Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tcp

    tag

    válasz t72killer #44 üzenetére

    természetesen nem volt olcsó kifejleszteni, csak nagy előnye, hogy annyit lehet belőle eladni, mint csillag az égen (ugye egy Ferrari modell és egy Opel Corsa kifejlesztése között sincs feltétlen olyan hatalmas nagy különbség, csak éppen az utóbbiból annyit lehet eladni egy országban, mint a másikból egy teljes modell ciklus alatt :))

    Pont ezért mondom, az Intel igazából a low level kártyák között a saját integrált megoldásaival már most is elütött mindenki mást (legalábbis a piac nagy részét), ha a középkategóriában is sikerül megvetnie a lábát, akkor pont ott fog odavágni az NV/ATI párosnak, ahol azoknak a legjobban fog fájni, miközben meghagyja nekik a top level presztízs szegmenst, amire igazából ők maguk sem vágynak annyira (csak ugye ott nem hagyhatják, mert ha nincs álom kártya, amiről írnak az újságok, ami tesztet nyer, amit a játékgyártók is ajánkanak, akkor nehezebb eladni a közép kategóriát is).

  • shabbarulez

    őstag

    válasz t72killer #44 üzenetére

    Az ATI eddig nem igazán termelt még profitot az AMD-nek, nemhogy 1 milliárdot. Az elmúlt 10 negyedév alatt amióta átvették őket 2.54 milliárd bevétel mellett 144 milliós mínuszt produkált. Az elmúlt egy év során 1.13 milliárd bevétel mellett pedig kerek nullszaldót tudtak produkálni. Szóval még attól is igen távol vannak hogy a felvásárlás óta eltelt időszakot nullára hozzák ki, nemhogy még profitot is tudjanak kihozni belőle.

    Az Nvidia az elmúlt egy év során 3.42 milliárd bevétel mellet 30 milliós mínuszt produkált, viszont ők az azt megelőző éveket végig haszonnal zárták, ellentétben az ATI-val. Az elmúlt 3 év mérlege 10.6 milliárd bevétel mellett 1.22 milliárd profit.

    A Larrabeet valóban nem két fillér volt kifejleszteni, de igen sok területen tudja majd az Intel felhasználni a bevételei megvédése érdekében. Az IGP piacon a GMA-t jól le lehet majd vele váltani, ami az egyik legfontosabb missziója lesz. Egy 8 magos Larrabee tömb bőven meg fog erre felelni, ami 32nm-en nem nagyon lesz nagyobb 60-80mm2-nél. Egy mellé pakol 2 magos Sandy Bridge-dzsel egy megfelelő mainstream procit alkothatnak mind a mobil, mind a desktop szegmensben. Így nem lesz gond a DX11 és általános célú programozhatóságban is jól fog teljesíteni.

    De ott van pl. a HPC szegmens ahol a Larrabee igen jól teljesíthet majd, de akár a workstation piacon is, ezek pedig elég prémium kategóriák ahol jó profitot lehet szerezni. Mivel az Intelnek elég erősek a piaci pozíciói, ezért nekik inkább arra kell koncentrálniuk a Larrabee-val hogy ezeket a bevételeket megvédjék. Ez mind az IGP, mint a HPC szegmensben fontos küldetés. A workstation az a terület ahol új piacot lehet szerezni, a gémer piacot meg nem hiszem hogy túlzottan erőltetnék majd. Abban nincs igazán nagy bevétel, profit meg szinte alig így nem igazán éri meg hogy olyan sokat foglalkozzanak vele. Egyedül egy jővőbeli konzolba kerülés esete lehetne még egy jó project, de a pc gémer kártya üzletet biztos nem fogják túl komolyan venni, annyit nem ér meg.

Új hozzászólás Aktív témák