- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
Hirdetés
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Robitrix
senior tag
válasz bitblueduck #23 üzenetére
Ennek az lehet az oka, hogy egy játékprogram kódja és adatmennyisége meglehetősen nagy. más felöl meg egy jéték program kódja meglehetősen össze-vissza olyan értelemben, hogy nagyon sok benne a véletlen és eseményvezérelt rész. Például annak függvényében, hogy játék közben hogy dönt a játékos. balra megy jobbra megy, felmászik valamire, vagy tűzet nyit egy ellenségre vagy inkább elmenekül. stb. Ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy a játék kódja igen nagy és az, hogy adott pillanatban melyik ága aktiválódik a játékban vagy éppen milyen adatokat kell betölteni a háttérből meglehetősen hullámzó. Ezzel szemben egy felhasználó program legyen mondjuk egy számlázó raktár kezelő program sokkal kisebb kilengéseket mutat a program kód és az adatok kezelésének tekintetében. Nem kell tolnától baranyáig ugrálni a rutinok és a adatok közt. Persze minnél nagyobb a cache mérete annál kisebb a valószínűsége, hogy egy keresett adat vagy programkód nincsen benne aktuálisan a gyorsító tárban. Amikor adatot tölt a hardver a gyorsító tárba, akkor snem csak a konkrét adatot és programkódot rakja be a RAMból, amit éppen használ, hanem komplexen betölti az aktuális adat és programkód környezetét. Abból a mgfontolásból, hogy a legközelebb szükséges adat vagy program utasítás az elöző környezetéből kerül ki az esetek döntő részében. Ha valakinek a személyi adatait dolgozom éppen fel egy munkaügyi rendszerben, akkor nem egy másik adatbázisból kellenek az illető macskájának a neve. Ha éppen valakinek a születési helyét olvasom ki egy memória változóból, akkor nagy eséllyel ott lesz valahol mellette a születési ideje is. Ezért van az, hogy a nagyobb cache azért egy "káoszos" játékprogram esetén gyorsít inkább, mint egy rendezett algoritmust követő számlázó programnál. Ráadásul mondjuk egy számlázó program esetén nem igen van mit szétszedni program szálakra. Nehéz olyan számlázó programot irni, ami egyszerre 8 program magot használ, mert annyi benne a egyidőben futó folyamat. Egy számlázó program tökéletesen elfutna egyetlen magon is. Egy játékprogram esetében meg akár 4-6-8 van amikor már 10(CP 2077 csutkára nyomott 4K grafika minden efekttel) párhuzamos folyamat is számolódik egy időben.
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! ÚJ Intel Core i5 11400F / i9 11900KF / i9 11900K tálcás processzorok 27% áfás számlával
- Intel Core i5-8500 6-Core 3GHz LGA1151 Processzor
- Beszámítás! Intel Core i3 9100 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Intel I5 13600KF 14mag/20szál - Új, Tesztelt - Eladó! 88.000.-
- Hibátlan - INTEL Core i5-9400F 6 mag CPU + gyári hűtő - LGA1151v2