-ben. Nem tudom ki-be lehet-e kapcsolgatni. Meg, hogy a jelenlegi catalyst támogatja-e már.
-
Sinesol
veterán
Egyébként az lehetne az igazán nagy áttörés ha az Unreal Engine4 is megkapná a Mantle támogatását, hiszen ha megnezzük az elmult évek jatekait az Unreal Engine3 igencsak népszerü a jatekfejlesztők köreben, talán az egyik legelterjedtebb jatekmotor, mai napig rengeteg jatek hasznalja, valoszinüleg az utód esetében sem lesz ez másképp.
Söt meg merném kockaztatni hogy a szeleskörü Mantle terjedéshez elengedhetetlen az Unreal Engine tamogatsas, azon bukhat el ha kimarad, hiszen kismillio jatek hasznalja a motorjukat, mig a crytek, dice termékeit csak 1-2.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mivel PC-n a nagyobb kiadók átálltak arra a modellre, hogy házon belül megoldják a motorkérdést, így az UE3 sikere sosem lesz megismételhető. Nem lesz elég potenciális licencelő.
Jelenleg több játékot fejlesztenek Frostbite 3-ra, mint UE4-re vagy CryEngine 3-ra. Ez csak azért van, mert új stratégia szerint megy manapság a játékfejlesztés.A CryEngine és az Unreal Engine 4 az MMO-k melegágya lesz, ahol még mindig kedvezőbb licencelni, mint nulláról felépíteni egy rendszert. A nagy kiadóktól és fejlesztőktől azonban semmi jóra nem számíthatnak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
hypno skate
senior tag
Miért van az, hogy nekem ilyenkor mindíg az jut eszembe, amit Csodabogár mondott a harckocsiról a Kelly hőseiben.
"Én csak vezetem, de hogy mitől megy..."
A vegetariánus ősi indián szó. jelentése: ''Béna vadász'' TELEFONSZÁMOM a profilomban
-
Fiery
veterán
Nagyon helyes. Kivancsi leszek, erre mit lep az nVIDIA. Vagy egy brutal nagy GPU-val probalkozik, es nulla vagy me'g kisebb marginnal, vagy megprobal valami zsenialisat elohuzni a kalapbol. A "hagyomanyos" harcviseles a Mantle+GCN elleneben keves lesz. Erdekes 2014-es ev all elottunk
[ Szerkesztve ]
-
sixpak
nagyúr
Decemberben élesben tesztelheted, a BF4-ben.
Én is tűkön ülve várom már.:-)
A kisebb cgn-es kártyákkal rendelkezők, biztosan nagyon várják már. Mert ha igaz amiről beszélnek, akkor egy 40 ezres vga is élvezhető sebességgel fogja futtatni.
A hírhez: ez tényleg nem sok egyelőre, de szerintem idén (is) még sok olyan hírt fogunk olvasni, amiben a Mantle mögé beálló cégekről olvashatunk.https://www.flickr.com/photos/86396338@N05/
-
Spancho
őstag
40k körül van a 260x és full HD-ban ULTRA felbontással megy 30 fps-t a BF4
Én is azokat erősítem akik előbb látni/kipróbálni szeretnék.
Mert minden nap van egy mantle hír ,de csak azt írják ,hogy milyen jó is lesz.
ITT a videó is.[ Szerkesztve ]
A nyuszik és az őzgidák is várják a majálist, hát miért lennél épp te szomorú?
-
dgabor80
tag
Szerintem itt nem pont a játékok száma a korszakalkotó vagy hogy GCN kártyánk van-e...hanem a kezdeményezés, az hogy sikerre tudták vinni ezt a sokak által már nagyon várt dolgot...és hogy egyáltalán ekkorát mozdult a konzolok mellett "elhanyagolhatónak" gondolt PC-s piac...
Meglódultak a hardveres dolgok...gyártók...a fejlesztők...erre évek óta nem volt példa...jó hogy felráztak végre mindenkit!!!
Kedves Mikeee89
40 ezres kártyák...elég sok 7850 és 7870 van már ebben az árszegmensben itt a hardveraprón...amik azért nem belépőszintűek...még full HD-ben sem
7770-et már 22-24-től lehet venni és állítólag ők profitálnak majd nagyon sokat ebből...(ha jól láttam 48-49 ezertől már lehet ATI R9 270X-t is szerezni bizonyos helyeken )
„Nem kell megtenned, a túlélés nem kötelező.” W. E. Deming
-
Spancho
őstag
A 7770 már most jó árban van ,és még biztos megy lejjebb is.
Csak az a baj ,hogy most van megint konzol generáció váltás ,és úgy megugrottak már most a gépigények ,hogy csak pislog az ember
Eddig se volt Full HD-ra tervezve a kártya ,de később elég gyenge lesz már játékra.
(mondjuk én még arra is emlékszek ,hogy az NFSU main menüben csak 800x600-as felbontás volt.Most meg beindult a full hd mánia pár éve...)A nyuszik és az őzgidák is várják a majálist, hát miért lennél épp te szomorú?
-
mikka07
tag
Most készülök gigabyte radeon 7870-es kártyát venni az lenne kérdésem hogy tudja a mantle api-t?Olvastam hogy tudja csak annyi kavarás van videokártyáknál(7870 ből van tahiti le is ami kb 10% gyorsabb ) hogy elég nehéz követni inkább megkérdezem. UI most nézem hogy tudja kicsit elhamarkodtam a kérdést
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Többet fizettek és azért, hogy kódokat kapjanak, illetve ez a szerződés egy reklámszerződés is, ami kimondja, hogy bármelyik gép, amivel kapcsolatban a BF4 szóba kerül az csak AMD processzort és VGA-t tartalmazhat. Ez megért nekik ennyi pénzt. A Mantle támogatása Repi ötlete volt, ő jött elő vele, és akkor is ott lenne, ha az AMD az EA-vel nem köt szerződést, mert megoldást akar a problémáira.
[link][ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
kona005
senior tag
Kíváncsi leszek mikor lesz ráírva az Nvidia karik dobozára hogy Mantle by AMD
-
#65675776
törölt tag
A Mantle támogatáshoz semmi más nem kell, minthogy a GPU GCN architektúrájú legyen. A 7870 ilyen, ergo támogatott rajta a Mantle.
Loha: A fejlesztőknek már jó ideje a tökük kivan a DX és az OGL idióta kötöttségeivel és csigalassú fejlődésével. Már legalább 5-6 éve főleg ez fogja vissza a sw oldali fejlődést, és a hw képességeinek kiaknázását.
Az OGL nem véletlenül süllyedt el a DX-szel szemben. Egyszerűen semmiféle előnyt nem nyújt a MS API-jával összevetve, ráadásul a támogatottsága is eléggé összevissza. Win alatt semmi sem indokolja, hogy erre írjanak meg egy játékot.
[ Szerkesztve ]
-
Raysen623
addikt
Kérem szépen ez is egy újabb szög az NV készülődő koporsójába!!! Így kell ezt csinálni á lá AMD
NV csak nyugodtan techdemozzon, ezalatt a konkurencia meg lenyúlja a piacot....Ebből is látszik milyen idióták vannak az NV-nél! Lehet hpgy vannak ötleteik, de gőzük sincs arról hogyan adják el a piacon...A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
veterán
válasz #65675776 #28 üzenetére
A csigalassú konzolok fogják vissza a fejlődést egy ideje, ennek ékes bizonyítékai mostanában jelennek majd meg hála az új konzolgenerációnak, ami szintén vissza fogja majd a fejlődést évek múlva.
OpenGL az MS miatt süllyedt el, mert amíg nem lett saját versenyképes konzoljuk, nagyon jól tudták, hogy nincs sikeres oprenszer játékok nélkül. DX fejlesztése is csak az Xbox 360 sikere után lassult le.
-
Petyyyyy
addikt
válasz Raysen623 #29 üzenetére
Jó hát személy szerint én ezt (több mint) elégséges revansnak tekintem a "The Way It's Meant to be Played'-ért cserébe. Meg azért kellett, hogy mögéjük álljanak páran, különben pisloghatnának az egy szem BF4-gyel.
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És hogyan implementálsz PC-re a konzolból egy Sparse Voxel PRT Cone Tracing eljárást, ami speciel az egyik legnagyobb fícsőrje lehet a nextgen játékoknak? Maximum beraksz a helyére egy rosszabb minőségű rendszert, amivel a konzolra írt játék grafikája jobb lesz. Az UE4-ben eredetileg SVO Cone Tracing volt, de az Epic kivette mert nagyon instabil volt PC-n és a DirectX, illetve főleg a WDDM volt az oka. A hardver egyébként tudná, csak kell rá egy jobb API, egy olyan, ami nem rejti el előled a memóriát.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
Maximum beraksz a helyére egy rosszabb minőségű rendszert, amivel a konzolra írt játék grafikája jobb lesz. Én eddig a BF4 esetében csak azt láttam, hogy már most nem csak a felbontás és AA különbség, hanem egyes kevésbé feltűnő effekteket is butítanak a PC-hez képest a nextgen konzolokon.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha azt gondolod, hogy a BF4 nextgen, akkor tévedsz. A játék azokat az effekteket használja, amiket manapság is szokás, csak valamivel jobb minőségben. Egyelőre semmi sem igazán nextgen, mert technológiai előrelépést nem mutat fel, csupán ugyanazt tálalja szebben.
A nextgen az a technológiai szintlépésről szól. Most például az ODT OIT-re cseréléséről, az aktuális SSAO-k MVDO-ra váltásáról, és a radikálisan újszerű megvilágítási modellek implementációjáról újszerű árnyékkezeléssel, például valamilyen voxel cone tracing megoldás. Ezeket a konzolok nagyon tudják a PC pedig jelenleg semennyire. Most kell a problémamegoldást elvégezni, és nem akkor amikor már a fejlesztő azon gondolkodik, hogy a konzolos csúcseffekteket mire cserélje PC-n.
Aki szerint ez nem gond, az becsukott szemmel jár.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#65675776
törölt tag
A DX önmagában is elég ahhoz, hogy a GPU-k tudásának jó esetben is csak a felét tudd kihasználni. Ezért kell ugyan ahhoz a látványhoz messze erősebb vas PC-ben. Maga az API elviszi azt erőforrások jó részét. Az OGL meg ebből a szempontból sem különb semmivel sem a DX-nél, ugyan azokat a korlátokat állítja fel. És a jelek szerint sem a MS, sem a Khronos nem igazán foglalkozik azzal, hogy ezen változtasson. A jelek szerint nem igazán érdekli őket a hatékonyság. Márpedig tetszik, nem tetszik, hatékonyságban a konzolok köröket vernek a PC-re. A Mantle ezen változtathat.
Egyébként igen, az MS miatt süllyedt el. Mert a DX eljutott oda, hogy legalább olyan jó, mint az OGL, ráadásul ott van natívan az OS-ben. Akkor minek egy 3rd party megoldást alkalmazni, ami ráadásul még csak nem is jobb?
-
jedis
senior tag
Nekem is tele volt már rég a t..öm azzal, hogy én annyiért veszek egy videó kártyát, amennyibe egy komplett konzol kerül, azért hogy olyan grafikát kapjak, mint azokon ! Rég óta tudni, hogy ennek az SW az oka, és eddig nem is nagyon tettek semmit ez végett ! Örülök a Mantle-nek, és ha tényleg csak 10-20%-ot dob a sebességen, már sok embernek az is elég lesz, akik eddig határon játszottak netán ( 25 frame/sec ) ! Pl. én anno azért cseréltem le a 6950-esemet egy 7870-esre,mert a Crysis3 High-ba, igen csak be-be köszönt a 25 frame/sec alá néha ! Jó , tudom a 6950-es nem GCN csak példának említettem ! Azon se csodálkoznék, ha később meg egy külön ( gamer)oprendszert is alá raknának ( pl. linux és társai (Valve)) !
Ha az autópályán haladván, egyszer csak vészjósló mennydörgést hallasz magad mögött, és hátratekintvén egy nagy feketeség közelít feléd ezerrel, ne hidd azt hogy egy viharfelhő vett üldözőbe !
-
lenox
veterán
http://on-demand.gputechconf.com/gtc/2012/presentations/SB134-Voxel-Cone-Tracing-Octree-Real-Time-Illumination.pdf
Ilyet lattam, nyilvan nem prt. De amugy jo lenne ha a jatszhatosag vagy az otlet lenne a legjobb feature-e a jatekoknak, valamennyire gaz azert, ha minden tech demo. Persze az is kell.
#36: Akkor minek egy 3rd party megoldást alkalmazni, ami ráadásul még csak nem is jobb?
Eredetileg azert, mert multiplatformos. Hogy ma minek, az egy jo kerdes, de szerintem ezt meg is valaszolta a tortenelem.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Nem lesz semmi probléma, Abu. A dolog el lesz intézve. Menj vissza, hűtsd le a niggereket, és várd a felmentõ Wolf-ot, aki mindjárt megérkezik.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Jack@l
veterán
Aztán ki ne pukkanjon a nagy konzol köré húzott rózsaszín lufi, mikor jönnek a PC vs konzol grafikát összehasonlító videók...
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez volt az Unreal Engine 4-ben, de elkaszálták és visszatértek az UE3-as megoldáshoz.
Az Epic legnagyobb problémája az volt, hogy a GPU-t használták az implementációhoz, viszont nem fértek hozzá direkten a VRAM-hoz. A WDDM-en keresztül nem volt stabil a rendszer. Úgy képzeld el, hogy játszottál és egyszer csak elment a világítás. Próbálták megkerülni a WDDM-et, de túlzott munka lett volna minden egyes architektúrára egy szoftver rendert írni, ami ráadásul a jövőben érkező architektúrákon nem is működne.
A Sony egyébként pont ugyanezt megcsinálta a PS4-re (WDDM nélkül naná, hogy ment), csak átálltak PRT-re, mert ezzel nem kell felépíteni egy octree adatstruktúrát a működéshez. Persze a 64x64x4-es 3D-s textúra nem kedvező, de jobb ezzel küzdeni mint az octree-vel.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Én még mindig cak a trutyi felbontású textúra és bump mapeket látom a videón. Meg pár jó fényes particle-t, ami próbálja jól elfedni ezeket és az amatőröknek leesik az álla ettől.
Vagy négyszer ekkora felbontású textúrákkal/mapokkal nincs erről videó?
Meg nem ártana mondjuk egy rendesen megvilágított scene sem(mondjuk nappal nyílt terepen), ahol látunk is valamit a tárgyakból...[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
veterán
Hát én is többet vártam egy szuper-extra-exkluzív PS4 Killzone-tól, ami köztudottan mindig az extrém jó grafikára való törekvésről szólt, és mivel eddig minden killzone ps exkluzív volt, így fel sem merült semmiféle pc-s vagy xbox one-os megalkuvás a készítésekor:
mikor lesz már normális tesszelált kő
és hogy nem, pár effekttel akarják takargatni a hiányosságokat
no és persze normális talaj textúraui: ezek hivatalos screenshotok
amúgy személy szerint semmi olyat nem látok a deep down alatt sem, amit elképzelni se tudnék pc-n, különösen egy bf4 ultra után. Pláne hogy végig zárt terület van a jelenetben, azzal meg mindig iszonyat sokat lehet trükközni.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Jack@l
veterán
@Abu:
Az a hír járja, hogy igen nagy textúrák lesznek az új COD-ban, minimum gépigénynél is 6 giga ramot irnak pc-re. Nem lehet hogy emiatt van butítva a konzolos verzió? http://www.neowin.net/news/infinity-ward-720p-xbox-one-port-of-call-of-duty-ghosts-is-due-to-resource-allocation[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Callisto
őstag
válasz Menthirist #44 üzenetére
Hmm. BF4 megjelenítése a Deep Down-hoz képest egy rakás szar. Az árnyékolás, megvilágítás, global illumination, ambient lighting, önárnyékok, szóval az egész fény-árnyék megvalósítás és a bump-mapping is úgy szembeszarja a BF4-et, hogy szerencsétlennek még pislogni sincs ideje. Aki ezt nem látja az vagy vak vagy csak direkt kötözködni akar és kiemeli azt, amibe akármilyen apró módon bele lehet kötni.
Összhatásban egyértelműen köröket ver a PC-re a Deep Down. Aztán később majd kiderül, hogy mi lesz még belőle ha a fejlesztők jobban megismerték a nextgen lehetőségeit.
Én PC-t részesítem előnybe, mivel pl. univerzálisabbnak tartom, de elvakult nem vagyok. Ami ott van az ott van és bizony most könnyen lehet, hogy beruházok egy PS4-re jövő év elején.[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
veterán
válasz #65675776 #36 üzenetére
A DX önmagában is elég ahhoz, hogy a GPU-k tudásának jó esetben is csak a felét tudd kihasználni. Ezért kell ugyan ahhoz a látványhoz messze erősebb vas PC-ben. Maga az API elviszi azt erőforrások jó részét.
Szerintem erősen túlzol, de majd meglátjuk a Mantle mennyi gyorsulást hoz és akkor lesz viszonyítási alap.
-
Jack@l
veterán
válasz #65675776 #46 üzenetére
Gyanítom a GDDR5 vs DDR3-ban keresendő a hiba oka...
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- BestBuy topik
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Stellar Blade
- Samsung LCD és LED TV-k
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Napelem - 100%-os támogatású pályázat
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 102.000.-
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-