Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • borg25

    senior tag

    válasz Cs1csó #32 üzenetére

    Nyugi, csak 60%-al dobná meg az ország elektromos áram fogyasztását, ha mindenki elektromos autót használna benzin-dízel helyett. Legalábbis, ha az elégetett energiát átszámoljuk TWh-ba.
    Az a hab a tortán, hogy a zöldek verik a mellüket, hogy lám-lám napelemből már 3000MW van kis hazánkban beépítve, szemben Paks 2000MW termelésével, aztán arról meg kussolnak, hogy Paks egy év alatt letermel 16TWh-t, a napelemek meg 1,6TWh-t. De persze mennyire napelem a jövő, az a tízes hatékonysági osztó meg semmi.

    #23 Noukoum :Egyébként tényleg gáz ez a EV ellenesség, de hát van akit egyáltalán nem érdekel a társadalom és annak jövője.
    Van, aki egyszerűen azt látja, hogy ez a módja a környezetvédelemnek egy baromság és csak megvezetik az embereket. Szerintem a tömegközlekedés, motor, kis fogyasztású autó, jobb újrafelhasználás, felesleges energiapazarlás többet tesz a környezetvédelemért.

    Persze majd az új aksik megoldják. Ezt hány éve mondogatják? Mondok egy másik ilyen szép szlogent: 50 év múlva már lesz fúziós erőművünk! Ezt is csak 50 éve mondogatják...

  • borg25

    senior tag

    válasz 8th #47 üzenetére

    A 0.85l/100km fogyasztó priuszra mit mondjak? Ennél van jobb is, mint pl a lejtőn lefelé emberi erővel tolt Hummer aminek a fogyasztása 0l/100km? Ezzel próbálj versenyezni.
    Al Bundy is környezettudatos volt mindig mikor hazatolta a lerobbant Dodge-át.

    A Plugin Hybrid adatok azért ilyen szépek, mert a képletből kifelejtik a felhasznált elektromos áramot. Hiszek az örökmozgókban, de szabadalmaztatott tömeggyártásban lévőről nem tudok, úgyhogy addig atomot, szénerőművet vagy napelemet tessék hozzászámolni. Plusz a gyártás környezeti hatását. Ebből a szempontból is kevesebb erőforrás legyártani egy motort vagy biciklit, mint egy 1+ tonnás autót.

  • borg25

    senior tag

    válasz Noukoum #53 üzenetére

    Adatok nyilvánosak tessék:
    2021 éves felhasználás:
    Benzin: 1 432 184 866l
    Dizel: 2 378 870 286l

    Mindkettő fűtőértéke 43 MJ/kg
    Viszont a sűrűségük nem egyezik meg:
    Benzin: 0,72-0,775 közt
    Gázolaj: 0.87-0.95 g/cm³

    Ha a legalacsonyabb értékkel számolsz, akkor a felhasznált tömeg:
    1031173104kg
    2069617149kg

    Ennek megfelelően a fűtőérték:
    44340443451MJ = 12,31679 TWh
    88993537399MJ = 24,72043 TWh

    Összesen 37 TWh
    Ha max sűrűséggel számoltam volna, akkor 40 TWh
    Ugyanígy 2021ben a felhasznált elektromos energia: 45.14TWh
    Ehhez képest a 37 az ugye 82,2% lenne. A 60 úgy jött ki, hogy a hatásfokot rontottam 75%-ra.

    Érdemes megjegyezni, hogy Paks tavaly 16TWh-t termelt. Ezt rakd párba a 37TWh-val. Még ha azt mondod, hogy az elektromos autónak jobb a hatásfoka, ezért a 37-et osztod 2vel, akkor is egy Paksnál nagyobb értéket kapsz.
    Azt se felejtsük el, hogy az elektromos áram sem a semmiből lesz, jelenleg ehhez általában valamit elégetnek egy 100%-nál kisebb hatásfokkal. Pakson ez konkrétan azt jelenti, hogy egy reaktor hőteljesítménye 1485MW és termel 470MW áramot szóval olyan 32% a hatásfoka, de tény, hogy vannak ennél 2x hatásfokú erőművek is ha a hőenergiát is lehet hasznosítani.
    Az aksik se a betáplált energia 100%-át tárolják be, szemben a benzintankkal.
    Szóval hipeoljuk az elektromos autót, s feledkezzünk el róla, hogy ehhez erőművek kellenek, meg infrastruktúra ami képes átjátszani azt a megnövekedett energiaigényt a távhálózaton. Te ugyanúgy 2MW-al szeretnél "tankolni" mint benzinnél, hogy 5 perc alatt végezz. Az megint csak infrastruktúra ami szintén nincs ingyen se HUF-ban, se CO2ben kifejezve.

    Ha már említettétek, hogy télen hideg van, hát elektromos autóban is ez a helyzet. Benzinesnél a felesleges hővel fűtesz. Elektromos autónál meg az aksik melegedését tudod odavezetni, vagy döntesz, hogy kevesebb km-t tudsz megtenni, vagy fázol. Ha hóakadály miatt elakadsz az autópályán akkor mit csinálsz? A Teslában ott az olajkályha mint az orosz kamionokban? Vagy megfagysz vagy csontra meríted az aksikat? (Tudom jön a belügytől az SMS-s, hogy nem hagyjuk magára, üljön át egy benzinesbe.) Utóbbi esetén aztán hogy indulsz el? Hogy indulnak el a tömegek? Mert benzinnél elsétálsz a benzinkútig, utána 5 perc alatt betöltöd a naftát és indulsz. Elektromos autónál mi a terv? 2kw aggregátor ott dolgozik 2 órát, vagy jön a tréler?

    Vidéken meg tény, hogy rosszabb a tömegközlekedés, de az életszínvonal is kisebb. Szerintem ott inkább a 300eFt-os ócska benzinest fogják használni arra, hogy a gyereket elvigyék a suliba és nem egy 1-2millás használt elektromost.
    Persze megoldás, hogy inkább mindenki csak 6+ millás új elektromost vegyen, semmint 2+ millás új benzinest, de hidd el ez is kevés tudok jobbat: Csak az vezethessen, aki meg tud engedni magának egy 50+ millás Bugattit. Hidd el, még kisebb lenne a környezetszennyezés

    [ Szerkesztve ]

  • borg25

    senior tag

    válasz Noukoum #56 üzenetére

    Ó, mivel IQ bajnok vagy, mester kérlek vezesd le, biztos nagyon jó számértékeid vannak arra, hogy kis hazánkban az emberek összesen hány kilométert vezettek, engedd meg, hogy nagyszerűségeden pisloghassak.
    Kérlek világosíts meg!

  • borg25

    senior tag

    válasz dabadab #59 üzenetére

    Az öngyulladós autók motorjának a hatásfoka 25-30% körül volt. Azóta a fejlődött a technika 40-42% hatásfokból is sok van, Mercinek van olyanja, aminek a hatásfoka 50%. De van 55% motor is, a hőerőművek hatásfoka is 50% körül alakul.
    Ha a 37 TWh beszorzom 30%-al, még mindig 11TWh-t kapok, ami 24% éves elektromos áram. Ehhez képest a megújuló termelés 11% (Ebből nap 3%)

  • borg25

    senior tag

    válasz #16820480 #119 üzenetére

    Ha már többségében lesznek az elektromos autók, akkor a változó kockázati felár jelentkezni fog a parkolóház üzemeltetési költségében, ami aztán hat a parkolási díjra. Esetleg a parkolóháznak be kell ruháznia, hogy az új tűzvédelmi szabályoknak megfeleljen, ami szintén úgy tud megtérülni, ha változik a parkolási díj.
    Tuti nem lesz olyan, hogy ami kisebb kockázati besorolású autó, az olcsóbban parkolhat. Elvégre, ha a parkolóház a legkockázatosabb autó tárolásának is meg tud felelni, akkor azzal tömné tele magát és kérné el a díjat. Ha a városban kevés a parkolóhely, akkor fizesd meg, hogy olyan helyen akarsz parkolni, ami a legkockázatosabb autónak is jó, mert csak ott van szabad hely.

    Hidd el, ha komoly kockázati tényező, akkor a biztosítók fogják statisztikázni. Le merem fogadni, hogy most is törpölnek azon, hogy 1000 biztosított elektromosból mennyi fog magától kigyulladni, milyen magas legyen a biztosítási díj, hogy azt szét lehessen kenni a többi díján.
    Arra is simán teszek, hogy ez után az eset után a hajótársaságok hamarosan készhez kapják az új biztosítási feltételeket, elvégre a biztosító se jószolgálati intézmény, hanem profitorientált vállalkozás, akinek elemi érdeke, hogy tudja, hogy ilyen események milyen valószínűséggel fordulnak elő, vagy a szerződésben benne legyen, hogy vis major és elektromos autó esetén nem fizetünk.

    [ Szerkesztve ]

  • borg25

    senior tag

    válasz t72killer #121 üzenetére

    Elméleti vitát lehet folytatni, de jó kérdés, hogy mit hoz a jövő. Lehet, hogy a parkolóházban lesz egy színt a régi autóknak, ahol olcsóbban lehet parkolni, mert eleve olyan a kialakítása. Az úthasználatnál meg azt tudom mondani, hogy most is van D1 kategória, aztán senkit se érdekel, hogy te kispolskival lebegsz az út felett, vagy 3,5t batárral mész.
    Az majd tényleg kérdés, hogy mi lesz, ha az elektromos autók létszáma elér egy kritikus számot, mert most sokan azért fizetnek kétszeres árat, mert olcsóbb a fenntartás, és ami a lényeg az "üzemanyag" fele annyi, vagy még olcsóbb. Úgy van vele, hogy most kifizet többet, aztán majd idővel visszajön. (Főleg, ha hozzávesszük a belvárosi parkolási díjat és macerát.) Csak ha állambácsi azt mondja, hogy ok, de a benzin árának a fele az adó, és azt kérem az elektromosoktól is, akkor borul a számítás, és tuti hisztizni fognak, hogy most miért kell fizetni? (Nem az elektromos autósok miatt, hanem ki az aki szeret pluszpénzt kiadni.)

  • borg25

    senior tag

    válasz t72killer #125 üzenetére

    Simán el tudom képzelni, hogy személygépkocsira is lesz e-útdíj rendszer.

Új hozzászólás Aktív témák