- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen videókártyát?
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Gaming notebook topik
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Azonnali fotós kérdések órája
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
Hirdetés
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Nemzetközi piacra érkezik az Amazfit Helio Ring
ma Elsőként az Egyesült Államokban lehet majd megvásárolni a gyártó első okosgyűrűjét.
-
A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
ph A cég újdonsága azokat célozza, akik egy nagyobb fajta, hüvelykujjtámasszal ellátott, ugyanakkor pehelysúlyú eszközt vásárolnának.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kisfurko
senior tag
Hát pl. vannak okos assemblerek, amik átrendezik az utasításaidat, hogy ha ez kivitelezhető, és szerintük ezzel lehet jó átlapolódást csinálni két utasítás között. Az általam ismert assemblerek közül az x86-osok voltak a legrosszabbak. Talán a NASM az, ami a jó irányt mutatja. De annak ellenére, hogy megszállott assemblyző vagyok, már nem látom értelmét a nem C(++)-be ágyazott assemblynek.
Az alias nem kivitelezhető x86-on értelmesen, pont ezt írtam, mert nem RISC-es utasítások vannak, tehát egy változó lehet memória és regiszter is, tehát behelyettesítéskor baj lehet.
A C-be ágyazott assembly ilyen:
inline int distsqr(int x1, int y1, int x2, int y2)
{
int temp1, temp2, temp3;
asm
{
sub temp1, x2, x1
mul temp2, temp1, temp1
sub temp1, y2, y1
mul temp3, temp1, temp1
add temp1, temp2, temp3
}
return temp1;
}Ez nem tartalmaz egy regiszterre való utalást sem, és éppen ahova befordítod, úgy fognak változni a felhasznált regiszterek. Persze ehhez az kell, hogy regiszterekben adódjanak át a paraméterek. Már nem vagyok képben, hogy x86-on van-e már ilyen paraméterátadás.
Jajj, hülyeséget írtam, bocs, két 4*4-es mátrix nem fér el úgy, hogy össze is tudjad szorozni őket. A transzponálásra pl. nincs is szükség jó vektoros egységeknél, mert tudsz transzponálva olvasni (natívan, vagy maszkok és shuffle). A beépített itt most nálam azt jelenti, hogy minden operandushoz lehet rendelni tetszőleges shuffle-t, maszkot, lásd pl. vertex shaderek.
Hajjaj... A PSP-ben egy nagy regisztertömb van, és minden utasítás tetszőlegesen címzi azt meg (sor-, oszlopvektor, mátrix, transzponált mátrix). Mindezt 1, 2, 3, vagy 4 dimenziósan. Tud szögfüggvényeket, pillangó transzformációt, keresztszorzatot, skalár szorzatot, 3D-hez szükséges konstansok vannak, 2*2-es determinánst, mátrix-vektor szorzást, kvaternió szorzást, random számot, forgatási mátrixhoz együtthatót számol. Jó, ezeket nem egy órajel alatt végzi el, de ez egy hordozható eszközben van. De akár a vertex shader assemblyt is össze lehet hasonlítani az SSE-vel.
Az x87-es FPU meg a stack szervezésével egy másik óriási rémálom. Mindezt szintén a rengeteg 8db regiszterrel. Vö. Motorola 68881 és intel 8087.Egyébként sok-sok évet programoztam x86-ot, de szerencsére megismertem más architektúrákat is, így ha választhatok, akkor nem x86. Az ARM-ot jobban élvezem, annak ellenére, hogy csak pár száz MHz-es. De ha lenne x86 assembly munka jó fizetésért, akkor nem utasítanám vissza, mert mégis csak assembly
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Szemüveges topik
- Nemzetközi piacra érkezik az Amazfit Helio Ring
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- iOS alkalmazások
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen videókártyát?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...