- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Milyen TV-t vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
Új hozzászólás Aktív témák
-
e-newsee
addikt
Az elektromos autóknak jelenleg a legnagyobb előnye, hogy kevés van belőlük. És ezt nem azért mondom, mert utálom őket (sőt, az én közlekedési szokásaimhoz simán passzolna egy elektromos kocsi, tetszene is), hanem a hozzájuk szükséges infrastruktúra még nagyon kezdetleges állapotban van.
A töltése viszonylag sokáig tart, szemben egy egyszerű tankolással. Itt nem tudsz csak úgy útra kelni, hanem be kell tervezni előre egy-két több órás töltést, és addig is valamivel el kell ütnöd az idődet.
A töltőhálózat szabványosítása nem teljesen megoldott, hiányzik egy olyan egységes módszer, mint akár az USB-nél is, hogy a csatlakozók, a fezsültség és amper szintek szabványok által legyenek meghatározva. Ez elég jól csökkentené az infrastruktúra kiépítésének és az autók gyártásának költségeit is. Tudom, a legtöbbet (vagy talán mindegyiket) lehet tölteni konnektorról, de az meg még lassabb. Jelenleg nagyon szerteágazó, hogy hol, mikor, mennyi idő alatt tudod tölteni a kocsit. Ezernyi töltő, ezernyi alkalmazás, természetesen egyikben nem látszanak a másik cég töltői, a gyűjtőappok pedig lassan frissülnek. Kb, mint a telefonokon az okostelefonok előtti időkben. Akkor is volt egyes plázákban telótöltő a padok mellett, vagy a kajáldákban, de volt benne 9 féle csatlakozó, és nem biztos, hogy pont a te telódhoz is volt.
Ha egy elektromos autóval lemerülsz, nincs meg még az a fáradságos lehetőséged sem, hogy fogod magad, elsétálsz egy kútra, veszel két üveg ásványvizet, vagy egy kúton kapható kannát, és viszel benne a kocsidba üzemanyagot. Tehát hiába merülsz le 1km-re a kúttól, ott maradsz. Vagy eltolod odáig.
És amiért írtam, hogy jelenleg előny, hogy kevés van belőlük, az azért van, mert a töltése relatíve sokáig tart, és jelenleg hiába van egyre több töltőállomás a városokban, ez nem elég. Egy átlag benzinkúton van mondjuk 6-8 töltőfej, mindegyikkel a töltés bruttó 10 perc nagyon max, és még így is sokszor 2-3 autót ki kell várni, hogy sorra kerülj. Gondold el ugyanezt egy elektromos kocsival, ha mondjuk a Pennynél lévő 2 hely foglalt. Átgurulsz a Tescohoz, az is foglalt. Átmész egy másik helyre, ott is áll 2 autó. És nem pár percig állnak ott, hanem lehet, hogy még egy óráig. Most még nincs ilyen gond, mert elvétve látni éppen töltődő elektromos kocsit, de ha az autók gyorsabban terjednek, mint ahogy a töltőállomások kiépülnek, és a töltési idők nem csökkennek le drasztikusan, akkor ez igen hamar egy "parkolóhelyhajszává" fog alakulni.
És azt még nem is számoltuk, hogy ha eléggé elterjednek az elektromos autók, akkor a villanyhálózat is komoly fejlesztésekre fog szorulni. Szerintetek mennyire fog az egekbe elszállni a villany ára, ha igazán elkezdenek terjedni az elektromos kocsik? Hülye lenne bármelyik kormány nem hasznot húzni belőle.
Persze, mondhatjuk, hogy ott a lehetőség a napelemes töltésre otthon, de azzal is csak az a gond, hogy amikor tölteni tudnád, akkor nem igazán süt a nap, mert árnyékot tart neki a Föld. Persze, meg lehetne oldani, hogy otthon eltárolod a nappal megtermelt energiát az éjszakai töltéshez, de akkor meg dupla annyi akksi kell, ami így már nem olyan zöld.
Szóval nehéz ügy ez, és az a baj, hogy ahogy látom, az elektromos autókba sokkal többen beleugranak, mert viszonylag könnyű lecserélni egy autót, és viszonylag olcsó (most nem a magyarországi viszonyokra gondolok), és egyre több közül válogathatunk, és ahogy a törvények szigorodnak, egyre jobban szűkülni fog az olló a hagyományos és az elektromos autók árai között. Ez pedig még csábítóbb alternatívát fog kínálni a belsőégésűekkel szemben, amiket egyre jobban ki fog szorítani a törvényi háttér. Hiszen, ha kb. ugyanazon az áron megy majd, csak az egyik modernebb, újabb, csendesebb, még akár támogatást is fogok rá kapni, a régit meg majd nem engedik be a belvárosba, akkor én, mint egyén, hamar megoldom, hogy átköltözöm egy elektromos kocsiba. De az országok szerintem nagyon meg fogják érezni az átállást, és nem (csak) a pozitív hatásait.
Nyilván ez a jövő, ezt kb. senki sem vitatja. Csak nem mindegy, hogy úgy jön a gyerek, hogy még el sem kezdtük a felújítást, vagy úgy, hogy már be van rendezve a gyerekszoba.[ Szerkesztve ]
"Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/