Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Az nem látja a jót ebben, akinek tényleg semmi fogalma sincs a kérdésről.
Ha a cikkben írottak megvalósulnak, akkor az egy nagyon fontos mérföldkő lesz az akkutechnikában. Nem forradalmi elvi áttörés, hanem egy hatalmas lépés előre a gyárthatóság, reális piaci megjelenés irányába.
Ez a fejlődés sajnos már csak egy ilyen dolog: nem mindig azonnal kapjuk meg a csodát, hanem általában lépésenként, egy-egy részproblémát megoldva, egy-egy jellemzőt tökéletesítve haladunk előre.
Ez pedig, ha igaz, egy elég fontos előrelépés.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Igazad lehet, nem is kell a rizsával foglalkozni, egyből az 5-10-szeres kapacitásra kell rámenni, a közbenső fejlesztés csak parasztvakítás!
Mindenből egyből a tökéletesre van szükség, a béna mérnököknek nem szabadna apróságokkal, részletkérdésekkel foglalkozniuk!
Egyből legyen 5-10-szeres kapacitású akku, azt találják fel, ne az olyan hülyeségekkel foglalkozzanak, hogy miből van az elektróda!
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Sajnos ez a színvonal itt, egy elvben valamennyire technikainak számító oldalon is. Elkeserítő.
Itt valamiért "számon kérik" a fejlődést, de bravúros logikával pont azokat a fejleményeket ekézik, amelyek előrelépésről számolnak be.
Persze, joggal lehet kritizálni a hurráoptimista szenzációhíreket, de tessék azokon "számon kérni" bármit is, akik ígértek valamit, amihez nem volt meg a megfelelő alapjuk.
Minimális tájékozottsággal és műszaki tudással, érzékkel felfogható lenne, hogy ennek a jelen hírnek a lényege az, hogy itt van egy tényleges, kész termék, amelyik egy érdemi lépést jelent a fejlődésben, illetve abban, hogy a fejlődés eredményei eljussanak a hétköznapjainkba.
Ehhez képest elkeserítő, hogy a legtöbb reakció nem arról szól, hogy de jó, hogy megint tettünk egy újabb (éppen nem is nagyon kicsi) lépést előre, hanem kesergés arról, hogy ez a lépés nem elég nagy.
Aki csak egy kicsit is képben van a témában, az tudja, hogy az akkumulátorfejlesztés korunk egyik legnagyobb tudományos kihívása. Nem véletlenül nagyon lassú a fejlődés -- és éppen ezért az apró eredményeket is rohadtul meg kellene becsülnünk.
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
A lítium egy érdekes probléma.
Egyszerre a lehető legjobb akkualapanyag (könnyebb atommagot nemigen találsz akkumulátorhoz), ugyanakkor egy mérnöki rémálom egy csomó valós veszéllyel.
Úgy 15-20 éve oktatott ki erről egy a témával foglalkozó mérnök ismerősöm. Szó szerint azt mondta, hogy gyűlöl lítiumos rendszerekkel dolgozni, de kénytelen elfogadni, hogy nagyon nagy valószínűséggel ezt a vonalat kell követnünk, mert ez közelítheti meg legjobban a számunkra fontos tömeg|térfogat / kapacitás értékeket.
A jelen állás szerint valami baromi nagy és forradalmi áttörés kellene ahhoz, hogy vagy barátságosabbá tegyük a lítiumos akkukat, vagy valami egészen más energiatárolási sémát tegyünk a hétköznapi felhasználásra is használhatóvá. De ha maradnak az akkuk, akkor sajnos nagyon nagy valószínűséggel marad bennük a lítium is.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Láttam az Általad linkelt cikket, már anno két éve is.
És pont erről beszélek. Az akkor nem okozott áttörést -- de ha nem tisztán kamu volt, akkor vélhetően megvolt a maga szerepe a fejlődésben. A fejlődés ugyanis számtalan kudarc sorozatára épülő sikerek útját jelenti. A kudarcok is eredmények, nincs nélkülük fejlődés.
A világunk és a követelményrendszerünk pedig annyira felgyorsult, hogy előrébb kellett hozni az ötletek bemutatását, ami egyébként egy nagyszerű dolog -- feltéve, hogy ezzel a tesztelővé váló fogyasztó is tisztában van.
És igen, szerintem elég gyalázatos színvonalú műszaki fórum az, ahol ez nem triviális.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Azért az sem lenne mindegy, hogy esetleg kap-e még egy második esélyt valahol egy "kidobott" de még jó állapotú akku.
Meg aztán nem csak "eldobható" mobiltelefonokból áll a világ.
Erősen revízióra szorulna a jelenleg tanúsított szemléletünk...
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz nyisziati #82 üzenetére
Most nem igazán van időm kutakodni, de igyekszem képben lenni a grafénos technológia fejlődésében. És bizony nekem sem az ugrik be, hogy bárki érdemi személy elsődleges célként jelölte volna meg a kapacitás növelését.
Nyilván az a valós cél, és a grafén ebben jelentps szerepet játszhat. De a graféntól a szakemberek nem igazán ezt várják el, hanem alapvetően a belső struktúra stabilizálását. Ez persze természetesen jól jön a kapacitásnövelésnél is, de a grafénról nekem nem ez ugrik be, hanem a fizikai paraméterek javítása.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Juhaszatti #97 üzenetére
Szinte az egész világban az 1 éves garancia az alapértelmezett, már ha egyáltalán van a mi fogalmaink szerint értelmezett jótállás.
Ahol van kötelező jótállás, annak az alapértéke általában 1 év.Az adott garancia marketingtermék. Legtöbbször a piaci verseny hatására születnek vevőbarátabb értékek.
Újdonságot képviselő eszközöknél csak akkor ad hosszabb garanciát a gyártó, ha nagyon rákényszerül.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Így van!
Ez még jóindulattal is csak bétateszt, és akik megveszik, azok tesztelők.
A grafén és az általa megkövetelt technológia annyira új és annyira gyerekcipőben jár, hogy önmagában már az is hatalmas eredmény lenne, ha +30% gyártási költség mellett nem sokkal rosszabbul, de működne.
A bevállalt egy év is komoly fegyvertény, és pár év múlva okosabbak leszünk.
A grafénalapú technikák hőskorát éljük, amikor minden új termék valami új megoldást tartalmaz, gyártás és/vagy végtermék vonatkozásában is.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz nyisziati #103 üzenetére
Egyszerűbben:
Az egyik legnagyobb, a szilíciumforradalomhoz mérhető technológiai áttörés kezdeti stádiumában vagyunk, és éppen azt a szakaszt érjük el, amikor az új technika, egyelőre még részletmegoldásként, kezd megjelenni a fogyasztói eszközökben.
Ennek következtében minden új megoldás nagyon fontos lehet, akár beválik, akár zsákutca lesz belőle.
Így aztán minden ezzel kapcsolatos bejelentés érdekes és izgalmas -- persze csak azok számára, akiknek bizonyos, legalább műkedvelő érdeklődői ismereteik és affinitásuk van a témához.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Igen, ez kétségtelenül egy létező mechanizmus.
Az egyik.
Amelynek a fontos kimenete az, hogy valakik csak felfedezik, feltalálják, kifejlesztik mindazt, amiből számítógépünk, MRI-gépünk, űrszondánk meg gyógyszereink lesznek.
És azért tudok mérhetetlenül mérges lenni a wmikire és hasonszőrű idióta társaira, akik, miközben élvezik a tudomány eredményeit, és közben egyetlen szalmaszálat nem tettek keresztbe a világ jobbá tételén, folyamatosan fikázzák a tudományt.
És bár kicsiben, de ennek a jelenségnek lehetünk szemtanúi itt is, bár szerencsére csak kicsiben.
Egyébként a kis újdonságoknak is lehet két fontos tulajdonságuk:
1. Brutális szellemi és anyagi erőfeszítés állhat mögöttük,
2. Könnyen válhat egy mai kis újdonság egy szép napon egy forradalmi megoldás alapjává.Konkrétan a grafénről: szó szerint egy új dimenziót nyit meg az anyagkutatásban és a kapcsolódó technológiákban, szóval elképzelhetetlenül sok területen, amelyek nagy részéről még csak sejtelmünk sem lehet.
Az elektromosság és elektronika ezek között kiemelt helyen áll, ezen belül pedig az energiatárolás az egyik nagyon ígéretes terület. Nagyon úgy néz ki ugyanis, hogy egyebek mellett az eddigi megoldásokkal elérhetetlen hatásfokbeli javulást lehet a graféntechnológiák segítségével elérni.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
A LiIon eleve nem igazán kémiai elven működik, de ez most mellékes.
Bár nem igazán éles a határvonal, de azért érdemes különbséget tenni az alapkutatások és a marketinges termékfejlesztés között.
A grafén alapkutatási téma, teljesen új és előre megjósolhatatlan lehetőségekkel. Éppen ezért baromira nem egyenes vonalú a fejlődés. Lehet, hogy nem a LiIon akkukkal tesz csodát, de messze nem lehetetlen. (Persze a csoda definíciója sem egyértelmű. A jelen kapacitásértékek megtartása a stabilitás növelésével bőven megér +30%-ot.)
A grafén messze nem csak önmagában, sőt, főleg nem úgy jelenthet megoldást számtalan területen, hanem mondjuk a szűk keresztmetszetek áthidalásában. Komplex rendszerekről van szó, minden szempontból.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Éppen akkumulátoroknál szerintem nem érvényes ez a logika. Ez tulajdonképpen egy kopó alkatrész, és nem túl nehéz egy éven belül "elkoptatni".
Nem véletlen, hogy a nem is olyan régmúltig próbálkoztak azzal, hogy az akkut külön kezelve arra csak 6 hónap garancia, neaggyisten csak szavatosság vonatkozzon.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Azt majd meglátjuk.
Nekem speciel van húsz éve jól szolgáló lítium akkum is, de pontosan tudom, hogy rohadtul nem vagyok statisztikai bázis. Hozzád hasonlóan.
De már sokszor leírtam: a fejlődés nemhogy nem feltétlenül csak nagy ugrásokon át történik, hanem számtalan kudarcon keresztül.
Nem igazán értem, hogy mi a gondod azzal, hogy megjelenik egy olyan termék, ami nem azonnal váltja meg a világot, hanem egyszerűen csak kicsit jobb, mint az elődei. (És mellékesen benne van a potenciális nagy ugrás lehetősége, amit így a felhasználók is tesztelhetnek.)
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Nem. Senki sem garantál semmit. Akkumulátoroknál általános felhasználásra nem is lehet.
És a talán is több, mint a semmi -- de messze nem "talán"-ról van szó, hanem, laborban és előzetes teszteleken bizonyított megoldásról.
Te mégis hogyan képzeled el a fejlődést?
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A34 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 12 Mini 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ASUS ROG Phone 6 16/512gb 5G - Használt, akár beszámítással
- iPhone 14 Pro 128 GB Space Black, 11 hónapos, kártyafüggetlen, 2024. május végéig garis , akku 91%
- iPhone SE2022 3Gen. 128GB Független/Újszerű/2024.10.15.Apple Gar./p3361