- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Gaming notebook topik
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Megérkezett a Razer új csúcsegere, a Viper V3 Pro
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Mini-ITX
Hirdetés
-
Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
ph 2027-re érkezhet meg a vállalat 1,6 nm-es eljárása, de a sztárok inkább az olcsóbb node-ok lesznek.
-
A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
ma Az egykor márkatársak dominálták a hazai leszállításokat, az Apple és a BBK megbotlott. Merre vagy, Xiaomi?
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kansas
addikt
Ja bocs, nem kivétel a Horizon, az véletlenül maradt benne...
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Duck663
őstag
Jogos! Én elsősorban házon belül vizsgáltam, az 5700-assal összevetve, de kiderült, hogy tévedtem, csak látszólagos volt. Első körben a Navi 21 skálázódására gyanakodtam, de az rendben van.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
nagyúr
Haladunk
Akkor pár dolgot tűzzünk le:
- A régebbi generációk és az Ampere között egyes játékokban (de nem az átlagban) látható jelentősebb különbség az 1080p->1440p->2160p teljesítményvesztésben
- A Navi 20 jellemzően hasonlóan viselkedik, mint az Ampere
- Ezeknek a különbségek játéktól függően potenciálisan más-más okokra vezethetők vissza - a CB tesztben is van bőven olyan, ahol CPU-limit van (Death Stranding, F1 2020, Gears, SOTR biztosan). Ezen felül van pár, ahol a 3090 már karcolja a CPU-limitet, a többi még nem, úgyhogy vszleg érdemesebb a 3080-at nézni.Amit én a HZD-nál látok:
- CPU-limit ebben az esetben tényleg nemigen látszik, csak a 3090-nél
- A szokottnál sokkal kevésbé pixel-heavy a játék, az 1080p->4K váltás 65-70%-ra ejti az FPS-t, a jellemzőbb 40% helyett
- 1080p-ben van némi gond az új generációs top tier kártyákkal, a 2080Ti-hez képest mindegyik ellép a 1440p-ben, a Radeonok és a 3090 jelentősen, a 3080 kevésbé. Utána az ugrás 2160p-re már nem olyan jelentős.
- Jó meglátás a 8GB memória problémája 4K-ban - ha összeveted a min és az avg FPS-eket, akkor azt látod, hogy jellemzően 15-20% van közöttük, míg 4K-ban a 8GB-os kártyáknál ez felmegy 40-50%-ra. A 3070-nél amúgy pont nem, de valószínűleg már így is megszenvedik az átlag FPS-ek a memóriahiányt.A fenti 4 dolgot összerakva, nekem az a véleményem, hogy a HZD-ben a legnagyobb GPU-knak egyszerűen kevés a frontendje ahhoz, hogy a rengeteg ALU-t etessék 1080p-ben. 1440p-ben már majdnem normalizálódik a helyzet, de még 4K-ra is marad egy kis javulnivaló. 4K-ra ugráskor pedig a 8GB-os kártyák elkezdenek szenvedni, tovább homályosítva a képet.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Kansas
addikt
Lepetézek, a végén kiderül, hogy alapvetően nagyrészt egyetértünk
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
nagyúr
A fő különbség szerintem az volt, hogy én elsősorban a sok játékos átlagot néztem, te pedig egyes játékokat. Szóval volt értelme visszatérni a civilizált mederbe
Azt viszont továbbra sem látom sehol alátámasztva, hogy az Ampere ALU-struktúrájában kellene keresni a relatíve jobb 4K-s teljesítmény okát abban a pár játékban, ahol ez felbukkan. Utilizációs bottleneck ettől még akkora van benne, mint egy ház - ha nem lenne, akkor pl. a 3060 40-50%-kal lehetne gyorsabb, mint a 2060. Ha meg a másik véglet lenne igaz, miszerint nagyon ritkán lehet mindkét clustert etetni, akkor 5-10%-kal. Ehhez képest olyan 25-30%-ról van szó - pont a közepe.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Duck663
őstag
Azokban a játékokban, ahol ez, mint lehetőség felmerül, meg kell nézni, hogy az órajel változtatására, hogyan reagál, arányaiban. Ha az átlagtól nagyobb mértékben változik a teljesítmény, akkor igaz, ha nem, akkor nem.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Kansas
addikt
Én azért nem nézek sok játékos átlagot, mert semmi értelmét nem látom. Egyszerre az ember egy játékkal játszik. Pl AC Odyssey-vel játszok, Valhallával is biztosan fogok, de pl a Horizon Zero Dawn teljesen hidegen hagy, innentől kezdve számomra, ha én akarnék VGA-t venni(nem akarok, konzolon tolom az AC-kat is), a két AC játék számítana, a HZD meg kicsit sem.
Persze szeretek én is minél több játékot tartalmazó teszteket nézni, de egyesével, nem átlagot vonva, hogy egy esetleges számomra érdektelen játék ne torzítsa a "végeredményt", se föl, se le.
Azt viszont nem mondtam, hogy az ALU struktúrában van a magyarázat, az FP32-es trükközés csak egy példa volt, hogy az is számíthat. Én az Ampere kártyák architektúráját említettem, és abba a GPU-n kívül a VRAM is beletartozik(meg az összes egyéb komponens a NYÁK-on és körülötte).
A CPU-limit azért érdekes kérdés, mert bőven függhet a GPU-tól illetve a játék motorjától is, hogy milyen körülmények között lesz a CPU a limitáló tényező. Például amit említesz az "utilizációs bottleneck" az pont egy ilyen jelenség(már ha jól értelmezem, mit értesz alatta)...[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Duck663
őstag
Gondoltam elég ha utalok rá, de nem. Ez: "Azt viszont továbbra sem látom sehol alátámasztva, hogy az Ampere ALU-struktúrájában kellene keresni a relatíve jobb 4K-s teljesítmény okát abban a pár játékban."
És hogy miért is?! Érzem, hogy ez lenne a következő kérdés, úgyhogy most ezt megelőzöm. Elméletileg megduplázták a FP32-es teljesítményt, elméletileg, gyakorlatban nem, de az nem számít, ami számít, hogy mindenképpen van pozitív hozadéka, így az órajel változtatásával nagyobb mértékben változik a számítási kapacitás, mint a korábbi generációknál, és ha erre a játék az átlagtól nagyobb FPS változással reagál, akkor az ennek a kialakításnak köszönhető.Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Darmol
senior tag
Arra gondolsz, hogy ha több különböző, rögzített órajel mellett vizsgáljuk a számítási teljesítményt, és a teljesítménygörbén legalább egy törést látni, akkor a szűk keresztmetszet tényleg létezik és az architekturális sajátosságok ismeretében lehet keresni az okokat, mivel a törés helye a jellemzője?
Aki azt mondja "nem tudom elhinni az igazságot" az naiv. Aki azt mondja "nem akarom tudni az igazságot" az ostoba. Aki azt mondja "az igazság tilos" az gonosz. Aki azt mondja "én határozom meg az igazságot" az beteg.
-
nagyúr
Én azért nem nézek sok játékos átlagot
OK, ezt értem, de válasszuk szét az egyéni igényeket és a GPU-k elemzését. Utóbbiban minél több játék van, annál jobb. Az átlagok persze hajlamosak eltakarni az érdekes, nem túl markáns részleteket (mint pl. a 8GB probléma a HZD-ben), viszont 15-20 játék esetén már elég jó képet mutatnak arról, mit lehet várni a cucctól általában.
Én az Ampere kártyák architektúráját említettem, és abba a GPU-n kívül a VRAM is beletartozik(meg az összes egyéb komponens a NYÁK-on és körülötte) (...)
Aha. Végső soron, az architektúra egy elég jó gumiszó, mindenesetre én a GPU logikai felépítését értem alatta, a funkcionális egységeket, az arányaikat és az összeköttetéseiket. Az eléggé más.
Utilizáció alatt a GPU egységeinek kihasználását értem, bottleneck alatt pedig azt a faktort, ami a legszűkebb keresztmetszet - jelen esetben a GPU-n belül. Az Ampere FP32-es ALU-inak kihasználtsága messze van az ideálistól - ha 4K-ban javul a relatív teljesítmény, akkor az arra utal, hogy az 1080p-ben lévő szűk keresztmetszet lassan áttevődik máshová (feltéve, hogy a kiindulási alapnál ez kb. stabil - mondjuk a 2080 Ti ilyen szempontból jó alapnak tűnik). A pixelek számának növelésével az ALU-terhelés is kb. arányosan növekszik, ezért nem gondolom, hogy az egy ütemezőre ráakasztott két ALU-clusternek ilyen hatása lenne. Miután a HZD eleve kevésbé érzékeny a pixelek számára, mi fájhat neki? A legegyszerűbb irány, hogy túl sok az egy pixelre eső háromszög.#159 Duck663: Gyakorlatban is megduplázták az ALU-teljesítményt, csak sok körülménynek kell összejönni, hogy ez kihasználható legyen, és a mai játékokban ezek jellemzően nem jönnek össze.
Ezt viszont nem értem:
az órajel változtatásával nagyobb mértékben változik a számítási kapacitás, mint a korábbi generációknál
Ezt mire alapozod? Az órajel növelésével a GPU összes része gyorsul, az ALU-k ugyanannyira, mint az ütemezők, a ROP-ok meg az összes többi.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Zeratul
addikt
OFF: Csokiból is lehet venni igazi csokoládét, és csokoládénak hívott növényi zsírokkal feldúsított kakaóvaj alapú kakaómasszát. Ami egyébként a modern élelmiszeripar egyik csodája
Csak a pontosság kedvéért amire gondolsz az nugát. Abban nincs (vagy csökkentett mennyiségben) kakaóvaj, mert az drága. Sovány, kakaóvaj mentesített kakaóporból és növényi zsiradékokból állítják elő. A csokoládéban ellenben csak kakaóvaj lehet, növényi zsiradék nem. Amiben növényi zsiradék van, az mind nugát. Abból is lehet normálisat csinálni, de akkor nem lesz árelőnye a csokoládéval szemben. -
Komplikato
veterán
Elvileg létezik olyan csoki, amit a kakaóvaj helyett vajjal sűrítenek, de nem volt szerencsém ilyet tesztelni. A növényizsíros hulladéknál az is jobb lehet. Az a gáz, amikor már a Milka csoki is pálmaolajjal készűl.
[ Szerkesztve ]
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Darmol
senior tag
-
SZULTA
tag
Sziasztok!
Azt lehet tudni mikor lesz a pontos megjelenés? Valahol 17 máshol 18.-át írnak.
Valamint hány órakor ?
Köszönöm -
Kansas
addikt
Miért, mi lesz akkor? Azon túl, hogy lesz még egy videokártya a webshopokban, amiből nincs készlet... vagy van, csak tripla áron?
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
De most tényleg, mi a jelentősége?
Tán csak nem skalpolásra készülsz? Ugye nem?Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
micsoda mák, hogy azzal amivel én szeretek játszani, annak 7970m bőven elég.
szevasztokどんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
DonToni
aktív tag
"Aztán, hogy a gyakorlatban hogyan alakulnak az árak, az manapság megjósolhatatlan."
Jósolok én nektek.... MSRP ár + 400%...... alsó hangon....!
-Anti-
-
Liquido
csendes tag
Számomra jól jött ez az egész hercehurca, ingyen cseréltem 6700 XT-re, a 2 töredékét érő régebbi kártyámmal.
Számítógép? Azt eszik vagy isszák?
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Peugeot, Citroën topik
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Gaming notebook topik
- Ukrajnai háború
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Crypto Trade
- Escape from Tarkov
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 102.000.-
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-