- Mini PC
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- E-book olvasók
- Apple notebookok
- Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
- Hobby elektronika
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
Android és iOS rendszerekre érkezik a Sonic Rumble
gp A május végére tervezett zárt bétára már lehet jelentkezni a hivatalos oldalon.
-
A vártnál kevesebb iPad Pro fogyhat
ma A tandem OLED panel előremutató, ám drága, az olcsóbb iPadek lehetnek népszerűek.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
lvb
aktív tag
Nekem van. Valóban, ha már meleg van az autóban, a dugó nem igazán számít. Nem azon a 2 kWh-n múlik. Amiben kimondottan szar, ha havazós időben kell egy nap 3-4x megállni 2-3 órára a szabadban, és nem tudod egyik esetben sem töltőn hagyni. Ilyenkor egy felfűtés/leolvasztás ~3kWh (szerencsére sosincs -5-nél hidegebb, mert -15 fokban lehet 4kWh se lenne elég). Tudom lehetne kapargatni is a havat / jeget de na... Ráadásul még az akku kapacitása is jelentősen lecsökken, ha nagyobb mínusz van. Ezért az elektromos autó szigorúan városba (elővárosi ingázáshoz) való - vagy oda, ahol nem gond a töltés, miután megérkeztél. Nincs az az isten, hogy 90-el menjek autópályán egy kamion után, hogy ne merüljön le az akku. Ami engem meglepett, hogy mennyivel nő a hatótáv, ha 80-al mész pl. 120 helyett - ami egyszeri próbának jó, de azért nehogy már a sebességhatár alatt menjek a pályán. Amúgy a cikkhez is szólva ilyen akkut biztos, hogy nem vennék: drága, nehéz, és több mint fél óra, mire 4kWh feltöltök...
[ Szerkesztve ]
-
lvb
aktív tag
Az aggregátor az aggregátor. Nyilván a furgon, kisteherautó motorja hajtja meg. Egy 20kWh-s is kijön 3-400k-ból, kb. 1500-2000-es fix fordulaton kell hajtani. Ha meg már a sárga angyal is elektromos lesz, akkor 60-100kWh-s akkujából meg már simán tud tölteni 4kWh-t sokkal gyorsabban.
-
lvb
aktív tag
Lehet, hogy vicces, de szerintem attól még igaz. Amúgy meg ha nem tudod tölteni, ahol megállsz, akkor igenis számít a hatótáv. Ha rendszeresen kell közterületen töltened, akkor - főleg villámtöltők rendszeres használatával - jelenleg egyáltalán nem éri meg az elektromos autó. Most mennyi is egy kWh? 280Huf villámtöltővel?
Az elektromos autó akkor előnyös, ha otthon feltöltöd, és haza is érsz vele, + ingyen parkolsz a városban. 90 Ft körül van a legolcsóbb lassú töltő, ha a parkolás nem gond, akkor már a benzin jobban megéri, mint ezeknek a töltőknek a használata. A gyorstöltő meg 280 körül van (2-7x drágább, mint otthon, amin még a napelem tovább javít, mert az energiatárolást azok fizetik, akiknek nincs napelemük. Ráadásul így az időd sem fogy, ami megfizethetetlen)
-
lvb
aktív tag
Bocs, nem akartam negatív lenni. El lehet játszani a gondolattal, csak nem látom, hogy anyagilag hogy érné ez meg bárkinek is - a jelenlegi meglevő megoldásokhoz képest. Ezt csak ott tudom elképzelni, ahol aránylag ritka a töltőhálózat - de nem lehet túl ritka, mert akkor megint nincs értelme.
Belegondolva annyi értelmét látom, hogy megnyugtatja azt, aki az első villanyautóját veszi, és parázik attól, hogy útközben lemerül.
-
lvb
aktív tag
válasz #55525888 #22 üzenetére
Abban egyetértek Noukoum-al, hogy már felesleges a hatótávon parázni, van annyira sűrű és használható a töltőhálózat - legalábbis amerre én járok. Szerintem nincs jelentős különbség ebből a szempontból, hogy benzin vagy villany. Azért sem aggódik senki, hogy kifogy a benzin, nem visz magával 5 liter tartalékba. Mondjuk a gyorstöltők lehetnének sűrübben is, de a napi rutinban nem hiányzik.
Csak jelenleg még nem minden esetben éri meg anyagilag a villanyautó.
nikilauda : pontosan, elővárosból bejárni tökéletes.
[ Szerkesztve ]
-
lvb
aktív tag
válasz nikilauda #25 üzenetére
Remélem sikerül. Ha a töltést nem tudja valaki otthon megoldani, akkor nem éri meg neki a villanyautó. Amúgy a 60kWh is kevés ahhoz, hogy rendes sebességgel eljuss valahová még egy ilyen kis országban is, mint Mo. Nekem nem kellene nagy távolságra, ha kimozdulunk hétvégén itthonról, az odaút 140-200km között változik (plusz helyben olyan 70-100km), de nem indulnék el ekkora útra sem, még 60kWh-val se. Mert azért ahhoz hosszú, hogy ne autópálya tempót menjek, és ha megérkezem, akkor meg nem mondhatom, sziasztok, megjöttem, tegyük fel tölteni az autómat.
@Noukoum. Nincs gondom a matekkal. Nem aggódom a hatótáv miatt. Nem Teslám van. Fenntartom, hogy nem éri meg elmenni elektromossal az aglóból (Még Teslával sem). Lehetséges, de nem érdemes. Ha elolvastad, azt amit írtam, akkor tudod, hogy szerintem aglóba tökéletes a villanyautó, ha tudod otthon tölteni. Ha nem, akkor nem éri meg. Akkor se, ha a parkolódban van 2 töltő. A matekba számold bele az idődet is. Ha nem tudod otthon tölteni, amikor beállsz a garázsba, akkor simán számolj rá napi 5000 Ft.-t az elpazarolt szabadidődre, amit a töltögetéssel töltesz el, mert nekem a töltés nem hobbi. (ugyanígy számolj rá 2500-at 1 tankolásra is)
Új hozzászólás Aktív témák
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Ej-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 32GB /512GB FHD IPS
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
- Új Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Hajtogatós Laptop Tab 15,6 -30% Bivaly AMD Ryzen 5 5500U 8/512
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen