Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #72042496 #2 üzenetére

    Nem azért nem foglalkoznak az Atmosszal, mert nem tudják megoldani, hanem azért, mert az Atmos nem reagál arra a problémára, amire a Tempest 3D igen, így jobb térhatást tud biztosítani.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #34 üzenetére

    Ha bekalibrálod a szobára, akkor a tévén is jobb lesz a hangok térbeli hangzása. Ez a lényege a Tempest 3D-nek. Pont ott nyúl bele a rendszerbe, ahol a Dolby Atmos hatástalan.

    Ugyanakkor persze pont ezért nehéz ezt sokcsatornás hangrendszerre implementálni, mert két csatornára ideális a működés. De mivel csak két füled van, nem is kell több hangszóró.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #72042496 #36 üzenetére

    De a Sony-t maga a Dolby Atmos nem érdekli, mivel nem tud tökéletes térbeli pozicionálást végezni. Egyszerűen a technológia működése nem alkalmas rá. Ezért tervezték a Tempest 3D-t, hogy erre a hiányosságra reagáljanak. Ez valóban pontos rendszer, csak sokkal többet kell hozzá számolni a hardveren.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz adamssss #39 üzenetére

    Azt ki tudod számolni, például azért számolja a Tempest 3D a hangnak az irányát és sebességét is. A Dolby Atmos ilyet nem tud. És ettől tud a Sony jobb térhatást generálni két hangszóróból is.

    A surround hangszórók támogatása is emiatt ütközik nehézségekben, mert ki tudják számolni a hardveren a térhatást, de kiküldeni azt kettőnél több hangszórón baromira nehéz. Inkább torzul az eredmény, mintsem javulna. A Dolby Atmos esetében ez azért van fordítva, mert megközelítőleg sem olyan fejlett a rendszer, mint a Tempest 3D, nem véletlen, hogy nem kell neki nagy számítási teljesítmény, ellentétben a Tempest 3D-vel, amire azért be van fogva egy teljes, gyorsítótáraktól megfosztott RDNA WGP.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #42 üzenetére

    A Dolby Atmos a technológia hiányosságait kezeli sok hangszóróval. A Sony-nak erre nincs szüksége. Sőt, nekik ez káros, ezért sem támogatják még a kettőnél több hangszórót. Csak romlik a térhatás minősége. Lehet, hogy egyszer megoldják 5.1 csatornára, de egyelőre nem prioritás, mert iszonyatos munka lenne. A Dolby Atmos számára ez azért realitás, mert megközelítőleg sem olyan pontos a térhatás, mint ami a Tempest 3D-vel elérhető. A technológia korlátjai megakadályozzák ezt, így viszont a sok hangszórótól jelentős torzításuk sem lesz, hiszen eleve elnagyolt a pontosság.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #44 üzenetére

    Nem keverem. A Sony megoldása teljesen más, mint a Dolby Atmos. Generációs különbség van aközött, ahogy a hangot kezeli. És mivel a pontossága egészen nagy, így érezni lehet azt, hogy a sok hangszóró ebbe bezavar. A Dolby Atmos pontossága rendkívül elnagyolt. Ezért azon nem érezni, hogy a sok hangszóró hátrányt jelent.

    Ahogy fentebb írtam a Sony is meg tudná ezt oldani sok hangszóróra, de a térhatás minősége csak csökkenne. Ez a pontosság átka.

    A pontos térhangzáshoz két dolgot kell tudni. Hol van a két füled, és hol van hozzájuk képest a két hangszóró. Ha ez megvan, akkor minden adott a térhatás eléréshez. Ezért kell kalibrálni a szobára a rendszert. Mindig ugyanoda kell ülnöd, mert oda van pozicionálva a térhatás.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #46 üzenetére

    Ez nem emulált térhangzás, hanem pontosan számolt. Ezért van erre a rendszerbe beépítve egy közel fél TFLOPS-os gyorsító. Mert amit számol, azt ennyiből tudja megcsinálni. A Dolby Atmosnak erre azért nincs szüksége, mert az nem így dolgozik, cserébe a térhatás nagyon elnagyolt, így annak hatásosságát több hangszóróval korrigálják.

    #48 b. : Itt igazából pont ugyanarról van szó. A füles azért kellemes, mert biztosak benne, hogy a füleden van a két hangszóró. De ha lekalibrálód a szobádat egy ilyen rendszerre, és mindig ugyanott van a tévé, illetve a két füled, akkor gyakorlatilag ugyanez megteremthető. Az egyetlen hátrányt az adja, hogy a füled mindkét hangszórót hallja, de ez is kezelhető. A nagy nehézségeket az adja, ha sok hangszóród van. És úgy már a térhatás csak romlik egy Tempest 3D-féle rendszerrel.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #50 üzenetére

    Csak azokban a házimozi rendszerekben nincs fél TFLOPS-os célhardver, ami pontos hanghatásokat számol neked. A konzolban van. Ez egy óriási különbség.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #52 üzenetére

    Pedig évek óta erről beszél a Sony és a Microsoft is. :)

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #56 üzenetére

    Már leírtam, hogy a Tempest 3D lényege pontosan az, hogy amit fejhallgatóban visszaad, azt visszaadja sztereó hangszóróból. Ezért kell bemérni a szobát, hogy tudja a rendszer hol a tévé, és tudja, hogy hol a két fül. Innentől kezdve olyan hangot is tud generál, mintha fejhallgatóból hallanád. A probléma ott jön, ha sok hangszóró van. Na arra ezt már nagyon-nagyon nehéz megcsinálni, mert minden extra hangszóró potenciálisan rontja a térhangzást.

    Az elnagyolt pontosságú rendszereknél, mint a Dolby Atmos pont fordítva van. Ez nem számol a gépben fél TFLOPS-os hardverrel, így megközelítőleg sem pontos a térhatás, de ezt ellensúlyozza a sok hangszóróval. A Sony pont fordítva csinálja. Nekik van erre egy fél TFLOPS-os célhardverük, így rendkívül pontosan tudják a térhatást biztosítani, és itt már azzal lesz probléma, hogy miképp viszik ki ezt a hangot. Minél több a hangszóró, annál nehezebb ezt a pontosságot biztosítani.

    #67 adamssss : A bemérés az nem nagy kunszt. Ennek a sztereó rendszernek az adja a nehézségét, hogy a tévé hangszóróját mindkét fül hallja. Azért tartott majdnem egy évig a fejlesztés, mert erre a problémára reagáltak. És ez nagyon fontos tényező, mert úgy kell keverni a hangot, hogy ezt a problémát bele kell számolni. De ugye a Tempest 3D pont itt erős, mert az a célhardver, ami számol, kb. tízezerszer erősebb bárminél, ami neked mondjuk egy Dolby Atmos-ra hangot tud számolni. És ez a teljesítménykülönbség olyan szimulációs lehetőségeket rejt, aminek a Dolby Atmos a közelében sincs. És itt jön a rákfenéje, hogy olyan pontosságot tud generálni, ami a Dolby Atmos esetében kivitelezhetetlen, mert nincs meg a gépben hozzá a számítási teljesítmény, így viszont ami a Dolby Atmos-nak előny, vagyis a több hangszóró, az a Tempest 3D-nek hátrány, mert már a keverésnél több nagyságrenddel pontosabb.

    A Sony dolgozik még az 5.1-es rendszerek támogatásán, de a térhatás sajnos romlik két hangszóróhoz képest. Ezt csak úgy lenne javítható, ha a számítási pontosság a Dolby Atmos szintjére süllyedne, de akkor meg a Tempest 3D lényege veszik el, ami két hangszóróval jobb térhatást generál. Az 5.1-re akkor sem lenne jobb a keverés. Csak a Dolby Atmosnál ezt jobbnak érzed, mert megközelítőleg sem olyan pontos, mint a Tempest 3D, de ha lenne a gépekben erre fél TFLOPS, akkor ugyanazt meg tudnák csinálni, mint a Sony, csak hát nincs erre számítási kapacitásuk, kb. a tízezred része áll rendelkezésre a Tempest 3D képességeinek, amiből meg azt tudják kihozni, amit kihoznak. Az se rossz, csak a Sony a tízezerszer nagyobb számítási kapacitásával egy teljesen más ligát csinált magának.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Kendek #73 üzenetére

    Mert soha senki nem rakott ennyi számítási kapacitást a rendszer mögé.

    #74 b. : Nem emulációról van szó. Ez egy számítás. A Dolby Atmos mögött tízezrednyi számítási kapacitás sincs, így természetes, hogy nem tudja azt pontosságot elérni, amit a Tempest 3D. És ezt korrigálja a több hangszóróval.

    #75 Polllen : A legjobb módszer mindig a fejhallgató, méghozzá amiatt, hogy egy fül csak az egyik hangszórót hallja. De ettől még vannak olyan trükkök, amelyekkel megoldható ez sztereó hangszóróval is, ha tudod azok és a két fül pozícióját. A szobák akusztikája sok hangszóróval sem tökéletes, de ezzel eddig is együtt éltünk.

    #77 hash99 : Pont az a lényege, hogy tudjon pontosabbat. Ahogy írtam a pontosság szempontjából a két hangszóró az ideális. Amiért a több hangszóró elterjedt az az, hogy sosem volt a rendszer mögött fél TFLOPS számítási kapacitás, így ennek hiányát elnagyolva kellett kezelni. A Sony-nak erre már nincs szüksége, és pont ez okozza nekik a bajt a több hangszóró támogatása szempontjából. Mert azzal a pontossággal, amivel dolgoznak nehezebb 5.1 csatornára megoldani a keverést, mint két csatornára. Azzal a pontossággal, amivel más rendszer dolgozik, nem nehéz.

    #79 adamssss : Nem én hoztam fel először. Én csak leírtam, hogy a Sony azért nem támogatja, mert van nekik sokkal jobb.
    A számítási kapacitás a szimuláláshoz kell. A Tempest 3D a hangot a programban sugárkövetés szintjén kezeli le, és aszerint számolja a pozícióját, az irányát és a sebességét. Olyan dolgokat vesz figyelembe, amelyekkel a korábbi technikák nem is számoltak. Alapvetően erre a szimulációra kell ekkora számítási kapacitás.

    #83 adamssss : Igen. Itt a pontosság a lényeg. A hangminőség függ a hangszórótól is, de a számolt jel digitális, tehát az ugyanaz marad, csak jobb hangszóróval jobb lesz a minőség.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz opr #113 üzenetére

    Azért az 5.x.y-hoz annyit érdemes hozzátenni, hogy azt nem ígérte meg, csak a sztereót. A több csatorna nagyon bonyolult, így nem biztos, hogy meg lehet csinálni legalább olyanra, mint a sztereót, de megpróbálják.

    A következő lépcsőfok amúgy a fülről készült fotó alapján az egyedi HRTF generálása.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák